škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia Combi Almak Üzereyim

bulicuk · 40 · 10927

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bulicuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
turker değerli tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. Yarın burdaki ustalarla ve galericilerle bi görüşeyim. Ona göre karar veririz artık.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: bulicuk;153335
turker değerli tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. Yarın burdaki ustalarla ve galericilerle bi görüşeyim. Ona göre karar veririz artık.

Hayırlısı olsun,

Sonradan aklıma geldi, 18500'e 2003 100 küsür binde Fabiayı alana kadar Hakan (hakanerdogan) bile verir arabayı o paraya :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bulicuk;153301
Bu arada bu araba kalkışlarda biraz nazlı galiba. Benim 65 beygirlik clio daha seri kalkıyor. dci motorun düşük devirlerdeki torku tdi motora göre yüksek sanırım. Fakat 2500 lerden sonra tdi motor tutmayın beni diyor :)

Alıntı yapılan: mayham85;153303
clio daha hafiftir muhtemelen

Alıntı yapılan: lrfan;153304
Kasalar arası kilo farkı da olabilir....

Alıntı yapılan: turker;153310
Hem clio hafiftir hem de TDI 2250 d/d'den sonra tat vermeye başlıyor.Üst devirlerde daha etkili bildiğim kadarıyla.
 
Fabia daha kaliteli ama piyasa değerleri dikkate alındığında bu takas bana mantıklı gelmedi. İkinci memleketim Samsun olduğu için hemşehrime bi faydam olursa sevinirim ;)

Clio ciddi şekilde daha hafif (200 kg civarı bir fark var). Ama bana göre asıl mesele mühendislerin bizim eski 1.4 TDI'lara dayadığı dragvari 1. vites oranı. 1000 devirde 10 km/s çeviren 1.6 turbo dizel bulmak bile çok kolay değilken adamlar bizim araca bu oranı uygun görmüş...
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;153767
Clio ciddi şekilde daha hafif (200 kg civarı bir fark var). Ama bana göre asıl mesele mühendislerin bizim eski 1.4 TDI'lara dayadığı dragvari 1. vites oranı. 1000 devirde 10 km/s çeviren 1.6 turbo dizel bulmak bile çok kolay değilken adamlar bizim araca bu oranı uygun görmüş...
Bayağı bayağı traktör o zaman yahu!


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Evet hatırlıyorum, 1. viteste başta isteksiz ama sonradan açılan bi çekiş vardı...

Halbuki 1.2 HTP'nin 1. vites oranı gayet iyi. 0-50 hızlanması 2.0 TFSI ile kafa kafaya :)


Çevrimdışı bulicuk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 47
    • Profili Görüntüle
Bu vites oranları bana da çok tuhaf geldi ama mühendislerin bi bildikleri vardır herhalde :)

Bu arada 2004 model fabia combiyi almış bulunuyorum. Çünkü yetkili servise, tanıdığım bi motorcuya ve kaportacıya gösterdim. Araba çok temiz. Benim2003 model clionun biraz masrafı vardı oysa.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;153884
Bayağı bayağı traktör o zaman yahu!

Yok abi, traktör olsa kısa olurdu; bu bildiğin drag aracı.:++:
 
Alıntı yapılan: turker;153929
Evet hatırlıyorum, 1. viteste başta isteksiz ama sonradan açılan bi çekiş vardı...
 
Halbuki 1.2 HTP'nin 1. vites oranı gayet iyi. 0-50 hızlanması 2.0 TFSI ile kafa kafaya :)

Yalnız bu bahsettiğim konu peformans ile ilgili değildi pek. Zira 1. viteste iken uzun orana rağmen alt devir boşluğundan kurtulmak çok sürmüyor. 2000 devir sonrasında yaşanan kimi aktarma kayıpları ise ise bir bakıma uzun şanzımanı haklı bile gösteriyor.
 
Ama mesele durduğu yerden 850-1000 devir arasında kalkması ve sıkışık trafikte çok yavaş hızda ilerlemesi... İşte orda uzun şanzıman sıkıntı.
 
 
Bu sıkıntı ciddiye alınmış olacak ki, Fabia II başta olmak üzere yeni 1.4 TDI'larda 1. vites kısaltıldı. Ama onların da bizimki kadar cillop bir hızlı kalkışı ve nispeten daha temiz bir 1'den 2'ye geçişi olmaz işte.:D
 
 
 
Bu arada bu 1.2 HTP'nin 0-50'sinde de fazlaca şehir efsanesi döndüğünü düşünüyorum. Ortada dolanan bir tabloya dayanarak kaç senedir Skoda forumlarında aynı şeyler söyleniyor. Kötü oranlı demiyorum; hakikaten güzel ayarlanmış. Ama 0-50'de ona buna üstünlük sağlayacak bir durum da yok ortada. Sadece boyundan büyük iş başaracak, sürücüsünü yolcusunu şaşırtacak tatminkar bir ataklık olsa gerek.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2010, 20:52:19 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Herhangi bir 1.2 Fabia ile kalkmak isterim doğrusu.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;156125
Herhangi bir 1.2 Fabia ile kalkmak isterim doğrusu.

 
 
Ahahah, şu işin bir ortasını bulamadık be Hakan.:++: Ya gidip 6 silindir 3.20 Coupe ile kalkıyoruz ya da 1.2 atmosferik Fabia ile...:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Boy boy kaktıramaz bana 100-120'ye kadar o BMW söliyim :D Elbette çakarda bi BMW ayaklar altına alışı vermez kağıt üzeri dengesi :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
0-50 olayını denedim. Işıklarda yanımda amcamın 1.6 TDCi Focus ile kalkış yaptık. İlk 3-4 saniye koptum resmen. Gerisinin ne olacağını bildiğim için gaz kestim :D Malum 50-100 esnekliği 10 saniye falan sürüyor...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;156130
Boy boy kaktıramaz bana 100-120'ye kadar o BMW söliyim :D Elbette çakarda bi BMW ayaklar altına alışı vermez kağıt üzeri dengesi :D

Hahaha, valla 50'den itibaren falan bayağı bayağı açılıyor haliyle. Çatır çutur taşları yemeye başlıyorsun kaputa cama.:++: Ama boy boy mu dersin, bilemem.:) Yok yav, bayağı bayağı boy boydu.:++:
 
 
Alıntı yapılan: turker;156198
0-50 olayını denedim. Işıklarda yanımda amcamın 1.6 TDCi Focus ile kalkış yaptık. İlk 3-4 saniye koptum resmen. Gerisinin ne olacağını bildiğim için gaz kestim :D Malum 50-100 esnekliği 10 saniye falan sürüyor...

 
Abi turbo dizeli verimli kaldırmak zor iş. Tamamen pilotajdan kaynaklı bir durum. (ki o araçta gayet normal) Zira Focus 1.6 TDCI'ın 0-50'si zaten çok başarılı.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]