škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III - Problem

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522014
Öncelikle geçmiş olsun. DSG araçlarda debriyaj ısınması sonucu debriyajı ve freni iptal eder. Eğer kullanma kılavuzunda okuduysanız. Sık vites değişimlerini gerektirecek gaz hareketlerini yaparsanız debriyajı ve freni kapatır. Yol kenarında motor açık olarak park konunumunda beklemeniz gerek.

Bu bilgiyi aracı daha almadan kılavuzu okumadan çok sağlam bilgisi olan ve bu işin yükseğini yapan tezleri ve makaleleri olan kardeşim bana anlattı.

Debriyajı yormayın. Ayrıca araç daha çok yeni olduğundan dikkatli kullanmalıyız.

Frenlerde ben sıkıntı görmüyorum şahsen. Hiç bir sıkıntı yaşamıyorum.


Bu söylediğiniz şey çok vahim bir durum ama . Yani bu bir karakter veya bir özellik olarak kabul edilemez.

Örneğin TSI motorun yağ yakma gibi bir karaktere sahip olması gibi bir durum değil bu .

Bu çok ciddi bir üretim hatasıdır. Ölümcül bir kusurdur.

Ne demek debriyaj ısındığında frenin iptal olması. Adam trafikte gidiyor sık vites değişimi oldu , sonra fren iptal oldu . Sağa çek debriyaj balatasını soğut.

Çok garip...


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Anatolia;522022
bende dsg yok 90 HP  var ondan dolayı hiç  araştırmadım nasıl çalışır sistem nedir diye öğrenmiş olduk manuel  candır :)

Eğer araştırmak isterseniz sizin araç CJZC kodlu 90 BG motoru var.
Polodan farklıdır. Çünkü Skoda kendine VW için ürettiğinden farklı bir motor kullanıyor. (polonun CBZC kodludur. ve sıkıştırması 10,0:1)
Tüm 1.0 ve 1.2 motorlarda 10,5:1 sıkıştırma oranı var.
benim araçtaki (1.2 TSI 100BG) DSG DQ380 modeli.
Sizin manel vitesin modelini bilmiyorum.

neyse konuyla alakalı olarak konu sahibine bir soru
https://www.youtube.com/watch?v=Up_3SmXulTU
işaret bu şekilde miydi sizin arıza anında?


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;522025
Bu söylediğiniz şey çok vahim bir durum ama . Yani bu bir karakter veya bir özellik olarak kabul edilemez.

Örneğin TSI motorun yağ yakma gibi bir karaktere sahip olması gibi bir durum değil bu .

Bu çok ciddi bir üretim hatasıdır. Ölümcül bir kusurdur.

Ne demek debriyaj ısındığında frenin iptal olması. Adam trafikte gidiyor sık vites değişimi oldu , sonra fren iptal oldu . Sağa çek debriyaj balatasını soğut.

Çok garip...

Öncelikle şunu belirteyim.
Tüm dsg araçlarda bu sistem mevcuttur.
Kullanıcının sık vites değiştirmesi ile çift kavramanın aşırı çalışması ve ısınmasına sebep olur. Büyük çekicilerde (tır-kamyon) daha sık görülen bu olay genellikle aşırı yük esnasında oluyor.(Evet TIR da sürdüm.;)) Koca araç 24 hızlı vitesi var kavrama çok çalışıyor. Ama soğutması daha hızlı binek araçlardan.
Uyarı sistemin iptalinden önce veriliyor. Eğer kendisi dikkate almazsa sistemi kapatıyor. Fren ve debriyaj aynı pedal olduğu için debriyaj kapanınca frenlerde devre dışı olur. Uyarıları gözardı etmemek lazım.
Kılavuzu bir ben mi okudum acaba diye düşünüyorum artık. :) aşırı ısı yüzünden kapatmaz ise yeni dsg almak zorunda kalabiliriz. Isı yüzeyini çok bozuyor.

