škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yol tutuşu tabiri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: icarus;619622
Komik olan kulaktan dolma 2. el bilgiyle insanları burada yanlış yönlendirmeniz


Doğrusunu öğrenmeyi bekliyorum bende. Güldüğünüz sırada doğrusunu eklemeye vakit bulamadınız sanırım.


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: wertasd;619638
Doğrusunu öğrenmeyi bekliyorum bende. Güldüğünüz sırada doğrusunu eklemeye vakit bulamadınız sanırım.


muhatabim degilsiniz


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
Alıntı yapılan: Cagri33;619568
Otobanda 200 le giderken Superbte hissettiğim stabil olma ve verdiği güven olsun virajlara açılmadan girme olsun bir jettaya göre çok çok daha iyi.Ancak yol tutuş denilen olayda söylenmek istenen nedir ? Eğer çeviklik ve manevra kabiliyetinden bahsediliyorsa bence 7 serisi s serisi bir polonun tırnağı olamaz mantığı çıkıyor.Yok uzun soluklu virajlarda yüksek hızlarda stabil olma durumuysa çoğu d segment araç c segment araçlardan iyidir.Burda yolu iyi tutuyor lafından anlamamız gereken nedir ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

[MENTION=12735]elliyedi[/MENTION]

Hocam bir düzeltme yapmak istiyorum Jetta Octavia ile aynı platformu paylaşan bir araç değil.Jetta artık Vw nin ya yenilemesi gereken ya da üretimini durdurması gereken bir araç bence.Ben octaviayı hemen hemen her konuda Jettadan iyi buluyorum(Octavianın yüksek hızda rüzgar yalıtımı hariç)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Jettanin yol sesi ve rüzgar sesi çokta iyi değil yalniz çok başarılı olduğunu söyleyemem 2012 var idare eder.


Çevrimdışı egeyildirim

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: icarus;619648
muhatabim degilsiniz


pardon da muhattabınız kim acaba? siz kimsiniz? hayır baştan belirtin o vakit, biz de hazretlerinizin olduğu konulara hiç bulaşmayalım, ne haddimize


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11488]özdil[/MENTION]

Hocam bizim tanıdığımızda da leon var mk3 ben Superb 3 ten o araca geçip hız yaptıktan sonra o araç beni çok tedirgin ediyor Superbe göre.Ne yönden diyeceksiniz şöyle anlatayım.Superbin 140 yaptığı yerde Leon sanki 180 hissi veriyor ve güven vermedi bana.Ayrıca çokça fazla Esp müdahalesi oluyor araca Superbte zorla yakmak istersem yakacağım yerde Leonun Esp Sinyal ışığı gibi sürekli yanıyor :)) Fr olunca olay  nasıl oluyor bilemem ancak dizel yazılımlı mk3 Superbten inince güven vermiyor frenlerde direksiyon sağa sola hareketler yapıyor frende de tedirgin ediyor ve yaptığı hızın fazlasını hissettiriyor benim leonda gördüklerim böyle :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Yol tutuş demek bence arabanın karakteri demek.Golfle focus yada bravo aynı sınıfta diye hepsinin yol tutuşu çevik olacak yada passatla 3 serisi ağır başlı olacak diye kıyas yapmak yanlış olur bana göre.Her arabayı tek tek incelemek lazım.


Çevrimdışı Engin E.

  • H u r d a c ı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
B, c sınıf arabaları bilemem ama 2016 bmw 530 ile istediğim viraja istediğim hızda girebiliyorum, babamın  cls 350 si de keza öyle...


Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: icarus;619648
muhatabim degilsiniz


Noldu, gülerken bişey yoktu, gülünecek duruma düşünce çocuk gibi oynamıyorum diyorsunuz.
Selametle gidiniz.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;619684
@özdil

Hocam bizim tanıdığımızda da leon var mk3 ben Superb 3 ten o araca geçip hız yaptıktan sonra o araç beni çok tedirgin ediyor Superbe göre.Ne yönden diyeceksiniz şöyle anlatayım.Superbin 140 yaptığı yerde Leon sanki 180 hissi veriyor ve güven vermedi bana.Ayrıca çokça fazla Esp müdahalesi oluyor araca Superbte zorla yakmak istersem yakacağım yerde Leonun Esp Sinyal ışığı gibi sürekli yanıyor :)) Fr olunca olay nasıl oluyor bilemem ancak dizel yazılımlı mk3 Superbten inince güven vermiyor frenlerde direksiyon sağa sola hareketler yapıyor frende de tedirgin ediyor ve yaptığı hızın fazlasını hissettiriyor benim leonda gördüklerim böyle :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


bizdeki mk3 leon fr 2015 model 140bg manuel araç. leonda diğer paketler (1.2 benzinli ve dizel olanlar) fr daki süspansiyon sistemine sahip değil bu yüzden aralarında fark var. bu seneki leonlarda 1.4 150bgler 2 değişik paket FR ve excellence. donanımları aynı tek farkları fr da ki süspansiyon sistemi. zaten onun da üstü cupra oluyor.
 fr kesinlikle sert bir süspansiyona sahip bu konfora olumsuz etkili olsa da yüksek hızda sizi tedirgin etmiyor. yukarıda verilen latitude örneği gibi.

