škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Octavia 1.8T Sahibiyim, yardım lütfen

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Selamlar Arkadaşlar,

2 gün önce temiz görünüşlü bir Octavia 1.8T otomatik vites aldım. AGU motor olan cinsinden.
Daha önce Tempra 2.0 16v arabam vardı. Motorlardan iyi anlarım. Tamir takımları, cihaz, teşhis aletleri vs. hepsi elimde var. Ama tecrübelerinize ve vereceğiniz bilgilere ihtiyacım var.  

Arabaya çok yabancıyım. Önceki sahibi de araba hakkında hiç bir teknik bilgiye sahip değil. Dolayısyla çok yardımcı olmadı.

1- Yağ değişim periodunu bilmiyorum. Değiştireceğim. Hangi numara yağ-filtre iyi gelir bu motora?

2- Otomatik şanzuman sorunsuz yürüyor. Yalnız vites D'de iken hafif bir ittirmeyle N'ye düşüyor. Kendi kendine düşmüyor, araba yürürken hafifçe ittirince düşüyor. Durup tekrar D'ye almam gerekiyor. Tesadüfen farkettim. Bu bir sorun mudur? Ne yapmak gerekir?

3- Bu otomatik vitesin yağını ve filtresini değişreceğim. Hangi yağ ve filtre kullanmalıyım?

4- Triger seti değişim tarihini de öğrenemedim. Motor kucağımda patlar korkusu ile yaşıyorum. AGU motorlar için triger seti tavsiyesinde bulunabilir misiniz? Kaça mal olur bana?

5- Başka vereceğiniz, arabanın zayıf noktaları, yanımızda yedekte bulundurulması iyi olacak yedek parçalar, sensörler, sevis tamir manualları vs. gibi bilgiler olursa çok memnun olurum.

Teşekkürler, saygılar

Hüseyin
« Son Düzenleme: 12 Mart 2016, 22:50:36 Gönderen: husertas »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Ooo hocam hos geldiniz. Arac tercihlerinizden anldigim kadariyla sizde de var bu hastalik gecmis olsun oncelikle..

1) yag degisimi 10.000km de bir yapilabilir sikinti yok. Km nizi ve motorun durumunu bilmedigim icin afaki konusmak istemiyorum ancak 150-200k daki orjinal bir aguysa yazin 10-60 kisin 5-40 kullanirdim ben olsam. Yeni motor yapilmis yag eksiltme problemi olmayan bir aguyaysa ya yaz kis 5-40 ya da 5-30 kullanirdim ben olsam.

2) muhtemelen revizyon gecirmistir. Yapan ustanin halt etmesi. Vites gecisleri sikkntisizsa ellermeyin derim :)

3) katalogda hangi numara yag bahsediliyorsa onu kullanin. Internette biraz arastirmayla cikar.

4) parcacinin verdigi oem ya da contitech (continental) marka set isinizi gorur.

5) agu guclu ve saglam bir makinadir. Kolay kolay mekanik sikinti vermez. Mekanik olarak en zayif yeri ust kapak contasidir. Yastan mutevellit degismesi gerekebilir. Hemen hararetle kendini gostermez, erken teshisle degisirse can sikintisi yaratmaz. Genelde yag kapagindan da belli etmez. Su genlesme haznesinden ve sabah ilk marsta egzoz dumanindan, ilk calismadaki gec calismadan anlarsiniz. Iyi isinin ehli bir usta (hatta birkac farkli usta ;) ) tarafindan kontrol edilmesinde fayda var.
Elektronik olarak sensorlerinden ariza verme ihtimali daha yuksektir. N75 , akismetre gibi parcalar zirt pirt olmasa da ariza yapabilir.
Yaninizda atesleme bobini tasiyabilirsiniz. Degisimi kolay ama hayat kurtarir ;)


Ayrica konyada bulusmalar duzenliyoruz. Sizi de aramizda gormekten mutluluk duyariz


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Cevapların için teşekkürler Doğukan Kardeşim.

Tempra'cıların forumunda teknik paylaşımlarda en aktif üyelerden biriydim, inşallah burada da öyle olacağım.

Gece octavia'nın bir kaç bin sayfalık servis tamir kitabını buldum biraz okuyayım, bilgileri paylaşırım burada.

Her türlü buluşmada bulunmaya çalışırım.
motoru söküp takmaya başlayayım bir sürü daha soru soracağım ve bilgi paylaşacağım.

Teşekkürler.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Aramıza hoşgeldiniz bende de manueli var kolay kolay sıkıntı çıkarmaz.Yağ olarak son 1 seneye kadar 0-40 kullanıyordum şimdi km den dolayı eksiltmeye başladı 5-40 a geçtim sizede tavsiye ederim.Filtre olarak oem alman mallarını kullanıyorum genelde tercihim mann veya mahle marka filtrelerdir.

Kronik arızası genelde merkezi kilit ve otomatik camların halatını tutan plastik parçanın kırılıp camın düşmesi gibi saçma sapan durumlarla karşılaşabilirsiniz.Mekanik olarak sorun çıkaran bir parça olmaz canınızı sıkmayın


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler arkadaşlar. Hoşbulduk.

