škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Teşekkürler skoda

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
30.000 liralık araç caanım memleketime 60.000 lira olarak girerse böyle olur. Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
aynen öyle , verginin vergisi sayesinde 30-40 binlik araçları 80-100 bin veriyoruz, sonra da 80-100 binlik araç perf ve kalitesi bekliyoruz


Çevrimdışı Lions coach

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;486478
Öncelikle hayırlı olsun,

Evt skoda da parasına göre daha fazla donanım ve bazen de kalite almanız mümkün. Ama bu durum Skoda yı BMW AUDI kategorisine sokmaz.

Bir 5 serisine binin derim, kapıları kapattığınızda dışarıyla tüm ilişkiniz kesiliyor. Octavia olsun Suberb olsun özellikle rüzgar sesini çok alıyor.

Şimdi aradaki fiyat farkını göstererek o kadar da olsun demeyin. O fiyat farkı zaten aradaki kalite farkını yaratıyor.


Yaşım henüz 30, 2013 luxury 5.25 xdrive fleet ten kiralık bir araç ile 14 ayda 80000 km yol yaptım. Amerika menşei'li bir firmanın konya beyşehir ve istanbuldaki fabrikalarını denetleyen ve teknik destek vererek hayatımı sürdüren biriyim. Bir önceki kiralık aracım ise 2010 passat 2.0 tdi hıghline dı, kazasızlık ve 180€ fark ile yukarıda bahsettiğim araca binmekteyim. Son beş yılımda ise sırası ile  2009 model laguna 2.0 dcı exectuve, 2012 superb elegance 1.6 tdi, latitude 2.0 dcı 170bg privilage ve son olarak ta sizlerle paylaştığım bu yeni aracım.
Otobüscü bir aile nin çocuğuydum ve hayatımın büyük kısmı yollarda geçti, kimseye ukalalık amaçlı yada bilmem ne yarıştırmak için yazmadım bunları ancak tahmin ediyorum sitedeki bazı büyüklerimizden ve birçok küçüğümden fazla kilometrem ve aracım olmuştur. Dün bir arkadaşım sıfır kilometre s350 bluetec araç aldı, aracı merak'tan sebep nasyonel den ben kullanarak getirdim Kartal'a. (İstanbul'da yaşıyorum)  benim için ve eminimki mekanik merakı olan her insanın otomobil de ilgi alanıdır mercedes.
Sadede gelmek gerekir ise gürültü takıntısı olan arkadaşlar için 255000€ luk mercedes in amiral gemisi bile tatmin edemeyecektir. 2008 de sahibi olma şerefine nail olduğum 2004 model e200 avangarde kompressorü'mün aşınmış kulaklarıma rağmen daha sessiz olduğunu söyleyebilir, hatta iddaa edebilirim, iddaa demişken tecrübeme inanmanız amacı ile dostluk çerçevesinde resimli, noter belgeleri ile ispatınıda yerine getirebilirim. ( bu arada s de bu ses varsa acaba maybach ve royce ghost nasıl acaba diye düşünmedik değil:) )

Bu ülkede, bu şartlarda, bu paraya alınacak en iyi arabadır, gerisi hikayedir. Dünyada serme mıcır asfalt kalmamış, siz arabanızın lastik sesine bu yolda fark edip şikayet ediyorsunuz, egzost'u sökülüp piknik tüpü takılan kamyonu solluyorsunuz bu araba nın içeriye ses alma sıkıntısı var diyorsunuz. D ve e sınıfında kullanmadığım araba kalmadı c5 ve jaguar xf dışında.  Saygılarımla


Çevrimdışı veyron973

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Alman Auto Bild sitesi 2015 yeni kasa Superb'in daha önce hiç yayınlanmamış bir resmini görücüye çıkardı. Premium sınıfa göz kırpan bu yeni tasarım anlayışı Superb 'i uçuracak gibi gözüküyor. Daha 1 yaşına bile girmemiş şimdiki arabam için 2015 veda yılı olacak bu gidişle.        

