škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

235/40/19 yerine 245/40/19 sorun olurmu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yakubu61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aracımda 19 jant bulunuyor. Yanakları bana biraz ince geliyor. Lastik ebatımı 235/40/19 yerine 245/40/19 yapsam sizce sorun olurmu. Aranızda deneyen varmıdır.

Ayrıca bu ebat lastiklerde hangi markayı önerirsiniz. İki tane Pirelli P7 aldım hiç memnun değilim. Bir tanesi gümledi.


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yakubu61;651260
Arkadaşlar aracımda 19 jant bulunuyor. Yanakları bana biraz ince geliyor. Lastik ebatımı 235/40/19 yerine 245/40/19 yapsam sizce sorun olurmu. Aranızda deneyen varmıdır.



235/40/19 ve 245/40/19 arasında taban genişliği farkı var sadece , yanak genişliği aynı (40)


Çevrimdışı yakubu61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Taban genişleyince tabanın %40 'ı oluyor. Aynı yanak olmuyor.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Google'a jant hesaplama yazıp aratın. Hesaplama modüllerinden birinde  istediğiniz ölçüleri girip yüzdelik değişimleri hesaplatın. Mutlu  lastik'in hesaplama sitesi çok ayrıntılı işinize yarayabilir. Sizin  istediğiniz ölçüler yüzde 1,17'lik bir değişim yapıyor totalde. Yanak  payı artınca konfor artacak diye bir kural yok. XL (extra load)  özellikli lastiklerin yanakları normalden daha sert olduğu için  aldığınız lastikten yine memnun kalmayabilirsiniz.

Şuradan da istediğiniz lastik ebatlarında markaların modellerine göre incelemeler mevcut.
http://www.tyrereviews.co.uk/Search/Size/245-40-19


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yakubu61;651263
Taban genişleyince tabanın %40 'ı oluyor. Aynı yanak olmuyor.

4 mm lik bir fark benim için aynı yanaktır.

(245-235)*0,4 = 4 mm


Çevrimdışı hebelup

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
Aradaki fark %1.17 tolerans %2.5 e kadardır bir sorun olmaz ancak size istediğinizi verir mi onu konuşmak lazım


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
İstediğiniz lastiğı taktığınızda;

Alıntı
Kilometre saati 96.6km/s (60mil/s) okuduğunda, gerçek hız 60.7mph (97.7km/s) olacaktır. 1.2% daha hızlı.


Çevrimdışı yakubu61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Herkese teşekkürler.  Continental Premium Contact 6 235/40/19 aldım.


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 235-245 lik değerler taban yani lastiğin zemine basan yüzünün genişliğinin milimetrik değeridir, yanak ise jant ve zemin arası genişliğinin (35-40-45-50-55 vs)yine milimetrik değeridir.sondaki (16-17-18-19 vs) ise jantın dairesel kenar ölçüsünün inç değeridir.
Bunlarda görsellik ve estetik değişiklikler çok da sağlıklı ve güvenli işler değildir. taban değerlerinde değişiklik aracın tutunma değerlerini değiştirmekle kalmaz yakıt tüketimi önemli ölçülerde etkiler yanak ve jant ebatlarında yükseklik değerlerinde değişikliklerse araçın sürüş konforundan tutun güvenlik ve kat ettiğiniz km nin sayaça yanlış aktarılmasına neden olur yani bunlarla oynayacaksanız araçlarınıza buna göre revize ettirmeniz lazım ki bu revizyonu yetkili servislerde bile anlatıp da anlaşılıp yaptıramazsınız çünkü ülkemizde şuana kadar mühendislik hesaplarınıda bilen ustaya vede servise ben henüz raslamadım.
« Son Düzenleme: 06 Ağustos 2019, 14:36:02 Gönderen: MaÇaHeL »


Çevrimdışı bsarmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yakubu61;651378
Herkese teşekkürler.  Continental Premium Contact 6 235/40/19 aldım.


Hayırlı uğurlu olsun, bir mahsuru yoksa fiyatı paylaşır mısınız?


Çevrimdışı Ümit Kepoğlu

  • SuperB
  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MaÇaHeL;651389
Arkadaşlar 235-245 lik değerler taban yani lastiğin zemine basan yüzünün genişliğinin milimetrik değeridir, yanak ise jant ve zemin arası genişliğinin (35-40-45-50-55 vs)yine milimetrik değeridir.sondaki (16-17-18-19 vs) ise jantın dairesel kenar ölçüsünün inç değeridir.
Bunlarda görsellik ve estetik değişiklikler çok da sağlıklı ve güvenli işler değildir. taban değerlerinde değişiklik aracın tutunma değerlerini değiştirmekle kalmaz yakıt tüketimi önemli ölçülerde etkiler yanak ve jant ebatlarında yükseklik değerlerinde değişikliklerse araçın sürüş konforundan tutun güvenlik ve kat ettiğiniz km nin sayaça yanlış aktarılmasına neden olur yani bunlarla oynayacaksanız araçlarınıza buna göre revize ettirmeniz lazım ki bu revizyonu yetkili servislerde bile anlatıp da anlaşılıp yaptıramazsınız çünkü ülkemizde şuana kadar mühendislik hesaplarınıda bilen ustaya vede servise ben henüz raslamadım.


 Kırmızılı kısım milimetrik değil orandır.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Markalar aynı aracta opsıyon farklılığından dolayı üst segmente büyük jant ve geniş tabanlı lastik takıyorlar,maddı imkansızlıktan dolayı alt segmenti alanlar ise ilerki günlerde imkan olduğunda orjınalin muadılı olan jant ve lastik alarak görselliği güzelleştiriyorlar.Bu değişim aracın ne yol tutuşunu nede yakıtını etkilemiyor ki,bunuda aracların teknık verilerinden anlayabiliyoruz, bu ayrıntıyıda göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;651589
Markalar aynı aracta opsıyon farklılığından dolayı üst segmente büyük jant ve geniş tabanlı lastik takıyorlar,maddı imkansızlıktan dolayı alt segmenti alanlar ise ilerki günlerde imkan olduğunda orjınalin muadılı olan jant ve lastik alarak görselliği güzelleştiriyorlar.Bu değişim aracın ne yol tutuşunu nede yakıtını etkilemiyor ki,bunuda aracların teknık verilerinden anlayabiliyoruz, bu ayrıntıyıda göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum

16” ile 19” jantın yol tutuşu birbirinden farklıdır. Büyük ebatlar daha iyi yol tutarken, ufak ebatlarda ise konfor artar. Lastik yanak payı ne kadar çok artarsa darbeyi sönümleyecek alan da genişler. Havalı süspansiyon gibi pahalı ekipmanlar ayrı bir konu olduğundan stok araçlar üzerinden konuşuyorum. Yakıt da değişir. 16” ile 17” arasında 0.5 litre kadar farklar oluşabiliyor. Bir kere tork verilen kol uzunluğu değişiyor nasıl yakıt etkilenmeyecek?


Çevrimdışı yakubu61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bsarmaz;651392
Hayırlı uğurlu olsun, bir mahsuru yoksa fiyatı paylaşır mısınız?



Adet fiyatını 1.200 TL'ye aldım.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Konforu artırmak için lastik yanağını 65 yaptım uzun yola çıktım,hız 130 u geçince arac gezinmeye başladı ,yol tutuş zorlaştı.Korkmadım desem yalan olur.Acaba aracın ön takımındamı sorun var yoksa lastikte mi diye sizlerin fikrini almak istedim.Üzerindeki 225 55 17 yerine 215 65 16 takıldı.Yüksek hızlarda aracın kontrolü zorlaşıyor.Aracım şuan 44 000 km de