škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI 0-180 km/s hızlanması

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı LA BEBE

  • Bir Angara Klasiği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 688
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;580392
Golf'le bi 0-200 çekeyim de çözelim bu sorunu :lol:


Emin ve Ömer kankamın dediği gibi golf geçiyor octavia'yı.Geç bastığımda bile yetişip geçiyordum.Bu arada iki araba da dsg vites atışlar bir şey değiştirmiyor yani.Ayrıca 2 gün önce arkadaşımın a3 sedan tdı stronic ile denedim.Arabaların km'si bile aynıydı o derece denk sayılırlar.Yaklaşık 2-3 boy geçtim onuda.Tabi a3 bi 50-60 kg ağır benim arabadan.Ne kadar fark ettirir bilemiyorum.

Yalnız kıyaslama yaparken doğanın golf E6 motor. Emin sizin octi E5 motor değilmi. Bence E6 motor octiyle kafa kafaya anca gidersin 2-3 boy fark falan zor :D


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;580335
İlk izlenim olarak şöyle bir şey diyebilirim ki,Golften daha iyi gidiyor araç. Golfün 100-160 km arası hızlanması 24 saniye sürüyor,sizin 21 saniye sürmüş. Aynı motorlu fakat düşük beygirli Polo ve Fabia (2013 - 2015 arası) ise 100-160 arasını 16 saniyede tamamlıyor,0-100 leri ise sizinle aynı.. Ben beğendim kısacası,güzel gidiyor o cüsseye göre :)


Alıntı yapılan: Esariipek;580337
Kardeşim bizim octi varken [MENTION=194]dgn[/MENTION] [MENTION=6772]06lkn66[/MENTION] Buğra abinin v6 süpo roll yapmıştık golf hiç yoksa 2 boy sallamıştı octiye. Ömerle kafa burun gidiyoduk. Hani golften iyi gitmesi mantıken imkansız o arabanın yol falan eğimlidir


Alıntı yapılan: 06lkn66;580338
Golf gerçekten iyi yürüyo [MENTION=194]dgn[/MENTION] ye yetisemiyoduk [MENTION=7640]Esariipek[/MENTION] ve ben

LG-H542 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Alıntı yapılan: dgn;580392
Golf'le bi 0-200 çekeyim de çözelim bu sorunu :lol:


Emin ve Ömer kankamın dediği gibi golf geçiyor octavia'yı. Geç bastığımda bile yetişip geçiyordum.Bu arada iki araba da dsg vites atışlar bir şey değiştirmiyor yani.Ayrıca 2 gün önce arkadaşımın a3 sedan tdı stronic ile denedim.Arabaların km'si bile aynıydı o derece denk sayılırlar.Yaklaşık 2-3 boy geçtim onuda.Tabi a3 bi 50-60 kg ağır benim arabadan.Ne kadar fark ettirir bilemiyorum.


Alıntı yapılan: LA BEBE;580438
Yalnız kıyaslama yaparken doğanın golf E6 motor. Emin sizin octi E5 motor değilmi. Bence E6 motor octiyle kafa kafaya anca gidersin 2-3 boy fark falan zor :D



Ben Golfle aralarında pek bir fark olacağını sanmıyorum. Ağırlıklar felan aynı, şöförlerde oldukça önemli.
Ayrıca aracın donanımı bile hızlanma süresini etkiliyor, mesela aynı aracın 16 jantlı basic versiyonu ile, 18 jantlı + cam tavanlı bir aracı denerseniz, 16 jantlı araç diğerini geçer.
Peugeot 308, 1.6 BlueHDi 120 beygirlik versiyonda Active donanımın 0100'ü 9.5 sn iken, Allure donanımda 10.2 sn.
Golf 7'nin, denk motorlarda Octavia A7'ye 2 boy sallaması bana pek mümkün gelmiyor. Leon olsa olabilir çünkü o 50-60 kg hafif iki araçtanda.

Kalkışta, sol ayak debriyajdayken gazı biraz verip, arabayı 2000-2500 devir civarında sabit tutup sol ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken bi anda gazı köklemek bu araca daha iyi bir kalkış sağlıyor. DSG'lerde de sol ayak frende bekletilerek launch control gibi yapılabilir :)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Abstraction;580457
Ben Golfle aralarında pek bir fark olacağını sanmıyorum. Ağırlıklar felan aynı, şöförlerde oldukça önemli.

Ayrıca aracın donanımı bile hızlanma süresini etkiliyor, mesela aynı aracın 16 jantlı basic versiyonu ile, 18 jantlı + cam tavanlı bir aracı denerseniz, 16 jantlı araç diğerini geçer.

Peugeot 308, 1.6 BlueHDi 120 beygirlik versiyonda Active donanımın 0100'ü 9.5 sn iken, Allure donanımda 10.2 sn.

Golf 7'nin, denk motorlarda Octavia A7'ye 2 boy sallaması bana pek mümkün gelmiyor. Leon olsa olabilir çünkü o 50-60 kg hafif iki araçtanda.