Arabanın eski kayıtlarına baktım, Skoda resmi servisi ilk bakım yıllarında hep Shell Helix 10-40 kullanmış. Bu yağla ilgili olumlu olumsuz tecrübeniz oldu mu hiç? Eski teknoloji bir yağ olarak mı kalır acaba?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: husertas;564935
Cevapların için teşekkürler Doğukan Kardeşim.

Tempra'cıların forumunda teknik paylaşımlarda en aktif üyelerden biriydim, inşallah burada da öyle olacağım.

Gece octavia'nın bir kaç bin sayfalık servis tamir kitabını buldum biraz okuyayım, bilgileri paylaşırım burada.

Her türlü buluşmada bulunmaya çalışırım.
motoru söküp takmaya başlayayım bir sürü daha soru soracağım ve bilgi paylaşacağım.

Teşekkürler.


Aaahh ahhh vakti zamaninda bir riza abim vardi yine skoda forumlarindan tanisirdik onu hatirlattiniz bana. Onun da 2.0 temprasi vardi kibrisa yerlesti simdi 1.8t passat aldi kendisine :)

Hala cilgin yine bizimki :)


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;565052
Aaahh ahhh vakti zamaninda bir riza abim vardi yine skoda forumlarindan tanisirdik onu hatirlattiniz bana. Onun da 2.0 temprasi vardi kibrisa yerlesti simdi 1.8t passat aldi kendisine :)

Hala cilgin yine bizimki :)

Ben o 1.8T Passat'tan iki tane şirket arabası olarak kullandım ama anamı ağlatmışlardı. Belki kasa hafifliğindendir yada cebimden para verip aldığımdandır :) bimiyorum ama Octavia onlardan daha sevimli ve kıvrak geldi bana. En nefret ettiğim araba Passat olmuştu o dönemde.


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Doğukan Kardeşim,

Şu linkteki bobin bizimkine uyar mı? 1.8t bobinleri motor koduna göre değişiyor mu yoksa standart mı? Tavsiyen üzerine bir tanesini bagajda yedek tutacağım

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-passat-1.8t-atesleme-bobini-242678885/detay


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: husertas;565388
Doğukan Kardeşim,

Şu linkteki bobin bizimkine uyar mı? 1.8t bobinleri motor koduna göre değişiyor mu yoksa standart mı? Tavsiyen üzerine bir tanesini bagajda yedek tutacağım

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-passat-1.8t-atesleme-bobini-242678885/detay


Hocam forumumuzda metionlama sistemi bulunmaktadır ortaya adını yazmaktansa [MENTION=8463]DDŞ[/MENTION]! Şeklinde kullanıcı adıyla metionlarsanız karşı tarafa bildirm düşer yazınız gözükür


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: husertas;565388
Doğukan Kardeşim,

Şu linkteki bobin bizimkine uyar mı? 1.8t bobinleri motor koduna göre değişiyor mu yoksa standart mı? Tavsiyen üzerine bir tanesini bagajda yedek tutacağım

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-passat-1.8t-atesleme-bobini-242678885/detay


Olur abicim uyar sikinti yok. 1 ya da 2 tane buljndurursun :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bobin arızası bu kadar sık görülüyor mu? Ben 15 senedir 1 kere bile değiştirmedim :)


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
DDŞ'nin tavsiyesi üzerine araştırdım ve Passat 1.8T forumlarında da genellikte sensörler ve bobin arızasından şikayet var. Sizinki harika bir durum. İnşallah bundan sonra da sorun çıkmaz.

Ben, yaşlı araba ne olur ne olmaz diye bütün sensörleri ve elektrik ekipmanlarını bagajımda taşırdım Tempra 2.0 16v kullanırken. Olur olmaz başıma bela olmasın diye hepsini yenilediğim için sensörlerden bir sorun yaşamadım ama distributor kapağından dolayı bir sefer yolda kaldım ve kendim bagajda yedek duran kapağı değiştirip yola devam edebilmiştim. Hatta 3 yıl sonra aynı yerden yeni bir arıza yaptı ve nasılsa kapağı daha önce yeniledim diye yedek tutmadığımdan sanayiye gitmek zorunda kalmıştım.

O günlerden alışkanlık, yavaş yavaş bobin sensör vs. toplamaya başlarım yakında. Acil durumda kendim müdahale edeyim diye.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;565563
Bobin arızası bu kadar sık görülüyor mu? Ben 15 senedir 1 kere bile değiştirmedim :)


kadir inanmıyorum sana. mümkün değil. çıkan bobinler müzeye kaldırılır. bir de lpg kullanan adamsın :)

vag1.8t de millet vızır vızır bobin değiştiriyor görmedin mi? :D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;565630
kadir inanmıyorum sana. mümkün değil. çıkan bobinler müzeye kaldırılır. bir de lpg kullanan adamsın :)



vag1.8t de millet vızır vızır bobin değiştiriyor görmedin mi? :D



Görüyorumda neden değiştirdiklerini ben anlamadım bu zamana kadar bir sıkıntısını görmedim hangi müzeye koyalım? :D