škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

V-Charger Nedir?

Ziyaretçi · 2 · 3603

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Arkadaşlar,
V-Charger sistemi ile ilgili ve katalitik konvertör iptali ile ilgili aynı başlık altında sorulan bir soruya Onno Usta’ nın verdiği cevabı sizlerle de paylaşmak istedim.

V-CHARGER NEDİR?

1995 model Opel Astra GSI SFI sahibiyimç aracıma V-Charger taktırmak istiyorum fakat bu yeni sistem hakkında pek bilgim yok. Acaba bu uygulama aracıma zarar verir mi? Bu işlem aracıma uygun mu? İşlem sonrasında elde edilecek yaklaşık güç ne kadardır? Aracımın katalitik konvertörünü iptal edersem, kaç beygir veya tork artışı elde ederim. Bir sorun halinde çıkarttığım katalitiği tekrar takabilir miyim?

Sahibi olduğunuz 1995 model Opel Astra SFI aracınızın 150 HP olan motor gücünün yeni teknoloji olan V-Charger diye adlandırılan ürünün uygulanması ile sonucun ne olacağı, ancak bir dinamometre aracılığı ile tespit edilebilir. Motorun emme manifold yoluna ek olarak yerleştirilen bu ünite negatif basınçların oluşturduğu emişle, içine depoladığı ve hızlandırarak motora sevk ettiği ek hava basıncının sağladığı daha fazla oksijen sayesinde yanmanın daha verimli olmasını sağlayarak hem artı güç hem de bu artı gücün sağladığı tüketim ekonomisini vaad ediyor. Ancak sistem incelendiğinde, kullanım anında tam gaz konumlarında gaz kelebeği tam açık olmakta ve negatif basınç neredeyse sıfır olmaktadır. Bu nedenle de sistem sürekli performans üretmekten uzaktır. Her ne kadar test etmeden sadece teknik açıklamalardan yola çıkarak bir yorum yapsam da, negatif basıncın yok olduğu bir ortamda sadece negatif basınç birikimi ile fonksiyon eden bir ürünün sonuçları da fiziki olarak bellidir.
Ancak akselerasyon ve tam gaza basma konumlarında fiziki olarak bir depolanma varsa, bunun motora ek akselerasyon gücü vereceği de aşikardır. Aracınızın katalitik konvertörü, geçen 11 yıl sonrasında tıkanmış da olabilir. Konvertörün iptali sonucunda en az 5HP güç kazancınız olacaktır ancak motorun düşük devirlerindeki gücü azalacak, yüksek devirler ise daha etkin olacaktır. Bu olumsuzluğu gidermek için ise chip tuning işlemi şarttır. Aracınızın motorundan direkt hava filtresi, konvertör iptali ile chip tuning çalışması sonrasında 168HP güç elde edilebiliyor. Katalitik konvertör iptali sonrasında ise hiçbir olumsuzluk yaşanmadığı gibi iptalin mantıklı düzeyde yapılması sonrasında katalitik konvertörün tekrar takılması da mümkündür.

Alıntı : Auto Show 27 Mart-2 Nisan tarih ve 2007/13 sayılı derginin, ‘’Teknik Danışman’’ bölümünden alınmıştır.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63