škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI DSG Araca Yazılım

srknyxl · 45 · 14439

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
yüncülerin yazılım yapan firması skoda bayiinden bağımsız.
 o yüzden şimdilik sorun olmuyor. Ama skoda Türkiye de durumun farkındadır. Nasıl çözüyorlar bilmiyorum.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
evet dönüp dolaşıp aynı noktaya geliyoruz.bana göre 1.6 tdi bu araç için yeterli değil. test sürüşünde bunu gördüm ve 1.4 tsi aldım. şimdi kafam rahat bastım mı gidiyor, hiçbir yerde ve şartta güç eksikliği hissetmedim. yılda 18-20 bin yapıyorum cebimi de zorlamadı.çoğu insan aracını test etmeden alıyor ya da sadece tek motoru test ediyor. evet ekonomi sunuyor dizeller. çoğu bunun için alıyor düşük hacimli dizeli. ama hem ekonomik olsun, hem vergisi düşük olsun, hem de uçsun kaçsın olmuyor malesef.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION]

Öyle hocam çok gitmiyor değil aslında bakınca bu ülkenin insanı senelerce atmosferik 1.6 lara binip rampalarda 2. Viteslere düştü.Ancak yazılımlı bir 1.6 dizel 1.4 125 beygirlik benzinliyi kesinlikle aratmaz ve daha ekomomik olarak yapar bunu.Yazılım aslında 1.6 dizellere şart.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;626672
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION]

Öyle hocam çok gitmiyor değil aslında bakınca bu ülkenin insanı senelerce atmosferik 1.6 lara binip rampalarda 2. Viteslere düştü.Ancak yazılımlı bir 1.6 dizel 1.4 125 beygirlik benzinliyi kesinlikle aratmaz ve daha ekomomik olarak yapar bunu.Yazılım aslında 1.6 dizellere şart.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Yok yok bildiğin gitmiyor araba. sport moda alınca biraz idare ediyor ama o zaman da tüketim artıyor vs. Benim araç 150 beygir bu arada. 125 lik motorun 1.6 tdi den çok bi farkı yok zaten. kalkışı biraz daha atik o kadar. bir de bu segmenteki bir arabayı geçmişteki motorlarla/arabalarla kıyaslamak çok doğru gelmiyor bana.teknoloji gelişiyor elbette daha iyi olacak. ama sadece eskiye göre değil emsallerine göre de daha iyi olacak.


Çevrimiçi özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
1.6 doğan varken diğer markaların d sınıfı araçları gene vardı. 2. vitese düşenler gene doğanlardı.
 D sınıfı arabaya eşek yüküyle para ödeyince biraz da seri olsun gitsin istiyor insan.
 benim kullandığım araçlar genelde 8.5 saniye civarı hızlanması olanlar idi. marea hlx 2.0 sw (9.2sn), vectra 2.5 cdx, stilo 1.6 s.w. (tam bir eşek 12.5 sn diyor ama daha kötüydü), marea hlx sedan, vectra c 3.0 cdti caravan a/s (10sn civarı), e39 m5 (5.3sn :) ), astra h 1.6 (11 sn ki 8 ay sonra sattım), şimdi superb var 8.6 sn.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION]

Hocam 150 lik gider ona lafım yok :) 1.6 tüm dizelleri çok rahat yer ama 1.6 tdi yazılımla 1.4 125 likten iyi kıvama geliyor.Tabiri caizse yeterli duruma geliyor. 1.6 dizeller c d hatta bazen b segmentte bile yazılım istiyor.

 [MENTION=11488]özdil[/MENTION]

Hocam siz baya güçlü araçlara binmişsiniz 1.6 dizel sizi bi hayli üzer zaten [emoji23][emoji23]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimiçi özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
1.6 Dizel dsg sw passat test etmiştim. Dsg olduğundan gaza basınca vitesi ufaltıp hızlanıyordu. "Katlanılabilir" bir durumda idi.
Keşke biraz sabredip dsgli alsaymışım superbimi. Tsi act motorla çok daha kefiyli olacakmış.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11488]özdil[/MENTION]

Aynen hocam bizim araçta dsg gerçekten performansı katkısı büyük oluyor manuele göre performans eksikliği daha az hissediliyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Kucuk hacimli dizel ve benzinli turbo motorlar bana gore otomatik vitesle daha keyifli. Fakat ben DSG’ye 15bin fark vermeyi tercih etmedim. TSI motor duz vites kombinasyonunda turbo kaynakli tork kesintileri can sıkıyor. Performansli suruste debriyaja basip gazdan ayagimi cektigimde devir dusuyor, turbodaki basinc azaliyor vites degistirip gaza yuklendigimde turbo doluncaya kadar max torka ulasamiyor. Otomatik viteste gazdan ayagini cekmeye gerek olmadigindan turbo bosalmiyor, arac surekli max torkta ilerliyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Aynen öyle hocam elindeki güçle ve DSG nin hızıyla soluksuz bir hızlanma yapıyor araç aslında çok gömülecek kadar değil yürüyor yani 1.6 dizel DSG. Sürekli max torkta araç eldeki güç Vag grupta tekere sonuna kadar aktarılıyor kayıp çok az.Aslında insignia 1.6 cdti otomatik sürdüyseniz daha sarsıntılı ve DSG den sonra keyif vermiyor.320 tork ve 136 beygir olsa da teknik olarakta sürüş olarakta bir avantajı yok.Yakıt tüketiminin çok olması da cabası.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Yeni nesil tork konvertorlu sanzimanlar da artik eskisi gibi degil daha hizli ve ekonomik, en onemlisi sorunsuz ve bakim gerektirmiyor. Mercedesin G tronic sanzimanlari tork konvertorlu mesela. Vag grubu suan piyasadaki en iyi otomatiklestirilmis sanzimana sahip ancak sorunlari insani aractan sogutuyor.
Zaten burada anlatmak istedigim sanzimanin hizi, kalitesinden öte, otomatik sanziman vites gecislerinde gaz kesmedigi icin turbo bosalmiyor.


Çevrimdışı Rivaldinho

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;626101
Kendi arabama daha dün yaptırdım, 145hp 300 nm gibi bir deger elde ettik diye tahmin ediyoruz.  Arabam 1.6 tdi dsg golf. Masaustune gecince bir seyler yazayim. Hemde arabayi biraz daha test edeyim. Bu arada baska deneyimli arkadaslar varsa onlarda yazsinlar.




peki aracın 100 km ivmelenmesi fabrika verilerinde 11 saniye iken kaça düştü yazılımdan sonra????

doğan bey iki defamı yazdım tam olarak bilmiyorum ama ; 16 tdi araçlarda fabrika verilerinde 100 km ivmelenmesini  süre olarak 11 saniye gibi gösteriyor.... aceba yazılımdan sonra kaç saniye oldu ? 100 km hızlanması ?
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2017, 14:01:56 Gönderen: enoktakenokta »


Çevrimdışı srknyxl

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Biraz techturkey forumda takılayım dedim. Adamlar 1.6tdi motora yazılım tartışmayı geçmişler. Hangi turboyu alıp taksak derdindeler :D YOutube da Smokemotion kanalı var. Golf 1.6tdi ye Golf GTD turbosu takıp ona göre tekrar yazılım yaptırmış. (Bu arada Golf GTD 2.0 Dizel bir araçtır) Turbo bloğa civatasına kadar birebir uyumlu. Sadece eskiyi sök yeniyi tak, yazılımı yeni turboya göre elden geçir, tamam. Adam 190-200 beygirlerde geziyor. Ah şu bizim DQ200 bu kadar nazlı olmasa yarın yazılım, kesmezse seneye big turbo :D Sanırım superb 3 1.6 tdi ler (DCXA motor kodu) için Audi A6 2.0TDI turbosu uyumlu. Veyahut 2.0 TDI Superb Turbosu. Araştırıyorum.
« Son Düzenleme: 18 Kasım 2017, 00:51:38 Gönderen: srknyxl »


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: srknyxl;628189
Biraz techturkey forumda takılayım dedim. Adamlar 1.6tdi motora yazılım tartışmayı geçmişler. Hangi turboyu alıp taksak derdindeler :D YOutube da Smokemotion kanalı var. Golf 1.6tdi ye Golf GTD turbosu takıp ona göre tekrar yazılım yaptırmış. (Bu arada Golf GTD 2.0 Dizel bir araçtır) Turbo bloğa civatasına kadar birebir uyumlu. Sadece eskiyi sök yeniyi tak, yazılımı yeni turboya göre elden geçir, tamam. Adam 190-200 beygirlerde geziyor. Ah şu bizim DQ200 bu kadar nazlı olmasa yarın yazılım, kesmezse seneye big turbo :D Sanırım superb 3 1.6 tdi ler (DCXA motor kodu) için Audi A6 2.0TDI turbosu uyumlu. Veyahut 2.0 TDI Superb Turbosu. Araştırıyorum.


Dsg için 5-6 bin lira ayırın kosede, o zaman gerisi onemsiz :)

Alıntı yapılan: Rivaldinho;627958
peki aracın 100 km ivmelenmesi fabrika verilerinde 11 saniye iken kaça düştü yazılımdan sonra????

doğan bey iki defamı yazdım tam olarak bilmiyorum ama ; 16 tdi araçlarda fabrika verilerinde 100 km ivmelenmesini  süre olarak 11 saniye gibi gösteriyor.... aceba yazılımdan sonra kaç saniye oldu ? 100 km hızlanması ?



0-100 denemedim hiç inanımısınız ama ciddili iyilesmistir. Su an bir kac kisisel nedenlerden dolayi stock yazilima dondum. Yoksa denerdim sizin icin.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=16155]srknyxl[/MENTION]

Hocam bu iş gerçekten biraz kısmet. Tanıdığım bi abi 2014 leonu aldığından beri yazılımlı kullanıyor agresif kullanıyor DSG de tık yok. Zaten DSG gidip parçalanmaz dağılmaz yazılımla. Bazı şirketler yazılıma göre DSG ye kalibrasyon yapıyor. Yazılımın DSG ye yapacağı en fazla kavramanın biraz daha erken bitmesi olur ki hergün 0-100 kalkışı felan yapmıyorsanız ben günlük kullanımla DSG nin yazılımdan çok etki göreceğini düşünmüyorum :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi