škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kayadibi servis deneyimi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Herkese slmlar,

Bugün frenlerde gıcırtı sesi, sunroof tıkırtısı, motor soğukken aracın titremesi ve 3. viteste giderken aracın yığılması şikayetleriyle kayadibi servisine gittim. Servis danışmanı kayıt açarken soğuk motor titremesi ve aracın yığılmasıyla ilgili aynı şikayetlerle başka bir bayan daha geldi. Ustayla beraber yol testine çıkmak istediğimi söyledim ve beni kırmadılar. Bir süre bekledikten sonra t-shirt'ünde 'master teknisyen' yazan asabi görünümlü, sağa sola fırçalar atan Ümit isminde bir usta geldi ve yol testine çıktık.
İlk görünüşe nazaran usta çok mülayim ve tatlı dilli imiş, kendisi audi de uzun yıllar çalıştıktan sonra kayadibi ne geçmiş tüm şikayetlerimi dinledi ve açıklamalarda bulundu. Belki biraz uzun olacak ama anlattıklarının bazılarını sizlerle de paylaşmak isityorum;

- Sunroof tıkırtısı ile ilgili VW bir sprey getirtmiş. Bu spreyi sıktığınızda tıkırtı sesi ya kalıcı olarak gideriliyomuş yada 1,5-2 sene sıkıntı çıkarmıyormuş. Fakat bu sprey henüz onlara gelmemiş.
- Soğuk motorda titreme sorununun bir sorun olmadığını ve normal olduğunu izah etti. Fakat yinede bilgisayara bağlayıp enjektörleri kontrol edeceğini söyledi.
- 3. viteste yığılma sorunu ise DSG nin kararsız kalmasında kaynaklandığını ve kendi aracında bile olduğunu söyledi. Hatta kendi arabasıyla teste çıkmayı teklif etti. Alınan yakıtın dahi etkili olabileceğinden bahsetti. DSG'nin kalkışta titreme yapmaması ve kararsız kalmaması için mutlaka yoğun trafikte S modunda yada Manuel de kullanılmasını tavsiye etti. Bu kullanım DSG nin ömrünü arttırırmış. D modunda daha 50 km hıza ulaşmadan vitesin 6 ya geçtiğini ve sık sık DSG nin vites değiştirdiğini ve kafasının karıştığını izah etti.
- Aracı özellikle yokuşlarda park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alamanın çok zararlı olduğunu söyledi. Durduktan sonra freni bırakmadan direk P ye almak doğrusuymuş. Önce N ye sonra P ye almak şanzımanı fazladan çalıştırmak anlamına geliyormuş.
- Hatta İst.da şehiriçi yoğun trafikte kullandığımızdan dolayı partikül filtresinin tam temizlenemediğini ve sık sık kurum yakma işleminin gerçekleştiğini söyledi. Bunu önlemek için mutlaka S modunda haftada en az 2 saat mümkün olduğu kadar seri kullanmak gerektiğini ve kurumun yakılabilmesi için fırsat vermek gerektiğini söyledi.
- Frenlerdeki gıcırdam sesi normalmiş. Bizim araçlarda böyle diğer markaları bilemem dedi. Fakat ön takımda ses olduğunu ve yağlama yapılması gerektiğini söyledi.
- bu arada aracın vites topuzunda DSG yazısının arkasındaki parlak çerçeve kısımda çok  minik kaplamada dökülmeler vardı. Onları gösterdim. Herhangi bir itirazları olmadı. Parça geldiğinde garantiden değiştiricekler.

