škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sürüş tekniği yardimmmmmm....

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı jodgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Hepinize iyi günler, bugün octavianın kullanım klavunuzu karıştırırken 2000 ile 2500 devir arasında vites değiştirin diyor.


Bu devirde vites değiştirmek aracın hazını azaltmaz mı
 
Ben genelde 3000 ile 3500 arasında vites değiştiriyorum, hatta ikinci vitese geçişlerde 4000 devire kadar çıkıyorum,
 
Genel sürüşümde hep 3000 devirdir...
 
Yanlış mı yapıyorum, siz nasıl kullanıyorsunuz,
 
 
Teşekkürler


Çevrimdışı ÜATK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 225
    • Profili Görüntüle
Gayet doğru kullanıyorsunuz. İsterseniz 6 binde attırın bu bir sorun değildir. Eğer bunlar zararlı olsa araba o devire çıkmaz zaten zararlı olacak noktada kesiyor araç.


Çevrimdışı tabteam

  • The Chırak
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 493
    • Profili Görüntüle
yüksek devir = yüksek yakıt tüketimi
başka bir zararı yoktur. kılavuzdaki gibi 2000-2500 devir aralığında kullanırsanız, hem sakin kullanımla birlikte aradaki tüketim farkını göreceksiniz hem de aracınız daha az yorulacak.


Çevrimdışı jodgin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
peki siz nasıl kullanıyorsunz, 2500 deviri görmeden vites değiştiriyormusunuz, ve ayrıca sürüş esnasında hangi devirlerde seyrediyorsunuz...


Çevrimdışı tabteam

  • The Chırak
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 493
    • Profili Görüntüle
benim aracım honda jazz ben de genelde 2500 ü görünce vites değiştiririm (şehiriçi)
1750-2250 devir arasında normal seyir halinde olurum. bu biraz da aracınız, gittiğiniz yolun durumu trafiğin akışı ile ilgili değişken bir durum aslında. Ben araç kullanırken motorun sesini pek duymamaya dikkat ederim. ama tabi ki araç sollanalarında ya da bazı ani hızlanmalarda devir 3000 leri geçiyor ben vites değiştirene kadar. ama istediğim hız ulaşınca tekrar iniyorum 2000-2500 arasına.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
ben devir saatine bakmam genelde. motorun sesi ve yolun durumu ben farkında olmadan vitesi değiştirmemi sağlıyor. öyle devirle mevirle uğraşmıyorum. herşey otomatiğe binmiş durumda.


Çevrimdışı tabteam

  • The Chırak
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 493
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;372999
ben devir saatine bakmam genelde. motorun sesi ve yolun durumu ben farkında olmadan vitesi değiştirmemi sağlıyor. öyle devirle mevirle uğraşmıyorum. herşey otomatiğe binmiş durumda.


evet aslında benim de öyle oluyor..  ama bunu rakamlara dökersek sonuç benim anlattığım şekilde oluşuyor. :)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Kitapçık bilgileri en optimum verimli olan bilgileri verir sadece, geri kalan kısım kullanıcının insiyatifinde olan durumlardır. Sizin kullanım alışkanlığınız, o anki durumunuza göre arabayı limitleri doğrultusunda istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz. Doğru devirde doğru viteslerde yol alın yeter, devriniz vitesi doldursun biraz, tork gücünüzü daha da verimli kullanmanızı sağlar.


Çevrimdışı 19tumen

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 437
    • Profili Görüntüle
Dizelse belli bir devirden sonra tüketim oranı ile turbo basıncı çokta normal diyemeyeceğimiz oranda artış gösterir. Pek tavsiye edilmiyor. Max. 2500-3500 arası dizellerin en iyi tork/hızlanma sürecidir.

Şahsen 1.ve 2. vitesler de 3000 devire kadar çıkıp o şekil vites değiştiriyorum. Dizel kullanan biri olarak hem daha iyi sarsıntısız vites geçişi sağlıyorum ayrıca motor kendini daha hızlı topluyor.


