škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI DSG Araca Yazılım

srknyxl · 45 · 14438

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;626468
Sen ne yazdiginin farkinda degilsin galiba burda kimse senin sinif arkadasin degil. Kendi fikrini soyleyeceksen karsindakine saygiyi kaybetmeyeceksin, seninle ayni dusunmeyenlere “soyledikleriniz sacmaliktir” veya dogru soylemiyorsunuz gibi karsindakini yalancilikla suclayamazsniz.



Anlatamıyorum abi galiba ben sizin yazdığınıza saçmalıktır demedim.Kullanma kılavuzundaki maximum 250 tork güce dayanabilir çevirisi saçmalıktır diyorum çünkü doğrusu ‘maksimum 250 nm motor gücüne sahip araçlarda kullanılır’ yani DSG 250 torktan yukarı dayanmıyor değil bu koda sahip şanzumanlar maximum 250 nm torka sahip motorlarda kullanılıyor.Bu çevirinin yanlış bir çeviri olduğunu yeni nesil tdi veya tsi lerde tork artışı olmasına rağmen kuru kavrama 7 ileri kullanıldığı zaman herkes görecek zaten.Ben yazılan hiç bir görüşe saçmalık demedim tekrar belirtiyorum bunu da yapılan yanlışa saçmalık dedim.Kimse ne sınıf arkadaşım ne babamın oğlu 1 kere de saygısızlık yapmadım insanlar birbirine burda yardım edip fikir alışverişi yapmak için toplanıyor.Yine de siz beni yanlış anladıysanız kusura bakmayın iyi forumlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Olaya makina mühendisi vasfımla el atmak istiyorum hiç bir üretici bir malzeme üretirken sınır değerlerde üretim yapmaz örnek olarak şunu vereyim sizlere biz bir konstrüksiyon malzeme yaparken emniyet katsayısından faydalanırız emniyet kat sayısı dediğimiz olay nedir gelin buna bakalım bir asansör düşünün 4 kişilik tek kişiyi baz alırsak 70 kilo olsun 4*70 280 kglık bir asansör ürettik emniyet katsayısını da en az 12 verdik yani demek oluyor ki bu asansör 280 kilo taşımayacak 840 kg taşıyacak kapasite de ama biz emniyetli olsun diye 280 kg taşır dedik dsg sanzumanlarda aynı bu mantıkla üretilir 250 nm torka dayanımı vardır gibi bir çeviri olduğunu düşünmüyorum çünkü üretici sınır değerlerde üretim yapmaz ve global şirket diyoruz ! Ama sözlerim yanlış anlaşılmasın malzemede bir yorulma deforme olma özelliği de vardır 250 nm taşıyan sanzumana 500 nm tork aktarımı yaparsanız kaldırır evet ama uzun süreli kaldırmaz elbet bi yerde yarı yolda bırakır siz en iyisi mi yazılımla uğraşmayın garanti süreleri bile hesaplanarak veriliyor 2 yıl verilmesinin sebebi genel olarak o malzemenin dayanım ömrüdür ama malzeme 5 yılda dayanır 10 yılda dayanır bunlar hep hesaplamalarla yapılan işlemlerdir kavga etmeyiniz ve sakin olunuz forumdaşlar!
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2017, 02:45:43 Gönderen: Messo »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Messo;626509
Olaya makina mühendisi vasfımla el atmak istiyorum hiç bir üretici bir malzeme üretirken sınır değerlerde üretim yapmaz örnek olarak şunu vereyim sizlere biz bir konstrüksiyon malzeme yaparken emniyet katsayısından faydalanırız emniyet kat sayısı dediğimiz olay nedir gelin buna bakalım bir asansör düşünün 4 kişilik tek kişiyi baz alırsak 70 kilo olsun 4*70 280 kglık bir asansör ürettik emniyet katsayısını da en az 12 verdik yani demek oluyor ki bu asansör 280 kilo taşımayacak 840 kg taşıyacak kapasite de ama biz emniyetli olsun diye 280 kg taşır dedik dsg sanzumanlarda aynı bu mantıkla üretilir 250 nm torka dayanımı vardır gibi bir çeviri olduğunu düşünmüyorum çünkü üretici sınır değerlerde üretim yapmaz ve global şirket diyoruz ! Ama sözlerim yanlış anlaşılmasın malzemede bir yorulma deforme olma özelliği de vardır 250 nm taşıyan sanzumana 500 nm tork aktarımı yaparsanız kaldırır evet ama uzun süreli kaldırmaz elbet bi yerde yarı yolda bırakır siz en iyisi mi yazılımla uğraşmayın garanti süreleri bile hesaplanarak veriliyor 2 yıl verilmesinin sebebi genel olarak o malzemenin dayanım ömrüdür ama malzeme 5 yılda dayanır 10 yılda dayanır bunlar hep hesaplamalarla yapılan işlemlerdir kavga etmeyiniz ve sakin olunuz forumdaşlar!



Soylediklerinde sonuna kadar haklisin. Hicbir endustri urunu sinir degerlerde uretilmez ama kullanici hatalarinin etkisini ortadan kaldirmak icin yazilimla sinirlandirilir. Turkiyede 4 kisilik cogu asansor emniyet katsayisina ragmen 5-6. Kisi binince alarm verir. DSG de bu mantikla daha fazla torka dayanmasina ragmen (araclarin son hizlarinin yazilimsal sinirlamasi gibi) sinirlandirilmis oldugunu yabanci forum sitelerinde ciddi tork ve guc artisi saglayan forum uyelerinin yorumlarindan okudum ve motora yazilimin yaninda DSG ECU yazilimida oneriliyor dedim. Uretici Kullanim kitapcigina boyle bir ibare yazmaz zaten.
Yine belirtiyorum tecrubem yok ama motor ECU ici acilarak veya chipbox ile sikca performans artisina gidilen bir aracta VAG grubu zaten sorunlu olan DSG yi yazilimsal olarak koruma altina almis olmasi bana mantikli geldi.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Dsg'ler için optimum tork değeri 250nm'dir. 1.6tdi 105hp iken de 110hp ve 120hp güç verirken de hep torklar 250nm olarak kaldı. Bu motorlar 300nm'leri sorunsuz verir ama dsg için idela değil. Bu yüzden 2.0tdi 400nm tork motorlarında 6ileri ıslak kavrama kullanılıyor. Yazılım yaptıran arkadaşlar uzun vadede büyük risk alıyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;626532
Dsg'ler için optimum tork değeri 250nm'dir. 1.6tdi 105hp iken de 110hp ve 120hp güç verirken de hep torklar 250nm olarak kaldı. Bu motorlar 300nm'leri sorunsuz verir ama dsg için idela değil. Bu yüzden 2.0tdi 400nm tork motorlarında 6ileri ıslak kavrama kullanılıyor. Yazılım yaptıran arkadaşlar uzun vadede büyük risk alıyor.



Hocam olacağı en fazla kavramanın erken bitmesi.Serviste bakım yaptıran insanların başını ağrıtacak bir durum olacağını düşünmüyorum.İyi niyet garantisi sebebiyle düşüncem bu şekilde yani.
 [MENTION=13384]Forever[/MENTION]

https://youtu.be/2x7dKyz-IJk

Hocam 3. Viteste sarıyor dediğim tanışın arabası da bu leon 1.6 105 lik yazılım var araçta lastiklerin durumu normal yol kuru.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;626534
Hocam olacağı en fazla kavramanın erken bitmesi.Serviste bakım yaptıran insanların başını ağrıtacak bir durum olacağını düşünmüyorum.İyi niyet garantisi sebebiyle düşüncem bu şekilde yani.
 [MENTION=13384]Forever[/MENTION]

https://youtu.be/2x7dKyz-IJk

Hocam 3. Viteste sarıyor dediğim tanışın arabası da bu leon 1.6 105 lik yazılım var araçta lastiklerin durumu normal yol kuru.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


ben yazılımla sinyalleri amerikan sinyal yapayım dedim, servis dediki farlarda garantilik bir durum olsa garanti dışı kalır, 3000tl mi ne dedi far fiyatına, tamam dedim çıktım, arabaya yakıt ve cam suyu dışında dokunmuyorum:)


Çevrimdışı utkub

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;626163
Boyle bir seyi ilk defa duydum :) kim soyluyor bunlari..gercek disi seyler


 1.6 lt hacim ve altında DQ200 kodlu 7 ileri kuru kavrama kullanılıyor, maksimum tork dayanımı 250nm. 2.0 gibi motorlarda 6 ve 7 ileri ıslak kavramalı şanzımanları kullanıyorlar ve bunların maksimum tork dayanımı 380 nm'lerden başlıyor.Yani Skoda Superb de 1.6 motor için max deger 250nm torkdur..


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;626536
ben yazılımla sinyalleri amerikan sinyal yapayım dedim, servis dediki farlarda garantilik bir durum olsa garanti dışı kalır, 3000tl mi ne dedi far fiyatına, tamam dedim çıktım, arabaya yakıt ve cam suyu dışında dokunmuyorum:)



Hocam kodu sildir öyle git görmesinler zaten :) görürlerse not düşerler yoksa nasıl bilecek :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;626539
Hocam kodu sildir öyle git görmesinler zaten :) görürlerse not düşerler yoksa nasıl bilecek :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


sil-yükle onunla uğraşılmaz be abi, bi de murphy kanunları işler hep böyle durumlarda, keşke demektense orjinal binmeyi tercih ediyorum. kaldı ki motor ve şanzumanda yazılım bana hiç uymaz.

bu arada bi ara vw orjinal yazılım yüklüyordu, abt idi sanırım onlar da bıraktılar bu işi haberiniz olsun.


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;626544
sil-yükle onunla uğraşılmaz be abi, bi de murphy kanunları işler hep böyle durumlarda, keşke demektense orjinal binmeyi tercih ediyorum. kaldı ki motor ve şanzumanda yazılım bana hiç uymaz.

bu arada bi ara vw orjinal yazılım yüklüyordu, abt idi sanırım onlar da bıraktılar bu işi haberiniz olsun.


yurt dışında nasıl peki sadece tr de mi abt bu işi  bıraktı?


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
bu arada ufak bir bilgi notu olsun.
Daha önce 5 yıl kullandığımız vectra c 3.0 cdti otomatik aracımızın isuzu yapımı motoru 177bg ve 330 nm idi. 5 ileri tam otomatik Aisin AF33 kodlu şanzuman kullanırdı.
Aynı aracın manueli 370nm torka sahipti ve gene 177bg idi. Yani sorun sadece dsgde değil. Her şanzuman üretilirken belli teknik sınırlara sahip olur. O sınırları geçtiğinizde risk artar.
Aynı aracın 2005ten sonra Euro IV motorlu hali 184bg 400nm olarak üretildi. Kullanılan şanzuman Aisin AF40 kodlu 400nm e dayanıklı 6 ileri idi.
Doğrusu aracım dsgli olsa chip işine girmezdim. Manuelde iş daha kolay.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11488]özdil[/MENTION]

Hocam risk kesinlikle var manuelde bile vardır.Benim arkadaşım yazılım egsoz yaptığı araçta yazılım vardı haliyle performans artınca sürüşte sertleşti ve senkromajları sıyırdı araç.Dpf nin daha çabuk dolması gibi olaylar da var.Bizim aracımızda Dsg bizimkinde de yazılım yok ancak yazılım attırıp bir problem olursa yazılımı sildirsem diye düşünüyorum.İyi niyet garantisinden gene faydalanabilirim düşünüyorum.Çünkü gerçekten yazılımlı DSG araçlara yazılımın inanılmaz bi etkisi var sanki 2.0 dizel sürüyorsunuz insan bu zevki yaşamayı istiyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
siz yazılım attırıp sildirseniz bile onun bile kaydını tutuyor beyin.
 sildirdiğiniz tüm hataların tarih saat ve km bilgileri, o hatanın kaç defa oluştuğu kaç defa silindiği tutuluyor beyinde. bir kere yazılım atınca büyük ihtimal içerik değiştiği için checksum hatası verir. beyin de bunu kaydeder. yazılım değiştiğinde bunu raporlamasını düşünmüştür vw.
 senkromeçleri yiyen arkadaşınız gaza gelip sert kullanmış anlaşılan manuel şanzumanı. superbe yazılım yaptırsam redline da gidip vites koluyla bilek güreşi yapmam. beklentim daha iyi ivmelenme değerleri olur. sıfırdan kalkış tüm aktarma organlarına aşırı yük bindirir. Rolling yaparken bile vitesleri hunharca değiştiriseniz sorun yaşarsınız.
 Benim superbden beklentim günlük kullandığım kardeşimin leon fr ının seriliğine ulaşması. stage 1 ile de bu yakalanır diye düşünüyorum. zaten garantim bitti aracımla başbaşayım. superbi %95 ailemle kullanıyorum. Öyle sert kullanmam. Ama gerektiği anlarda biraz daha seri olmasını istiyorum. zaman içinde karar verip uygulamayı düşünüyorum. halen araştırıyorum ben de.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;626552
yurt dışında nasıl peki sadece tr de mi abt bu işi  bıraktı?


Yurtdışnı bilmiyorum. Ama ben böyle amatörce işlere karşıyım. Gidip 2.0tdi alır binerim. Hatta güç istiyorsan 2.0tsi en doğru adres. Veya 1.4tsi turbo+supercharger 160hp passat - scirocco lar var.
Her şart test edilmiş ve optimum ayarlarla piyasaya sürülen aracın basit bir yazılımla uçmasını istemek kolaycılıktır ve her türlü risklidir.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Aynen hocam günlük roll drag yapan insanlar değiliz ama işin bir gerçeği var ki 1.6 dizel hiç bir araç insanı tam manasıyla tatmin etmiyor.Yazılım da bunu ortadan kaldırıyor.Aslında bi eczacı abimizdr vardı yazılım sanırım baya da olumlu tepkiler almış.Ancak benim bildiğim 1 iyi niyet garantisi olayında kayseride 150 bg 1.4 tsi bir leon yazılımlı ve egsozluydu araçta sanırım birkaç uygulama daha vardı 193 beygirleri görmüştü ibiza cupra ile kapışıyordu rahatça.Turbo üflemeye başladı yani ıslık çalma ne derseniz.Servise gitmeden aracı orjinal haline getirip iyi niyetten turbo değiştirtmişti o nasıl oldu bilmiyorum.Hatta burda Yüncüler Skoda sanırım yazılım attığını söylüyordu birçok kez denk geldim.Problem çıkarıyorsa kendileri nasıl atıyor acaba yasal mı ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi