škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI DSG Araca Yazılım

srknyxl · 45 · 14444

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı srknyxl

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Bir önceki konumda dsg yarım debriyaj yapmanın kavramaya zararı olur mu diye konu açtım. Bu konu başlığında ise oradaki pimpirikli sürücüden eser yok sanırım. Niyeti bozduk biraz :D

Arkadaşlar bildiğiniz gibi bizim DSG ler VW grubunun en alt sınıfındaki kuru kavrama DQ200 kodlu şanzımanlar. Bu şanzımanlar etiket verilerine göre maksimum 250nm olarak geçiyor. Bu aracın motoru da ne tesadüfdür(!) ki tamda 250nm maksimum tork üretiyor.

Yazılımın motora, enjektöre verebileceği zararlardan gram çekinmiyorum. Zira yaptırmayı düşündüğüm yazılım kara duman modu olmayacak. Sadece emison kısıtlarının kaldırıldığı, motoru eski haline oranla daha rahatlatacağını düşündüğüm, 20-25hp de üzerine koyacak soft bir yazılım olacak.

Bu durumda tek endişem bizim meşhur kuru kavrama dsg. Kullanım tarzım çok agresif değildir. Arada yüklenirim ama genel olarak sakin kullanırım. Sakin kullanımda yakıtın düşeceğine dair iddalar ve tecrübeler çok kere okudum dinledim. Aracını bahsettiğim şekilde yazılım ile kullanan, kullananı dinleyen, bilgisi tecrübesi, tahmini olan arkadaşlardan yorum bekliyorum.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Kendi arabama daha dün yaptırdım, 145hp 300 nm gibi bir deger elde ettik diye tahmin ediyoruz.  Arabam 1.6 tdi dsg golf. Masaustune gecince bir seyler yazayim. Hemde arabayi biraz daha test edeyim. Bu arada baska deneyimli arkadaslar varsa onlarda yazsinlar.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Bildigim kadariyla DSG sanzuman kendini koruma amacli motordan gelen torku 250 ile sinirliyor. Yani yazilimla saglayacaginiz tork artisinin size direkt katkisi olmayacak. Tork-devir araliklarinin degismesi belki biraz canlilik kazandirabilir, beygir gucu artisi ile son hiziniz artar.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;626159
Bildigim kadariyla DSG sanzuman kendini koruma amacli motordan gelen torku 250 ile sinirliyor. Yani yazilimla saglayacaginiz tork artisinin size direkt katkisi olmayacak. Tork-devir araliklarinin degismesi belki biraz canlilik kazandirabilir, beygir gucu artisi ile son hiziniz artar.


Boyle bir seyi ilk defa duydum :) kim soyluyor bunlari..gercek disi seyler


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Aracim dizel degil yazilimda yaptirmadim tectubem yok ama Yabanci forum sitelerinin yazilim bolumlerinde motora uygulanan profesyonel yazilimlardan DSG ECUsuna remaping ile desteklenmeden yeterli performans artisi saglamadigindan bahsediliyor. Bunun nedeni olarakta yazilimsal olarak yapilmis olan DSG torque limiting oldugu soyleniyor.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
250 tork ile sınırlıdır çeviri hatasıdır tamamen saçmalıktır demekten başka birşey söylemek istemiyorum isteyenler bana yüklenmek yerine araştırabilirler.DQ200 kodlu şanzumanlar 250 nm torka sahip olan araçlarda kullanılır doğru çeviridir.Tanıdığımızda 2014 leon var aldığından beri yazılımlı araç 32 binde ve hiçbir sorun yok.Aynı şekilde tanışlarımda sorduğum ve gördüğüm jetta tsi ve passat tdi de de var sorunsuz biniyorlar.Maximum 250 tork diye bir olay yok ve mantıkende bana saçmalık olarak geliyor.Motorlara maximum 120 beygirle sınırlıdır denmiyor da şamzumana mı deniyor ? Şanzumanın görevi belirli devirlerde vites atmak ve yazılım esnasında işini iyi bilen varsa DSG yi de göz önünde bulundurarak atıyor hatta şanzumana da yazılım atanlar var diye biliyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Evet 4 gün oldu yazılım yaptıralı.Hem bi 50-60km yazılımın tam oturma süreci geçti hemde ben yaklaşık 300km'ye yakın yol yaptım.

