škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Good Year Ultra Grip Extreme

Ziyaretçi · 103 · 42283

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Bugün tüm gün yağmur vardı, sırf gıcığına Gazi Fişek Fabrikasının önündeki yoldan gittim, orda yollar öle dengesiz ki göller oluşur :lol:

Baktım önümde bi kuyruk, bi 308 suya girmiş ağır ağır yürür hızda gidiyor su seviyesi aracın altına değiyor. Asıldım gaza dedim lastiklere bakem, bir güzel su tahliye ediyor, adam yakalasa dövecekti :lol: :lol: Baktım selektör çaka çaka geliyor, 4 ledim uzadım tik tik atıyodum :D

Hasılı göle girince gidiyor direksiyon hiç bişe hissettirmiyormuş ama başka hisler çıktı :D

Özellikle aquaplaning yaptırmaya çalıştım ama lastik taviz vermiyor baya agresif.


hasan

  • Ziyaretçi
Benim Lastikler de 195/60/15 88H Good Year Efficientgrip arabayı aldığımda taktırdım 142.5 tanesi


Çevrimdışı Şahinbey

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
Güle güle kullan Hakancığım,hayırlı olsun...
Yeniden...


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Şahinbey;147831
Güle güle kullan Hakancığım,hayırlı olsun...


Saol abi teşekkür ederim, seninkilerde ;)


Çevrimdışı aliergun

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 281
    • Profili Görüntüle
    • http://www.hobbyrc.com
Lastikleriniz hayırlı olsun. Sac janta uqd yada hydrorep gibi birşey sıkarsanız biraz daha iyi olabilir. Bu aralar bende Sac takılıyorum:P


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Hakan yeni lastiğin ile karlı yollarda başarılı yol tutuslar inşallah ;)

Biliyorsun bende hastayim lastiklere..Kisliklarim iyi ama yazlıklardan cok memnun değilim iste..Artık kısmette ne olur bilinmez ama premium contact 3 çıkarsa ondan taktiririm :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;147852
Hakan yeni lastiğin ile karlı yollarda başarılı yol tutuslar inşallah ;)

Biliyorsun bende hastayim lastiklere..Kisliklarim iyi ama yazlıklardan cok memnun değilim iste..Artık kısmette ne olur bilinmez ama premium contact 3 çıkarsa ondan taktiririm :D

Abi yazlık net Efficient Grip tavsiye ederim, Continental 5 senedir beynimi sekmiş. :++::++:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;147348
(lastik GY UG 7 değildir)
 
 
Bu lastiği bugün taktırdım, 1000 km öncesindede GY Efficient Grip almıştım, lastikleri 8'ledik :)
 
Şimdi izlenimlere geçeyim.
 
Bugün 100-120 km kadar kullandım takıldığı gibi. Hem kuru hemde ıslak zeminde test etme imkanım oldu.
 
Öncelikle şunu diyebilirim ki kuru zeminde hakikaten dikkat etmek lazım bu lastiklerle hiç öle Efficent'larım gibi değil, 90-100 ile giderken lambur lumbur bi sağ bi sol çektim yörüngeden çıktığını hissettim, hemen gaza dokunup kontra vermem gerekti. Bence bu tarz bi lastikle 120'yi geçmek haram. Yavaş gitmeli.
 
Arkasına yağmur oldu, yolların kenarında birikmiş derin birikintilere özellikle soktum, hakikaten başarılı idi, mesela yaz lastiği varken suyun girdiği tarafa döner direksiyon azcık, o olay olmadı hızım iyiydi, 80-90 civarı.
 
Konfor ve ses konusunda vasat bir lastik, içerde kimse ile konuşmaz ve müzik dinlemez iseniz lastik size kendini dinletiyor :)
 
Yukarıda kuru zeminde yanal anlamda Efficientlarıma göre farkları dile getirdim, birde uzunlamasına konuşacak olursak...... Aşığım ben bugün bu lastiğe....
 
Rampada durdum, gazı gömçürüp Allah ne verdiyse kalktım, inanır mısınız tahrik aynen asfaltta, volan baskıyı sıyıracak diye korktum zira lastik hiç tolere vermiyor. :) Frenleme konusunda yine uzunlamasına harika, frenlerimde yeni ya gerçi, bastığım gibi götü havaya dikiyor, ABS çok çok zor giriyor devreye. Harika...
 
 
Tüketim...
 
Gerçekten başarısız, baya çok yaktırıyor araca. Eş koşullarda 2 senedir gidip geldiğim rotada eş kullanım özeninde eski lastiklerim EcoContact 3'lere nazaran yaklaşık %6 ve Good Year Efficient Griplerime nazaran %11 kadar fazla yaktırdığını şiddetle iddia ederim. Zira uzunlamasına kavramada yukarıda saydığım üstün başarıları, yakıt tüketiminde aleyhte olarak geri dönüyor. Tabi %11 gibi bir artış acımasızca olabilir zira GY Ef. Grip kıyas konusunda mevzu bahis lastik, tüketim konusunda dünyanın en iyisi, Michelin Energy'i alt etmiş konumda.
 
Sıradan lastiklere göre net %6 fazla yakarı var dizel bir araç için, düşük momentum kudretindeki benzinli atmosferik eş hacim araçlarda daha fazla yaktırabilir.
 
Aşağıdaki linkten kullanıcı oyları ile fikir edinebilmek mümkün lastik hakkında, zira bir UG 7 değil, daha zorlu şartlar için üretilmiş bir lastik haliyle asfalt konforu çok geri planda kalıyor. Lastiğe çivi takmak bile mümkün yerleri hazır.
 
http://www.tyretest.com/wintercar_tyres/goodyear/ug_extreme/index.html
 
 
 
 
 
Sac jantların tanesine 85 TL isteyen servise hayırlı işler deyip Yıldız Hurdacılarda pert bir Fabia bulup söktürdüğüm jantlar 0-0 çıktı harika durumdaymışlar :D Stepne işi olduklarından, dışarda beklemekten pislenip okside olmuşlar yoksa tertemizler :)
 
Lastiklerin ölçüsü 175-65-14 (orjinali 185-60-14) ciddi fiyat avantajı var bu boyutun, aynı zamanda kendimi avutmak için ne diyoruz: ince lastik karda iyi gider, bkz. Monte Carlo Rallisi :lol:
 
Resimler gece oldu kusura bakmayın. Made in Poland'dır ve 2010 üretim. (Ef. Griplerim France)
 
 
 
Sonuç olarak her ne kadar hala beynimde fuzuli masraf yaptığımı tırmalayan fikirler olsada bir gün dahi bile olsa köyde veya karlı bir Ankara gününde rezil olmak istemiyorum, zira bineceğiz, ama daha sakin karakterli bir kış lastiği alınıp hem yakıttan hemde konfordan ödünde verilmeyebilirdi bu denli ancak; ulan dedim madem alıyoz adam gibi bişi olsun, kış lastiği alıpta bi rampayı çıkamazsam işte o zaman daha pis koyar şeklinde düşündüm... Yoksa babalar gibi Efficient Griplerimle yatardı kışın :lol: Çok kıral lastikleri varmış Good Year'ın hakkaten, ön yargılarım yıkıldı, bu iki lastiğide sevdim.
 
 
Efficient Griplerim, bunları daha çok seviyorum, hem çıt çıkarmadan dönüyorlar hemde az yaktırıyor :D
 
 
 
Okuduğunuz için teşekkürler.

 
 
Hayırlı uğurlu olsun Hakan. Sana da kışlık lastik aldırdık ya, görev tamam artık.:++: Yalnız gene gidip en beklenmeyen, radikal seçimle çıkıvermişin karşımıza. Tercihine pek katılmasam da en azından senin hesapladığın koşullarda gerçekten iyi iş görecek, karda buzda iyi tırmalacak bir görev lastiğin olmuş. Tekrardan hayırlı olması dileğiyle, lastiğe geçelim.:)
 
 
 
Ses: Bu iş biraz Allah'ım emri sanırım. Çok sessiz bir kış lastiği duymadım şu ana kadar... Kaldı ki bizim KW 19'lar da bariz şekilde uğultu yapıyor. Aynı durumun farkındayım yani.
 
Yakıt: O konudan o kadar emin olma. Zira tabanın da küçüldü. Dolayısıyla sürtünme direncin otomatik olarak azaldı. Yani Efficient Grip'in sapık sürtünme değeri ile mevcut lastiğininki arasında pek fark olmaması beklenir. Ha, gerçekten aşırı yüksek sürtünmeli bir kış lastiğine gelecek kadar şanslı (!) isen bir şey diyemem.:D
 
Yol tutuş: Hmmm. Bu çok değişken bir konu. Yorumlarını tecrübe olarak kaydetmekten başka yapabileceğim bir şey yok. Zira çok iyi kuru ve ıslak zemin performansı gösteren lastikler de var, tam tersi olan da... Yalnız lastiği yargılarken gene 175 65 14 ölçüyü de hesaba katmayı unutma. Eskisine göre daha jöle kıvamlı bir ölçün var artık zira.:D
 
Ama şaka bir yana, çok iyi yapmışsın 175 65 14 ile... Kral lastiktir. Hatta jant kapağı falan da taktırma, bırak kalsın öylece. Kar yağarsa savurttura savurttura gider, Finlandiya rallisi tadında gezersin.:++:
 
 
 
Alıntı yapılan: fmaka;147367
ben bu hafta otomotosport aldım kar lastikleri testi vardı tarata bilirsem resimleri atayım foruma ilginç sonuçlar var.
not:bende lm30 ları taktım kendımı panzer de gibi hissediyorum abs devreye girmiyoooo:knp:

 
Paylaşımınızı sabırsızlıkla bekliyoruz abi.:ok:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle
güle güle kullan , hiç fuzuli değil merak etme.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;148120

