škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 tdi comfort mu 1.5 tsi style mi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Senede kaç kez uzun yol yaptığımızla, toplamda yıllık kaç km geçtiğimize dönüyor yine hesap. Herkes kendine uygun motoru buna göre seçiyor. Zira yakıt pahalı, hem de çok.

Her birinin kendine göre artı eksileri var  ;) Doğru kombinasyonu almak kritik öneme sahip


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Dizel-benzinli tercihinde bana göre bir kontakla ne kadar mesafe gideceğiniz, yıllık yaptığınız km'den çok daha önemli. Öyleki sürekli kısa mesafe kullanımda benzinli yılda 25 hatta 30 bin km yapan birisi için bile ekonomik olabilir. Çünkü dizel araç geç ısınıyor ve kısa mesafede yakıt değeri asla fabrika verilerine yaklaşmıyor.
Eşimin kullandığı Captiva sabah akşam 2-3 km'lik iş yerine git gelde ortalama 16,5lt aynı araç ben kullandığımda 12km mesafede ort 10lt  yakıyordu. Captivayı satıp leon aldık.
1.4 tsi superb oldukça seri kullanmama rağmen 12 km'lik mesafede ort 7-7,5, leon ise eşimin kullanması ile 7,5-8 yakıyor. Leonu dizel alsaydık kısa mesafede yakıt yine 7'nin altına düşmeyecekti.
Leonu uzun süre kullanmak için aldık. O dönem çok araştırdım, şimdide aynı durum geçerli. 5 yaşından sonra aynı km aynı hasar durumundaki dizel ve benzinli leon fiyatları aynı ama sıfır alırken arada 40 bin tl fark vardı.
Mevcut yakıt fiyatları ile kararınızı kullanım tarzınız ve mesafenize göre vermenizi tavsiye ederim.

Az önce çek cumhuriyeti ve almanya sitesine baktım. Vag grubu 1.5 TSI çıktıktan sonra 1.6 TDI motoru D segment araçlarında kaldırmış sadece 2.0 TDI var.  Octavia da ise dizel benzinli arasında 3000tl fark var.
« Son Düzenleme: 22 Kasım 2018, 11:50:21 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com


Hafta sonu yolum Opel showrumuna düştü,Insıngnayı inceleme fırsatım oldu.Doğru söylemek gerekirse bizim araçtan 1 gömlek üstün geldi.Kapılar,iç döşeme kalitesi,torpido ve jantlar üst kalite,fiyatıda aynı seviyelerde,özelliklerde birbirine yakın.Eksi tarafı ise güçlü motorun yere yansımaması vede yakıtın yüksek olması.136 bg,320 torg değerleri bizim araçla aynı güce sahip olması..Doğrusu ilginç geldi bana.16 bg motor gücü ve 70 torgluk fark nasıl aynı değerler elde edilir ?...


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=4833]ringcep[/MENTION]

Katılmıyorum. Birincisi kapıların iç kısmında çoğu alan ham plastik b segment aracı gibi gene kapı cepleri halı kaplı değil. Arabanın torpido hariç süet halı kaplı bir yeri yok açıkçası. İkincisi en fulünde elektrikli koltuk yok küçük ekran renksiz yol bilgisayarı var elektrikli bagaj yok arka koltuk ısıtma yok. Bu donanımsal eksikleri geçtim eğer bindiyseniz veya binen birisiyle konuşursanız Superb in yalıtımı daha iyi süspansiyon konforu daha iyi. Hacimi zaten konuşmayacağım. Rölantide ve hızlanmada dizel sesi insignia da daha çok içeri geliyor çünkü zaten motoru sesli tdi ye göre. Güzel araba ancak şu an aynı  paraya önüme koysalar bence Superb 1 gömlek üstündür hem malzeme kalitesi hem özellikle işçilikten birleşim noktalarından bahsedecek olursak Opel bu konuda hep biraz eksiktir. Yalıtım konfor malzeme kalitesi hacim donanım olarak ben Superb i İnsignia ya seçmem. Sürüş zevkini söylemiyorum zaten Tdi ve DSG çok daha keyifli ve tutumlu.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=4833]ringcep[/MENTION]


