škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia A4 Kampana

Ntrgn · 15 · 4923

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ntrgn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar. Volkswagen Bora'da ve Seat Toledo'da arka tekerleklerde disk fren varken Skoda Octavia A4'te neden arka tekerlekler kampanalıdır? Bunlar ortak üretilmiş araçlar sonuçta Volkswagen, Bora'ya Toledo'ya disk koyarken Octivia'ya neden kampana yapmıştır? Bir tek Octavia'nın nadir modeli olan Collection Plus'ta disk var Elegance dahil diğerlerinde yok. Açıkçası bu durum zoruma gidiyor benim.


Çevrimdışı Ntrgn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Art arda mesaj gönderdiğim için özür dilerim ama bu konu hakkında kimsenin bir fikri veya bir bilgisi yok mu?


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Ben zamaninda skodaya email ile sormustum ama cevap gelmemisti...
Bir donanim ozelliginden ziyade aracin performansi, agirligi, fren de on-arka  yuk dagilimi vs  dikkate aliniyor sanirim..
Skoda rapid de arka fren , 1.2 mpi, 1.2tsi,,1.6tdi motorda kampana, 1.4tsi da disk,.. ve kampanali elegance donanimi vardi... vw veya baska markalarda da benzer uygulamasi var...


Çevrimdışı Ntrgn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Evet yeni fabia ve rapid'lerde de gördüm. Bora'da, Toledo'da disk görüp kıskanıyorum açıkçası.


Çevrimdışı rapidy

  • YM Remaps / VAG Store
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 357
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: timbaz;564851


Skoda rapid de arka fren , 1.2 mpi, 1.2tsi,,1.6tdi motorda kampana, 1.4tsi da disk,.. ve kampanali elegance donanimi vardi... vw veya baska markalarda da benzer uygulamasi var...


rapid 1.6 tdi arkalarda disk


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Octavialarda 2002den itibaren disk.Elegance de kesin öyle ama diğer donanımlardan emin değilim.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Disk veya kampanaya cok takilmamak lazim. Ornegin koskoca kac tonluk otobus de kampana (hava destekli kampana belki ama kampana nihayetinde). Fren isinin son kismi disk/kampana kismi. Oraya gelene kdar fren merkezi hortumu ana merkezi var. bunlar iyi olduktan sonra tatminkar freni olur aracin


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Ön daha önemli frenajda arka kampana olmuş çok önemli değil ..


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Frenler %70 oranında önden tutuş yapar. Arka genelde öne destektir. Arkalar fren olmasa bile tutşa çok etki olmaz.

Kampananın da diskin de artıları ve eksileri vardır.
 
Kampana frenler daha ucuz yapıdadır ve zaten arka frenler çok etkili görülmediği için ekonomik nedenlerle tercih edilirler. Ancak diskler gibi yoğun bakım istemezler ve kapalı yapıda oldukları için dış etkenlerden etkilenmezler. Basitçe hepimiz disklerdeki yamulmadan vs. nedenlerle diski tornalatmak yada değiştirmek zorunda kalmışızdır ama kampanalar böyle sorunlar yaşamazlar.

Fakat kesin olan bir konu var; disk frenler çok daha estetik duruyor. o yüzden her firma en fiyakalı arabalarını diskli yapıyor. Adı bile çarpıcı disk niree, kampana niree? Direk BMC kamyonu çağrıştırıyor.


Çevrimdışı Ntrgn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı hakangemini

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Sizin sorduğunuz bu soruyu genel olarak Üniversitede Motor Teknolojisi dersi hocamıza sormuştuk. O da maalesef tatmin edici bir cevap verememişti. Sonradan biz araştırmış ve bazı sonuçlara ulaşmıştık.

Kampana frenler daha ucuzdur. Daha fazla frenleme etkisine sahiptir. Bu yüzden büyük tonajlı araçlarda kampanalı frenler vardır. Ancak kampanalı frenler kilitlenebilir, fren esnasında sıkışıp kalabilir. Bu sebeple ön frenler kilitlenme riski olmayan (pek az olan desek mübalağa etmiş olmayız) disk frenlerdir.

Günümüzde imalat tekniklerinin gelişmesi ve ucuzlaması sayesinde pek çok araçta ön ve arka frenler disk olarak sunuluyor. Burada gelişen güvenlik anlayışları da etken. ABS fren sistemi kullanımının artması, ESP gibi virajda savrulmayı önlemeye yarayan uygulamalarda arka frenlerin de disk olması gerekir.


Çevrimdışı drhsyn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Güzel açıklamışsınız, sadece son kısmı düzelteyim. Bundan önceki aracım polo 1.2 tdi  bluemotion donanımdı. Arkalar kampanaydı esp vardı ve çok da güzel çalışıyordu esp. Bir de sadece balataları değiştirince kampanalar daha pahalıydı, tabi balatalara disk maliyetini de ekleyince disk daha pahalı. Sonuç olarak disk iyidir, şimdiki aracım rapid 1.4 tdi arkalar disk, çok da güzel duruyor, bir de boyamak lazım[emoji16]
« Son Düzenleme: 20 Mart 2016, 11:30:14 Gönderen: drhsyn »


Çevrimdışı JrSlim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
valla eskiden 2003 Octavia Elegance vardı. Ondaki frenlerin yeri ayrıdır benim için kampana olmasına rağmen. 2012 Octaviamızda (4 disk) eskisine göre ABS çok çabuk devreye giriyor. Bu da beni huzursuz edio valla


Çevrimdışı husertas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 30
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: JrSlim;566573
valla eskiden 2003 Octavia Elegance vardı. Ondaki frenlerin yeri ayrıdır benim için kampana olmasına rağmen. 2012 Octaviamızda (4 disk) eskisine göre ABS çok çabuk devreye giriyor. Bu da beni huzursuz edio valla
ABS çabuk devreye girmez, kayma başladığında ve lazım olduğu zaman devreye girer. Frenlerin daha güçlü tuttuğu için ortaya çıkabilecek kaymanın engellenmesine daha erken ihtiyaç duyulduğu anlamına gelir. Yani fren performansı öncekine göre daha iyi anlamına gelir. Niçin huzursuz oldunuz?
« Son Düzenleme: 22 Mart 2016, 12:28:33 Gönderen: husertas »


Çevrimdışı Ntrgn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle