škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağ, Yağ Filtre, Polen Filtre, Hava Filtre Değişimi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CyberWolf

  • Fabia Aşığı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar

Bugün Motor Yağını, Polen Filtresini, Hava Filtresini, Yağ Filtresini Değiştirdim işçilik dahil 150 TL ücret Ödedim .. Şunu Belirtmek İstiyorum Arabanın Akciğerleri Nefes aldı ... Daha Öncede Lastikleri Değiştirmiştim Bu ettiğim masraf arabanın yakıt tasarrufunu ve performansı yönünden kendini amorti edeceğini düşünüyorum.. Arabanızın eğer bu bakımlarını yaptırmadıysanız tavsiyemdir ihmal etmeyin..:dede:


Çevrimdışı melihgnc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
yağ olarak ne kullandınız hocam? marka ve model belirtir misiniz birde aracı nasıl kulllanıyorsunuz yüksek devirlerde mi yoksa düşük devirlerde mi kaç km de yağ değiştiriyorsunuz ??


Çevrimdışı CyberWolf

  • Fabia Aşığı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Castrol motor yağı almış usta , Aracı 7 ay önce aldım düşük devirde kullanıyorum 10.000 km de değişim istiyor...  ama benim araç 2005 model ve yağı filtreleri değişmeyeli en az 4-5 yıl olmuştu ayrıca araç 113 binde değişim zamanı gelmişti...


Çevrimdışı MFA11

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: CyberWolf;469590
Castrol motor yağı almış usta , Aracı 7 ay önce aldım düşük devirde kullanıyorum 10.000 km de değişim istiyor...  ama benim araç 2005 model ve yağı filtreleri değişmeyeli en az 4-5 yıl olmuştu ayrıca araç 113 binde değişim zamanı gelmişti...

4-5 yıl hay masallah



Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Ben uce bese bakmam saglikli olsun diye
Tum filtrelerini degistiririm


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Ben yağ değişimi+yağ filtresi+yağ bor katkısı +işçilik 170 tl ücret ödedim.


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blackemre;469743
Ben yağ değişimi+yağ filtresi+yağ bor katkısı +işçilik 170 tl ücret ödedim.


Katki derken usta bana 3 veya 4 depoda kaliteli bir katki atarsan depoya iyi olur demisti
Bu konuda yorumunuz nedir
Ama motora atilan katkiya karsiyim
Bu konuda cok pisman olan biliyorum


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chook;469745
Katki derken usta bana 3 veya 4 depoda kaliteli bir katki atarsan depoya iyi olur demisti
Bu konuda yorumunuz nedir
Ama motora atilan katkiya karsiyim
Bu konuda cok pisman olan biliyorum


100 bini geçen motorlarda motor yağına katkı (bor ) katmak motor için faydalı olur diyor benim ustam.Arabamın yağını periyodik olarak değiştiriyorum.Her defasında da bu katkıdan kullandım.4. kez yağ değiştirdim şimdiye kadar.Katkı maddesi 20-25 liralık bir şey zaten.Ustam gereksiz bir şey olsa katmaz ,beni uyarırdı.Kişisel görüşüm benzin katkı maddeleri gereksiz hatta zararlı olabilir ama motor yağı katkısı yağın yapısını bozmayacağı için büyük oranda zararlı değildir.


Çevrimdışı melihgnc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
hocam 4-5 yıl fazla gibi yaa.. ben en fazla 8bin giniyoruum. 120 000 de aracım var ilk defa bor power kullandım. yağ eksiltesi kesildi diebilirim ama onun dışında cacık bence bu bor meselesi. ben de gidecem bakalım bu ay bakıma. yazarım buradan


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
Elimizin altında adına İnternet denilen ALTIN bir kaynak var. Bir aracın motorunu mahvetmek istiyorsak 4-5 sene yağ değiştirmeyelim tasarruf edelim !!!!!!!
Bir şeyleri tekrar tekrar yazmaktansa sizlere bazı linkler vereceğim Lütfen bir göz atın ve elbette benimde ilavelerim olacak linklerin sonunda.
http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/how-oil-works/quick-tips/myths.html
Motor yağları ve Özellikleri
 Motora Uygun Yağın Seçilmesi
 Kullanacağımız yağa karar vermek için üç ana hususu göz önüne almamız gerekir. Bunlar;
 1.) Motorun Teknik Özellikleri:
 ▪ Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
 ▪ Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ  boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E numarası ortalarda olan yağ  kullanılır.
 ▪ Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.
 2.) Motorun Çalışma Şartları:
 Benzinli Motorlar İçin

 ▪ SA servis tipi yağlar, katkısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve dizel motorlarında kullanılır.
 ▪ SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi  bulunur. Hafif yük altında çalışan benzin motorları için kullanılır.
 ▪ SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun, aşınmaya, paslanmaya karşı özellikleri olan yağdır.
 ▪ SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak  üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SB, SC servis  tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
 ▪ SE servis  tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak  üretilmiştir. Benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis  yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
 ▪ SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.
 ▪ SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak  hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır. Mevcut en üstün yağdır.
 Dizel Motorları İçin
 ▪ CA servis tipi yağlar, kükürdü az ve iyi kalite mazot ile çalışan  dizel motorları ile hafif hizmet yapan benzinli motorlarda kullanılır.
 ▪ CB servis tipi yağlar, orta yükte ve bol kükürtlü ve düşük kaliteli  mazot ile çalışan dizel motorlarında kullanılır. Hafif hizmet gören  benzinli motorlara da konulabilir.
 ▪ CC servis tipi yağlar, orta ve  ağır yükte çalışan düşük süperşarj (blower) motorlarda veya turbo dizel  motorlarda ve ağır yükle çalışan benzinli motorlarda kullanılır.
 ▪ CD servis tipi yağlar, yüksek hız ve yüksek verimli çalışan süperşarj ve turbo dizel motor yağıdır.
 3.) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre :
 Yağ Numarası Hava sıcaklığı (C° derece)
 S.A.E 5W - 20 - 8 ile - 30 arasında
 S.A.E 5W - 30 - 30 ile 16 arasında
 S.A.E 10W - 18 ile 16 arasında
 S.A.E 10W - 30 - 18 ile 40 arasında
 S.A.E 10W - 40 - 18 ile 40 arasında
 S.A.E 20W - 20 - 8 ile 40 arasında
 S.A.E 20W - 40 - 8 ile 40 arasında
 S.A.E 20W - 50 - 8 ile 40 arasında
 S.A.E 30 - 5 ile 40 arasında
 Motor Yağı ile Yakıt Sarfiyatı Arasındaki İlişki Nedir?
 Bir yağın viskozitesi yağın kendi içsel sürtünmesiyle bağlantılıdır.  Bir yağın viskozitesi ne kadar yüksekse, yani kalınlığı ne kadar  fazlaysa, sürtünme o kadar fazla olacaktır. 20W-50 yağ yerine 10W-40  viskoziteli bir yağ kullandığınızda sürtünme daha az olacaktır ve buda  yakıt sarfiyatı sağlayacaktır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, yağ  seçiminde asıl etken sizin sürtünmeyi nasıl istediğiniz değil,  bulunduğunuz iklim şartları olmalıdır. Gereksiz yere çok ince yağ  kullanmak yarar yerine zarar getirir.
 Koyu Renk (Kirli) Yağlar Motordaki Olası Problemlerin Habercisi mi?
 Kirli, yahut koyu renkli yağ kesinlikle motordaki olası problemlerin  habercisi değildir. Aksine iyi bir işarettir. Kirli yağ, yağın görevini  yerine getirdiğinin kanıtıdır. Motordaki artıkları toplayıp motorun  belirli kesimlerinde tekrar toplanmamak üzere onları kendi içinde  biriktiriyor demektir. Bu durum size sadece yağınızı ve filtrenizi  değiştirme zamanınızın geldiğini göstermektedir.
 Motor Yağının Bozulma Nedenleri:
 ▪ Yağın Kimyasal Olarak Bozulması: Motor yağının sıcaklığı motor  çalıştığında çok yükselir. Yağın içindeki mineraller, yüksek  sıcaklıklarda hava içindeki oksijenle birleşerek oksitlenir. Ayrıca iş  zamanında yanma sonucu oluşan diğer kimyasal maddeler, yağla birleşerek  organik asitler meydana getirir. Oksitlenme ve asit etkisiyle motor yağı  özelliğini kaybederek parçaların üzerinde aşınma, oksitlenme ve  sakızlaşma (reçine) meydana getirir. Sakızlaşma, segmanların ve  supapların yuvasında sıkışıp kalmasına sebep olur.
 ▪ Yağın Fiziksel  Olarak Bozulması: Emme zamanında silindire giren havanın içindeki  tozlar, yanma sonu meydana gelen kurumlar ve diğer arak maddeler,  parçaların aşınmasından doğan talaşlar, kartere kaçan gazların içindeki  benzin veya mazot yağın kirlenmesine ve özelliğinin bozulmasına sebep  olur. Gerçi yağ filtresi, yağın içindeki parçacıkların bir kısmını  temizlese bile zaman içinde yeterli olamaz.
 Yukarıda ana  hatlarıyla açıklanan sebeplerden dolayı motor yağı bozulur. Bu nedenle  araç kataloğunda tavsiye edilen sürelerde motor yağının yenilenmesi  gerekir. Periyodik yağ seviye kontrolleri her 2000 km.’de bir  yapılabilir. Ancak en iyisi her kullanıcının kendi istatistiğini  tutmasıdır. Yağ eksiltme; motor performansı, motorun üzerindeki km. ve  bakımıyla alakalı olduğu kadar aynı model ve yaşa sahip araçlarda  sürücülerin kullanım tarzından kaynaklanan farklılıklar olması da  doğaldır.
 Sürücünün Yapması Gerekenler
 ▪ Bulabileceğiniz en ince bazlı yağı değil bulunduğunuz bölgenin iklim koşullarına göre uygun olan viskozite aralığını seçin.
 ▪ Her yağ değişiminde yağ filtrenizi de mutlaka değiştirin.
 Her yağ, mümkün olan en yüksek fiyat/performans oranını vermek üzere  formüle edilir. Bu sebeple, yapmanız gereken aracınıza uygun olan en  kaliteli yağı almaktır. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha  pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da  mineral yağlara oranla çok daha fazladır. Bu yüzden en mantıklı olan  performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçmenizdir.
Not: Bir çok web sayfasından alıntıdır.
https://www.arora.com.tr/images/motor-yagi-secme.pdf
http://www.seatclubturkey.com/teknik-destek/42054-motor-yagi-hakkinda-bilmeniz-gerekenler.html
Fabia I 16 valve 1.4 motor için tavsiye edilen motor yağı SHELL HELIX HX7 10W-40 sentetik yağdır. 3 silindir dizeller için ise 10W-30 dur. Ancak serviste 234.000 km de bir 2006 Fabia I Combi' ye 10W-40 konulduğunu görünce özellikle sordum. 100.000 km deviren dizellerde motor rektefe isteyene kadar bu yağı kullanıyorlarmış.
İster madeni olsun ister sentetik motor yağları HİDROSKOPİK' tir. yani aracı ister kullanın ister yatırın havadan nem kapar. Bu nedenle aracınızı kullanmasanız bile madeni std. yağlarda 6 ayda bir, sentetiklerde ise yılda bir değiştirmek mecburiyetindesiniz. tabi silindir içinde yağa karışan nem nedeniyle karıncalanma yapmasını istemiyorsanız. Elbette 15.000 km önce gelirse yağ yine değişecek. Birde aracı tozlu ve/veya hava kirliliğinin yoğun olduğu yerlerde kullanıyorsanız motorunuzun selameti açısından bu km' yi daha öne çekmenizde yarar var.
Birde şu katkı konusuna değineyim. Piyasada bulunan katkı maddelerinin motor yağına eklenmesi, enerji içeceklerine  şeker ilave etmeye benzer, hiçbir nedenle buna gereksiniminiz yoktur. Birinci sınıf  motor yağları en yüksek motor performansı sağlamak için gereken tüm katkı  maddeleri yağa ilave edilmiştir. Katkı maddeleri eski bir motordaki yağ  tüketimini azaltamaz veya eski bir yağın motoru koruma özelliklerini  tekrar kazanmasını sağlayamaz. Aslında katkı maddeleri yağın kimyasını  bozarak yeni sorunlar yaratabilir. Özellikle BOR bazı motorlarda 2 tarafı keskin kılıç gibidir.
Bu linktede bu forumda oluşan görüşler. Karar sizin !
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=18092
« Son Düzenleme: 17 Haziran 2014, 14:39:49 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı serkan_4234

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Parçaları kendim almıştım internetten. 5w40 castrol edge 4+1 litre yağ, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi, orijinal 4 adet ngk 3 Tırnaklı buji ve işçilik dahil 195 TL vermiştim geçen sene. 2 bin km sonra 10 bin bakımı geliyor bakalım fiyatlar ne kadar artacak bu sene


Çevrimdışı ukalabukalemun

  • Beyaz İnci
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 366
    • Profili Görüntüle
Benim aracım 2006 fabiaI 1.4 16 v otm. Aracımı yetkili servis e götürdüğümde bakım yaptılar. (Yağ+filtre+hava filtre v.s) Kulllanılan yağ petrol ofisi maxima 5w-30 kullanım aralığı da 15 bin km.
Sizce kullanılan malzemeler doğru mu?