škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

195/65 r15 ebatlar

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı labrax

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2008 model  roomster 1.4 tdi aracıma 195/65 R15 lastik taktım  yanak yüksekliği 60 olsa sanki tam olacakmış gibi geldi bana , ama şu anda 65 yanakla geziyorum çok fazla bilgim yok aracıma bir zararı olur mu ? yada artı ve eksileri neler olabilir , orjinal lastik ebadı 195/55 r15 olduğunu düşünerek


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
195/65 R15 lastiği dıştan dışa çapı orijinal göre %6'dan büyük.
 
http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14
 
Yol bilgisayarı verileri tutmaz, aracı yormasa da tüketimi artırabilir, fren performasnı da olumsuz etkilenebilir. Orijinalden şaşma derim.


Çevrimdışı labrax

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Yol tutuşum ve virajlara giriş hızlarımda aynı orantıda düşük olmalıdır anlaşılan .


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yanağın geniş olması konfor sağlar (ses-titreşim açısından) ama ideali orijinalden sapmamak, bence  ;)


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Mantık olarak, yanagın genis olması esneme payını arttıracagı icin yol tutus ve viraj performansı düser. Fakat siz sadece bir kademe düsürdünüz icin cok belirgin bir farkta olmaz. Artı camurluga veya davlumbaza sürtebilir,


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;338270
Mantık olarak, yanagın genis olması esneme payını arttıracagı icin yol tutus ve viraj performansı düser. Fakat siz sadece bir kademe düsürdünüz icin cok belirgin bir farkta olmaz. Artı camurluga veya davlumbaza sürtebilir,

195 55 15 den 195 65 15 e geçmiş, 1 değil, 2 kademe arttırmış, çok farklı sonuçlar doğurur.
-Yol tutuş azalır,
-viraj güvenliği azalır,
-km az gösterir,
-buna bağlı diğer ölçüm değerleri de farklı olur,
-debriyajın görevi artar,
-kalkış süresi uzar, ama
+yol sesi azalır,
+süspansiyon yumuşar,
+ön takım ömrü uzar.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
lastik çevresi  farkı %+,-, 2,5 fark normal derler...
 
http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
 
 ama sizinki bu sınırları geçiyor...
-38 mm,,,, %-5.99
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı berhan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
*Valla benmi arabayı aldığımda üzerinde istetmesin kadar 195-60-15 vardı orjinalinin 195-55-15 olduğunu duydum arasında fazla fark yokmuş ama         195-65-15 baya fark eder.