škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG Nasıl Kullanılmalı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nedemeklazım

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba.

1.4 dsg rapid sb aracım var. Daha önceki aracım da c4 otomatikti ama dsg olmadığından bu konuda yeniyim ve bazı soru işaretleri var kafamda.

c4, tam emin olmamakla birlikte mcp denene bir şanzumana sahipti. Dolayısıyla eşeğe biner gibi biniyordum ve şükür ki bir sorun yaşamamıştım :)

Ancak dsg tahminime göre daha hassas olduğundan ona göre davranmam lazım.

Ankaradayım ve bu aralar anormal soğuk olduğundan ve ayrıca henüz 700 km'de olduğundan çok yüklenmiyorum arabaya. Zaten sabah ve akşam trafiği dur kalk 3. vitesi zor görür halde kullanmak durumunda kalıyorum.

En çok merak ettiğim husus, frenden ayağı çektiğinde araç ileri doğru ivmeleniyor. Kitapçığında da frene basmazsanız güç aktarımı devam eder diyor. Yoğun trafikte gaza basmak zaten mümkün olmadığından frenden ayağı çekinde yapılan ilerleme dsg'ye zarar verir mi?

Sırf bu dsg yüzünden garantiyi uzattım, erkenden elimize almayalım istiyorum. Sağlıklı dsg kullanımı konusunda fikir verebilirseniz sevinirim. ;)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nedemeklazım;556179
Arkadaşlar merhaba.



1.4 dsg rapid sb aracım var. Daha önceki aracım da c4 otomatikti ama dsg olmadığından bu konuda yeniyim ve bazı soru işaretleri var kafamda.



c4, tam emin olmamakla birlikte mcp denene bir şanzumana sahipti. Dolayısıyla eşeğe biner gibi biniyordum ve şükür ki bir sorun yaşamamıştım :)



Ancak dsg tahminime göre daha hassas olduğundan ona göre davranmam lazım.



Ankaradayım ve bu aralar anormal soğuk olduğundan ve ayrıca henüz 700 km'de olduğundan çok yüklenmiyorum arabaya. Zaten sabah ve akşam trafiği dur kalk 3. vitesi zor görür halde kullanmak durumunda kalıyorum.



En çok merak ettiğim husus, frenden ayağı çektiğinde araç ileri doğru ivmeleniyor. Kitapçığında da frene basmazsanız güç aktarımı devam eder diyor. Yoğun trafikte gaza basmak zaten mümkün olmadığından frenden ayağı çekinde yapılan ilerleme dsg'ye zarar verir mi?



Sırf bu dsg yüzünden garantiyi uzattım, erkenden elimize almayalım istiyorum. Sağlıklı dsg kullanımı konusunda fikir verebilirseniz sevinirim. ;)


Normal şartlarda sıkıntı olmaz ancak çok sıkışık trafikte S modu ya manuel moda alıp ilerlemeniz daha sağlıklı olur. Çünkü dsg 5 km/h da 2. Vitese atıp sürekli yarım debriyaj yapıp yarı kavramada gidiyor. Böyle sıkışık trafiklerde şanzıman çabuk ısınır ve sorun çıkarma ihtimali artar, vites geçişlerinde vurma yapmaya başlar o yüzden sıkışık trafikte S modu yada manuel modunu tercih etmenizi öneririm.  Ayrıca aracınız hayırlı olsun buluşmalarımıza da bekleriz


Çevrimdışı nedemeklazım

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim, buluşmalar aklımda. Katılacağım :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
DSG hakkındaki tecribelerim:

1- Durduğunuzda frene aracı ancak durduracak kadar değil, sıkı sıkı  basın. Eğer sadece aracı durduracak kadar basmışsanız devir saatinin  yüksekte durduğunu görürsünüz. Bu, sistem her an kalkacağını algıladığı  için yarım debriyaj pozisyonunda bekliyor demektir. Yani kavrama olarak  isimlendirilmiş parçalar hafif hafif rendeleniyor demektir.  Rendelenmeden başka DSG şanzıman da ısınmış oluyor.
 
2- Sıkışık trafikte, yani tamamen dur-kalk trafikte manuel moda alıp  kullanmak gerek bence zira araç kalkar kalkmaz 2. vitese geçiyor sistem;  hemen akabinde durduğunuzda da hemen 1. vitese geçiyor. Kısacası  1-2-1-2-1-2 derken kavramalar da şanzımanın kendisi de çok ısınıyor.  Manuel modda kullanılırsa, bunun önüne geçilmiş olur bana göre.
 
