škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yüksek Hızda Yol Tutuşu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
230 dan sonra arkadan hafif sallıyor:D



İşin şakası bir tarafa hızlanması,freni, konforu v.s. yol kullanımı için tasarlanmış bir araba.
Yüksek süratlerde makas atıp, iyi viraj dönmesini beklemek pek doğru olmaz.
Piyasa da tutulan kendi sınıfındaki araçlarla karşılaştırıyorsak ta hemen hemen her konuda ilk 3 e girer diye düşünüyorum..


Çevrimdışı OBBattaloglu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;434854
Kişilerin kullanima göre bakarsak eski kasa ceed le 200 le giderken 4 serit makas atarken yolda kopmayan bir ceed varken şimdi 200 de seridi kendi degistiren bir octavia var yeninkasa icin yorumum
Kaldiki herkes böyle kullanir demiyorum ben kisinin kendi yorumunu belirttim bu arada
Daha once de yazanlar gibi segmenti aile arabasi icin yeterli zaten
Ama unutmayin ki herkes ayni sekilde ayni arabayi kullanmaz

öncelikle demek istediğinizi hiç anlamadım. Cee'd ile Octavia / Corolla farklı benim gözümde. Sonuçta Cee'd hatchback, diğerleri nispeten daha büyük araçlar (Octavia da facelift diyebilirsiniz, bahsettim şey aracın ebatları ve hacmi). Küçük hacimli olduğu için yol tutuşu daha iyi olabilir, kıyaslanacak durumda olabilir bilmiyorum.

Benim demek istediğim, Kütahya - Eskişehir yolunu sık sık kullanırım. Yollar yapıldıktan ve radarların yeri öğrenildikten sonra ara ara hız denemeleri yaptığımda yaklaşık 150 km/h hızdan sonra Corolla (2005 model sedan kasa)'nın direksiyonu çok fazla titrer, kontrolü zorlaşır, rüzgarları çok fazla hissettirir, asfalt gürültüsünü oldukça içeri geçirirdi. Ancak aynı yolda, Octavia ile aynı hızdan sonra özellikle direksiyon stabilitesi gayet iyi, rüzgardan etkilenme yarı yarıya diyebileceğim seviyede. Ses olayı da gerçekten hissedilir derecede. Umarım anlatabilmişimdir Corolla'dan sonra Octavia derken ne kastettiğimi


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Geçen akşam Gebze-Kavacık arası chipli i30 ile bayağı çekişmeli geldik aracın maşallahı varmış :D 180-190 iyi geliyor ama sonrasında tıkandı yavrucak.. :D Araçta 5 arkadaştık gece 1 yollar boştu Sabiha gökçenden dip gaz girdik FSM bağlantısına kadar yer yer 230 lara çıktık şu var ki araç yüklüyken bu hızlarda daha stabil tek sıkıntı hızladığı gibi durmuyor :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
O hızlarda Allah korusun ufak bi şey yolunda gitmezse...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;435354
O hızlarda Allah korusun ufak bi şey yolunda gitmezse...


Haklısın abi ama sessiz asfalt ve taciz olunca dayanamadım :) Birde bildiğim yoldu yoksa fazla gaza dokunmam zaten motor hortum gibi çekiyor :D


Çevrimdışı msidestructive

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ucetinkaya;435207
düz yolda sıkıntı yok. ama virajlara biraj süratli girin veya rüzgarlı havada hız yapın bence. o zaman fark edersiniz. ayrıca bunlar yeni octavia için.


şimdi aracın sınırlarını bilmek lazım neticede A sınıf bir araca binmiyoruz biz, bu araçtan yüksek hızlarla viraja girmesini bekleyemeyiz,standartları iyi olan bir yolda yüksek hızları rahatlıkla görebiliyorsak bu yeterli birşeydir bizim araçlarımız için fazlasını istiyorsak zaten en az bir bu kadar daha parayı gözden çıkarmalıyız.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: msidestructive;435423
...standartları iyi olan bir yolda yüksek hızları rahatlıkla görebiliyorsak bu yeterli birşeydir bizim araçlarımız için fazlasını istiyorsak zaten en az bir bu kadar daha parayı gözden çıkarmalıyız.
Bir üst sınıfta da durum çok iç açıcı değil. Firmada Peugeot 508SW var. Geçen biraz hızlı girdim 90°' lik bir dönüşe. Hız sanırım 60-70km/s gibi bir şeydi. Şehir içi hele ki dar yol için hatırı sayılır bir sürat. Sağa doğru dönerken bir yandan da abartmadan frene yüklendim. ABS devreye girmesine rağmen -ki o derece  abanmamıştım- araç kafadan kaydı az bir şey. O sırada ESP devreye girdi de topladı mı bilemiyorum fizikî olarak bir şey hissetmedim ve o anda göstergeye de bakamadım. Anlayacağınız aracın limitleridir önemli olan. Hangi sınıfta olduğu bazan hiç fark etmeyebiliyor.


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
yeni octavia'nın arka süspansiyonlarının bağımsız olmaması, yol tutuşu ve konforu ne derece etkiliyor acaba ? bu konuda her iki aracı da kullanan arkadaşlardan bi görüş alsak ?
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
bazen benim de içime şeytan kaçıyor ve basıyorum deneme amaçlı (kuru ve boş yollarda) ama sonra hep vazgeçiyorum önceki tecrübelerime dayanarak.
2 tanesini sizinle paylaşayım. Bir zamanlar Ankara Denizli arası çok gider gelirdim.
birinde karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir kaplumbağayı milimle es geçtim hayvan tam lastiklerin olacağı yerdeydi, diğerinde muhtemelen bir kamyon büyükçe bir köpeğe vurmuş bütün ihtişamı ile yolda yatıyordu. aracı yavaşlatamıyorum çünkü arkamdan biride dibime yapışmış geliyor, sağa geçemedim çünkü araba solluyordum. tek çare az da olsa yavaşlayıp köpeği iki teker arasına ortaladım. hızım 110 gibiydi. alttan taaak diye bir ses. Ama allahtan birşey olmadı. ne zaman çok hızlansam aklıma bunlar gelir yavaşlarım. Allah göstermesin 150-200 gibi hızlarla...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Sonuçta bahsettiğimiz araba sedan bir aile aracı. Piyasaya çıkma nedeni konfor kullanımı ve düşük yakıt tüketimi. Bu aracı alıp GT performansı beklememek lazım. Ayrıca bağımsız süspansiyonun olmamasının yanında aracın yerden yüksekliği de sert kullanımlar için bence uygun değil.