140-145hp aralığında gücümüz ve 300nm ile sınırlı bir torkumuz olduğu bana söylenen.Yazılım yapıldıktan sonra log aldık her şey beklediğimiz gibi oldu.

Yazılım yapıldığında dsg şanzımanı en çok zorlayan şeylerin birincisi ani patlama ile gelen tork.Bu ani güç patlamaları dsg şanzımanı baya zorluyor.Bu yüzden yapılan yazılımın gücü daha dengeli ve uzun vadeli vermesi dsg için en önemli şey.Zaten bu işi bilen çoğu firma torku çok yükseltmiyor.Araç manuel olsa 15-20nm daha fazla tork elde edilebilir belki.

DSG yi zorlayan ikinci şey ise kullanım stili.Sürekli 0 dan kalkmak kötü yolda basmak tabiki dsg'yi zorlar.Çünkü yazılımdan sonra yol kötüyse 3 ve 4. viteslerde bile patinaja kalkabiliyor araba.


Gelelim sürüş zevkine. :D Sanki 1.6 motorlu bir araba sürmüyorsunuz da daha güçlü daha hacimli bir araba sürüyorsunuz.Araba hiç bir viteste vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor.Her daim güç ayağınızın altında.Baya ciddi ciddi yürüyor.Haberiniz olsun.Bu konuda bir kaç arabayla deneyip video atarsam daha inandırıcı olur diye düşünüyorum.

DPF kısmı ise, bana yazılım yapılan firmada 1.6 tdı big turbo dsg 200hp 420nm güç veren araç var Dpf'si hala üstünde.Yani en soft sayılan stage 1 için DPF pek problem olmayacak gibi.Ayrıca hiç bir şekilde duman vs yok tabi ki.

Yakıt tüketimini de önümüzde ki depoda ölçeceğim.İki kere fulleyeceğimden biraz uzun sürecek.Ama bana söylenen yakıt tüketiminin aynı kalması bile başarılı bir durum yazılım sonrası :) Ama sabit hızlarda tabiki tüketim düşecektir.

Aklıma gelenler bunlar gelmeyenleri siz sorun elimden geldiğince cevaplayayım


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;626159
Bildigim kadariyla DSG sanzuman kendini koruma amacli motordan gelen torku 250 ile sinirliyor. Yani yazilimla saglayacaginiz tork artisinin size direkt katkisi olmayacak. Tork-devir araliklarinin degismesi belki biraz canlilik kazandirabilir, beygir gucu artisi ile son hiziniz artar.



Hocam eğer yazlımlı bir tdi dsg ye binerseniz 250nm torkla sınırlanmadığını net bir şekilde gözlemleyebilirsiniz.Esp kapalı olursa dip gazla 3. Vitesin ortalarına kadar sarıyor araba.Eğer tork artışı olmasa dediğiniz gibi beygir son hıza etki ederdi ve böyle bir durum meydana gelmezdi.Yazılımın asıl güzel yanı alt devirlerde daha istekli ara hızlanmalarda ve maximum hızda aracın daha iyi performans sergilemesi.Aslında sakin kullanımda yakıtı da 0.3-0.5 düşürüyor ancak yazılım atınca ayağınızın altındaki gücü kullanmadan duramıyorsunuz ve haliyle yakıt tüketimi daha fazla oluyor.En güzeli yazılımlı bir aracı gözlemlemek söylentilere fazla kulak asmamak lazım :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;626236
Evet 4 gün oldu yazılım yaptıralı.Hem bi 50-60km yazılımın tam oturma süreci geçti hemde ben yaklaşık 300km'ye yakın yol yaptım.

140-145hp aralığında gücümüz ve 300nm ile sınırlı bir torkumuz olduğu bana söylenen.Yazılım yapıldıktan sonra log aldık her şey beklediğimiz gibi oldu.