Alıntı yapılan: wertasd;619724
Noldu, gülerken bişey yoktu, gülünecek duruma düşünce çocuk gibi oynamıyorum diyorsunuz.
Selametle gidiniz.


sizin tartışmanın hitabet kısmını kenara koyarsak,
 arkadaşın yanlış ifade ettiği konu sanırım aracın yüksek hızlarda altından aldığı rüzgardan dolayı aracı yere basan kuvvetin azalması sonucu lastiklerin yere daha az tutunması.
 bazı araçlarda bu etki o kadar artar ki yolda gezme başlar yüksek süratlarde.


Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;619732
bizdeki mk3 leon fr 2015 model 140bg manuel araç. leonda diğer paketler (1.2 benzinli ve dizel olanlar) fr daki süspansiyon sistemine sahip değil bu yüzden aralarında fark var. bu seneki leonlarda 1.4 150bgler 2 değişik paket FR ve excellence. donanımları aynı tek farkları fr da ki süspansiyon sistemi. zaten onun da üstü cupra oluyor.
 fr kesinlikle sert bir süspansiyona sahip bu konfora olumsuz etkili olsa da yüksek hızda sizi tedirgin etmiyor. yukarıda verilen latitude örneği gibi.



sizin tartışmanın hitabet kısmını kenara koyarsak,
 arkadaşın yanlış ifade ettiği konu sanırım aracın yüksek hızlarda altından aldığı rüzgardan dolayı aracı yere basan kuvvetin azalması sonucu lastiklerin yere daha az tutunması.
 bazı araçlarda bu etki o kadar artar ki yolda gezme başlar yüksek süratlarde.


Fakat tartışma tamda kenara koyduğunuz kısımla alakalı.
Burası forum ki ergen mesajlarının / triplerinin olmadığı bi yer (bana göre)
Belirttiğiniz durumu elbette biliyoruz. Ki arka kanatların gerçek varlık sebebi "downforce" oluşturmak.
Silinmiş mesajı göremedim. Yönetim gereğini yapmış anlaşılan.

Selamlar


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;619720
Yol tutuş demek bence arabanın karakteri demek.Golfle focus yada bravo aynı sınıfta diye hepsinin yol tutuşu çevik olacak yada passatla 3 serisi ağır başlı olacak diye kıyas yapmak yanlış olur bana göre.Her arabayı tek tek incelemek lazım.



Haklısınız bence de tam dediğiniz gibi.Her arabanın üretim amacı başka olsa da örneğin sert süspansiyonlu taş gibi bir c segment bence genede sürekli virajlarda ve yüksek hızda bir e segment gibi olmaz yani benim görüşüm öyle.Çünkü orda sertlik dingil aralığı hariç bir mühendislik aerodinamik vs birsürü şey mevcut bana göre.Ancak hafif tatlı sert araçta gerçekten süper oluyor.Aracımızda 19 lastikler var zaten konfor odaklı bir araç hafifte lastik ebatı büyüyünce bence konfordan fazla bi kayıp olmadan harika bir araca dönüşüyo 19 jantlarla Superb hem görünüş hem sürüş olarak :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: wertasd;619724
Noldu, gülerken bişey yoktu, gülünecek duruma düşünce çocuk gibi oynamıyorum diyorsunuz.
Selametle gidiniz.

Hala gülmekle meşgulum , muhattabım olmamanız laf sarfedecek değerde bulmadığımdandır , iyi yolculuklar


Çevrimdışı BLACKSAGAT

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Kısa araçlar genelde hızlı hareketleri iyi yapabilir fakat yol tutuş başka bir mevzu. Yani dingil aks mesafesi geniş olan daha iyi yol tutar.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: wertasd;619737
Fakat tartışma tamda kenara koyduğunuz kısımla alakalı.
Burası forum ki ergen mesajlarının / triplerinin olmadığı bi yer (bana göre)
Belirttiğiniz durumu elbette biliyoruz. Ki arka kanatların gerçek varlık sebebi "downforce" oluşturmak.
Silinmiş mesajı göremedim. Yönetim gereğini yapmış anlaşılan.

Selamlar

Tartışma o yüzden alevlendi bunu gördüm zaten. :ok:
 O kısma girmeden yol tutuşu anlatılırken kullanılan eksik/yanlış ifadeleri doğrultmak istedim. :dede:


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Aracin kullanim amaci cok onemli, keskin hareketlerde basarili olsun istiyorsaniz sert ve dingil mesafesi kisa arac, uzun soluklu virajlarda savrulmasin istiyorsaniz yine sert ve uzun dingil meaafesine sahip arac secmelisiniz. Bu anlamda C segment araclar her iki iside kismen basarirlar. Ozellikle konfor odakli uretilen D segment aile araclari sehir icinde buyuk jant, dar yanakli lastikle bile cok basarili olmaz heleki superb gibi salinim (yaylanma) orani yuksek bir arac sportif kullanim icin alinmaz.
Ben sahsen 17bin km'dir kullandigim superb ile 140'i hic gecmedim, o yuzden uzun dingil mesafesinin faydasini gormedim, sehir icindeki sert kullanimim nedeniyle sag sol hareketlerde asiri salinimin olumsuzluklarini cok yasadim ama hacim onemli oldugu icin alistim artik cok sorun etmiyorum.