3- Araç hareket halinde iken N' ye yani boşa almak mümkün ancak ben bunu  manuel vitesli araçta bile önermiyorum zira böyle bir durumda  şanzımanın hızı tekerleklerin hızı ile bağlantılı olmuş oluyor yani  hızlı dönüyor; ancak motor sadece rölanti seviyesinde dönüyor. Wash-up  sistemle yağlanan şanzımanda boşa almak (ki DSG de bir nevî manuel  vitesli araçtır) yağlamada sıkıntı olacağı için hiç tavsiye etmiyorum.
 
4- Hareket halinde iken S moduna alınabiliyor. S moduna aldığınızda araç  o anda hangi vitesteyse bir alt vitese alıyor. Yalnız bu her zaman  olmuyor. O anki motor devri ve araç süratinin uygun olması gerekiyor. S  modunda ilerlerken D moduna da alınabiliyor ve bunları yapmak için  aracın durmasına gerek yok zaten öyle olsa bir mânâsı kalmayacak.
 
5- Araç tamamen durmadan 1. vitese geçirmiyor sistem. Mesela  yavaşlayarak bir rampa başlangıcına geldiniz ve harekete devam etmek  üzere gaza bastınız. Vites 2' de olduğu için ve rampa tırmanmaya  çalışacağı için yarım debriyaj yaparak bir nevî 2. viteste kalkış  yapmaya çalışıyor. Bu durumlarda da hemen manuel moda alarak bir an önce  1. vitese geçmesini ve rampa çıkıldığı için hemen 2. vitese geçmesini  önlemek gerekiyor.
 
6- Trafik ışıklarında D modu yerine N modunda beklemek yine yağlama için  gerekli bence zira D' de beklerseniz araç debriyaj basılı olarak  bekleyecek ve şanzıman dönmeyeceği için wash-up yağlama olmayacaktır.
 
Benim ilk anda aklıma gelenler bunlar. Diğer arkadaşlar da mutlaka bilgi ve tecrübelerini ileteceklerdir.
 
Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;556245
DSG hakkındaki tecribelerim:

6- Trafik ışıklarında D modu yerine N modunda beklemek yine yağlama için  gerekli bence zira D' de beklerseniz araç debriyaj basılı olarak  bekleyecek ve şanzıman dönmeyeceği için wash-up yağlama olmayacaktır.
 
Kazasız belasız İnşaallah.

Durmalarda N'ye almaya çok gerek olduğunu düşünmüyorum. Daha önce tam otomatik Toyota Corolla kullanmıştım ve onun kitapçığında 60 sn den uzun beklemeler için öneriyordu. Sebebi ise aracın sürekli gitme eğiliminde olması.

DSG de durum tam böyle değil sanırım, çünkü ayağınızı frenden çekerken aracın hemen gitme eğilimini hissetmiyorsunuz, yani fren esnasında dsg vitesten çıkıyor olmalı diye düşünüyorum (tam basmak kaydı ile). Zaten kitapçık bilgisinde de böyle bir bilgilendirmeye rastlamadım.

Bu bilgilerden sonra (yağlanma vs.) start&stop ne kadar kullanışlı o da ayrı bir durum. Acaba start&stop mekanizmasının devreye girmesi için gereken şartları tam olarak bilen var mı?
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2016, 17:02:10 Gönderen: Developer »


Çevrimdışı nedemeklazım

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Kitapçıkta süre sınırlaması olmaksızın beklemelerde N moduna almaya gerek olmadığı açıkça yazıyor. Ama teknik olarak açıklaması nedir bilmiyorum.

Start stopun nasıl çalışmaya başladığını bilmiyorum ama hangi durumlarda çalışmadığını biliyorum. Klima ya da fan yüksek devirde, motor soğuksa ve eğimli alan varsa çalışmıyor. Zaten araç içindeki ekrandan takip edince neden devreye girmediği yazıyor.

Benim 8-10 km'lik yolumda 5-6 tane ışık var. Son ışığa gelene kadar yukarıdaki şartlar yerine gelmediğinden ss devreye girmiyor. Son ışıkta tüm şartlar sağlanmış oluyor ki onda da yol bitiyor :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Developer;556246
...Daha önce tam otomatik Toyota Corolla kullanmıştım...
1– Benim bahsettiğim de zaten kısa süreli duraklamalar değil.
2– Tam otomatik dediğiniz tork konvertörlü otomatik şanzımanlar sürekli kavrama pozisyonunda olduğu için, ayak frende iken vitesi N' ye alırsanız araçtaki kasılmanın hemen gittiğini fark edersiniz zaten.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı kvb23