Yazılım yapıldığında dsg şanzımanı en çok zorlayan şeylerin birincisi ani patlama ile gelen tork.Bu ani güç patlamaları dsg şanzımanı baya zorluyor.Bu yüzden yapılan yazılımın gücü daha dengeli ve uzun vadeli vermesi dsg için en önemli şey.Zaten bu işi bilen çoğu firma torku çok yükseltmiyor.Araç manuel olsa 15-20nm daha fazla tork elde edilebilir belki.

DSG yi zorlayan ikinci şey ise kullanım stili.Sürekli 0 dan kalkmak kötü yolda basmak tabiki dsg'yi zorlar.Çünkü yazılımdan sonra yol kötüyse 3 ve 4. viteslerde bile patinaja kalkabiliyor araba.


Gelelim sürüş zevkine. :D Sanki 1.6 motorlu bir araba sürmüyorsunuz da daha güçlü daha hacimli bir araba sürüyorsunuz.Araba hiç bir viteste vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor.Her daim güç ayağınızın altında.Baya ciddi ciddi yürüyor.Haberiniz olsun.Bu konuda bir kaç arabayla deneyip video atarsam daha inandırıcı olur diye düşünüyorum.

DPF kısmı ise, bana yazılım yapılan firmada 1.6 tdı big turbo dsg 200hp 420nm güç veren araç var Dpf'si hala üstünde.Yani en soft sayılan stage 1 için DPF pek problem olmayacak gibi.Ayrıca hiç bir şekilde duman vs yok tabi ki.

Yakıt tüketimini de önümüzde ki depoda ölçeceğim.İki kere fulleyeceğimden biraz uzun sürecek.Ama bana söylenen yakıt tüketiminin aynı kalması bile başarılı bir durum yazılım sonrası :) Ama sabit hızlarda tabiki tüketim düşecektir.

Aklıma gelenler bunlar gelmeyenleri siz sorun elimden geldiğince cevaplayayım


İyi günlerde kullanın, her bu tip konu okuduğumda bi hevesleniyorum. Eski octaviacı şimdi passat kullanan bir arkadaşın geçen anlattıkları da beni gaza getirdi. Üzerine aracımda "P konumu" hatası oluştu, 20'sinde DSG mekatronik değişimi olacak. Bu hafta araçta vuruntu da başladı. Muhtemelen kavrama değişimi ile sonuçlanacak.

Araçta yazılım olsaydı muhtemelen bu oluşan arızaları hep yazılıma bağlayacaktım. Yazılımsız da aracın 80bin km'de kavrama yediğini ve ufak arızalar verdiğini görmüş oldum. O zaman yazılım yaptırmam için bir engel kalmamış oluyor :)

Uygulamanın yapıldığı yer  ve fiyat bilgisi paylaşır mısınız ?

Ha bide aklıma şu geldi, araç çok kolay patinaja düşüyor ise bu bizi kışın zorlamaz mı ?


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;626247
İyi günlerde kullanın, her bu tip konu okuduğumda bi hevesleniyorum. Eski octaviacı şimdi passat kullanan bir arkadaşın geçen anlattıkları da beni gaza getirdi. Üzerine aracımda "P konumu" hatası oluştu, 20'sinde DSG mekatronik değişimi olacak. Bu hafta araçta vuruntu da başladı. Muhtemelen kavrama değişimi ile sonuçlanacak.

Araçta yazılım olsaydı muhtemelen bu oluşan arızaları hep yazılıma bağlayacaktım. Yazılımsız da aracın 80bin km'de kavrama yediğini ve ufak arızalar verdiğini görmüş oldum. O zaman yazılım yaptırmam için bir engel kalmamış oluyor :)

Uygulamanın yapıldığı yer  ve fiyat bilgisi paylaşır mısınız ?

Ha bide aklıma şu geldi, araç çok kolay patinaja düşüyor ise bu bizi kışın zorlamaz mı ?

Dsg’nin kavraması da nihayetinde manuel vites gibi ve belli bir km de bitiyor. Eski fabiamda manuel olmasina ragmen 80 bin kmde baskisini degistirmistim. Acikcasi dsg nin baskisida 80 bin km dayansa benim icin cok iyi olur :) mekatronik olayi şans işi İnşallah basimiza ve kimsenin basina gelmez :)

Parlak kalitesiz asfaltta gaza fazla yuklenince patinaja  dusuyor her araba duser araba guclendiginden daha dikkatli olmak lazim.

