škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III - Problem

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Toyotalarda şanzımanın ısınmasından dolayı yolda kalma kenara çekip bekleme şansıman soğuduktan sonra ancak yola devam edebilme ile ilgili baya şikayet var demek ki sizin dediğiniz gibi toyota diğer japonlara göre bahsettiğiniz türde bir sistem kullanıyor. Honda ve Mitsubishi de böyle bir sorun olacağını sanmıyorum.

Toyota Aurus 2008 Mmt Isınma Problemi!
Dinçer Ö. | 15 Haziran 2015 15:10
Eminönün' den Beşiktaş'a gelene kadar yaklaşık 30 dk trafikte dur kalk şeklinde yol adım ve Kabataş'ta araç şanzıman ısınması nedeni hataya geçti ve vites sistemi bloke duruma geçti. Kitapçıklarında okuduğuma göre problemin giderilmesi için kenara çekip bir müddet soğumasını beklenmesi şeklinde açıklama yazıyordu. Aynen açıklandığı şekilde yaptım ve soğuyunca yoluma devam ettim ve 20 dk sonra bu sefer de Boğaziçi köprüsü çamlıca bağlantı yolunda en sol şeritte hızlı akan trafikte aynı problemi tekrarladı ve can güvenliğimiz tehlikeye girerek yine bir müddet soğuması için olduğumuz yerde beklemek zorunda kaldık. Aracımdaki mühendislik hatası olduğunu düşünüyorum yetkililerden yardım bekliyorum.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Toyota' nın tork konvertörlü şanzımanlarında problem yok, problemler otomatikleştirilmiş manuellerde. Tork konvertörlülerde bu şekilde ısınmaya yol açacak bir balata tertibatı yok çünkü.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Konuyu hortlatıyorum. Bilimdi mühendislikti cahillikti saçma sapan şeyler dönmüş. Arkadaşın yaşadığı durum normal gibi gösterilmiş. Dsg nin karakterisliği böyle vs diye. Aracın fren sistemini klitlemek ne demek. Benim eski aracım lpg de stop ediyordu da fren yine yumuşak kalıyordu. Bir düşünün böyle bir kaza sonucu açılan davadan hangi firma kurtulabilir? Ne diyecekler efendim bizim sistemimiz böyle. Ödeyecekleri tazminatı geçtim, bütün dsg li araçlarını toplamak zorunda kalırlar. Koskoca vw grup böyle bir hata yapacak. Araca bir dünya güvenlik koyacak ama debriyaj ısınınca fren kilitlenecek. Bu cümleyi söyleyeceksiniz ve burdaki insanları cahillikle suçlayacaksınız. Akıl var mantık var kardeşim fren kilitlenir mi. Adamlar ikincil çarpışma freni koymuşlar ama birincisi çalışmıyor. Kusura bakmayında gülerler adama.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;526871
Konuyu hortlatıyorum. Bilimdi mühendislikti cahillikti saçma sapan şeyler dönmüş. Arkadaşın yaşadığı durum normal gibi gösterilmiş. Dsg nin karakterisliği böyle vs diye. Aracın fren sistemini klitlemek ne demek. Benim eski aracım lpg de stop ediyordu da fren yine yumuşak kalıyordu. Bir düşünün böyle bir kaza sonucu açılan davadan hangi firma kurtulabilir? Ne diyecekler efendim bizim sistemimiz böyle. Ödeyecekleri tazminatı geçtim, bütün dsg li araçlarını toplamak zorunda kalırlar. Koskoca vw grup böyle bir hata yapacak. Araca bir dünya güvenlik koyacak ama debriyaj ısınınca fren kilitlenecek. Bu cümleyi söyleyeceksiniz ve burdaki insanları cahillikle suçlayacaksınız. Akıl var mantık var kardeşim fren kilitlenir mi. Adamlar ikincil çarpışma freni koymuşlar ama birincisi çalışmıyor. Kusura bakmayında gülerler adama.


