škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Arkadan İtiş-Önden çekiş

Ziyaretçi · 3 · 7968

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Almanlar neden arkadan itişte ısrar ediyor?

1995 model W124 kasa Mercedes E200 araç sahibiyim. Mercedes ve BMW gibi iki seçkin firma, niçin arkadan itiş sisteminde ısrarlı? Bu sistemin avantajlarını ve varsa dezavantajlarını bildirir misiniz?

Bilindiği üzere araçların aktarma organları ve çekiş sistemleri son yıllarda ağırlıklı olarak dört çeker olarak tercih edilmekte. Ancak iki çekerli özelliklere de ek olarak yapılan bu seçeneklerin ana bazında arkadan itiş özellikleri yatmaktadır. Bilhassa kuru zeminlerde, yüksek motor gücü ile yüksek süratlerde ve virajlarda arkadan itiş sistemleri üstün özelliklidir. Fakat üretim maliyetleri yüksek, komplike (karmaşık) ve aktarma organları uzantıları nedeniyle de motor volantından tekerleğe iletilen güçte de ciddi kayıpları vardır. Önden çeker sistemler ise, motora akuple edilmiş (motorla birleşik) tek bir ünite olması nedeniyle, üretim ve uygulama maliyetleri düşük ve amatör kullanımda da 200HP güce kadar affedici ve araç kontrolü de sorunsuz uygulamalar olmasına rağmen, ağır karoser ve 200HP üstü güçlerde oldukça sorunlu ve tavsiye edilmeyen uygulamalardır. Önden çeker sistemlerin seri üretimlerde tercih edilmesinin bir diğer nedeni de motor volantından tekerleklere aktarılan gücün, transmisyonun kısa ve yakın olması sebebiyle güç kayıplarının minimum seviyelerde olmasıdır. Bu da küçük hacimli ve az gücü olan motorlu araçlarda, gerek yakıt tüketimi gerekse performans açısından avantajdır ama profesyonel tercih arkadan itiş uygulamasındadır. Yukarıda da bahsettiğim gibi yüksek motor gücünün yere iletilmesi ve güvenli kullanım arkadan itiş veya dört çeker olarak yorumlanmalıdır.

Auto Show dergisinin verdiği Onno Usta’ ya Mektuplar ekinden alınmıştır.

Hangi çekiş sistemi daha iyidir?

Önden çekişli ve arkadan itişli iki binek aracın, kaygan bir zeminde rampa ortasında, yukarı ilk kalkışlarında hangisi daha önce kayma eğilimi gösterir ve daha önce kalkar?

Önden çekiş veya arkadan itiş araçların kaygan zeminlerde kalkışta birbirlerine avantaj sağlama yönünde bir genelleme yapılması mümkün değildir. Dünyada üretilen önden çekiş veya arkadan itiş özelliklerinde olan araçların birçok üretim farklılıkları vardır. Bu farklılıklar paralelinde de kaygan zeminde tutunmalar da farklı özelliklerdedir. Araçların genel ağırlıkları, ön ve arka ağırlık dağılımlarının farklılıkları, süspansiyon özellikleri, aktarma organlarının vites ve son dişli oranları, lastiklerinin özellikleri, motor güç ve performansları önden çekişliler veya arkadan itişliler arasında nasıl aynı değil, hep farklı ise önden çekişli ve arkadan itişli değişik markalar arasında da bir o kadar daha farklıdır. Bu nedenle sağlıklı bir genelleme yapmak çok zordur. Ancak önden çekişli araçların güç aktarımı yapan tekerleklerinin aynı anda direksiyon kumandası ile de yönlendirilebilme özellikleri tutunma açısından biraz daha avantajlı konumdadır.

Auto Show dergisinin verdiği Onno Usta’ ya Mektuplar ekinden alınmıştır.



Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63

octaviaman

  • Ziyaretçi
yüksek süratte ani gaz kesmelerde önden çeker arkadan çekere göre daha çok savruluyor veya yalpalıyor sanki.