Aracın bir kusuru yok verilen talimatlara uyuldukça bir sıkıntı yaşamayız.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2015, 12:40:36 Gönderen: Mimar »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30126
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Mimar;522014
DSG araçlarda debriyaj ısınması sonucu debriyajı ve freni iptal eder. Eğer kullanma kılavuzunda okuduysanız. Sık vites değişimlerini gerektirecek gaz hareketlerini yaparsanız debriyajı ve freni kapatır. Yol kenarında motor açık olarak park konunumunda beklemeniz gerek..

Benim de DSG'li aracım var, baskı balata ısınırsa fren devre dışı kalır diye bir ibare yok bendeki kitapçıkta.

Yeni Fabia III'ün kitapçığında mı yazıyor bu frenin devre dışı kalma durumu? Üstelik güvenlik açısından da olmaması gereken bir şey değil mi? Balata ısındı fren iptal, kazaya davetiye, bir yerde bir yanlış var ama...


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;522051
Benim de DSG'li aracım var, baskı balata ısınırsa fren devre dışı kalır diye bir ibare yok bendeki kitapçıkta.

Yeni Fabia III'ün kitapçığında mı yazıyor bu frenin devre dışı kalma durumu? Üstelik güvenlik açısından da olmaması gereken bir şey değil mi? Balata ısındı fren iptal, kazaya davetiye, bir yerde bir yanlış var ama...

Yanlış yok... evet benim kitapçığımda var.
2011 araçlarda yok bildiğim kadarıyla...2012 ve sonrası kılavuzlarda yazıyor.
2012 model golf katalogundan fotolar bunlar şu an yanımda yok kılavuzum.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30126
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Üstteki fotolarda DSG ısınınca fren devre dışı kalıyor ibaresi yok.

Fabia III kılavuzuna baktım internetten

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2015/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

DSG aşırı ısınma durumunda frenler devre dışı kalır yazmıyor İNG versiyonda (sayfa 36), sizdeki kitapçıktan foto alırsak harika olur, soru işareti kalmaz kimsede


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;522051
Benim de DSG'li aracım var, baskı balata ısınırsa  fren devre dışı kalır diye bir ibare yok bendeki kitapçıkta.
Bizim İbiş' in kitapçığında da yok öyle fren iptal olması gibi bir ibare.:hmm::blm:
Alıntı yapılan: umtdrn;522025
Bu söylediğiniz şey çok vahim bir durum ama . Yani bu bir karakter veya bir özellik olarak kabul edilemez.
Örneğin TSI motorun yağ yakma gibi bir karaktere sahip olması gibi bir durum değil bu .
Bu çok ciddi bir üretim hatasıdır. Ölümcül bir kusurdur.
Ne demek debriyaj ısındığında frenin iptal olması. Adam trafikte gidiyor sık vites değişimi oldu , sonra fren iptal oldu .
Sağa çek debriyaj balatasını soğut.
Çok garip...
Alıntı yapılan: lrfan;522051
...Balata ısındı fren iptal, kazaya davetiye, bir yerde bir yanlış var ama...
Alıntı yapılan: Mimar;522060
...
Kenara çek dur diyorlar; fren iptal olursa nasıl kenara çekip duracağımızı yazmamışlar.
Alıntı yapılan: lrfan;522066
Üstteki fotolarda DSG ısınınca fren devre dışı kalıyor ibaresi yok.
Fabia III kılavuzuna baktım internetten
http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2015/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf
DSG aşırı ısınma durumunda frenler devre dışı kalır yazmıyor İNG versiyonda (sayfa 36), sizdeki kitapçıktan foto alırsak harika olur, soru işareti kalmaz kimsede
DSG' nin ısınması var ancak frenlerin iptal olması durumu yok. Kaldı ki aşırı dur-kalk trafikte Jetta' nın DSG' sini ısıttığımda frenler gayet de iyi tutuyordu. Bir yerlerde bir yanlış anlama var ama dur bakalım arkadaşa servis neler diyecek.

