škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Turbolarda Sık Görülen Arızalar

9336 · 13 · 8573

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 9336

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 371
    • Profili Görüntüle
TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR
- Kontrolsüz basınç hareketleri
- Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
- Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
- Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
- Turbo milinin kırılması
- Turbo westgate valf diyaframının patlaması
- Turbo salyangozunun çatlaması

-Kontrolsüz Basınç Hareketleri
  -
Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
  -
Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
  -
Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkar.
     -Yağ Kaçakları
- Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
- Motorda yağ eksilmesine yol açar.
- Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.      -Aşırı Gürültü
- Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
- Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.        -Aşırı Isınma
- Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
- Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
- Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
- Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
- Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
- Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
    -Turbo Milinin Kırılması
- Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
- Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
- Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
       -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması
- Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
- Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
- Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
- Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.        -Turbo Salyangozunun Çatlaması
- Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
- Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.       Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler
- Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
- Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
- Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
- En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
- Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
- Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
- Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
- Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
- Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.

ALINTIDIR (Turbo ithalatcısı bir şirketin sitesinden alıntı yapmıştım ama hangisi olduğunu not etmemişim.:dede:)


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
teşekkürler.turbom yok arıza yok:) şaka tabi keşke olsa
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Bizim şirketteki araç için okudum.Bazı belirtiler bizde de var..

Kim uzun süreli kullanımdan sonra aracını 1 dk boyunca rolantide bekletiyor??
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;5820
Bizim şirketteki araç için okudum.Bazı belirtiler bizde de var..

Kim uzun süreli kullanımdan sonra aracını 1 dk boyunca rolantide bekletiyor??

Turbo araban varsa Turbo Timer takacaksın Gökhan'cığım :ok:


Çevrimdışı serhan

  • VRS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 983
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: mygokhan;5820
Bizim şirketteki araç için okudum.Bazı belirtiler bizde de var..
 
Kim uzun süreli kullanımdan sonra aracını 1 dk boyunca rolantide bekletiyor??

real81 ve ben
20V Turbo
Laurin&Klement..


Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;5820
Bizim şirketteki araç için okudum.Bazı belirtiler bizde de var..
 
Kim uzun süreli kullanımdan sonra aracını 1 dk boyunca rolantide bekletiyor??

uzun yoldan sonra muhakkak beklerim... yolda tesisde dursam bile millet gider ben peşlerinden giderim...:ok:
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2009, 23:14:25 Gönderen: beytullah »
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Vay be ben hiç bu kadar çıkacağını beklemiyordum :) Gerçi ST üyeleri duyarlı çoğu konuda..bunu düşünmem gerekirdi...

Turbo timer! ilk defa duyuyorum..Nasıl birşey..Dizel aracım olsa kesin taktırırdım.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


octaviaman

  • Ziyaretçi
Ben de olsam araç sağlığı için,değil 1dk, 5 dk bile üşenmem beklerim.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;5900
Vay be ben hiç bu kadar çıkacağını beklemiyordum :) Gerçi ST üyeleri duyarlı çoğu konuda..bunu düşünmem gerekirdi...

Turbo timer! ilk defa duyuyorum..Nasıl birşey..Dizel aracım olsa kesin taktırırdım.

Yazmıştım ama diğer sitede gitti.Kontağı çekip çıkarsanda motor çalışmaya devam ediyor,ayarlanan süre sonunda kendi kendine duruyor,böylelikle bekleme derdi ortadan kalkıyor.


gogo969

  • Ziyaretçi
arkadaşlar şirket aracımın turbosu patlamış(2008 Kia Rio 1,5CRDI 115HP 38binde)servise bugün anadolu kia'ya gitti fiyat ne kadar gelecek merak ediyorum.gaza bastığımda ıslık sesi geliyordu.serviste nedenini öğrendim....


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: gogo969;6303
arkadaşlar şirket aracımın turbosu patlamış(2008 Kia Rio 1,5CRDI 115HP 38binde)servise bugün anadolu kia'ya gitti fiyat ne kadar gelecek merak ediyorum.gaza bastığımda ıslık sesi geliyordu.serviste nedenini öğrendim....

Geçmiş olsun.Umarım fazla yara açmadan hallolur.


Çevrimdışı rcp

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;5900
Vay be ben hiç bu kadar çıkacağını beklemiyordum :) Gerçi ST üyeleri duyarlı çoğu konuda..bunu düşünmem gerekirdi...
 
Turbo timer! ilk defa duyuyorum..Nasıl birşey..Dizel aracım olsa kesin taktırırdım.

Otomobilinizin turbosunun zarar görmemesi için kontağı kapattıktan sonra motorun belli bir süre daha çalışmasını sağlayarak gerekli zaman geçince otomatik olarak motoru stop etmesidir. 10 saniyelik periyotlarla 10 dakikaya kadar zaman ayarı yapılabilmektedir. Turbo Dizel ve Turbo Benzinli araçlar için uygundur. Arabadan inmek için beklemekten bıktıysanız aradığınız bu parça tam size göre Video: http://www.youtube.com/watch?v=cRR7__rW8xU