Bu kayadibine ikinci gidişim ve iki seferdir gayet ilgililerdi. Hatta geçen sefer yine sunroof temizliği için gitmiştim talebim olmamasına rağmen tüm kapı fitillerini de yağlamışlardı. Tavsiye ediyorum herkese. Fakat seat la beraber olduklarından çok yoğunlar randevu bulmak çok zor.
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2015, 13:31:12 Gönderen: cnrndm »


Çevrimdışı smandaci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnrndm;522670
Herkese slmlar,


- 3. viteste yığılma sorunu ise DSG nin kararsız kalmasında kaynaklandığını ve kendi aracında bile olduğunu söyledi. Hatta kendi arabasıyla teste çıkmayı teklif etti. Alınan yakıtın dahi etkili olabileceğinden bahsetti. DSG'nin kalkışta titreme yapmaması ve kararsız kalmaması için mutlaka yoğun trafikte S modunda yada Manuel de kullanılmasını tavsiye etti. Bu kullanım DSG nin ömrünü arttırırmış. D modunda daha 50 km hıza ulaşmadan vitesin 6 ya geçtiğini ve sık sık DSG nin vites değiştirdiğini ve kafasının karıştığını izah etti.
- Aracı özellikle yokuşlarda park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alamanın çok zararlı olduğunu söyledi. Durduktan sonra freni bırakmadan direk P ye almak doğrusuymuş. Önce N ye sonra P ye almak şanzımanı fazladan çalıştırmak anlamına geliyormuş.




DSG kullanımı konusunda kesin ve doğru bilgi hangisidir?
Forumda çelişkili bilgiler var.
Bu konunun netliğe kavuşturulması gerektiğini düşünüyorum.


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smandaci;522800
DSG kullanımı konusunda kesin ve doğru bilgi hangisidir?
Forumda çelişkili bilgiler var.
Bu konunun netliğe kavuşturulması gerektiğini düşünüyorum.

Yoğun trafikte S modunda yada manuel de kullanmayı daha önce Yüce motordaki bi usta daha tavsiye etmişti. Bu ikinci aynı şeyi söyleyen usta oldu .


Çevrimdışı smandaci

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Benim kastettiğim ve çelişkiler olduğunu düşündüğüm konu park ederken yapılması gerekenler:

Forumda;
Aracı park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alın şeklinde mesajlar varken,

Size Kayadibi servisin söylediği:

- Aracı özellikle yokuşlarda park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alamanın çok zararlı olduğunu söyledi. Durduktan sonra freni bırakmadan direk P ye almak doğrusuymuş. Önce N ye sonra P ye almak şanzımanı fazladan çalıştırmak anlamına geliyormuş.


Çevrimdışı winstoncash

  • 1.4 TSI 150hp
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 249
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smandaci;522813
Benim kastettiğim ve çelişkiler olduğunu düşündüğüm konu park ederken yapılması gerekenler:

Forumda;
Aracı park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alın şeklinde mesajlar varken,

Size Kayadibi servisin söylediği:

- Aracı özellikle yokuşlarda park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alamanın çok zararlı olduğunu söyledi. Durduktan sonra freni bırakmadan direk P ye almak doğrusuymuş. Önce N ye sonra P ye almak şanzımanı fazladan çalıştırmak anlamına geliyormuş.


Ben durduğum zaman direk P'ye alıyorum, el frenini çekiyorum ve stop ediyorum. N'yi neredeyse hiç kullanmıyorum diyebilirim. Ama bilinçli değil bu kullanış şeklim, öyle kolayıma geliyor sadece :) Net bir bilgisi olan varsa güzel olur aslında. Belki de zarar veriyorum böyle kullanarak.


Çevrimdışı Furkan_TDI

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 157
    • Profili Görüntüle
güzel deneyimleriniz olmuş şanslısınız ki ilgili birilerine denk gelmişsiniz. ben ise yuce oto ya goturdum 30bin bakımı için. hafta içi çalıştıgımdan oturu yogunum ve ancak cumartesi gunu goturebiliyorum. oylede ayarladım cumartesi gunu goturdum yaklaşık 1bucuk ay once filan. bakımı normal bir şekilde yaptılar ona lafım yok. ancak ben ekstra bir kaç şey soyledim onlara hiç bakmamışlar(trim sesi vs). mazeretleride su; cumartesi yarım gun oldugu için sadece periyodik bakımlara bakabiliyoruz. tamam dedim yapacak bir şey yok. ama tabi trim sesleri cok canımı sıktıgı için illa bir ara goturmem lazım diye dusundum ve 2 hafta sonra işten 1 gün izin aldım, servistende trim sesi ile ilgili randevumu alıp goturdum. sıkayetlerimi anlattım ve olagan bir şekilde trim ustasıyla test surusune cıktık. ben ustaya ses gelen yerleri gosterdim tek tek. bu konuda biraz takıntılıyım aracı başkasına kullandırıp aracın her yerini koltuk değiştirerek filan dinlerim ben dolayısıyla biliyorum nereden ne ses geliyor diye. ses gelen yerleri gosterdim test surusu yaparkende o gosterdigim yerlerden sesler geldi ustada duydu. bir de kemer ses yapıyordu. onada tamam dedi usta oyle donduk tekrar servise. tamir ettikten sonra araçla tekrar teste cıkacaklarını soylediler kontrol amaçlı ve ses tekrar gelirse test surusu sıraında tekrar mudahele edecegini soyledi. teslim saati olarakta akşam 5 diye belirlendi. dondum eve. saat 4 gibi aradım yuce otoyu. sizin aracınızda cok iş var yarına kalabilir dediler. ne yapın edin bugun halledin diye rica ettim. sagolsunlar 5 bucuk gibi bitti gelin alın diye aradılar. annem o civarlardaydı gecerken almasını soyledim annem aldı geldi. akşam hemen test surusunu cıktım bakalım gosterdigim yerleri yapmışlar mı diye. hiç bir sesi giderememişler. hatta aracın km sine baktıgımda benden sonra aracı 1 metre bile kullanmamışlar. ses gelıyor dediğim yerlere sprey sıkmıslar ve gondermişler. hiç bir yeri sokup bakmamışlar bile. spreyle gececek olsa zaten servise getirmem ben arabayı. hallederim kendim. velhasıl kelam ertesi gun aradım servise ve cidden agır konustum telefonda. bana dediler ki aracınızı herhangi bir bos gununuzde randevusuz bir şekilde getirin biz butun sorunlarınızı cozecegiz. bir umutla hayırlısı dedim. 1 hafta sonra kardeşimle gonderdim arabayı hafta içi ve araba teslim edilirken hasar bolumuyle telefonda uzun uzun konustum şikayetim olan yerleri tek tek bir kez daha onada anlattım ve yazdırdım. akşam teslim aldım aracı. ve kacınılmaz son ne bir cızırtı giderilmiş ne bir trim sesi. her sey aynı bıraktıgım gibi. trim sesleri giderilemeyecek bir sorun değildir arkadaşlar. bugune kadar her arabamdan trim sesleri geldi(malum yurdumun yolları iyi değil) ve hepsi giderildi. ama onları gideren servisler cabalıyordu sokuyordu takıyordu vs. bu arkadaşlar hiç ugraşmıyorlar bir de aracı 1 gun alıkoyuyorlar resmen. ornek olarak mesela vitesin çevresinden gıcırdama sesleri geliyor. ya orayı sokup japonla yapıştırsan bile geçer. yapmıyor adam. soyledim kaç kere bas japonu sabitle bir daha sokulmesin ben o riski goze alıyorum yeterki ses gelmesin dedim. yok arkadaş adamlar bildigini okuyor. sokmeden etrafına yumusatıcı sprey sıkıyorlar. benim cok yakın bir arkadaşımda alfa romeo giulietta var. onunda oluyor trim sesi şikayerleri ve bilirsiniz alfalar sert arabalardır ve turkiye yollarına hiç uymazlar. o her seferinde trim şikayetiyle servise goturdugunde her sorununu hallettiler. su anda arabasından ses gelmiyor. ama bizim daha yumusak suspansiyonlara sahip olan ve buna ek olarak 55 yanak lastigi bulunan arabamızdan cızırtı tıkırtı eksik olmuyor. her seyi geçtim birde musteri memnuniyeti için arıyorlar. memnun değilim dedim telefondakine ve hatta yerin dibine soktum servisi. bir dahada getirmeyeceğim en ufak bir şey için dedim. şaşırıyorlar telefonda. şaşırmayacaksın! artık bir dahakine gideceğim tekirdaga yunculere. birde orayı deneyelim. forum sponsoru olarak daha ilgili ve cozum odaklı olacaklarına inanıyorum. biraz uzun oldu ama kusura bakmayın arkadaşlar.


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smandaci;522813
Benim kastettiğim ve çelişkiler olduğunu düşündüğüm konu park ederken yapılması gerekenler:

Forumda;
Aracı park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alın şeklinde mesajlar varken,

Size Kayadibi servisin söylediği:

- Aracı özellikle yokuşlarda park ederken önce N ye alıp, el frenini çekip sonra P ye alamanın çok zararlı olduğunu söyledi. Durduktan sonra freni bırakmadan direk P ye almak doğrusuymuş. Önce N ye sonra P ye almak şanzımanı fazladan çalıştırmak anlamına geliyormuş.


bu forma üye olana kadar yokuşta park ederken direk P ye alıp el frenini çekiyodum. Bigün çok dik bi yokuşta park yerinden kalkarken vitesi P den çıkarırken çok zorlandım ve remen araba sallandı vites geçiş şiddetinden. Daha sonra foruma girdikten sonra önce N ye sonra P ye almaya özen gösterdim. Aynı yere bu şekilde park ettikten sonra yine kalkarken P den çıkarırken vitesi sert bişekilde dişlilerin zorlandığını gördüm. O an vitesi önce boşa almanın hiçbir işe yaramadığını farkettim. Faydalı bişey olsa idi P den çekerken vitesi pamuk gibi geçmesi gerekirdi. Bahsettiğim ustada gerçekten çok bilgili ve tecrübeli biriydi diye düşünüyorum. Bana park ederken önce N ye aldığında şanzımanın kendini buna göre ayarladığını daha sonra p ye aldığında tekrar şanzımanın çalışarak iki sefer çalıştığını ifade etti. Ayrıca dip not olarak P ye alırken mutlaka ayağınızı frenden çekmeyin dedi.


Çevrimdışı skoda2

  • Skoda Pilotu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1040
    • Profili Görüntüle
    • http://www.otomobilucargider.com/
Kayadibi candır.

Evim maltepede ama kayadibine gidiyorum,arabalarımıda onlardan alıyorum.

Annemin eski H-rv yi bile kayadibine götürüyordum anlayın.

Telefondan yazıyorum,imlalar için kusura bakmayın.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnrndm;522846
bu forma üye olana kadar yokuşta park ederken direk P ye alıp el frenini çekiyodum. Bigün çok dik bi yokuşta park yerinden kalkarken vitesi P den çıkarırken çok zorlandım ve remen araba sallandı vites geçiş şiddetinden. Daha sonra foruma girdikten sonra önce N ye sonra P ye almaya özen gösterdim. Aynı yere bu şekilde park ettikten sonra yine kalkarken P den çıkarırken vitesi sert bişekilde dişlilerin zorlandığını gördüm. O an vitesi önce boşa almanın hiçbir işe yaramadığını farkettim. Faydalı bişey olsa idi P den çekerken vitesi pamuk gibi geçmesi gerekirdi. Bahsettiğim ustada gerçekten çok bilgili ve tecrübeli biriydi diye düşünüyorum. Bana park ederken önce N ye aldığında şanzımanın kendini buna göre ayarladığını daha sonra p ye aldığında tekrar şanzımanın çalışarak iki sefer çalıştığını ifade etti. Ayrıca dip not olarak P ye alırken mutlaka ayağınızı frenden çekmeyin dedi.
N ye aldıktan sonra el frenini çekip pedalı bırakarak bütün yükü el frenine yükleyip en son P ye almanıza rağmen dediğiniz sıkıntıyı yaşamanız ilginç. El freni yokuşta zamanla kendini salıp yükü şanzımana bindirmiş olabilir.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
yüncülerin bu konudaki önerisi kayadibinin tam tersi...vitesi n e alıp şanzıman boşluğunu aldıktan sonra p e alma yönünde..daha önceden vitesi p den çıkartmak sert olurken bu şekilde gayet yumuşak oluyor..birbirinin tezatı şeyler soyleyen iki servis..hangisini doğru kabul edeceğiz?


Çevrimdışı tycho

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Merhaba
Iki ayri konuya tek cevap yazmak isterim
1- yokus yukari ayaginizi frenden kaldirmadan el frenini cekerseniz bence yeterlidir n yada p de cekin farketmez. Ama el frenini cekmeden frenden ayaginizi cekerseniz sanzimana agirligi bindirirsiniz cok sikinti.
2-yuce motordan aracimi almis bir insan olarak 2 kere de servise vermis olarak acikcasi cok memnun kalmadigimi belirtmem gerekir. Skodanin merkez bayisidir guvenmek gerekir ama ince os yapmiyolar bende ayni gorusteyim. Kayadibi derseniz acikcasi satis ekibinden ve ilgisizliklerinden hic memnun kalmadigimdan onyargiliyim...


Çevrimdışı dynia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 715
    • Profili Görüntüle
Selamlar Kayadibi candır kayadibi ilgilidir diyen arkdaşalar ;
Aracımı Kayadıbınden aldım.
İlk 15 ve 30 bakımları kayadıbınde yapıldı.
Lakin kayadibinde usta namına bir şey yok.
28.500 km de aracım rolantıde beklerken geregınden fazla sallamaya başladı. 30.000 de kayadıbıne servıse gıttıgımde ustaya yazdırdım. Arac rolantıde magırus gıbı sallıyor diye. Adam once actı gozle baktı sonra makıneye bağladı. Abi hiç bir sorun gournmuyor htp motorun yapısı bu 3 sılındır oldugu ıcın sallıyor. Senın gıbı cok bırakan var boşa araç 3 4 gun burda yatar istersen bırak Yüce den uzaman ekıp cağıralım demelerı uzerıne siz zahmet etmeyın dıyıp kalkıp kendım goturdum. Danısmana sıkıntıyı anlattım Nurettin usta diye (Allah Razı Olsun) bir usta yı aradı gelıp bakması ıcın. Adam ne arabayı makıneye bagladı ne bısey kaputu actı motoru calıstırıdı ve bu araba teklıyor dedı. Ayakustu sorunun 1.pistonda oldugunu calısmadıgını soyledı. O günden sonra Kayadıbının önünden geçmem. Bana 2000 km tek pıston calısmayan arabayla gezdırdıler...


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
bende arabamı kayadibinden aldım ama evim yüceye yakın oldugu için yüceye bırakıyorum. yücede bir sıkıntı var oda arabayı bakıma verdikten sora teslime ederken yıkamıyorlar:D geçen sene yıkama sözüm vardı bakalım bu sene napçaklar:D


Çevrimdışı octavia41

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
İstanbul Avek hakkında bilgisi olan var mı acaba? Ben aracımı Avek'ten aldım. Satış konusunda bir sorun yaşamadım ama servise hiç gitmedim. Bakım zamanı geldiğinde yine Avek'e mi gideyim başka bir yere mi bilemiyorum? Avek'in servisi nasıldır?


Çevrimdışı Hydra

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 277
    • Profili Görüntüle
Doğuş oto esenyurttan aracımızı aldığımızda araç hakkında bilgi verirken  aracı ilk önce n ye alıp el frenini çekip sonra p ye almamızı söylediler. bu şekilde yapıyorum genelde. ilk çalıştırmada da vites geçisinde  çok bi sertliğe de karşılaşmadım normal şekilde geçti

Alıntı yapılan: hakan_by;522916
yüncülerin bu konudaki önerisi kayadibinin tam tersi...vitesi n e alıp şanzıman boşluğunu aldıktan sonra p e alma yönünde..daha önceden vitesi p den çıkartmak sert olurken bu şekilde gayet yumuşak oluyor..birbirinin tezatı şeyler soyleyen iki servis..hangisini doğru kabul edeceğiz?