İşin özeti; böyle bir özellik de koyamazlar bence. Frenin bloke olması durumu gerçekten varsa, Avrupalı tüketiciler VW Group' u mahkemeye verirler ki ödeyeceği tazminatla bir daha iflah olamaz. Bir de arkadaşımız "devir ibresi 1000-1500d/d arasında gidip geliyordu" demiş. Enteresan.

Takipteyiz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;522066
Üstteki fotolarda DSG ısınınca fren devre dışı kalıyor ibaresi yok.

Fabia III kılavuzuna baktım internetten

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/en/Fabia_NJ/05-2015/Manual/Fabia/A06_Fabia_OwnersManual.pdf

DSG aşırı ısınma durumunda frenler devre dışı kalır yazmıyor İNG versiyonda (sayfa 36), sizdeki kitapçıktan foto alırsak harika olur, soru işareti kalmaz kimsede

Bir anlaşmazlık olmuş galiba Frenler devre dışı kalmasından bahsetmiyor. Fakat dediğim gibi kardeşim otomotiv mühendisi ve bu konuda uzman debriyaj dizaynı ve yazılımı yapıyor. Kılavuzda yazmıyor kapattığını fakat debriyajı kapattığı için frenlerde çalışmazmış. Vakit bulabilirsem gerekli belgeleri araştırıp bulmak isterim. Benim uzmanlığım yok mühendisin ipiyle iniyorum bu kuyuya.

Aradım sordum hatta az önce;

debriyajın iki kavramasını açık bırakıp soğutmayı bekliyormuş.
Aracı yüklüyken zorlama dedi. DSG yüke gelmiyormuş.
Frenler tutar ama aynı pedal olduğundan çok sert olur basar frene ama serttir dedi.
tamamen kapamıyormuş yani.

Ben de detaylarını öğrenmiş oldum artık ;)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522090
Bir anlaşmazlık olmuş galiba Frenler devre dışı kalmasından bahsetmiyor. Fakat dediğim gibi kardeşim otomotiv mühendisi ve bu konuda uzman debriyaj dizaynı ve yazılımı yapıyor. Kılavuzda yazmıyor kapattığını fakat debriyajı kapattığı için frenlerde çalışmazmış. Vakit bulabilirsem gerekli belgeleri araştırıp bulmak isterim. Benim uzmanlığım yok mühendisin ipiyle iniyorum bu kuyuya.

Aradım sordum hatta az önce;

debriyajın iki kavramasını açık bırakıp soğutmayı bekliyormuş.
Aracı yüklüyken zorlama dedi. DSG yüke gelmiyormuş.
Frenler tutar ama aynı pedal olduğundan çok sert olur basar frene ama serttir dedi.
tamamen kapamıyormuş yani.

Ben de detaylarını öğrenmiş oldum artık ;)
İyi de DSG' nin debriyajları fren pedalından kumanda edilmiyor ki. Eğer öyle olsaydı araç her vites değiştirdiğinde fren de yapması lazımdı.
Bir de DSG yüke geliyor da, çok sık vites değiştirmeye gelmiyor. Dün akşam arabada 5 yetişkin bir çocukla hatırı sayılı dik bir rampayı çıktım hiç de farklı bir tepki vermedi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30126
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bu işin kısası, DSG aşırı ısınma uyarısı çıkarsa göstergede, sağa çek soğumasını bekle diyor, kitapçıkta yazdığı gibi  ;)


Çevrimdışı Mimar

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;522095
İyi de DSG' nin debriyajları fren pedalından kumanda edilmiyor ki. Eğer öyle olsaydı araç her vites değiştirdiğinde fren de yapması lazımdı.
Bir de DSG yüke geliyor da, çok sık vites değiştirmeye gelmiyor. Dün akşam arabada 5 yetişkin bir çocukla hatırı sayılı dik bir rampayı çıktım hiç de farklı bir tepki vermedi.

Aynen ama yük artınca DSGye gelen tork yükseliyormuş. Bu da yüzeydeki sürtünmeyi ve ısıyı arttırıyor.
 Vites geçerken frene niye basılsın ki çift kavramayı yazılım yönlendiriyor. Sadece Frene tam bastığınızda debriyajı açıyor. Isınma sonucu debriyaj hep açık kalıncada sert kalıyor pedalın bir kısmı.