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
çok düşük devirde kullanmak sağlıklı değildir

az tüketim yapayım derken, katalatik konvertörü doldurursunuz. pahalı bir parçadır.

ayrıca motoru sağır bırakmamak için düşük devirde kullanmamak lazım araçları.

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
2500 devire gelir gelmez değiştiriyorum günlük kullanımda 2000-2300 devir bandında kullanıyorum.Ama uzun yolda çekilmiyor 2000 devir 4500-5000 devire çıktığımda oldu değilse yol bitmez.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
nıssan navara aracımız var.sesı okadar tatlıkı daha 1500 devrı görmeden vides degısıtırıyorum sırf alt devırlerdekı sesı ıcın.bılmıyorum  ya yol sakınken duz olsun köy yolu olsun 2000 devrı görmesı şartmı? tsı süperb de bile alt devırlerde cok rahat vides degıstırıyordum ve arac kendını kasmıyordu da.navarayla bayır yukarı 2.vides 1100 devır falan vız gelıyo azcık kökleyınce alıyo basını gıdıyor.
2000-3000 devır arasında vıdes degıstırmek normaldır bence ama ben bıraz ısın keyıf kısmında kalıyorum.
az kaldı ehlıyet almaya bı alalım hayırlısıyla da..

yanlıs anlasılmasın trafıge cıkmıyorum ehlıyetsız.köy yolunda sadece.gercı trabzonda okadar cok ehlıyetsız surucu varkı..


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: jodgin;372963
Hepinize iyi günler, bugün octavianın kullanım klavunuzu karıştırırken 2000 ile 2500 devir arasında vites değiştirin diyor.
 
 
Bu devirde vites değiştirmek aracın hazını azaltmaz mı
 
Ben genelde 3000 ile 3500 arasında vites değiştiriyorum, hatta ikinci vitese geçişlerde 4000 devire kadar çıkıyorum,
 
Genel sürüşümde hep 3000 devirdir...
 
Yanlış mı yapıyorum, siz nasıl kullanıyorsunuz,
 
 
Teşekkürler

 
Merhabalar;
 
Bahsettiğiniz şekilde kullanmazın yakıt tüketimi dışında zararı olmaz.
 
Benim önerimse;
 
*1. vitesten 2. vitese geçiş devrinizi muhakkak düşürün.
*Düşük devir-yüksek vites=yakıt ekonomisi demektir.
*Aracın en yüksek torku ürettiği devir/devir aralığında kullanmak esastır.
*Aracınızın vuruntusuz çalıştığı devirlere uygun vites değişimi en uygun olanıdır.
*Eğim ve yükün aleyhinize olduğu durumlarda ortalamanın üstünde devirde vites değişimi daha uygun olur.
*Arada arabanın sistemlerinin (yakıt, egzos v.s.) sağlıklı çalışması açısından 5-6.000 devir de kullanılabilir.
 
Örnek: ( TSI motor için ) DSG normal kullanım D modunda sakin kullanım da 2000 deviri görmeden vites yükseltir. 60 km/h sürate gelince 7. vitese atmış olur. (Max. tork u 1500-4000 devir aralığında üretiyor.)
*Aynı araç kickdown durumunda (Gaz pedalı tam basılı) 185 km/h hızda 6.vitese atıyor, 7. vitese hiç atmıyor.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
motorların verimli tork devirleri farklı oluyor.

Benzinli araçta 3000, dizelde 2500'ü pek geçmem, sık ve seri vites değiştirmek motor açısından olumlu,

bi arkadaşım geçenlerde benim ceratoda 4500 devir falan çevirdi, içim gitti resmen :D ardından yanık kokusu geldi kabine. O kadar turbo basıncı ve tork üretip motoru kendi kendine öldürtmeye gerek yok. Burada vitesle aranın iyi olması çok önemli bence.


Çevrimdışı dr_emrah

  • TDİ
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
valla özellikle şu devirde değiştiriyorum diyemem

öyle kulağıma gelen ses durumuna göre elim viteste.
uzun yol başlangıcında isem devir yukarda oluyor hızlanmak için.şehir içinde ise gayri ihtiyari değiştiriyorum işte

benim gibi binlercesi var eminim :D