škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

0-100 km Hızlanma Testi

Symbol · 30 · 14356

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Kullandığım Scanmaster ELM programının bir özelliği olan 0-100 km testini bugün gerçekleştirdim. Programa maksimum hızı yazıyorsunuz ve run tuşuna basıyorsunuz. Siz harekete başlayınca otomatik olarak süre saymaya başlıyor. 100km ye ulaştığınız otomatik olarak kesiyor.
 
Benim Clio'nun hızlanması 13,62 sn olarak çıktı. LPG kullanımı, yol şartları,aerodinamik şartlar, benim gibi bir sürücü faktörüne rağmen performans tatmin edici gibi. her vitesi devir kesiciye giripte değiştirdim :)
 
Unutmadan, fabrika verisi 12,50 sn.
 
Ayrıca 100 km'yi kadrana göre değil ecuya göre alıyor. Kadran 5 km kadar eksik gösteriyor hız verisini.
 
Paylaşmamdaki amaç kolundaki saate göre 0-100'e 8sn gibi çıkıyorum diyenleri bilgilendirmektir. Yoksa arabamın performansı ile ilgili birşeyleri ispat çabası içinde değilim. Buda çok profesyonel bir ölçüm değil ancak en azından veriler sağlam :)
 

 
selamlar, saygılar.


efe_38

  • Ziyaretçi
zaten araç bir devirden sonra hızlanmayı keser,yani çok yavaş hızlanır misal bizim araç 60 bin devir ve 4800den sonrası kırmızı çizgi ve devir 4500ü aşınca hızlanmayı kesiyor.
en atik zamanı ise 2800-3800 arası gibi,yani bir devirden sonra hızlanma yerine sadece süre kaybı olur


Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;107987
zaten araç bir devirden sonra hızlanmayı keser,yani çok yavaş hızlanır misal bizim araç 60 bin devir ve 4800den sonrası kırmızı çizgi ve devir 4500ü aşınca hızlanmayı kesiyor.
en atik zamanı ise 2800-3800 arası gibi,yani bir devirden sonra hızlanma yerine sadece süre kaybı olur

:knp::knp:


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
profesyonel bir ölçüm olmuş

bu kadrandaki yanılma paylarını araştırdım

aracın sınıfı yükseldikçe yanılma payını azaltıyor firmalar

mesela polodaki yanılma payıyla touareg deki yanılma payı bir değilmiş

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White



Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: efe_38;107987
zaten araç bir devirden sonra hızlanmayı keser,yani çok yavaş hızlanır misal bizim araç 60 bin devir ve 4800den sonrası kırmızı çizgi ve devir 4500ü aşınca hızlanmayı kesiyor.
en atik zamanı ise 2800-3800 arası gibi,yani bir devirden sonra hızlanma yerine sadece süre kaybı olur

Dizelse normal ama devir şu yönden iyi bir üst vitesi yüksek devirden yakalarsın ve daha seri olur araç. .
 
Benzinde çok çok iyi atik ve seri ama bizim octi lpg de 10 sn yi bulur diye düşünüyorum enjektörler sanırım yetiştiremiyor üst devirlerde ölüyor araba arkadan bir şey asılıyormuş gibi o kadar gittik konuştuk valtek ten daha hızlı çalışıyormuş ama genede verimli değil . .
 
Ama bu sorunu bir taraftanda hava kütle ölçere bağlıyorum servise gittiğimizde arıza verdi halbuki daha 2 sene önce değişti bu kadar sık olması normal değil LPG den şüpheleniyorum. .


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
lpgli araç sahibi arkadaşlar birde atladığınız nokta lpg kiti yaklaşık 50-80 kg ağırlaştırıyor araçlarınızı buda hızlanmaya direkt etkiliyor. bence clio için net bir sonuç çıkmış.


efe_38

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: remusmark;107992
:knp::knp:

amaan 6 bin devir işte yanlış olmuş :D göstergede 10-20 diye gittiğinden kafa 60a gitti :)  hemende yüzümüze vurulmazki :++:


efe_38

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;108000
Dizelse normal ama devir şu yönden iyi bir üst vitesi yüksek devirden yakalarsın ve daha seri olur araç. .
 
Benzinde çok çok iyi atik ve seri ama bizim octi lpg de 10 sn yi bulur diye düşünüyorum enjektörler sanırım yetiştiremiyor üst devirlerde ölüyor araba arkadan bir şey asılıyormuş gibi o kadar gittik konuştuk valtek ten daha hızlı çalışıyormuş ama genede verimli değil . .
 
