[MENTION=18019]serolk[/MENTION]
Aslına bakarsanız, yapılıyor..
üretici tarafından, "ömürlük" tabiri yapılmış bazı parçalar için, ömür boyunca servis ve bakım gerekmeyecekmiş gibi bir algı oluşuyor bizde (bu algı, servislerin de işine geliyor).
oysa, burada "ömürlük" ten kastedilen, 10 yıl veya 150,000 km gibi değerlerle ortaya çıkan kullanım süreleridir. En azından, günümüzün üretim standartları, bu yöndedir diyebiliriz.
üreticiler, bize daha sık ürün satabilmek için, tüketim konusundaki fabrika ayarlarımızla oynuyorlar
Şanzımana gelirsek..
Aracınızdakinin, kuru tip (DQ200) olması lazım.
Kavrama, aktarma ve mekatronik olarak, üç ayrı kompartımanı vardır.
Kavrama bölümü yağsızdır. Balatalar bitince, komple değişir. Genellikle, istanbul trafik koşullarında, 50k üzerinde değişim ihtiyacı ortaya çıkabildiği düşünüldüğünde, sizinki iyi dayanmıştır, diyebiliriz. Vites geçişlerindeki titreme problemi, kronik hale gelinceye kadar, kullanmaya devam edebilirsiniz diye düşünüyorum.
Aktarma ve mekatronik bölümlerinin, kendi müstakil yağları vardır. Aktarma kısmı mineral, mekatronik ise sentetik yağ kullanır.
Üreticisi, her iki kısımın yağları için de, "ömürlük" diyor
Aktarma bölümünde de, mekatronik bölümünde de, eksilme, yada bir arıza olmadıkça, değiştirme önerilmiyor.
Oysa, ısı, basınç ve sürtünme altında çalışan tüm hidrolik sıvıların, ilelebet ilk günkü performanslarının yakınlarında kalarak çalışamayacaklarını biliyoruz.
Aktarma bölümündeki yağı, 60 bin km üzerindeki periyotlarda değiştirmenin, veya, mekatronik yağını beş yılda bir yenilemenin, zararından çok faydası olur (bana göre..)
125k, dikkate değer bir mesafe.. kazasız, belasız daha nice yollarınız olsun.