Aklın yolu birdir.:ok:


Çevrimdışı korhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 815
    • Profili Görüntüle
konuyu tesadüfen bir okudum da arkadaşımız önce "kitapçıkta yazıyor frenler devre dışı kalır okumadınız mı" diye  , sonra da fotoğraflar koymuş kitapçıktan... fakat bakıyoruz ki frenler kapatır kendini , frenler devre dışı kalır vs tek bir kelime yok...

belki de basit bir ingilizce yetersizliğidir kendisini yanıltan , gerçi herkese "cahille uğraşmak zor" demiş ama ...


Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
Aracı aldığım dan beridir hep trafik te kaldım.  Şöyle rahatça yol yapamadım.  

Fren sikayetim olmadı.

Bu arıza ışığını hiç görmedim. 20 km altında manuel 1 de 20-40 km arasında s modda kullanıyorum.

Hiç duyulmayan örneği olmayan bir konu gördüğüm kadari ile.


Çevrimdışı gokhan44261

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar hepinize selamlar .Benim kafama takılan bir konu var 1.5 ay önce fabia 1.2 dsg style modelini aldım.Araç yeni olmasına rağmen aracımın alt kısmında cekici bölgesi ve alt kısmın çoğu pas rengine bürünmüş ve eski duruyor. Bunun sebebi ne olabilir? şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokhan44261;527392
Arkadaşlar hepinize selamlar .Benim kafama takılan bir konu var 1.5 ay önce fabia 1.2 dsg style modelini aldım.Araç yeni olmasına rağmen aracımın alt kısmında cekici bölgesi ve alt kısmın çoğu pas rengine bürünmüş ve eski duruyor. Bunun sebebi ne olabilir? şimdiden teşekkürler.
Pas rengine mi bürünmüş yoksa gerçekten paslanmış mı? Eğer paslanmışsa götürüp kafalarına atabilirsiniz aracı zira 10 yıl paslanmazlık garantisi veriyorlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522060



Biraz geç oldu ama yukarıdaki resimleri koyan arkadaş için DSG çevirisini yapayım; basitçe diyor ki Debriyaj Isınma problemi uyarısı alırsanız ya aracı park edin ve soğuma için bekleyin ya da aracı 20km/saat üzerinde bir hız ile sürmeye devam edin. Eğer her 10sn de bir aynı uyarıyı alıyorsanız mutlaka park edip soğumasını bekleyin. Otomatik şanzıman vites akımının doğru olmadığını düşünüyorsanız veya araba vitesine uygun olmayan hızlarda seyrediyorsa frene basıp değiştirin. Bu uyarılar arasında fren pedalı debriyaj ile aynıdır, debriyaj olmayınca frene pedalı debriyaj işlevi görür yazmadığı gibi DSG'nin aşırı ısınması frende problem yapabilir de yazmıyor. Tavsiye edilebilecek şey bence; DSG kullanıcılarının sürekli vites geçişini önlemek amacıyla aracı kullanırken kısa mesafelerde hemen yüksek hızlara çıkmaya çalışmaması olabilir. Bazı çok akıllı arkadaşlar özellikle 1-2 geçişini engellemek amacıyla 1.vitese manuel düşürme önermiş(!) o zaman neden otomatik araba alıyorsunuz halen anlamış değilim:confused:


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Alcanzar;527477
...Bazı çok akıllı arkadaşlar özellikle 1-2 geçişini engellemek amacıyla 1.vitese manuel düşürme önermiş(!) o zaman neden otomatik araba alıyorsunuz halen anlamış değilim:confused:
Velev ki D2' de bir rampanın başından gaza basmaya başladınız; bu durumda manuelde siz direkt 1. vitese geçersiniz. Hah işte o şuursuz yazılım bu durumda D2' de yarım debriyajla kalkmaya çalışıyor. Bu da balataların çok çabuk aşınmasına neden oluyor. Bir de vitesi düşüreyim mi yükselteyim mi diye düşünürken sistem yolun ortasında kalakalınıyor maalesef. DSG iyi bir sistem hoş bir sistem; ancak yazılımını yapan sığırın Türkiye' ye gelip trafik şartlarını iyice incelemesi gerek. Yoksa Berlin otobanına göre yazılım olduğu için Türkiye' de DSG epey arıza çıkartıyor maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!