Merhabalar, arıza yaptı derken sorun neydi? Boğaz kelebeği, motordan geri kaçan buharlaşan yağdan dolayı yapış yapış olup kelebeğin rahat hareket etmesini engelleyebilir. Bu da özellikle durmalarda ya da gelişi güzel motorun durmasına (stop) sebep olur ve kelebek 20-30 tl ye, hatta yerinde bile bu iş için özel temizleyici sprey ile 3-5 fıs fıs ile temizlenebilir. Ben kendim temizlemiştim. Ustalar genelde bir iş ya da büyük bir iş yaptıklarını göstermek için parçayı değiştirme yoluna giderler. Geçen sene şehir dışına giderken bende de çekiş düşüklüğü ve tekleme gibi normal olmayan bir sarsıntılı çalışma durumunda, yolda ulaştığımız özel servis teşhisi koyup ateşleme ve kablolarını değiştirmiş beni gereksiz onca masrafa sokmuştu. Çıkan parçaları yanıma alıp eve vardıktan bir kaç gün sonra baktığımda sadece bobinin kontaklarının birinde oksitlenme ve ilgili kablonun da giren kısmında oksitlenme vardı. Temizleyip yerine taktım, halen sorunsuz çalışıyorlar. Yüz küsür km uzak olunca kendisine gerekli sitemde bulundum, böyle bir kazancın helal olmadığını söyledim, tabi anlayana! Usta; parça sök-tak yapan değil, mevcut parçanın mümkünse arızasını, kusurunu giderip çalışmasını sağlayabilendir!
Adaptasyon ayarı yapılması gerekiyor tabi ki. Yapılmışsa ve rölanti devri aynıysa yakıt farkı olmamalı diye düşünüyorum.