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
-Bence N ye almağa gerek yok. Frene tam basmak yeterli.
-Araci park ettikten sonra ayak frene tam basili iken önce el freni sonra vitesi P ye alıp kontağı kapatınca  ayağımı frenden çekiyorum.
-Aracı ayağım frene tam basılı iken çalıştırıp, önce vitesi R veya D ye alıp öyle el frenini indiriyorum.
Bence dsg yi fazla kurcalamak doğru değil.  Vitesi D ye alıp sürüşten keyif almağa bakıyorum.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kvb23;556280
-Bence N ye almağa gerek yok. Frene tam basmak yeterli.
-Araci park ettikten sonra ayak frene tam basili iken önce el freni sonra vitesi P ye alıp kontağı kapatınca  ayağımı frenden çekiyorum.
-Aracı ayağım frene tam basılı iken çalıştırıp, önce vitesi R veya D ye alıp öyle el frenini indiriyorum.
Bence dsg yi fazla kurcalamak doğru değil.  Vitesi D ye alıp sürüşten keyif almağa bakıyorum.

Park etme esnasında yaptıklarınız hatalı eğimi olmayan bir yer ise çok fazla önemi yok ama eğimli bir yerde bu şekilde park ederseniz aracın tüm ağırlığını el freni yerine şanzumana bindirirsiniz ve vites kolunu P konumundan çıkartmakta çok zorlanırsınız P konumunda şanzumanı kilitleyen tırnak dişlilerin arasına sıkışır ve ya zamanla kırılabilir. Aracı çalıştırıp kalkış yaparken sizin dediğinizde olabilir fakat ayak frene tam basılı önce el frenini indirip duruma göre R ve ya D ye alıp devam edebilirsiniz. N konumu uzun duruşlarda alınabilir ama çok elzem değil almasanız da bir şey olmaz çünkü ayak frene tam basılı iken araç D ve ya R konumunda zaten kavrama ayrılmış devir 800 rpm dir ayak frenden kaldırıldığında 1000 rpm olur ve kavrama başlar gaz vermeseniz de araç hareketlenir.

Park ederken şu şekilde yapmalısınız ayak frene tam basılı iken önce el frenini çekip N konumuna alınız sonra ayağınızı frenden kaldırıp aracın ağırlığını el frenine yükleyip sonrasında tekrar frene tam basıp P konumuna alıp ayağınızı frenden çekip ve ya frene basılı stop edebilirsiniz.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2016, 21:48:51 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı kvb23

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;556292
Park etme esnasında yaptıklarınız hatalı eğimi olmayan bir yer ise çok fazla önemi yok ama eğimli bir yerde bu şekilde park ederseniz aracın tüm ağırlığını el freni yerine şanzumana bindirirsiniz ve vites kolunu P konumundan çıkartmakta çok zorlanırsınız P konumunda şanzumanı kilitleyen tırnak dişlilerin arasına sıkışır ve ya zamanla kırılabilir. Aracı çalıştırıp kalkış yaparken sizin dediğinizde olabilir fakat ayak frene tam basılı önce el frenini indirip duruma göre R ve ya D ye alıp devam edebilirsiniz. N konumu uzun duruşlarda alınabilir ama çok elzem değil almasanız da bir şey olmaz çünkü ayak frene tam basılı iken araç D ve ya R konumunda zaten kavrama ayrılmış devir 800 rpm dir ayak frenden kaldırıldığında 1000 rpm olur ve kavrama başlar gaz vermeseniz de araç hareketlenir.