Nasıl aynı güç elde edilir diyorsanız birincisi opelin tam otomatik şanzımanı bi kere o gücün belli bi kısmını alıyor. Bunu geçtim hele bazen sollamalarda ciddi geç kalma gibi durumlar mecvut vites düşüşünde. Aktarma organları Vag grupta çok iyi ve tekere aktarılan güçte kayıp çok az ancak Opel in otomatik şanzımanıyla durum pek böyle olmuyor. Bu sebeple Superbten hafif olsa bile aynı gidiyor. TDİ nin beygirleri daha iri İnsiniada ki midilli sanırım :))


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
yeni insigniadan yazmıştım izlenimlerimi,sanırım siz bir önceki kasadan bahsediyorsunuz.Kapıları kapattığımdaki tok ses bizim araçlarda yok,ayrıca kapı döşemelere elle bastırınca hiç ses gelmiyor,buda yalıtım ve kullanılan işçilik+malzeme kalitesi olsa gerek.Motora gelince TDI motor BMW 520İ den bile daha başarılı.170 bg 250 torg 520İ rampada bayılıyor,bizzat test ettiğim için biliyorum.Dizel superb rampada çok rahat geçti.Sonuç olarak aracımdan çok memnunum,konfor+bagaj+yakıt+özellik 10 numara.Mevlam hepimize güle güle kullandırsın...


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Executive Insignia kullandım, ortapedik deri koltuk, direksiyon ve koltuk ısıtma, head up display, adaptif şasi, LED farlar hepsi insanı şımartıyor. Adaptif şasi ile konforu Superb kadar iyi, yol tutuş daha iyi, motor daha iyi, yalıtım da daha iyi, şanzıman kötü sadece. Ben arabayı çok beğendim güzel bir otomatik şanzımana değiştirmeye değer.

Ayrıca bindiğim araba 25.000km de ve her binen gazlamıştı arabayla. 1 tane trim sesi duymadım. Excellence fiyatı da şu an Style Superb'den ucuz. Excellence daha dolu. Değerlendirilebilir bence.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=4833]ringcep[/MENTION]

Hayır yeni kasadan bahsetmiştim bende aslında. Ayrıca bu dediğiniz olayları ben ne test ettiğimiz Superbte gördüm ne de showroom içinde ki bir Superb te ya da Mondeo da bunlar sonradan öğrenilecek şeyler ki eğer Opel forumlarında gezmeyi düşünürseniz biz burda Superb için neler konuşuyorsak aynı ufak tefek şeyler yine konuşuluyor tirim sesi de diğer şeyler de bunlar her araçta olur anca Audi Mercedes alıcaksın ki ihtimali azalsın :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=2707]HasanK[/MENTION]

Hocam genelde babamda da olur hangi arabayı test ettiyse o an hep diğerlerinden daha iyi gelir. Ordu Skoda şubesi belki inanmazsınız Superb i bilerek stabilize yolda test ettirdi bize yani bildiğiniz mucurlu topraklı bir arka yolda anayol dururken. Bir ikincisi süspansiyon konforu Superb gibi hiçbir modda şekilde konforlu değil. Yalıtımda resmi bir ölçüt yok dediğim gibi o an ki hislerinizden olabilir bence Superb daha iyi. Ayrıca excellence donanım standar deri kumaş elektriksiz koltuk olarak küçük ekran vs demin üstte saydıklarım gibi gelir ve Superb prestije den pahalı oluyor sadece agr onaylı koltuklar 15 milyar civarıydı sanırım :) Motor kağıt üstünde zaten çift turbo olmadan en güçlüsü görünürde ancak o şanzıman o motorun iyiliğini bırakmıyor Tdi Dsg Superb çok daha atik canlı hızlı kararlar ve tepkileri olan sürüş zevki daha fazla olan bir araç. İlla ki hepsi kul yapımı marka fanatikliği yapmak gereklez mezara Superb i de gömmeyeceğiz :) ancak araba tecrübe etmeden öğrenilmiyor bu dediklerinizin aynısını Talisman a bile diyen var :) Yani daha iyi dediğiniz noktalara çok katılamıyorum hele ki iç malzeme kalitesi ve işçiliğe gelirse konu kesinlikle Superb :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;644745
[MENTION=2707]HasanK[/MENTION]