Yakıt: O konudan o kadar emin olma. Zira tabanın da küçüldü. Dolayısıyla sürtünme direncin otomatik olarak azaldı. Yani Efficient Grip'in sapık sürtünme değeri ile mevcut lastiğininki arasında pek fark olmaması beklenir. Ha, gerçekten aşırı yüksek sürtünmeli bir kış lastiğine gelecek kadar şanslı (!) isen bir şey diyemem.:D
 


Teşekkür ederim :)


Valla her gün geçtiğim, belki 500 kere geçtiğim :D rota, biliyom malımı çok yaktırıyor işte net, neyine katılıp katılmayacağını, yahut bana ne konuda emin olup olmamam gerektiğinden bahsettiğini anlayamadım, lastikler 2 gün önce takıldı ve ben 280 km yol yapmışım, Efficient Gripler ilede (ki onlarıda çok yeni taktırdım) 1150 km yol yapmışım kaç kere geçmişim aynı yerden (Ankara'dan hiç çıkmadım)

Net işte çok yaktırıyor yani anlamıyorum seni. 1 cm ufaldı yere basan genişlik ama kızgın şiş yemiş öküz gibi uğulduyor, at toynağı gibi dişleri var hemde öyle bi pis çok yaktırıyor ki, buna nasıl karşı gelebiliyorsun anlamak güç, daha yumuşak ve daha dişli daha zor dönüyoer işte. Sonuçta motordan gelen kudret çok aman aman bişi değil araba tınmasın, 1.4 dizel arabacık yani.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;148126
Teşekkür ederim :)
 
 
Valla her gün geçtiğim, belki 500 kere geçtiğim :D rota, biliyom malımı çok yaktırıyor işte net, neyine katılıp katılmayacağını, yahut bana ne konuda emin olup olmamam gerektiğinden bahsettiğini anlayamadım, lastikler 2 gün önce takıldı ve ben 280 km yol yapmışım, Efficient Gripler ilede (ki onlarıda çok yeni taktırdım) 1150 km yol yapmışım kaç kere geçmişim aynı yerden (Ankara'dan hiç çıkmadım)
 
Net işte çok yaktırıyor yani anlamıyorum seni. 1 cm ufaldı yere basan genişlik ama kızgın şiş yemiş öküz gibi uğulduyor, at toynağı gibi dişleri var hemde öyle bi pis çok yaktırıyor ki, buna nasıl karşı gelebiliyorsun anlamak güç, daha yumuşak ve daha dişli daha zor dönüyoer işte. Sonuçta motordan gelen kudret çok aman aman bişi değil araba tınmasın, 1.4 dizel arabacık yani.

 
Ben daha çok yaktırmıyordur diyemem; mümkün. Ama daha çok yaktırmıyor olabilir, dişli ve kışlık diye kestirip atmamak lazım diyorum. Sonuçta ortada sayısal değerler var. Pek çok kış lastiği çoğu yazlık lastikten daha düşük sürtünmeli. Ha, sen de en düşük sürtünmeli yazlık lastik var, o yüzden senin durumunda hislerinin yanılmıyor olma ihtimali daha yüksek elbette.
 
Bir de ses ve sürtünme birbirine bağlı şeyler değil lastik hususunda. Bağımsız olduğu pek çok örnek var.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Yav yokuş aşağı peygamberde bıraktığımda bile öteki lastiklere nazaran az hızlanıyor.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;148134
Yav yokuş aşağı peygamberde bıraktığımda bile öteki lastiklere nazaran az hızlanıyor.

 
Doğrudur o zaman. Sanırım en uçlardaki lastiği bulmayı başarmışın Hakan.:D
 
Seninkisi ağırlıkla çalışmak gibi olacak şimdi. Bu günlerde kastırıp tüketimi 3.2 falan yaparsan Nisan ayında Ef.Grip'ler ile bir 2.9 görebiliriz belki.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
3.4'ün altına inemedim 2 gündür, hani Efficientlar varken 2.9 yaptığım rotada(gece boşken geçiyorum), ulan bi lastik patinaj bile çekmez mi...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;148139
3.4'ün altına inemedim 2 gündür, hani Efficientlar varken 2.9 yaptığım rotada, ulan bi lastik patinaj bile çekmez mi...

 
Valla adam gibi tutunsun da ister biraz fazla yaksın. Hani sen ilk mesajında yazmışsın, 1. viteste asıldım, debriyaj yerinde çıkacak sandım diye. O hissi almayalı o kadar zaman oluyor ki... Firestone kullanımdayken 1. viteste gaza tam bastığımda tekerlerde tutunma kaybının yaşanmadığı tek bir an yok. 2000-3000 arası kesinlikle sessiz sedasız bir patinaj oluyor. Devir hız ilişkisi sapıtıyor falan. Hani böyle debriyaj sırıyor gibi. Adam gibi ivme hissedemiyorsun. 80 hp'lik araçla 250 hp'lik önden çekişli turbo GTI tadı alıyorum yani.:++:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]