Park ederken şu şekilde yapmalısınız ayak frene tam basılı iken önce el frenini çekip N konumuna alınız sonra ayağınızı frenden kaldırıp aracın ağırlığını el frenine yükleyip sonrasında tekrar frene tam basıp P konumuna alıp ayağınızı frenden çekip ve ya frene basılı stop edebilirsiniz.
Aslında her iki yöntemde de aracın yükü el frenine biniyor. Tek fark sizin bahsettiğimiz biraz karmaşık..
Daha kolay anlaşılmak için şu soruyu sormak istiyorum; frene tam bastığımızda kavrama ayrılıyorsa park ederken ne değişiyorda vitesi n ye alıyoruz?
Kullanma klavuzunda "Park Etme" bahsine bakın. Aşağıdaki bilgileri göreceksiniz:
Park Etme
Park etme sırasındaki eylemleri belirtilen sırada yerine getiriniz.
-Aracı durdurunuz, fren pedalına tam basınız ve basılı tutunuz.
-El frenini sıkıca çekiniz.
-Otomatik şanzımanlı araçlarda vites kolunu*P konumuna alınız.
-Motoru durdurunuz.
-Fren pedalını bırakınız.
Ben hergün rampaya park ediyorum. Bu şekilde de yükün el frenine bindiğini ve vites kolunu p den çıkarmakta zorlanmadığınızı göreceksiniz.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Aracınız DSG ise ve bu şekilde park yapıyorsanız yanılıyorsunuz. Eğer el frenini çekip P alırsanız aracınız N konumuna almadığınız için N yani boş konuma aldığınızda yapması gereken salınmayı araç yapamayacak ve aracın ağırlığı kesinlikle şanzumana ve dişliye binecektir benim bahsettiğim durumda aracın ağırlığı şanzumana kesinlikle binmez P konumunda tırnak dişlilerin arasına girer ve N konumundaki salınımı yapmazsanız tırnak dişlilerin arasına sıkışır. 31 yıl otomotiv sanayi ve makine sanayinde saç ve plastik kalıp dizaynı kalıpçılık ve her türlü ağır makine operatörü olarak Torna Freze CNC tel erezyon Borwerk vs vs vs çalıştım redüktörler ve dişliler uzmanlık alanımdır. Ben kullanma kılavuzunu okumadım ve ilk otomatik aracım ama mantığım ve tecrübelerim bu şekilde olması gerektiğini söylüyor hatta araç manuel vites dahi olsa elzem olmasa da  bu dediğim şekilde yapılması geçerlidir. Sİzin mantığınız ve isteğiniz ne yönde ise öyle yapabilirsiniz.

Alıntı yapılan: kvb23;556476
Daha kolay anlaşılmak için şu soruyu sormak istiyorum; frene tam bastığımızda kavrama ayrılıyorsa park ederken ne değişiyorda vitesi n ye alıyoruz?

Bu sorunuzu da şöyle yanıtlayayım evet frene tam bastığımızda kavrama ayrılıyor yani araç N yani boşa alıyor. Park etmedeki N almak burada frene tam bastığımızdaki N almak ve kavramanın ayrılması ile hiç bir alakası yok park esnasındaki N almak aracı el frenine yükleyip boşta salınmasını sağlamak ve sonrasında P konumuna almak ve stop etmek.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;556484
...frene tam bastığımızda kavrama ayrılıyor yani araç N yani boşa alıyor...
Vites D' de veya S' de veya R' de ise frene tam bastığınızda hiç bir zaman N' ye yani boşa almıyor. Vites takılı halde debriyaj basılı yani kavrama açık konumda bekliyor. Tıpkı manuelde herhangi bir vitese takılı iken debriyajı tam basıp beklediğimiz gibi.
Alıntı yapılan: kvb23;556476
Aslında her iki yöntemde de aracın yükü el frenine biniyor. Tek fark sizin bahsettiğimiz biraz karmaşık...
N' ye alıp freni bıraktığınızdaki salınımla, P' ye alıp freni bıraktığınızdaki salınımın şiddeti bir değil. Epey dik bir rampada sizin dediğiniz şekilde park ettiğinizde, salınım daha az olur. Tekrar hareket etmek üzere P' den vitesi çıkartmak istediğinizde epey zorlanarak çıkıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı kvb23

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;556484
Bu sorunuzu da şöyle yanıtlayayım evet frene tam bastığımızda kavrama ayrılıyor yani araç N yani boşa alıyor. Park etmedeki N almak burada frene tam bastığımızdaki N almak ve kavramanın ayrılması ile hiç bir alakası yok park esnasındaki N almak aracı el frenine yükleyip boşta salınmasını sağlamak ve sonrasında P konumuna almak ve stop etmek.
Dediğim gibi hergün rampaya park ediyorum. Bugün sizinde bahsettiğiniz gibi; ayak frene tam basılı iken el frenini çekip vitesi n ye aldım sonrasında ayağımı frenden çektikten sonra tekrar ayağımı frene tam basıp vitesi pye aldım kontağı kapattım. Bakalım fark görürsem paylaşırım.


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Rampa bir yerde frene basıp el freni cek vitesi P konuma alıp stop edin. Ayak frenini bıraktığınızda araçta bir salınma oluyor. BU salinma sonucu sanzimana yuk biniyor. Teknik olarak sanzimana degil bir kilit veya baska birseye de olabilir sonuçta anormal bir durum oluşuyor ve bir yuk biniyor.Aracı calistirdiginizda motor vuruntulu çalışır. Vites p den zor çıkar. Çıktığı zaman vuruntulu çalışma normale döner. O yüzden aracı stop eğimli yerde şöyle;
Ayak freni bas
El freni çek
Vites N al
ayak freni bırak
Ayak freni bas vites P al
Stop

Daha bugün babam kullandı aracı. Sonra ben bindim hemen farkediliyor.

Ilginc olan kullanma klavuzunda bu durumdan hiç bahsedilmiyor.
Bu durumla sebebiyle bir arıza sorun yasayanda duymadım bugüne kadar.
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2016, 23:36:25 Gönderen: bluevelvet »


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;556486
Vites D' de veya S' de veya R' de ise frene tam bastığınızda hiç bir zaman N' ye yani boşa almıyor. Vites takılı halde debriyaj basılı yani kavrama açık konumda bekliyor. Tıpkı manuelde herhangi bir vitese takılı iken debriyajı tam basıp beklediğimiz gibi.

N' ye alıp freni bıraktığınızdaki salınımla, P' ye alıp freni bıraktığınızdaki salınımın şiddeti bir değil. Epey dik bir rampada sizin dediğiniz şekilde park ettiğinizde, salınım daha az olur. Tekrar hareket etmek üzere P' den vitesi çıkartmak istediğinizde epey zorlanarak çıkıyor.

Aynen katılıyorum benim anlatmak istediğimde budur. Sadece araç frene tam basılı boşa alıyor dememdeki kasıt kavramanın ayrılmasını belirtmek içindi yoksa N konumuna hiç gerek olmaz ve sisteme dahil edilmezdi tabi ki düz viteste de ayak debriyaj da ve vitesde kavrama ayrılmış bekleme durumunun aynısıdır DSG ile aynı şekilde kavrama ayrılmış bekliyorsunuzdur. Kesinlikle dik bir rampada aracın salınımı çok farklı olacak ve eğer uygun park edilmemişse vites kolunu mandala bassanız dahi P konumundan çok zorlanarak çıkarırsınız sebebi de tırnağın aracın salınma esnasında dişliye sıkışmasıdır.

Alıntı yapılan: kvb23;556487
Dediğim gibi hergün rampaya park ediyorum. Bugün sizinde bahsettiğiniz gibi; ayak frene tam basılı iken el frenini çekip vitesi n ye aldım sonrasında ayağımı frenden çektikten sonra tekrar ayağımı frene tam basıp vitesi pye aldım kontağı kapattım. Bakalım fark görürsem paylaşırım.

Kesinlikle vites kolunu P konumundan çok daha rahat çıkaracaksınız ve doğru park etme bu şekilde olmalı sizin önceki yaptığınız şekilde belki bir kaç defada bir şey olmaz ama ilerleyen zamanlarda hatalı park ederseniz sorun yaşama riskiniz çok daha fazla olacaktır.

Alıntı yapılan: bluevelvet;556507
Rampa bir yerde frene basıp el freni cek vitesi P konuma alıp stop edin. Ayak frenini bıraktığınızda araçta bir salınma oluyor. BU salinma sonucu sanzimana yuk biniyor. Teknik olarak sanzimana degil bir kilit veya baska birseye de olabilir sonuçta anormal bir durum oluşuyor ve bir yuk biniyor.Aracı calistirdiginizda motor vuruntulu çalışır. Vites p den zor çıkar. Çıktığı zaman vuruntulu çalışma normale döner. O yüzden aracı stop eğimli yerde şöyle;
Ayak freni bas
El freni çek
Vites N al
ayak freni bırak
Ayak freni bas vites P al
Stop

Daha bugün babam kullandı aracı. Sonra ben bindim hemen farkediliyor.

Ilginc olan kullanma klavuzunda bu durumdan hiç bahsedilmiyor.
Bu durumla sebebiyle bir arıza sorun yasayanda duymadım bugüne kadar.

Evet siz doğrusunu yapıyorsunuz ve bu şekilde park etmeye özen gösterin bir sorun yaşanmamış olabilir ama bu yaşanmayacak anlamına gelmez ve ilerleyen zamanlarda mutlaka bahsettiğim kilitleme tırnağında aşınma kırılma vs durum oluşacaktır çünkü her seferinde vites kolunu ve dişlileri kilitleyen tırnağı kanırtarak ve zorlayarak yerinden çıkararak arıza riskini fazlalaştıracaktır.

Bir de bu salınma konusuna şöyle bakalım el freni çekildiğinde araçta olan kasılma esneme durumunu ve el freni indirildiğinde oluşan esneme ve aracın arkasının oturmasını vs vs herkes biliyor işte bu kasılmalar doğru park edilmemişse el freni ve fren diskleri yerine şanzuman ve kilitleme tırnağına binecektir.