http://i.auto-bild.de/ir_img/1/2/2/9/7/6/7/Skoda-Superb-Illustrtion-1200x800-7604ebf1c6b11d45.jpg


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Lions coach;486765
Yaşım henüz 30, 2013 luxury 5.25 xdrive fleet ten kiralık bir araç ile 14 ayda 80000 km yol yaptım. Amerika menşei'li bir firmanın konya beyşehir ve istanbuldaki fabrikalarını denetleyen ve teknik destek vererek hayatımı sürdüren biriyim. Bir önceki kiralık aracım ise 2010 passat 2.0 tdi hıghline dı, kazasızlık ve 180€ fark ile yukarıda bahsettiğim araca binmekteyim. Son beş yılımda ise sırası ile 2009 model laguna 2.0 dcı exectuve, 2012 superb elegance 1.6 tdi, latitude 2.0 dcı 170bg privilage ve son olarak ta sizlerle paylaştığım bu yeni aracım.
Otobüscü bir aile nin çocuğuydum ve hayatımın büyük kısmı yollarda geçti, kimseye ukalalık amaçlı yada bilmem ne yarıştırmak için yazmadım bunları ancak tahmin ediyorum sitedeki bazı büyüklerimizden ve birçok küçüğümden fazla kilometrem ve aracım olmuştur. Dün bir arkadaşım sıfır kilometre s350 bluetec araç aldı, aracı merak'tan sebep nasyonel den ben kullanarak getirdim Kartal'a. (İstanbul'da yaşıyorum) benim için ve eminimki mekanik merakı olan her insanın otomobil de ilgi alanıdır mercedes.
Sadede gelmek gerekir ise gürültü takıntısı olan arkadaşlar için 255000€ luk mercedes in amiral gemisi bile tatmin edemeyecektir. 2008 de sahibi olma şerefine nail olduğum 2004 model e200 avangarde kompressorü'mün aşınmış kulaklarıma rağmen daha sessiz olduğunu söyleyebilir, hatta iddaa edebilirim, iddaa demişken tecrübeme inanmanız amacı ile dostluk çerçevesinde resimli, noter belgeleri ile ispatınıda yerine getirebilirim. ( bu arada s de bu ses varsa acaba maybach ve royce ghost nasıl acaba diye düşünmedik değil:) )
 
Bu ülkede, bu şartlarda, bu paraya alınacak en iyi arabadır, gerisi hikayedir. Dünyada serme mıcır asfalt kalmamış, siz arabanızın lastik sesine bu yolda fark edip şikayet ediyorsunuz, egzost'u sökülüp piknik tüpü takılan kamyonu solluyorsunuz bu araba nın içeriye ses alma sıkıntısı var diyorsunuz. D ve e sınıfında kullanmadığım araba kalmadı c5 ve jaguar xf dışında. Saygılarımla

Öncelikle tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
 
Beni bu forumda bayağı bir kişi biliyor zaten, hemen her konuda herhangi bir argümanda bulunurken bu argümanları destekleyecek objektif verileri paylaşmaya çalışıyorum.
 
Ben de bu araca tam 4 yıl 3 aydır sahibim ve araç hakkında bayağı bir tecrübem oldu. Bu araçta "yol sesi yalıtımı" konusunda zaafiyet olduğu bir gerçektir, bir gerçekten şikayet etmek kadar doğal birşey de yoktur. Araçların yol sesi yalıtımındaki fark zaten sıcak asfaltta değil soğuk ya da sizin tabirinizle "serme mıcır asfalt"ta ortaya çıkar. Ne yazık ki benim aracımın yol sesi yalıtımı D segmentinin gerisinde. Benim de D segmentinde bayağı bir araçla tecrübem oldu, ben de buna dayanarak söylüyorum. Hatta bazı C segmenti araçlardan bile kötü olduğunu söyleyebilirim.
 
Basit bir karşılaştırma açısından kendi yaptığım, daha önce defalarca paylaştığım objektif test sonuçlarını yine paylaşayım da kafalarda soru işareti kalmasın:
 
2011 model Skoda Superb 1.4 TSI ve 2011 model Passat 2.0 TDI Highline aynı şartlarda test edildi tarafımdan. Test hakkında detaylı bilgi:
 
-Güzergah: Ankara Yaşamkent-Optimum AVM arası çevre yolu(o yol eskiden şimdiki kadar kaliteli asfalt değildi)
-Sürat: 130 km/saat
-Şartlar: Klima, müzik ve camlar kapalı
-Lastikler: Superb'de Pirelli P7 Cinturato, Passat'ta Continental Premium Contact 2(Her iki lastiğin de AB etiket sistemine göre ses seviyesi 71 desibeldir)
 
Sonuç: Aynı yolda aynı şartlar altında Superb'de iç mekan ses seviyesi 84 desibel iken, Passat'ta 81 desibel çıkmıştır. Ses şiddeti ve desibel konusunu uzun uzadıya anlatmayacağım, sadece aradaki minimal değişimlerin deprem şiddetindeki minimal değişimler kadar etkili olduğunu söyleyebilirim.
 
Varsa elinde böyle bir test olan buyursun koysun, yalnız otomobil dergileri tarafından Almanya'nın ya da İngiltere'nin en kaliteli asfaltında yapılıp 65-70 desibel arası ses seviyesi çıkarılan testler de konulmasın lütfen.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Lions coach

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
3 desibel için kırmayalım birbirimizi:)
Etiket demişken ben bu etiketlerdeki ses seviyelerine inanmıyorum valla.  69 db yazan conti contac premıum 5 leri çıkarıp, 71 db yazan mıchelın pılot 3 taktırmıştım eski aracım olan superb de, net olarak sesin azaldığı farkediliyordu. Üstelik continental den bahsediyorum.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Lions coach;487005
3 desibel için kırmayalım birbirimizi:)
Etiket demişken ben bu etiketlerdeki ses seviyelerine inanmıyorum valla. 69 db yazan conti contac premıum 5 leri çıkarıp, 71 db yazan mıchelın pılot 3 taktırmıştım eski aracım olan superb de, net olarak sesin azaldığı farkediliyordu. Üstelik continental den bahsediyorum.
Fatih Bey benim anlatmak istediğim de bu zaten, aradaki bu fark marjinal görünse de realite de etkisi büyük. Bunun nedeni ses şiddetinin geometrik olarak artması. Yani kısacası aradaki "3 desibel fark" fazlasıyla önemli. Zaten otomobil üreticileri ve özellikle lastik üreticleri 1 desibel fark yaratmak için ar-ge'ye milyonlarca dolar para yatırıyorlar.
 
Lastik etiket değerleri konusunda da size katılamayacağım; bir önceki yazlık lastiğim Pirelli P7 Cinturato'nun etiket değeri 72 desibel iken yeni aldığım yazlık lastiğim Michelin Primacy 3'ün etiket değeri 69 desibel. Arada dağlar kadar fark var. Meğer 4 yılıdr kendime eziyet ediyormuşum diyebilirim. Önceki lastiğim kütük gibiyken, şimdiki resmen pamuk gibi. Aracın karakteri değişti her manada.
 
Daha yakın zamanda kışlık lastiğim olan Continental WinterContact TS830P lastiklerimi taktırdım ki onun da etiket değeri 72 desibel. Sadece 100 metre yol aldıktan sonra lastiğe lanet okumaya başladım uğultudan dolayı.
 
Son olarak, ses şiddeti ölçümünde bazı parametreleri ve değerleri de paylaşayım; bu da bir nebze aydınlatıcı olacaktır:
 
20 dB SPL == Fısıltı
40 dB SPL == Oda (gece)
60 dB SPL == Konuşma
80 dB SPL == Sokak (gürültülü)
100 dB SPL == Fabrika (gürültülü)
120 dB SPL == Rock müzik provası
130 dB SPL == Acı eşiği (threshold of pain)
 
Örnek: Bir rock müziği provasında bulunabilirsiniz ya da rock konserini en önden keyifle takip edebilirsiniz; ancak bir F16'nın yanında motorlar çalıştığında duramazsınız(130 desibel).
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bence herkes aracının F/P oranını iyi değerlendirmeli,

Ender bey bu konuda gayet objektif davranıyor bence. Mesela bana göre Octava F/P oranı oldukça yüksek bir model. İç kalitesi ve hacmi güzel ama tutup da bu aracın BMW 3 serisinden iyi olduğunu idda etmek hata olur. Tam tersi BMW 3 kalitesi ve perf ını bu araçtan beklemek de Octavia ya haksızlık olur.

Cebinde rahat rahat harcayacağı parası olan birçok kişi BMW-Audi-Mercedes yerine Skoda yı tercih ettiğinde o zaman Skoda bu kaliteyi yakalamıştır diyebiliriz.


Çevrimdışı Lions coach

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Kasa değiştirme politikasından bahsederken aynı kefeye koyduğumu düşünmüşsünüz ancak ben yinede superb alınır mı sorusuna okuyan diyer arkadaşlara yol göstermesi amacı ile bir iki örnek daha vereyim;
 E sınıfı 2.0 tdi 4x4 superb elegance  ile yine e sınıfı 5.25 luxury xdrive'ı fiyat olarak düşünürsek tam tamına iki katı fark olduğunu görürüz. Almanyada ise bu fark %60.
F10 ve f30 (5 ve 3 serisi) bmw araçlarının arka koltuğunda 1.70 cm lik bir insanın bile uzun yol'da sıkıntı yaşadığını hiç duymadıysan 20 kişiden duydum ve bir o kadar da ben kendim şahit oldum ( şirket aracım f10 ) direksiyonu nun o tuhaf sertliği ve 20.000 kilometreden sonra direksiyonu nun, start düğmesi nin, sol elciğin etrafı ve tuş takımları nın aşınmaya başlaması.. Gibi gibi konuları unutmayalım.
Ülke insanı tuhaf, a4 gibi a6 gibi arabalar tutmadı, tutturamadılar (a4 kısmen), halbuki 10 sene önce efsane idi audi, Almanya nın en çok satan bir numaralı aracı o idi. 90 ile 2000 yılları arası ise mercedes ti, demekki bu on yılda bmw olacakmış.
Son beş yılda Sahibi olduğum, kiraladığım uzun süreli kullandığım araçları paylaştım sizlere, 2012 model superb aracımı meraklı bir arkadaşım o yıl 250 liraya davlumbaz içlerine ve kapı içlerine würth ün kendinden yapışkanlı, su tutmayan bir yalıtım malzemesi kapladılar,(kapı trimlerimi bilsem söktürmezdim gerçi ama yinede memnun kaldım tıkırtı filan yapmadılar). İnanın zaten motorun çalıştığını camlar kapalıysa devir saatine bakarak anlardım, işlemden sonra inanılmaz fark etmiş ve çok sessizleşmişti. Bu aracımada yaptırıcam ama keyiften, duyduktan gördükten sonra diyer dokunulmaz Almanları inanın içim rahat ama yaptırıcam yinede.
18 luxon jant sipariş ettim ve vazgeçilmez markam olan mıchelın taktırıcam paşa paşa bineceğim. 2012 superb im varken  Bagajımda 55 litre waeco buzdolabı, iki şezlong, mangal, su ısıtıcısı ve bilimum birşeyler ile valizlerim çıkıyorum yaz kış demeden giderdim sağa sola, yine superb aldım, bile bile aldım, 100.000 liram vardı, iyiki almışım diyorum vallahi. f10 un bagajına giremeyen dolabım ve tüm saydıklarım duruyor kazan dairesinde yarın sabah dizip  bagajıma fısır fısır gezeceğim. Bazı arkadaşlar 30.000 liralık araç ne olacak ki, vergi artı doğuş kazığı ile 100.000 liraya satılıyor diyor ama donanım olarak yanına bile gelemeyen fluence ın 75.000 lira olduğunu bilmiyor. O arkadaşlara aynen isminde de anlaşındığı üzere borusan'ın ithalatını gerçekleştirdiği bmw marka bir araç tavsiye ediyorum.  Saygılarımla