Dsgli araca yazilim yaptirma karari tabi kolay olmuyor. Ben izlenimimi paylasayim karar sizin :)

Rsa motorsports da yapildi yazilim.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;626221
250 tork ile sınırlıdır çeviri hatasıdır tamamen saçmalıktır demekten başka birşey söylemek istemiyorum isteyenler bana yüklenmek yerine araştırabilirler.DQ200 kodlu şanzumanlar 250 nm torka sahip olan araçlarda kullanılır doğru çeviridir.Tanıdığımızda 2014 leon var aldığından beri yazılımlı araç 32 binde ve hiçbir sorun yok.Aynı şekilde tanışlarımda sorduğum ve gördüğüm jetta tsi ve passat tdi de de var sorunsuz biniyorlar.Maximum 250 tork diye bir olay yok ve mantıkende bana saçmalık olarak geliyor.Motorlara maximum 120 beygirle sınırlıdır denmiyor da şamzumana mı deniyor ? Şanzumanın görevi belirli devirlerde vites atmak ve yazılım esnasında işini iyi bilen varsa DSG yi de göz önünde bulundurarak atıyor hatta şanzumana da yazılım atanlar var diye biliyorum.


Bak kardeşim önce üslubunu düzelt ben saygı çerçevesi içinde tecrübem olmadığını ve yabancı forumlarda motor yazılımı ile beraber DSG remapping uygulandığını yazdım ki bunun türkiyede de yapıldığını sende belirtmişsin. Başkalarının fikirlerine saygı duymayacaksan terbiye sınırlarını zorlayacaksan benim mesajlarıma cevap verme.
DSG'nin 250Nm torku elektronik olarak sınırlandığı bu forumda da paylaşıldı. Eğer motor ECU'su ile performansı artırmak yetiyorsa ve bu araçlarda sport modu ile vites değişim devrini de artırabiliyorsan bu adamlar DSG ECU'suna neden müdahale ediyor.
50 Nm tork artışı ile golf 3. viteste sarıyorsa 400 Nm torka sahip 2.0 tdi aracı yolda tutamamak lazım.

Ayrıca ilk defa direkt enjeksiyonlu TSI motorda kullanılıp çok düşük devirde açılan turboların yeni nesil dizellerede entegre edilmesi ile turbo 1400-1500 devirde (3.0 tdi motorlarda 1250 devirde) yani kalkış için gaza dokunduğunda açılıyor ve max torku elde ediyorsun. Yazılım ile alt devirleri canlandırma şansın azalıyor, tek yapabileceğin DSG arızasını göze alıp gazlamak.

Eski nesil dizellerde 1750-1800 devirde açılan turbo nedeniyle oluşan ciddi turbo boşluğu stage 1 yazılım ile ortadan kaldırılıyor, alt devirler canlanıyor, daha az devir çevirerek yakıt ekonomisi de sağlanıyordu.
Ben ikinci aracım captivaya racechip box uyguladım, araç 4 çeker olunca dinoya çıkamadım fakat ağır kasa altında alt devirlerde ezilen motor biraz canlandı ancak orjinal turbosu 9500tl olunca ayarlarını sona kadar artıramadım. Çünkü arkadaş chipbox ile BMW 5.20d de turbo ve hortumlarını patlattı.
Golfte tork, güç artışını ve DSG'nin cevabını değerlendirmek çok kolay, araç dinoya çıkar buradaki herkese de DSG konusunda fikir verir.


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Aklımın bir köşesinde bu işi yapmak hep var,lakin DSG konusu da aklımı kurcalıyor. Konuyu ilgi ile takip ediyorum.

Limitleme konusuna gelince, tork ölçümü VAG COM üzerinden yapılabiliyor. Doğrudan değil ama ivme değerlerini loglayıp belli formüllerle dönüştürerek güç ve tork grafiği çıkarılabiliyor. İnternette "vag-com butt dyno" diyearatınca direkt Ross-Tech kaynaklı bilgi var.

Smartlink açık ise Skoda OneApp de anlık tork ölçümü yapabiliyor. 2015 Haziran çıkışlı 2016 versiyon aracımda tam uyumlu olmasa da bu OneApp kullanabiliyorum. Beygir gücü çalışmıyor ama tork tutarlı görünüyor. 250'yi pek geçmedi.

Yazılım yaptıran arkadaşlar mümkünse bu şekilde ölçüm yapabilirler mi?


Çevrimdışı emreogut

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 257
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;626236
Evet 4 gün oldu yazılım yaptıralı.Hem bi 50-60km yazılımın tam oturma süreci geçti hemde ben yaklaşık 300km'ye yakın yol yaptım.

140-145hp aralığında gücümüz ve 300nm ile sınırlı bir torkumuz olduğu bana söylenen.Yazılım yapıldıktan sonra log aldık her şey beklediğimiz gibi oldu.

Yazılım yapıldığında dsg şanzımanı en çok zorlayan şeylerin birincisi ani patlama ile gelen tork.Bu ani güç patlamaları dsg şanzımanı baya zorluyor.Bu yüzden yapılan yazılımın gücü daha dengeli ve uzun vadeli vermesi dsg için en önemli şey.Zaten bu işi bilen çoğu firma torku çok yükseltmiyor.Araç manuel olsa 15-20nm daha fazla tork elde edilebilir belki.

DSG yi zorlayan ikinci şey ise kullanım stili.Sürekli 0 dan kalkmak kötü yolda basmak tabiki dsg'yi zorlar.Çünkü yazılımdan sonra yol kötüyse 3 ve 4. viteslerde bile patinaja kalkabiliyor araba.


Gelelim sürüş zevkine. :D Sanki 1.6 motorlu bir araba sürmüyorsunuz da daha güçlü daha hacimli bir araba sürüyorsunuz.Araba hiç bir viteste vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor.Her daim güç ayağınızın altında.Baya ciddi ciddi yürüyor.Haberiniz olsun.Bu konuda bir kaç arabayla deneyip video atarsam daha inandırıcı olur diye düşünüyorum.

DPF kısmı ise, bana yazılım yapılan firmada 1.6 tdı big turbo dsg 200hp 420nm güç veren araç var Dpf'si hala üstünde.Yani en soft sayılan stage 1 için DPF pek problem olmayacak gibi.Ayrıca hiç bir şekilde duman vs yok tabi ki.

Yakıt tüketimini de önümüzde ki depoda ölçeceğim.İki kere fulleyeceğimden biraz uzun sürecek.Ama bana söylenen yakıt tüketiminin aynı kalması bile başarılı bir durum yazılım sonrası :) Ama sabit hızlarda tabiki tüketim düşecektir.

Aklıma gelenler bunlar gelmeyenleri siz sorun elimden geldiğince cevaplayayım



Partikülün daha sık dolmaya başlayacak araç daha sık dejenerasyon yapacak ve 100binden sonra partikül kırılmak zorunda kalacak ama bir zaman sonra bu performansta kesmeyecek

Benim şu güne kadar bütün dizel araçlarım yazılımlı idi hatta 1.7corsam vardı yüklü ama bu kuru kavrama dsg den dolayı aracıma stok bineceğim sorunlarıyla ünlü olan bu şanzımana birde ben yüklenerek diken üstünde binmek istemiyorum böyle bineceğim bakalım ...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Ben konuşmamda kendi fikrimi söyledim.Günlük hayattaki stresinizi bana burda azar çekerek atmak yerine kendiniz hallederseniz sevinirim.İyi forumlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;626459
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Ben konuşmamda kendi fikrimi söyledim.Günlük hayattaki stresinizi bana burda azar çekerek atmak yerine kendiniz hallederseniz sevinirim.İyi forumlar.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Sen ne yazdiginin farkinda degilsin galiba burda kimse senin sinif arkadasin degil. Kendi fikrini soyleyeceksen karsindakine saygiyi kaybetmeyeceksin, seninle ayni dusunmeyenlere “soyledikleriniz sacmaliktir” veya dogru soylemiyorsunuz gibi karsindakini yalancilikla suclayamazsniz.