škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 Tsi Yakıt Tasarrufu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı erdener6

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese. 2017 model 1.4 Tsi 150 ps Dsg Style aracımı 20 gün önce aldım. Bu benim ilk benzinli aracım olduğu için yakıt konusu kafamı kurcalıyor. Forumda ve bazı yerlerde 5 - 5.5 litre gibi değerler görüyordum almadan önce ama bu değerleri tutturacak kadar sabırlı kullanamıyorum bunu kabullendim. Yine de sakin kullanıma rağmen 7.5 litrenin altını henüz göremediğim için tasarruf konusunda fikirlerinizi almak istiyorum.

Günlük kullandığım yol şu şekilde: 20 km bölünmemiş şehirlerarası, 3-4 km kadar da şehir içi dur kalklı ve yokuşlu yol. 20km'lik yolun 6-7 km'sini virajlı oldukça dik sayılabilecek bir rampa oluşturuyor. Dönüşte de haliyle yokuş aşağı oluyor bu yol.

1. Bahsettiğim 6 kilometrelik rampayı çıkarken verimli kullanımı nasıl sağlayabilirim? Çünkü giderken ortalama tüketimi 9.5 litreye kadar çekiyor bu rampa. Şehir içinden çok yakıyor yani. Bunu azaltabilsem tüketim ciddi oranda düşecek. (rampa virajlara bağlı olarak değişerek, 60-90 km arası hızlarda çıkılabiliyor)
2. Uzun yolda araç yavaşladıktan ya da durduktan sonra 110 km hıza ulaşana kadar nasıl bir yol izlenmeli? En üst vitese çabuk ulaşmak mı hedeflenmeli yoksa gaza hafif dokunarak yavaş yavaş hızlanmayı mı beklemeli?
3. Eco mod ile normal mod arasında ciddi bir tüketim farkı oluyor mu?
4. Rampa çıkarken hız sabitleyici kullanmak doğru mudur? (Rampanın yarısında 70'e sabitleyip çıkabiliyorum ama eğim değişken tabii)
5. Biraz yokuş aşağı sonra kısa rampa olan yerlerde hız sabitleyici mantıklı mıdır? Çünkü aşağı eğimde sabitlemeyip aracı bıraksam hızını artıracak ve kısa rampayı daha kolay çıkabilecek.

Aracı yeni aldığım için peşin hükümlü olmak istemiyorum. Dizelden aldığım tasarrufu da beklemiyorum. Sadece bu konularda püf noktaları varsa, özellikle deneyimleriniz benim için önemli. Teşekkürler şimdiden.

m2 note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Suha

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan onunla in demiş büyüklerimiz. Ama otomatikte nasıldır bilemem :)
1. Benim de eve gidişim yokuş gelişim doğal haliyle iniş. Eve giderken 9.5 10 arası, işyerime gelirken 5 5,5 arası oluyor. Benimki 2010 manuel 1.4 tsi 125 ps.
Szinkiler biraz daha az yakması lazım diyebiliyorum.

2. Hafif gaza bas yumuşak yumuşak hızlanmasını sağla. Yani ivmelenme açısı yüksek olmasın düşük olsun.

3. Eco vites geçişlerini sağlam etkiliyor diye biliyorum. Düşük devirlerde vites değiştirerek ivmelenmeyi yumuşak yapıyor. Bu sayede yakıt sarfiyatını düşürüyor.

4. Şahsen benimkinde denedim. Ama ayağımla kendi kendime daha iyi tüketim değeri yakalıyorum.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Kullanım şeklimi detaylı anlatıyım . Zahmetli gibi gelebilir ama uygulamada  tam tersi çok rahat ve yakıta katkısı olduğunu gözlemledim .

Şehir içi ve şehir dışı hız sabitleyici kullanıyorum . 20 km/h üstünde devreye girebiliyor .

Kalkış yaparken 20km/h ulaşana kadar pedal kullanıyorum sonrasında  sabitleme açıp + tuşuna istediğim hıza ulaşana kadar basık tutuyorum . ( Ekranda gösteriyor ) . Örneğin 70 e gelene kadar basık tutuyorum + tuşuna . Araç bi süre sonra 70 e ulaşıp sabitleniyor . ( Seyehat halinde elim gazda ayağım frene yakın ya da üzerinde duruyor )

Diyelim ki 200 metre ilerde ışıklar var ve kırmızı yanıyor . Hız sabitleme kapatma tuşunu  çok az itip bırakıyorum . Sabitleme devreden çıkacak ama tuş yinede sol tarafta kalacak şekilde . Fazla iterseniz tuş sağa geçer ve sabitleme komple kapanır ( ayarlı olan 70 km\h silinir ) . + tuşuna bassanızda işlemez .

Böylece eco modda araç serbest sürüş moduna geçiyor  ışıklara kadar süzülüyor .

Yeşil yandığında kalkışta tekrar 20 km/h gelene kadar pedala basıyorum ve sonra + tuşuna bi kere basıyorum . Sabitlemeyi en son 70 te bıraktığım için 70 e gelene kadar hiç bi yere dokunuyorum .

Yakıt tüketimi en çok ani hızlanmalarda olduğu için kalkı en çok dikkat edilmesi gereken kısım bence ...


Rampaları da sabitlemeyle çıkıyorum ancak rampa aşağı eğer yavaşlamayacaksa araç serbest sürüş modunda iniyorum . ( çoğu zaman hızlanarak iniyor )

Dikkat ettiğim diğer konular , araçta - bagajda gereksiz ağırlık bırakmıyorum . lastik havalarını düzenli kontrol ediyorum . 32 - 33 ps .


Çevrimdışı erdener6

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Suha;633791
yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan onunla in demiş büyüklerimiz. Ama otomatikte nasıldır bilemem :)
1. Benim de eve gidişim yokuş gelişim doğal haliyle iniş. Eve giderken 9.5 10 arası, işyerime gelirken 5 5,5 arası oluyor. Benimki 2010 manuel 1.4 tsi 125 ps.
Szinkiler biraz daha az yakması lazım diyebiliyorum.

2. Hafif gaza bas yumuşak yumuşak hızlanmasını sağla. Yani ivmelenme açısı yüksek olmasın düşük olsun.

3. Eco vites geçişlerini sağlam etkiliyor diye biliyorum. Düşük devirlerde vites değiştirerek ivmelenmeyi yumuşak yapıyor. Bu sayede yakıt sarfiyatını düşürüyor.

4. Şahsen benimkinde denedim. Ama ayağımla kendi kendime daha iyi tüketim değeri yakalıyorum.
Evet eco modu bugün daha fazla kullandım katkısı olacağını düşünüyorum. Teşekkürler.

m2 note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alıntı yapılan: mojaverock;633803
Kullanım şeklimi detaylı anlatıyım . Zahmetli gibi gelebilir ama uygulamada  tam tersi çok rahat ve yakıta katkısı olduğunu gözlemledim .

Şehir içi ve şehir dışı hız sabitleyici kullanıyorum . 20 km/h üstünde devreye girebiliyor .

Kalkış yaparken 20km/h ulaşana kadar pedal kullanıyorum sonrasında  sabitleme açıp + tuşuna istediğim hıza ulaşana kadar basık tutuyorum . ( Ekranda gösteriyor ) . Örneğin 70 e gelene kadar basık tutuyorum + tuşuna . Araç bi süre sonra 70 e ulaşıp sabitleniyor . ( Seyehat halinde elim gazda ayağım frene yakın ya da üzerinde duruyor )

Diyelim ki 200 metre ilerde ışıklar var ve kırmızı yanıyor . Hız sabitleme kapatma tuşunu  çok az itip bırakıyorum . Sabitleme devreden çıkacak ama tuş yinede sol tarafta kalacak şekilde . Fazla iterseniz tuş sağa geçer ve sabitleme komple kapanır ( ayarlı olan 70 km\h silinir ) . + tuşuna bassanızda işlemez .

Böylece eco modda araç serbest sürüş moduna geçiyor  ışıklara kadar süzülüyor .

Yeşil yandığında kalkışta tekrar 20 km/h gelene kadar pedala basıyorum ve sonra + tuşuna bi kere basıyorum . Sabitlemeyi en son 70 te bıraktığım için 70 e gelene kadar hiç bi yere dokunuyorum .

Yakıt tüketimi en çok ani hızlanmalarda olduğu için kalkı en çok dikkat edilmesi gereken kısım bence ...


Rampaları da sabitlemeyle çıkıyorum ancak rampa aşağı eğer yavaşlamayacaksa araç serbest sürüş modunda iniyorum . ( çoğu zaman hızlanarak iniyor )

Dikkat ettiğim diğer konular , araçta - bagajda gereksiz ağırlık bırakmıyorum . lastik havalarını düzenli kontrol ediyorum . 32 - 33 ps .
Teşekkürler zahmet edip yazmışsınız bu kadar detaylı. Peki bu şekilde ortalama yakıt değerleriniz ne düzeyde oluyor? Bir de frene bir kere dokununca cc iptal oluyor ama son sabitlediğiniz hız ekranda kalıyor. Bu daha kolay olabilir.

m2 note cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
multimedia ekrandaki green drive puanınız kaç oluyor? bu sürüş tarzında onu bir kontrol edermisiniz.
o ekranda yaprağın kenarlarında iki nokta var, ani fren ve hızlanmalarda o noktalar uçlara gidiyor, böyle kullanırsanız düşük puan alıyorsunuz. zaten mantık belli ani hızlanma ve yavaşlama yapmamak ana prensip. duracağınızı önceden kestirip ayağı gazdan çekerek yavaşlamak gibi basit çözümlerle tasarruf sağlarsınız.
green drivedaki puanınız 90 ve üzeriyse zaten tasarruflu kullanıyorsunuzdur, araç daha az yakmaz.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Rica ederim , daha önce şöyle bi resim paylaşmışım forumda . Daha da düşebilir burda dikkatli kullanım yanında biraz sert kullandığım da olmuştu ...

http://i.hizliresim.com/37JX9A.jpg

Ayağım frende ya da frene yakınsa frene dokunmayı da kullanıyorum ama hızlı giderken biraz sert dokunup riskli sonuçlar doğurabilir ...


Çevrimdışı srknyxl

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
"yokuşu hangi viteste çıkıyorsan o vitesle in" sözü aslında günümüz turbolu araçlarda geçerli bir durum değil. 1.4 gibi küçük bir hacimden 150 beygir alınıyor ancak aynı viteste gaz vermeden yokuş inerken çok daha fazla hızlanır.


Çevrimdışı Suha

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
e gaz pedalından ayağımız çekeceğiz ya, Sizin yeni nesil otomatiklerde nasıldır bilmem ama, ben manuelde ayağımı gazdan çekip 4. vites attığımda tıngır tıngır 70 le iniyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
"Çıktığın vitesle in" tabiri sadece yokuşu güvenle inmek içindir. Çıkan bir arabayı çok kısa mesafede durdurabilirken inerken aynı şey söz konusu değildir! Ayrıca inişlerde yakıt sorununu düşünmeye gerek yok. Araba kendi hızıyla, gaz vermeden inerken motor da cut-off sistemi aracılıyla yakıtı kesmektedir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Yokuş çıkarken yaktığın yakıtı inişte hiç yakmasa bile kurtarmıyor. Düz yol olmadığı sürece tüketim her zaman fazla olur.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Fizikteki iş kanunu ve formülü icabı bir yükü bir yerden bir yere taşımak için bir enerjiye ihtiyaç vardır. O da sarf edilen yakıtın bir kısmıdır. Burada mesele, en kolay temin edilen ve en az firesi olan yakıt-enerji çevrimini keşfedip kullanmaktır.


Çevrimdışı clutter

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
1.4 tsi manuel ile 7 lt ortalamalarda iken bir süredir 9 lt ortalamalara çıktım. Sürüş şartlarımda pek bir değişme yok. İlk bakıma 3 ay kaldı. Filtreler yakıtı bu kadar artırır mı?


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
hava filtresinin kutusunu açıp tozunu silkeleyin çok tozlandır ise yapar. nefes alamıyordur hayvancık. :)


Çevrimdışı clutter

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
kolay yerde mi bu filtre:) benim eski citroein hava filtresini sökmek için usta 1 saat uğraşıyordu


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
SICAklık düşüşü oldu mu ya da? Evin önünde vs çalışır halde bekleme yapmaya başladınız mı? vs vs