škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Akü bilgileri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Poseidoneptune

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

2012model 1.2 Yeti DSG aracım için sanırım akü bakmaya başlamanın ve yakın zamanda da değiştirmenin vakti geliyor diye düşünüyorum.

Bu konuda daha önce sıkıntı yaşayan aküsünü değiştiren var mı ?

Saygılarımla.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Benim ki 2011 model değiştiğini düşünmüyorum. Genelde yattığı için arada bir teklese de evdeki 12 Volt 5 Amp lik adaptör ile 10 dakika şarj edip adaptör bağlıyken marşa basınca alıyor. Sonrasında yarım saat bir saat kullandıkça belli bir yere kadar dolduruyor. Aslında asitine ve durumuna güvenebileceğim biri olup da baktırabilirsem, akabinde de redresöre bağlatıp 10-15 saat şarjda bırakabilirsem aklım olmayacak da şimdilik tertibatım yanımda geziyorum. Dışarda bir sıkıntı vermiyor yolda şarj oluyor zaten.

Hatırlatayım kardeşimdeki Reno 19, 12 sene orjinal akü ile gitti. Hiç teklemediği halde bilader akücüler küfretmesin değiştireyim şunu dedi. ;)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben aküyü yeni değiştirdim,eski akünün marşında sıkıntı yoktu ama ölçümlerimde çok zayıf gösteriyordu ileride sıkıntı yaratmasın diye değiştirdim fakat yeni almış olduğum akünün ölçümleri de aynı kontak açıkken voltajı 11 V hatta dahada düşüyor. Marka olarak İnci aldım 60 Ah, 155 tl ye, tarihi eski mi diye kontrol ettirdim 2016 Kasım üretimi. Keşke 70 Ah mi alsaydım diyorum ama geçti artık bir yıl garantisi var o süre zarfında sorun çıkarsa değiştiririz.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: Poseidoneptune;605617
Merhabalar,

2012model 1.2 Yeti DSG aracım için sanırım akü bakmaya başlamanın ve yakın zamanda da değiştirmenin vakti geliyor diye düşünüyorum.

Bu konuda daha önce sıkıntı yaşayan aküsünü değiştiren var mı ?

Saygılarımla.


Merhaba,

Araçta, fazlaca elektronik kontrol sistemi var. Akü zayıflamaya başladığında, bu sistemlerin sağlıksız çalışmasından ötürü, çeşitli hata ve arızaların ortaya çıkabileceği belirtiliyor kullanım kılavuzunda.. Bu yüzden, önerilen değişim periodu aşılmadan yenilemek iyi olur diye düşünüyorum.

Daha önce, şu başlıkta da, benzeri konu geçmişti:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=37135


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Yigit Akü candir. Alin, akliniz kalmasin ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;605639
Ben aküyü yeni değiştirdim,eski akünün marşında sıkıntı yoktu ama ölçümlerimde çok zayıf gösteriyordu ileride sıkıntı yaratmasın diye değiştirdim fakat yeni almış olduğum akünün ölçümleri de aynı kontak açıkken voltajı 11 V hatta dahada düşüyor. Marka olarak İnci aldım 60 Ah, 155 tl ye, tarihi eski mi diye kontrol ettirdim 2016 Kasım üretimi. Keşke 70 Ah mi alsaydım diyorum ama geçti artık bir yıl garantisi var o süre zarfında sorun çıkarsa değiştiririz.


Mehmet bey yük altında 11 Volt biraz düşük geldi bana. Raftaki akü tam dolu olmayabilir. 10-15 saat kullanım sonrası tekrar ölçmek lazım. En doğrusu almaya karar verildiyse akücüde bir kaç saat redresörde tam doldurtmak. Amperi yükseltmekten ziyade özellikle soğukta anlık verebileceği güç önemlidir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;605845
Mehmet bey yük altında 11 Volt biraz düşük geldi bana. Raftaki akü tam dolu olmayabilir. 10-15 saat kullanım sonrası tekrar ölçmek lazım. En doğrusu almaya karar verildiyse akücüde bir kaç saat redresörde tam doldurtmak. Amperi yükseltmekten ziyade özellikle soğukta anlık verebileceği güç önemlidir.


