škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG vites kullanımı ile ilgili 5 tane sorum var

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;630254
Bildiğim herhangi bir sorun olmaz. Fakat şuna dikkat etmek lazım; araba biraz fazla hızlanırsa vitese atmanız gerektiğinde kilit devreye gireceğinden frene basıp belli bir hıza düşmeden vitese (D) geçmeyecektir. Sanırım bu da boşta (N konumunda) belli bir hızda giderken DSG'yi kucaklamamak, dişlileri koruma amaçlı bir tedbir!


Burada bahsettiğim kilit olayında bir ekleme/düzeltme yapmak isterim; dediğim gibi N konumunda araba hareket ettiğinde konsolda yeşil ayak freni işareti yandığında vites D konumuna mandala bassam da hiç bir şekilde geçmiyor, az da olsa frene dokunup ayak/pedal fren ışığının sönmesi gerekiyor. Bugün tekrar denediğimde vitese atmadan bir miktar daha hızlanınca kendiliğinden söndü ve D ye geçişi sağladım. Belli bir hız (belki de süre de var) aralığında kilit olayını tam anlamış değilim.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] Ben yeşil ayak fren ışığını ekranda hiç görmedim sadece araç stop durumunda kontak açık fren basılı değilse yanıyor yolda N de ilerlerken hiç yandığını görmedim deneyip dikkat edeceğim ışığın yanması ilginç


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] Recep bey bu ayak fren ışığı ile ilgili tespitiniz çok doğru bende bugün dikkat ettim ekrandaki ışık yandığında mandala bassanız dahi N ve D geçişi sağlanamıyor ancak fren pedalına dokunup ışık sönünce D sürüş pozisyonuna geçebiliyorsunuz. Ama daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi bunun olması çok düşük hızlarda 5=10 km/s durma esnasında ve ya tam durunca ışık yanıyor (yani N pozisyonda frene basmadan durduğumuzda) yüksek hızlarda araç N pozisyonda akarken ışık yanmıyor ve N D geçişi rahat sağlanıyor. Sanırım ilk kalkışta olduğu gibi aracı çalıştırdık P den D S veya R almak için nasıl frene basmamız gerekiyorsa burada da sistem aynı şekilde çalışıyor çünkü araç durma ve ya park esnasında ayak fren ışığı yanmış oluyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;630618
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] Recep bey bu ayak fren ışığı ile ilgili tespitiniz çok doğru bende bugün dikkat ettim ekrandaki ışık yandığında mandala bassanız dahi N ve D geçişi sağlanamıyor ancak fren pedalına dokunup ışık sönünce D sürüş pozisyonuna geçebiliyorsunuz. Ama daha önceki mesajlarımda da yazdığım gibi bunun olması çok düşük hızlarda 5=10 km/s durma esnasında ve ya tam durunca ışık yanıyor (yani N pozisyonda frene basmadan durduğumuzda) yüksek hızlarda araç N pozisyonda akarken ışık yanmıyor ve N D geçişi rahat sağlanıyor. Sanırım ilk kalkışta olduğu gibi aracı çalıştırdık P den D S veya R almak için nasıl frene basmamız gerekiyorsa burada da sistem aynı şekilde çalışıyor çünkü araç durma ve ya park esnasında ayak fren ışığı yanmış oluyor.


 [MENTION=9325]rocky62[/MENTION] Zafer bey, ben de bu durumu koruma amaçlı düşünüyorum ama emin değilim, çünkü daha yüksek ve daha düşük hızlarda çıkmayıp sadece sizin de belirttiğiniz dar bir hız aralığında ışık yanıp vites kolu şanzıman kilit durumuna geliyor.


Çevrimdışı cihadir

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Merhabalar yaklaşık iki aydır bende DSG şanzıman kullanıyorum, vites değişimlerinde 1,5 devir ve yaklaşık 70-80 km hız civarlarında araçta titreşim oluşuyor, aracımın 1.0 olmasından kaynaklı bir durum mu, DSG nin düşük devirli kullanımından mı yoksa servislik bir durum mudur, tecrubelerinizi paylasirsaniz sevinirim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16652]cihadir[/MENTION]

Hız artıp devir düştükçe aracın torku düştüğü için hızlanma ve biraz meyilli yolda titreşim yapar çünkü motor kendini toparlamakta zorlanıyor, düşük viteslerde bu durum pek yaşanmıyor ama yüksek viteste öyle, birde sizin motorun turbo bandı 2000 devirde başlıyor o yüzden motor düşük devirde sağır kalıyor.