Hocam genelde babamda da olur hangi arabayı test ettiyse o an hep diğerlerinden daha iyi gelir. Ordu Skoda şubesi belki inanmazsınız Superb i bilerek stabilize yolda test ettirdi bize yani bildiğiniz mucurlu topraklı bir arka yolda anayol dururken. Bir ikincisi süspansiyon konforu Superb gibi hiçbir modda şekilde konforlu değil. Yalıtımda resmi bir ölçüt yok dediğim gibi o an ki hislerinizden olabilir bence Superb daha iyi. Ayrıca excellence donanım standar deri kumaş elektriksiz koltuk olarak küçük ekran vs demin üstte saydıklarım gibi gelir ve Superb prestije den pahalı oluyor sadece agr onaylı koltuklar 15 milyar civarıydı sanırım :) Motor kağıt üstünde zaten çift turbo olmadan en güçlüsü görünürde ancak o şanzıman o motorun iyiliğini bırakmıyor Tdi Dsg Superb çok daha atik canlı hızlı kararlar ve tepkileri olan sürüş zevki daha fazla olan bir araç. İlla ki hepsi kul yapımı marka fanatikliği yapmak gereklez mezara Superb i de gömmeyeceğiz :) ancak araba tecrübe etmeden öğrenilmiyor bu dediklerinizin aynısını Talisman a bile diyen var :) Yani daha iyi dediğiniz noktalara çok katılamıyorum hele ki iç malzeme kalitesi ve işçiliğe gelirse konu kesinlikle Superb :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benim Superb Comfort, bindiğim de Executive İnsignia idi donanımlardan dolayı şımardım biraz farkındayım ama arabayı 1 saat istediğim yollarda kullandım. Özellikle bozuk yola soktum trim sesi sıfırdı. Benim Superb 12.000 e geldi trim sesi rahatsız ediyor beni açıkcası. Süspansiyon Superb'de konforlu ama İnsignia daki adaptif şasi çok güzel. Normali öyle değildir tabi. Koltuklar efsaneydi en ufak yorgunluk hissetmedim. Çevre yoluna çıkartıp bastım yüksek hızlarda Tdi ya tur bindirir, şanzımandan dolayı düşük hızlarda Dsg gibi değil. Dsg de çok düşük devirde tutuyor beni çıldırtıyor işin doğrusu. Yol sesini ben pek hissetmiyorum zaten Superb'i de pek beğenen yok bu konuda ben beğeniyorum.