Kalkışta, sol ayak debriyajdayken gazı biraz verip, arabayı 2000-2500 devir civarında sabit tutup sol ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken bi anda gazı köklemek bu araca daha iyi bir kalkış sağlıyor. DSG'lerde de sol ayak frende bekletilerek launch control gibi yapılabilir :)



yeni nesil dsglerde launch control modu yok. Bahsettiğim araç golf7 tdi dsg eu6 confort- octavia tdi dsg eu5 17 jant var orjinal. Sürücü kiloları eşit denebilir. Ruhsat ağırlıkları octavia 10 kilo hafif. Roll da 50 da sabit gidip s modunda gaza tam basılıyor vitesi kendi atıyor iki araçta herhangi bir şoförlük marifeti imkansız. Daha önce aynı şoför farklı araçlarla denediğimde geçtiğim olmuştu :) vel hasıl 5 bg iki boy sallatmaz, bu işte aerodinami vs de epey etkili. Bkz m3 m4 aynı motor ama m4 geçiyor vs vs


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;580458
yeni nesil dsglerde launch control modu yok. Bahsettiğim araç golf7 tdi dsg eu6 confort- octavia tdi dsg eu5 17 jant var orjinal. Sürücü kiloları eşit denebilir. Ruhsat ağırlıkları octavia 10 kilo hafif. Roll da 50 da sabit gidip s modunda gaza tam basılıyor vitesi kendi atıyor iki araçta herhangi bir şoförlük marifeti imkansız. Daha önce aynı şoför farklı araçlarla denediğimde geçtiğim olmuştu :) vel hasıl 5 bg iki boy sallatmaz, bu işte aerodinami vs de epey etkili. Bkz m3 m4 aynı motor ama m4 geçiyor vs vs


İki araçta otomatikse şöförlere pek yapacak birşey kalmıyor zaten, büyük jantların etkisi yarım boy anca olur. Benim yine de pek inanasım gelmiyor bu duruma :D:D Yanlış anlamayın lütfen, denediyseniz doğrudur tabi ama insan önce sonucu kendi gözüyle bi görmek istiyor :D

Zeperfs.com'da aynı motorlu Octavia ve Golf'ü kıyaslayınca da bazı motorlarda Octavia, bazı motorlarda golf daha iyi performans değerleri elde etmiş. Aerodinamide oldukça önemli bu durumlarda.

http://www.zeperfs.com/en/duel4662-4468.htm

Octavia RS ve Golf GTI kıyaslamasında ise Golf'ün hızlanma değerleri daha iyi.


Çevrimdışı m@hm@

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 316
    • Profili Görüntüle
Çok yakmıştır bu gidişe :):)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Her iki aracın dişli oranlarının birebir aynı olduğuna emin misiniz peki arkadaşlar?
Zira 3.9 son dişli ile 3.8 son dişli bile çok fark ettirir diye düşünüyorum.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;580467
Her iki aracın dişli oranlarının birebir aynı olduğuna emin misiniz peki arkadaşlar?
Zira 3.9 son dişli ile 3.8 son dişli bile çok fark ettirir diye düşünüyorum.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.



mqblerde aynıdır diye tahmin ediyorum kilolar bile aynı zira


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Ankara'ya yolunuz dustugunde her turlu stock tdi ile denerim. Euro5-6-7 fark etmez video ceker koyariz foruma. Daha ne diyelim :D


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;580475
Ankara'ya yolunuz dustugunde her turlu stock tdi ile denerim. Euro5-6-7 fark etmez video ceker koyariz foruma. Daha ne diyelim :D



Kank eskiden iyi rolla düşerdik la yaşlandık mı ne


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;580476
Kank eskiden iyi rolla düşerdik la yaşlandık mı ne


Kanka hızlı yasadik o zamanlari ondan boyle oldu. Tabi senin 170hp araba alip noktayi koymanda nedenler arasinda :D


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;580478
Kanka hızlı yasadik o zamanlari ondan boyle oldu. Tabi senin 170hp araba alip noktayi koymanda nedenler arasinda :D



177 kank[emoji23] yine 1000 açılışını da reis yaptı düz 180 diyelim[emoji23]


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;580472
mqblerde aynıdır diye tahmin ediyorum kilolar bile aynı zira

Taşıyabilecekleri azamî ağırlığı bağlı olarak bile değiştirilebiliyor dişli oranları.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;580458
yeni nesil dsglerde launch control modu yok. Bahsettiğim araç golf7 tdi dsg eu6 confort- octavia tdi dsg eu5 17 jant var orjinal. Sürücü kiloları eşit denebilir. Ruhsat ağırlıkları octavia 10 kilo hafif. Roll da 50 da sabit gidip s modunda gaza tam basılıyor vitesi kendi atıyor iki araçta herhangi bir şoförlük marifeti imkansız. Daha önce aynı şoför farklı araçlarla denediğimde geçtiğim olmuştu :) vel hasıl 5 bg iki boy sallatmaz, bu işte aerodinami vs de epey etkili. Bkz m3 m4 aynı motor ama m4 geçiyor vs vs



İki ay sonra alıntı yapıyorum ama, Golf'ün Euro 6 olduğuna yeni dikkat ettim, Euro 6'lar 5 beygir fazla zaten, 5 beygir fazlalık 2 boy sallamaya yeter diye düşünüyorum :D