Ama bu sorunu bir taraftanda hava kütle ölçere bağlıyorum servise gittiğimizde arıza verdi halbuki daha 2 sene önce değişti bu kadar sık olması normal değil LPG den şüpheleniyorum. .

devir kötü demiyorum zaten :) ama fazlasına çıkıncada araç sadece boğulduğuyla kalıyor,ben bunu çok denedim benim şahsi görüşüm bu şekilde belki araçtan araca değişebilir orasını bilemem ama ben 3.viteste 3500 devirde falan 90ı buluyorum sonrasında resmen tıkanıp kalıyor kımıl kımıl 100-110 diyo onu bekleyeceğime kadar 4e atarken debriyajdan çekmeden önce gazı köklerim zaten bir çekince uçup gidiyo :)
 
fabrika verisinde bizim araca 13.6sn demiş ben 10.4snde 100ü buldum,dahada sınırları zorlayabilirim kanımca :hanz::hanz:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Aslında fabrika verisinden daha aşağıda çıkması gerekmez mi? Yol durumunu merak ettim şahsen.


Çevrimdışı Antalyalogy

  • Antalya Aşığı
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 266
    • Profili Görüntüle
    • http://www.citliyo.com
Scan master elm için register kodu var mı kimsede?


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
O değerden daha iyi sonuç çıkartabilirdiniz :) devir kesiciye neden soktunuz ki arabayı :) kesici devrinden çok az önce vites atmanız gerekirdi :) kaybettiğiniz zamanları hesaba katarsak fabrika verisi civarında değer çıkartmışsınız aslında :)
Çok değişkeni olan konu aslında tabi, daha birçok etken giriyor işin içine zaten :)


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Her seferinde devir kesiciye girmesini beklemek süreyi fazlaca uzatmış bence.


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Belirli bir devir sonrası benzinle desteklemeye çalışıyor. En iyi LPG enjektörleri Matrix tip olanlarıdır ama oda ülkemizin kötü LPGsi yüzünden kullanılmıyor şuanda.
 
Alıntı yapılan: kadir_;108000
Benzinde çok çok iyi atik ve seri ama bizim octi lpg de 10 sn yi bulur diye düşünüyorum enjektörler sanırım yetiştiremiyor üst devirlerde ölüyor araba arkadan bir şey asılıyormuş gibi o kadar gittik konuştuk valtek ten daha hızlı çalışıyormuş ama genede verimli değil . .
 
 .

Evet haklısın araçta LPG tüpüde var. Onu düşünmedim hiç.
 
Alıntı yapılan: mayham85;108004
lpgli araç sahibi arkadaşlar birde atladığınız nokta lpg kiti yaklaşık 50-80 kg ağırlaştırıyor araçlarınızı buda hızlanmaya direkt etkiliyor. bence clio için net bir sonuç çıkmış.

Öncelikli faktör benim gibi bir şöför, hiç beceremediğim işlerdik. İlk denemem 14,30 saniyeydi. Bu ikinci denemede elde ettiğim sonuç.Otobanda düz olduğuna ikna olduğum bir yolda bu denemeyi yaptım. Rüzgar vs ölçümleri yapmadım okadar bilimsel değildi :)
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;108035
Aslında fabrika verisinden daha aşağıda çıkması gerekmez mi? Yol durumunu merak ettim şahsen.

Benim arabada devir kesici olmadığı için göremiyorum , o sebeple hep kesiciye giripte değiştirdim vitesleri. 1 haftaya kadar scangauge'um gelecek benimde devir saatim ve bir sürü özellikli yol bilgisayarım olacak :)
 
Alıntı yapılan: FF;108068
O değerden daha iyi sonuç çıkartabilirdiniz :) devir kesiciye neden soktunuz ki arabayı :) kesici devrinden çok az önce vites atmanız gerekirdi :) kaybettiğiniz zamanları hesaba katarsak fabrika verisi civarında değer çıkartmışsınız aslında :)
Çok değişkeni olan konu aslında tabi, daha birçok etken giriyor işin içine zaten :)


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Şu işaretli yerlerde kesiciye girdi zaten. Dediğiniz gibi zaman kaybı hep o noktalar.
 
Alıntı yapılan: ero__;108080
Her seferinde devir kesiciye girmesini beklemek süreyi fazlaca uzatmış bence.