Bence İnsignia gayet iyi bir araba değerlendirilir diye düşünüyorum gene de. 1 saat az süre değil arabanın sürüşü de bana güzel geldi.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Opelin motoru rakamsal olarak iyi görünse de tork eğrisine bakarsanız cansız hissettirmesi doğal. 2250 devirden sonra tork hızla düşüyor tork konvertörlü şanzıman ile birleşince performans olmadığı gibi ekonomide kalmıyor.
Yeni insignia kullanmadım ancak birçok opel aracım oldu. Opel ve ford genel anlamda Vag grubu araçlardan çok daha tok ve sıkıdır. 3 tane Vag grubu aracım oldu bozuk asfaltta bana yürüyen aksam laçka geliyor.
Donanıma gelince insignia aynı paraya çok daha dolu ve üst segment araçlara ait donanımı standart sunuyor. AGR onaylı spor deri koltuk, (enjoy hariç tüm modellerdeki koltuklar AGR onaylı) head up display, Bose ses sistemi, Felxride şasi, çevre görüş, navigasyon, OPC line dış tasarım, trafik işareti tespit sistemi direksiyon ve koltuk ısıtma Led farlar Exclusive donanımda standart ve prestige superb ile aynı fiyata alınır.
Buna rağmen insignia alınır mı? Donanımın keyfini sürmek isteyen için alınır ama sonrasında ciddi bir zararı göze almak şartıyla.
Opel, Ford ve Reno ülkemize hitap eden donanım, opsiyon ve yakıt ekonomisine sahip araç üretemedikleri için piyasayı çoktan VAG grubuna kaptırdılar. Eski bir aracın ikinci elinde akla ilk gelen soru parçası var mı? Tabi piyasada az olan bir araçta orijinal, yan sanayi veya çıkma parça kısıtlı ve ikinci el değeri düşük oluyor. Mesela Konyada servis dışında opel parçası satan iki parçacı var. Vag grubunun parçası ise bakkalda bile satılıyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Hocam bu sıkı Opel ler özellikle j ve k kasa astralarda ben tirim sesinin kullanıcısından duyduğum şikayeti ne reno da ne başka markada gördüm. Ben bunun biraz subjektif bir yorum olduğu kanaatindeyim. Sahibinden de ilanlara bakarken Xcellence paketi seçiyorum yarısı elektriksiz manuel agr olmayan koltuklar ekranları küçük yol bilgisayarı renksiz vs. Ben mi yanlış bakıyorum hiç standart olduğunu sanmıyorum Xcellence paketlerde ki fiyat listesini indirince opsiyon listesinde agr onaylı koltukları görüyorum 10 milyarın üstünde yanlış mı bakıyorum anlamadım :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı AYKUL

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Standart süspansiyonlu bir Insignia ya binene kadar ben de çok sevmiştim.Ama standart süspansiyonla çok konforsuz bir araba.Ayrıca arka baş mesafesi de çok kötü, orada bir saatten fazla yolculuk yapamam.Ama eğer 250 binden fazla para verebilecek olsam süspansiyon opsiyonlu Insignia Sports Tourer alırım.200 binin altında bir D sınıfı bir araba alsam yine Superb'i tercih ederim.
Ayrıca bizim araç 13 000 kmde Karadeniz'in ve İstanbul'un berbat yollarında kullanmamıza  hiçbir yerinden trim sesi yok.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16837]AYKUL[/MENTION]

Valla işin açığı biz de 19 jantla Akdeniz’ in Anamur çevresinde biniyoruz ve gittiği yolun %90 ı mucurlu asfalt %5 i stabilize %5 i sıcak asfalttır arabanın 27 bin km de şu an 2 sıkıntısı var ses olarak birisi sinyal verdiğim tarafa çevirince direksiyonu 2 kere çıt çıt diye ses geliyor sinyal kolu indirmezsem ses yok bir de göğüsteki boş hopörlör 1500-1900 devir arası ni cızırtı yapıyor bir de kapı fitilleri gıcırdıyor ve bence hepsi çözümü olabilecek sorunlar ve her arabada olabilecek sorunlar ben bu tirim sesi olayının abartıldığını düşünüyorum ya da reno opel citroen hyundai gibi araçlara fazla binilmediği için skoda da tirim sesi çok sanılıyor :) Tirim sesi istemiyorsan Audi alıcaksın Bmw de bile nerdeyse aynı problemler var :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Ben de ortalamadan fazla olabilir, direksiyon, kol dayama, torpidodan trim sesi geliyor. Araba sabahları gicirdiyor, 2'de de titretiyor. Bakalım ilk bakımda düzeltirlerse memnuniyetim artar. :)

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi