škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 16V 105 HP'lik motor neden rafa kalktı?

turker · 59 · 32648

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Çok merak ettiğim bir konu, VW'nin elinde bu 16V'lik SR motor varken neden 8V 102 HP'de ısrar ettiği, hatta 105'liği rafa kaldırıp unuttuğudur...

Satış anlamında da tüketim anlamında da 105'liğin daha iyi olacağı aşikarken...

Bilgisi ve deneyimi olanların paylaşımlarını bekliyoruz...:blg:


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
1,6 16v motor ile 1,8 20v kalktı ikisinin yerine 1,6 fsi lar gldi. fsi gelme sebebi ise avrupa pazarında belirlenmiş olan emisyon ve tüketim verilerini karşılayabilmek olduğu için zaten üretim maliyeti düşük olan ve bi-fuel olarak kullanıma uygun 8v lere devamö ederek kaldırdılar. ancak devam ettiği modellerde var. mesela seat ibiza SC lerde halen satılıyor.


Çevrimdışı mert0640

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
16v 105 hp lik motoru seat toledo da kullanmıştık o araç için yeterli bi motordu.
Detailing Garage
0537 623 54 52


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Çok sevdim bu konuyu; teşekkür ederim.:ok:
 
Benim de gerçekten merak ettiğim bir konudur bu. Yalnız burda hangi 105'likten bahsettiğimizi kesinleştirmek lazım.
 
Bir 105'lik 1.6 var; günümüzde Roomster, Fabia II, Ibıza vb. de kullanılıyor. (benim asıl merak ettiğim konu bu)
 
 
Bir de 7-8 sene önce gündemde olan, o ünlü "16 V alt devirlerde zayıftır, 8V güçlüdür" geyiğini yaratan 105'lik var. Bu motor da Türkiye'de özellikle Toledo, Leon, Golf 4 ile bilinir.
 
 
Bu 2. bahsettiğim motor da saygıyı hakeden, ama hakikaten de biraz yüksek devir karakterli (performans için iyi, ama alt devirde biraz daha zayıf olduğu da aşikar) bir motor. Lakin benim ilgi alanım bu değil; zira bu motor ciddi ciddi üretimden kalktı.
 
====================================
 
 
Öte yandan;
 
Günümüzde kullanımı devam eden, 3800 devirde 153 nm tork veren ve tüketimi de bildiğimiz 102'lik MPI'den gördüğüm kadarıyla düşük olan bu motor Octavia, Golf vb. araçlarda neden kullanılmaz, çok merak ediyorum. Özellikle orta devirlerde çok başarılı bir tork üretimi var. (çok alt ve çok yüksek devirlerde MPI'ye kıyasla azıcık bir kaybı var)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Peki güncel 105'lik 16V mi?

Ve Toledo, Golf vs.'de kullanılan 105'lik alt devirlerde yetersiz midir?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30125
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1.6 16 V 105 bg motor Roomster ve Fabia II'de satılıyor, üretiliyor hala  ;)
 
8V 102 bg motor üretimi bitti diye biliyorum. Onun yerine 1.2 TSI 105 bg motor üretiliyor.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;73601
1.6 16 V 105 bg motor Roomster ve Fabia II'de satılıyor, üretiliyor hala ;)
 
8V 102 bg motor üretimi bitti diye biliyorum. Onun yerine 1.2 TSI 105 bg motor üretiliyor.
üretim bitmedi aslında bi-fuel seçeneği için ona ihtiyaçları var. genelde cng li yada lpgli olarak satılan versiyonlar için.
1,6 16v motor aslnda tork bandı olarak 8v e benzerdir. fsi motorlarda öyle . ancak 16v olmasından kaynaklı olarak max torku ve bg i daha yukarıda verir. yani biraz daha devir ister. ama hantalmı denilirse o konuda 8v e göre daha başaralı oldukları kesin.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;73491
ancak devam ettiği modellerde var. mesela seat ibiza SC lerde halen satılıyor.

 
Alıntı yapılan: lrfan;73601
1.6 16 V 105 bg motor Roomster ve Fabia II'de satılıyor, üretiliyor hala ;)

 
İşte o eski 105'lik ile şimdiki 105'lik motorlar tam olarak aynı değil.:) 4500 devirde 148nm tork, 5700 devirde 105 hp güç üreten; Golf, Toledo, Leon gibi modellerde görünen o eski motorun üretimi sonlandı. Bu motor için 4 ayrı kod var. Ama Türkiye'de ünlü olan BCB kodlu olanıdır.
 
 
Şu an Fabia II, Roomster, Ibiza SC gibi araçlarda kullanılan 105'lik motor farklı. 5600 devirde 105 güç, 3800 devirde 153nm tork üretiyor. Kodu da BTS. Önceki mesajda da belirttiğim gibi oldukça başarılı görünen bir motor.
 
Tabii bu motorların mekaniği, en azından çap-strok anlamında aynı görünüyor. Yani aralarındaki fark muhtemelen daha ince değişikliklerden (işletim vb.) kaynaklanıyor olmalı.:)
 
 
 
 
Alıntı yapılan: turker;73574
Peki güncel 105'lik 16V mi?
 
Ve Toledo, Golf vs.'de kullanılan 105'lik alt devirlerde yetersiz midir?

Evet, güncel 105'lik de 16V.:ok:
 
 
2. soruya gelince,
 
Bence göreceli bir durum. Elimizde 4500'de 148nm tork veren BCB'nin tork grafiği yok; o yüzden bütün devir bandı için yorum yapılamaz. Ama teknik verilerden açıkça görülüyor ki, 102'lik olan bariz bir şekilde 3800-4000 civarında daha torklu. Ama gene bir o kadar bariz bir şekilde o eski 105'lik de 4300 civarından sonra en az 5800 civarına kadar daha torklu.
 
Alt devirlerdeki zayıflık hissedilip hissedilmemesi ise şanzıman oranlarıyla değişebilecek bir konu. Adamlar 4500'liğe daha kısa şanzıman koymuşsa 4500'lik olan alt devirlerde pekala sıkıntı hissettirmeden iş görebilir. Üstelik üst devirlerde daha da güçlü olması da yanında kar kalır.:ok:
 
 
Tabii gene de tork grafiği ve şanzıman oranı görmeden kesin yargıya varmamakta fayda var.:D
 
 
==========================================

 
Bu linkteki 8. mesajda 102'lik MPI, güncel 105'lik 1.6 16V ve FSI'nin torklarının kıyaslandığı grafik var. Meraklısı inceleyebilir.
 
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=328
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2010, 15:41:33 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: turker;73488
çok merak ettiğim bir konu, vw'nin elinde bu 16v'lik sr motor varken neden 8v 102 hp'de ısrar ettiği, hatta 105'liği rafa kaldırıp unuttuğudur...
 
Satış anlamında da tüketim anlamında da 105'liğin daha iyi olacağı aşikarken...
 
Bilgisi ve deneyimi olanların paylaşımlarını bekliyoruz...:blg:

en az yakit yakan ,lpg,takilabilen en az ariza çikaran motor  neden koymasınki araçlara ,birde arz talep meselesi+yeni jenerasyon motorlarda çok fazla yakit tüketimi var fsi en başta herkes şikayetçi.
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: s.alkan;73693
en az yakit yakan ,lpg,takilabilen en az ariza çikaran motor neden koymasınki araçlara ,birde arz talep meselesi+yeni jenerasyon motorlarda çok fazla yakit tüketimi var fsi en başta herkes şikayetçi.

8v en az yakıyor yok artık lebron james. hee yeni nesillerde çok yakıyormş o zaman 8v benzinde 414 kmde nasıl 95 lira yakcaak (kmde 23 kuruş) bana açıklama yaparsanız sevinirim.
 
az önce depoyu fulledim bu değer kendi aracımın değeri.
 
bugüne kadar onlarca kişiye araç aldırdım. sadece 1 tanesi bana neden aldırdın bunu durumuna geldi. o kişide fsi golftren sonra 8v leona geçen (kendi değimi ile motor konusunda sınıf düşen) birisi. merak eden varsa kendisi ile görüştürebilirim.
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2010, 16:58:37 Gönderen: mayham85 »


efe_38

  • Ziyaretçi
benim arkadaşta var golf GOAL diye sayılı üretim vs.diyodu.dünya kupası içinmi üretilmiş nedir.
ya FSİ yada TSİ motor olması lazım 102 beygir onu biliyorum,bana öve öve bitiremedi,0-140 arası caddy'le yedim onu :D
 
onlar şöyle diyim gaza bastığın zaman anında hareketleniyo ama sonradan yığılıyo,0-90 arası güzel gitti ona lafım yok ama sonra tıkandı :D


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar kim nederse desin vw in en taş gibi motoru 1.6 mpi 102hp 15 yıldan fazladır aynı teknolojiyi hiç ellemeden kullanıyorlar....


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;75289
benim arkadaşta var golf GOAL diye sayılı üretim vs.diyodu.dünya kupası içinmi üretilmiş nedir.
ya FSİ yada TSİ motor olması lazım 102 beygir onu biliyorum,bana öve öve bitiremedi,0-140 arası caddy'le yedim onu :D
 
onlar şöyle diyim gaza bastığın zaman anında hareketleniyo ama sonradan yığılıyo,0-90 arası güzel gitti ona lafım yok ama sonra tıkandı :D

102 hp ise FSI ya da TSI değil malesef.:)
 
Bu tip cadde yarışlarının profesyonel test disiplinleri ile kıyaslanması da imkansız tabii. Çünkü elimizde standart 102'lik Golf ile 105'lik Caddy'nin çeşitli performans verileri mevcut; ve gösteriyorki normal şartlarda MPI motorlu Golf'ün TDI Caddy'nin gerisinde kalacak bir hızlanma performansı sunması söz konusu değil.:)
 
 
Alıntı yapılan: mxengine;75303
Arkadaşlar kim nederse desin vw in en taş gibi motoru 1.6 mpi 102hp 15 yıldan fazladır aynı teknolojiyi hiç ellemeden kullanıyorlar....

 
Motorun sağlamlığı hakikaten su götürmez. Yalnız o eski VW motorları ile bizim 102'lik motorlar tam olarak da aynı değil. Tork, güç ve emisyon değerlerinde ciddi değişiklikler var. Ama bu 102'lik haliyle bile nerden baksanız 6-7 yıllık bir motor.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com

Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;75443
6-7 yıl öncesnden daha önce 102'lik yok muydu yani???
var ama şimdiki güncel versiyonlardan yazılımsal farklılıkları var. bildiğim kadarı ile mekanik aynı vars çok küçük farklılıklarla.