Alıntı yapılan: lrfan;522103
Bu işin kısası, DSG aşırı ısınma uyarısı çıkarsa  göstergede, sağa çek soğumasını bekle diyor, kitapçıkta yazdığı gibi  ;)

Aynen öyle İrfan Bey,
Uyarıyı görmezden gelirsen de debriyajı kendi açıyormuş işte. İsteyen dediğime inanır isteyen dener öğrenir artık   ;)
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2015, 15:02:15 Gönderen: Mimar »


Çevrimdışı OSentuerk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba,

Öncelikle teşekkür ederim. Aracımı teslim aldım bugün Maltepe servis'den. Tespit edilen problem yazılım ile ilgili oldu. Güncelleme yapıldı ve 40 km civarında bir deneme sürüşüne alınarak tekrar kontrol edildi. Skoda Türkiye yetkilileri ciddi bir alaka gösterdiler, ki her türlü olanağı da sundular(Yunus bey)

Cuma günü 2. bir görüşmemiz daha olacak kontroller amacı ile. Bu kontrollerin sonucunu da paylaşacağım.

Kızgınlığım ilgi ve alaka sayesinde dindi ancak hoş bir deneyim olmadığını belirtmek isterim. Kronik bir problem olmadığı bilgisini de alınca rahatladım ama yine de temkinli olmakta fayda var.

iyi günler dilerim.


Çevrimdışı omergunay16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: OSentuerk;522110
Herkese merhaba,



Öncelikle teşekkür ederim. Aracımı teslim aldım bugün Maltepe servis'den. Tespit edilen problem yazılım ile ilgili oldu. Güncelleme yapıldı ve 40 km civarında bir deneme sürüşüne alınarak tekrar kontrol edildi. Skoda Türkiye yetkilileri ciddi bir alaka gösterdiler, ki her türlü olanağı da sundular(Yunus bey)



Cuma günü 2. bir görüşmemiz daha olacak kontroller amacı ile. Bu kontrollerin sonucunu da paylaşacağım.



Kızgınlığım ilgi ve alaka sayesinde dindi ancak hoş bir deneyim olmadığını belirtmek isterim. Kronik bir problem olmadığı bilgisini de alınca rahatladım ama yine de temkinli olmakta fayda var.



iyi günler dilerim.


Bilgilendirme için çok teşekkürler ve çok geçmiş olsun..


Çevrimdışı OSentuerk

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Benzini Petrol Ofisinden alırım uzun yıllardır bugüne kadar beni sıkıntıya sokmadı. Konu fren performansı veya motor ile ilgili parçalardan çıkmadı yazılım sürümünden kaynaklandı raporu geldi. Dediğim gibi cuma günü yapılacak 2. kontrol sonrasında detayları paylaşacağım.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mimar;522104
Aynen ama yük artınca DSGye gelen tork yükseliyormuş. Bu da yüzeydeki sürtünmeyi ve ısıyı arttırıyor.
 Vites geçerken frene niye basılsın ki çift kavramayı yazılım yönlendiriyor. Sadece Frene tam bastığınızda debriyajı açıyor. Isınma sonucu debriyaj hep açık kalıncada sert kalıyor pedalın bir kısmı...
DSG' ye gelebilecek azamî tork zaten belli.;) Nihayetinde motorun ürettiği azamî tork belli, her viteste iletilecek tork belli. Üstelik de 2. viteste yüklenildiğinde kavramada sürtünme (!) oluyorsa DSG' de sıkıntı var demektir zira kavramalar birbirlerini tam kavramalılar ki kaçırmadan ilerleyebilsin araç.;)
Ayrıca frene bastığınızda mekatronik stop etmemesi için tabii ki debriyaja basıp ayıracak motorla şanzımanı.
Amacım münakaşa çıkartmak değil, lütfen öyle anlamayın ancak çok havada kalıyor söyledikleriniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!