Eski aküyü vermediğim için yeniyi aldığımda evde şarj ettikten sonra taktım, bazen 9 V kadar bile düşüyor eski aküden hiç farkı yok sanki boşuna değiştirdim gibi geliyor. Aldığım yere ölçtürdüm normal diyor ama bana pek inandırıcı gelmedi o yüzden başaka yere göstermeyi düşünüyorum. 60 Ah lerin soğuk marşı zaten 450 civarı ancak Ah yükselirse soğuk marşı yüksek oluyor o yüzden 70 Ah daha uygun gibi.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;605846
Eski aküyü vermediğim için yeniyi aldığımda evde şarj ettikten sonra taktım, bazen 9 V kadar bile düşüyor eski aküden hiç farkı yok sanki boşuna değiştirdim gibi geliyor. Aldığım yere ölçtürdüm normal diyor ama bana pek inandırıcı gelmedi o yüzden başaka yere göstermeyi düşünüyorum. 60 Ah lerin soğuk marşı zaten 450 civarı ancak Ah yükselirse soğuk marşı yüksek oluyor o yüzden 70 Ah daha uygun gibi.

Voltajı o kadar düşürecek neler açık ki? 12 Volt altında ECU bile saçmalar.


Çevrimdışı Poseidoneptune

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
cevaplar için teşekkür ederim. Bir sitede aracım için uygun akünün 12 V 45ah 420A değerlerinde olduğunu gördüm aracıma henüz bakamadım açıkçası üzerindeki akü ne özellikleri nedir diye.

Sorum 45 Amper yerine 75 amperin alınan bir akünün zararı olur mu ? ya da 420A dan daha düşük bir değer alırsak zararı olur mu yüksek alırsak yararı olur mu ?

Kafam çok karışık.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: Poseidoneptune;605858
cevaplar için teşekkür ederim. Bir sitede aracım için uygun akünün 12 V 45ah 420A değerlerinde olduğunu gördüm aracıma henüz bakamadım açıkçası üzerindeki akü ne özellikleri nedir diye.

Sorum 45 Amper yerine 75 amperin alınan bir akünün zararı olur mu ? ya da 420A dan daha düşük bir değer alırsak zararı olur mu yüksek alırsak yararı olur mu ?

Kafam çok karışık.


45 yerine 75A almanızın bir zararı olmaz.. bilakis, daha yüksek kullanım kapasiteli bir akü almış olursunuz. Yeterki, yeni akünün ebatları, eskisinin çıktığı yere uygun olsun.

420A, marş için akünün ürettiği akım şiddeti ile ilgili bir parametredir. Mevcut (eski) akünüzde belirtilen değerden daha düşük olmaması, iyi olur.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Poseidoneptune;605858
cevaplar için teşekkür ederim. Bir sitede aracım için uygun akünün 12 V 45ah 420A değerlerinde olduğunu gördüm aracıma henüz bakamadım açıkçası üzerindeki akü ne özellikleri nedir diye.

Sorum 45 Amper yerine 75 amperin alınan bir akünün zararı olur mu ? ya da 420A dan daha düşük bir değer alırsak zararı olur mu yüksek alırsak yararı olur mu ?

Kafam çok karışık.

75 amper akü almak ile iş bitmez zira o akü için şarj dinamosunuda söktürüp modifiye ettirmeniz gerek yoksa şarj dinamosu zorlanır ve netice alamazsınız Cmax aracımda 45 amper variken 70 amprlik için bu işlemi yaptırdım dertsiz sorunsuz kullandım. diot tablosundaki diot ların 75 ampere uyumlu olması gerek şuan takılı olanlar 45 amper içindir diot tablosu da dinamonun en dibinde güvendiğiniz bir elktrikçi ama eloktronikden anlayan diot değerlerini bilen biri yoksa lütfen elletmeyin ben arkadaşım olduğu için ve tam donanımlı bilgili ustalar olan bir özel servis de yaptırmıştım, karar sizin ben sadece bilgilendirdim.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;606369
75 amper akü almak ile iş bitmez zira o akü için şarj dinamosunuda söktürüp modifiye ettirmeniz gerek yoksa şarj dinamosu zorlanır ve netice alamazsınız Cmax aracımda 45 amper variken 70 amprlik için bu işlemi yaptırdım dertsiz sorunsuz kullandım. diot tablosundaki diot ların 75 ampere uyumlu olması gerek şuan takılı olanlar 45 amper içindir diot tablosu da dinamonun en dibinde güvendiğiniz bir elktrikçi ama eloktronikden anlayan diot değerlerini bilen biri yoksa lütfen elletmeyin ben arkadaşım olduğu için ve tam donanımlı bilgili ustalar olan bir özel servis de yaptırmıştım, karar sizin ben sadece bilgilendirdim.


Hayrettin bey, yaptırdığınız işlemin çok gereksiz olduğunu bilmenizi isterim. Böyle bir tadilatı ilk defa duyuyorum. Çünkü bildiğiniz üzere kurşun aküler 1/10 oranında akımla şarj edilir. 45 A akü 4-5 Amper akımla yaklaşık 10 saatte tam şarj edilir. 75 Amper akü ise aynı sistem ve dinamo ile yaklaşık 16 saatte şarj edilebilir. Yani aküyü 1/10 dan daha fazla akımla şarj etmek aküye zarar verirken, daha az akımla şarj etmek tam aksine daha sağlıklıdır, sadece şarj süresi uzar. Yani siz ebadına uygun iki kat amper olan akü de alsanız olsa olsa doldurma süresi uzayacaktır. Yoksa araç tesisatini değiştirmek araçta gereksiz bir tadilat oluşturacaktır. Üstelik bir sonraki akü değişiminde de orjinal amper akü takıldığında 1/10 mertebesinden fazla akım geleceğinden aküyü kısa sürede bozacaktır. Üstelik bu daha güçlü dinamo sizin motor gücünüzü sömürecek ve size fazla tüketim olarak dönecektir.

Netice itibariyle 12 V 45 A akü yerine yüksek amper akü takılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Çok kısa mesafelerde az sürelerde araba kullanıyorsanız düşük amper akü tükettiği marş akımını geri dolduramayabilir. Üstelik start-stop (S-S) özelliğiniz varsa zaten belli bir volt-akım değerinin altına düşünce start-stop da devreye girmeyecektir. Dolaysıyla akünüzü koruyacaktır. Soğuk havalarda olduğu gibi start-stop özelliğinin açık olması dolaysıyla daha yüksek amperli, hatta S-S destekli akü tavsiye edilir.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Bu işlemi yaptırdığımız​ aracın markasını yazdım ve bu işlem için emin olduktan sonra yaptırdım zaten önce araştırma sonra icraat kaldıki bu konulara çok da uzak degilim. Sizin anlattığınız, bir anlatım, benimki icraat, bir sıkıntı yaşadım mı HAYIR. Yararı olduğuna emin oldummu yaşadıkça EVET, faydasını gördümmü EVET, ha bu arada yeti için henüz bir sıkıntım yok. Şu bir gercekki kurşun plakalı akülerin garantisi niye 24 aydır çünkü teknoljik olarak 24 ay ömrü vardır ,malzeme olarak. Ha sizin 5 yıl yaşamış olabilir bu tamamen şans ve lûtüfdur. Bu kaliteli demek degildir, mesela kimse bana inci övemez çünkü üretimini  biliyorum ama yiğit, tunç,platin dediginizde eyvallah derim çünkü son teknoloji kullanan henüz tek markadır
Sonuç; evelki yazdığım mesajdaki o cümlemi yineliyorum benim için durum budur.
tam donanımlı bilgili ustalar olan bir özel servis de yaptırmıştım, karar sizin ben sadece bilgilendirdim.
Allaha emanet olunuz.
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2017, 16:47:33 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;605802
Yigit Akü candir. Alin, akliniz kalmasin ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Yigitin kursunlarini biraderim dokuyor eskisehirde. Kudret metal.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;606489
Yigitin kursunlarini biraderim dokuyor eskisehirde. Kudret metal.



O kursunlarin eritilip hucrelerin kaynaklandigi tezgahlarin bir kisminin tasarimini da ben yapiyorum :)

Hassas montajdan emin olabilirsiniz ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi