škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

V6 buldum :-)

Ziyaretçi · 71 · 20510

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Aaah ah tam benlik..Macera, jeep, 4X4 ...


Aldıracaksınız bana suzuki jimny :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;51548
Aaah ah tam benlik..Macera, jeep, 4X4 ...


Aldıracaksınız bana suzuki jimny :D

1.3 makine 4x4 tam hint fakiri olur kanımca.

(şimdi bana yutupdan jimni videosu izletmeyin, he anladık süper arazi aracıda, yola hiç mi çıkmayacak?)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;51551
1.3 makine 4x4 tam hint fakiri olur kanımca.

(şimdi bana yutupdan jimni videosu izletmeyin, he anladık süper arazi aracıda, yola hiç mi çıkmayacak?)

Yav ne var bu yolda anlamadım ki..Benim o aracı alış amacım belli..Ekonomik ucuz ve başarılı bir 4x4 :huh:

Ha ama şu var yolda pek konforlu olduğu söylenemez katılıyorum:)

Zaten alınsa alınsa 2. araç olarak alınır.O da bize gelmez..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yola bi çık arazi aracıyla, bi sefer 1 saat sürmeynen olmuyor,3-4 saat bi uzun yol yap anla yolda ne olduğunu :lol:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Symbol;51274
Hakan;

Muhtemelen LPG yi takanlar pek bu işlerden anlamıyorlar. LPG montajı yapmak ve gerekli kalibrasyon ve soft tune işlerini yapmak bilgi ve tecrübe gerektiriyor.

Araç standart bir motora sahip olmadığı için LPG kalibrasyonunda özel ilgi istemektedir. Tabi en iyi dediğin usta bile maalesef o ilgiliyi gösteremiyor. Ben basit clio motoruna bile istediğim ayarı yaptırana kadar epey uğraştım, ki bu yaptırdığım yer zavoli markasının türkiye distribütörüydü :)

Enjektör seçimi, montajı, regülatör seçimi, ve kalibrasyonuyla ilgili problem yoksa benzindeki performansa hemen hemen eşit bir değer çıkar karşınıza.

Eski aracım R9 Springde bile birçok R9 sahibinden daha performanslı ve az yakıt tüketen bir sisteme sahiptim, hemde aynı model kit ve parçalar ile. İş birazda ustayı bulabilmekte ;)


Kesinlikle hak veriyorum. Ama aracın LPG'de rölantisi güzel, gidişi alt devirlerde güzel, sarsma cart curt yok, hatta 4000 devre kadar anlaşılmıyor bile. Yani ciddi bir problem olduğunu sanmıyorum.

Ama üst devirlere gelince her ne kadar 5900 falan çevirse bile benzin gibi hızlıca çevirmiyor, ayrıca 6000 de hiç dayanamadan V6 enjektörleri direk pes ediyor, hemen tık diyor benzine atıyor.

Bu neredeyse her LPG li araçta aynıdır, çeviremiyorlar benzin kadar. Bu arada enjektör markası ''KEIHIN'' diye bi marka. Baktım.


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Hakan;

Zaten LPG böyle namussuz bir olay bu işin bir standardı yok. Enjektör markalarınız kaliteli. Zaten BRC kiti ile aynı. Hatta kalibrasyonda plug%drive şeklinde olması lazım.

LPG ayarlarımı zavoli düzgün yapamadığı için epey bir araştırma fırsatım olmuştu internette bu konuları;
- En kaliteli enketörler matrix enjektör diye tabir edilenlerdir. Diğerleri bildiğin selonoid valf mantığıyla çalışıyor ve o sebeple benzin enjektörlerini yakalayamadığı durumlar oluyor. Dediğin gibi yetmiyor. Birde ince ayar yapılmadıysa otomatik kalibrasyon sonrasında bu daha çok göze çarpıyor sizin V6 da olduğu gibi. Peki neden matrix enjektör kullanılmıyor Türkiyede. Cevap LPG kalitesi. LPG kalitemiz iyi olmadığı için sanayide ustalar matrix enjektörlere tukaka gözüyle bakıyorlar. Yapısı gereği lpg tüm sisteme temas ederek geçiyor ve kirlenmesi daha kolay oluyor. Ama selonoid valflerde bu sıkıntı yok.

Kısacası LPGde enjektör diyince matrix enjektörün üzerine tanınmaz ama gel gelelim bizim ülkemizde tutmadı :) Süre konusunda üzerine yoktur.

Benim aracım standart bir araç olduğu için oek faretmiyor ama sizinki gibi araçlarda işler biraz sıkıntılı ;)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Doğrudur abi. Bi 5-6 seneyede ona bi standart gelir, sonra matrix enjektörlere geçeriz. Mazottada yıllarca ''kötü''yü oynadık...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bizdede aynı dediğin durum var 4500 den sonra helede depoda 10 lt civarında gaz kalınca yüklenince diiit diyip benizen atıyor ama sanırım şamandıra sorunlu denmiş bu arada 3 kere değişti garantiden..
 
Ben şimdiden uyarayım pek kaliteli gözükmedi kit regülatörü sağlam değilse hele kork derim arabadan çok çabuk diyafram patlatıyorlar 6 silindir heleki biraz daha büyük regülatör takılırsa bence o araçta hiç bir sorun kalacağını sanmıyorum çekiş düşüklüğü konusunda 8 silinrilinin ağzı daha geniş daha rahat besler diye düşünüyorum..


Çevrimdışı Zoran

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: by wodoo;21210
Hadi gözün aydın.. :D
 
Geçen 5.2 v8 cherokee inceledim, bir motor sesi var düşman başına, hala kulaklarımda bönürüyor alet :D
 sorma dayımda var 5.2 aletın motor sesının yerı cok ayrı :)
onunkı lpg lı fenada gıtmıyor ee o kadar olsun 2 ton arac