škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

akü sorunsalı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
herkese selam :) bildiğiniz üzere aracımı ben şehir dışındayken annem kullanıyor. geçenlerde farları açık unutmuş 1 günden uzunca. akü şu an tekliyor. yanlış hatırlamıyorsam üzerinde 60 amper delphi vardı. direk değiştireceğim aküyü. tavsiyeleriniz nedir? yine 60 amper varta taksam uygun olur mu?


Çevrimdışı maviselx

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Benimkinin üzerinde fab. çıkış varta vardı geçen sene değiştirdim yine varta(60aH) taktım (160 TL) tavsiye ederim.
Sende ankaradaymışsın ankamall karşısında adesenin yanında mustafa saatci var oradan hallediyorum tavsiye ederim.
Geçenler de bi arkadaşım için ugramıştım fiyatları varta 160, mutlu 150, best 115 tl nakit fiyatları aklında olsun.(60aH)
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2015, 14:31:51 Gönderen: maviselx »


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Aku markalari da kendi icinde farkli seride olabiliyor..
Varta black blue silver...
Bosch s3 s4 s5 vs vs
Karsilastirirken bunlari da dikkate almak gerekir..
Yapi, performans, omur, vs olarak ayni marka serisine gore de farkli olabiliyor..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;538124
herkese selam :) bildiğiniz üzere aracımı ben şehir dışındayken annem kullanıyor. geçenlerde farları açık unutmuş 1 günden uzunca. akü şu an tekliyor. yanlış hatırlamıyorsam üzerinde 60 amper delphi vardı. direk değiştireceğim aküyü. tavsiyeleriniz nedir? yine 60 amper varta taksam uygun olur mu?
Üzerindeki akü eskiyse direkt değiştirmeli ancak yeni aldın da bittiyse bir oto elektrikçide şarja bağlanabilir. Tabii bu arada araca bir başka akü baülamak gerekir ki teybi falanı filanı güvenli moda geçip de kapanmasın.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: maviselx;538136
Benimkinin üzerinde fab. çıkış varta vardı geçen sene değiştirdim yine varta(60aH) taktım (160 TL) tavsiye ederim.
Sende ankaradaymışsın ankamall karşısında adesenin yanında mustafa saatci var oradan hallediyorum tavsiye ederim.
Geçenler de bi arkadaşım için ugramıştım fiyatları varta 160, mutlu 150, best 115 tl nakit fiyatları aklında olsun.(60aH)


bakalım haftaya gelicem ankaraya yetişirsem ben halledicem zaten. değerlendirmeyi de dikkate alırım tabi :)


Alıntı yapılan: timbaz;538138
Aku markalari da kendi icinde farkli seride olabiliyor..
Varta black blue silver...
Bosch s3 s4 s5 vs vs
Karsilastirirken bunlari da dikkate almak gerekir..
Yapi, performans, omur, vs olarak ayni marka serisine gore de farkli olabiliyor..


bildiğim kadarıyla vartanın black serisi lüks araçlar ve otobüs minübüs vs vs için. blue yeterli olur diye düşünüyorum ben




Alıntı yapılan: Uğur Akar;538142
Üzerindeki akü eskiyse direkt değiştirmeli ancak yeni aldın da bittiyse bir oto elektrikçide şarja bağlanabilir. Tabii bu arada araca bir başka akü baülamak gerekir ki teybi falanı filanı güvenli moda geçip de kapanmasın.:wnk:


abi aracı aldığımda üzerindeki akü mevcuttu. bir de teyp zaten pioneer ve üzerinde değil aracın sorun olacağını düşünmüyorum. da 60 amperin üzerini bağlamak sorun yaratır mı?


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Black, blue, silver.. ucu de arac icin,
Black en alt seri...  ama
Blue yeterlidir..
Fazla buyuk kapasite, alternatorden dolayi iyi bir tercih olmayabilir..
Aracin orjinal kapasitesi sanirim daha kucuk aku idi...
Oyle ise 60ah i fazla gecmemek iyidir...
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2015, 15:06:51 Gönderen: timbaz »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: noxy44;538144
...60 amperin üzerini bağlamak sorun yaratır mı?
Şarj dinamosu 60Ah ve üzerini şarj edebilecek kapasitedeyse sorun olmaz ancak yine de 60Ah yeterlidir diye düşünüyorum şahsen.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Fabrikasyon aküsü 44 Ah olduğuna göre 60 fazlasıyla yeter, daha büyüğü zaten alternatöre yük olur.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Fabia ve bir çok Skoda VW seat vs. tiplerde genellikle kullanılan alternatör 12V/90 Amperdir. Şahsen benim Combi'deki 90 Amperlik. Bu demek değilki araçta kullanılan akü bu akımla şarj oluyor. Şarj akımı eğer akü gözlerinden birinde bir kısa devre yoksa max. şarj akımı akünün üzerinde yazan anma değerinin 1/10'u kadar bir akımla şarj olur. Araçta org. akü 44 A/h saatliktir. Akü seçimi marş motorunun aküden çektiği akım+aracın diğer donanımlarının çektiği toplam akımı belirli bir süre karşılayacak şekilde seçilir. Akünüz sağlamsa ve şarj dinamosunda da bir sorun yoksa ana yük alternatör üzerindedir. Fabialarda genellikle akünün bulunduğu tabla bazı akü markalarında 75 A/h bir aküyü alabilecek alana sahiptir ancak araçta kullandığınız ek donanımlarıda göz önüne alarak Bunlar özellikle farlarda kullanılan 55 Watt üstü ampuller ile çok yüksek güçlü ses donanımları olabilir) 280 A. marş akımını verebilen 60 A/h akü fazla fazla yeterlidir.Kaldıki son 10-12 yıldır artık marş motorları şanzımanlı olduğu için marş motoru akımları bir hayli düşürülmüştür.Temel olarak akünün kapasite büyüklüğü şarj akımı açısından bu alternatöre ekstra bir yük olmaz.
Akü markasına gelince Normal şartlarda bir akünün ömrü 4-6 yıldır. Bunu biraz daha uzatmak peryodik olarak yapılması gereken akü bakımlarıyla mümkündür. 30 yıl bir kamu kuruluşunda santral aküleri (Stasyoner) ve starter akülerinin alımı ve bakımı ile uğraşmış biri olarak, marka belirtmeden bilinen yabancı isimlere, isim parası olarak dünyanın parasını vermenin özellikle araçlarda mega-süper gereksiz boşa para vermektir. Gidin bir yerli akü alın ki bu akülerin neredeyse % ~30-40 oranında zaten Avrupa-Asya ülkelerine doğrudan aynı ve farklı isimlerle de olsa ihraç ediliyor neredeyse 20 yıldır. 2002 yılından beri Fiat'ın İtalya üretimlerinde bir firmamız 1. tedarikçisidir. 2005 yılında Toyota İngiltere, Renault İran fb'sınında ve ben emekli olduğum sıralarda 25 ülkeye ihracat yapılıyordu. Kısacası yabancılar uzun süredir kuş konduramıyor artık. Ha !, illâki ithal akü isterim arkadaş diyorsanız, bulabilirseniz ACDelco-Apatech 60 A/h alın olsun bitsin.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2015, 19:18:39 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;538162
Şarj akımı eğer akü gözlerinden birinde bir kısa devre yoksa max. şarj akımı akünün üzerinde yazan anma değerinin 1/10'u kadar bir akımla şarj olur.

 280 A. marş akımını verebilen 60 A/h akü fazla fazla yeterlidir.

Yeterli dediginiz 280a mars gucu hangi standardlarda? Sae, en, din, iec?
44ah aku de 360a (en) mars gucu olabiliyor.. 280 sanirim din veya iec? 280a(din) yaklasik 480a (en) gibi..
1/10 sabit akim sarj cihazi ile sarj edildiginde gecerli durum, araclarda sistem biraz daha farkli.. bazi arac aku firmalari, 1/20 orani tavsiye eder,


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: timbaz;538203
Yeterli dediginiz 280a mars gucu hangi standardlarda? Sae, en, din, iec?
44ah aku de 360a (en) mars gucu olabiliyor.. 280 sanirim din veya iec? 280a(din) yaklasik 480a (en) gibi..
1/10 sabit akim sarj cihazi ile sarj edildiginde gecerli durum, araclarda sistem biraz daha farkli.. bazi arac aku firmalari, 1/20 orani tavsiye eder,
@timbaz,
Avrupada imal edilen buna TR' de dahil (EN) Avrupa standartına göre değerler veriliyor.60 A/h olup soğukta marş kapasitesi 450-640 ampere kadar olan yerli akülerimizde var. Tabi fiyatta ona göre.(Silver-Calcium-ağır hizmet koşullarına uygun marine- deep cycle vb.)
1/10 Amper değeri sabit bir değer değildir. Akününüz boş ise (Boş olarak kabul edilen değer yüksüz ~10.5 V,~1.75 V hücre başına) kaynaktan çekebileceği 14.4 volt altında 10 Amperdir. Tabi bu +/- % 10 kadar akü plakalarının bu voltaj değerindeki iç direncine göre farklılık (yapım tekniği) gösterebilir. Benim konu ettiğim aküler sıvı elektrolitli bakımsız-yarı bakımsız ve standart kurşun-asit aküler içindir. Sizin 1/20 oranı şayet araçta far aydınlatmaları ve diğer aydınlatmalarda LED vb. gibi son derece düşük akım kullanan ve marş motorlarında ilk çevirme akımı-başlatma akımı (starting current) iyice düşürülmüş araçlarlarda kullanılan JEL tipi aküler içindirki bu akümülatörlerin şarj karakteristiği ve müsaade edilen max. şarj voltaj üst değerleride farklıdır.


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Bu durumda bahsettiginiz 280a mars gucunu hangi standard ? 60ah 280a (en) ?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Ben çelik akü taktım 60 amper .. gayette güzel iki yılda garantisi var 135 tl


Çevrimdışı noxy44

  • Hayaller VRS,hayatlar HTP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1507
    • Profili Görüntüle
bugün gittim mutlu 12v 60 ah aldım. 160 tlye. iyi de oldu şimdilik. bakıp görücez :)