Şimdi bazı şeylere açıklık getireyim. Kadranda gördüğünüz 70 veya 90 gerçek değeri göstermiyor. Bunun ispatını yapan ustanın videosu da var. Rampa çıkarken yağ sıcaklığı arttığını dijital gösterge gösteriyor ancak su sıcaklığı arttığı halde 90 derece sabit görüyoruz. Bu kullanıcıların paniklememesi adına yapılmış olabilir.
105'lik TDI'da DPF var. DPF, rejenerasyon yapılırken aracın motoru devirli kalır, stop/start çalışmaz. Egzoza yaklaşıp bakarsanız, koktuğunu ve zemini siyaha çevirdiğini görürsünüz. Hatta bu çıkan gaz çok sıcak olduğu için arkaya başka bir aracı çok yanaşık şekilde durulmaması gerektiğini bile söyleyen usta var; tampon erimesine yol açabilirmiş.
DPF tıkanma eğilimine girdiğinde, motor rejenerasyon yaparken motoru kapatsanız dahi fanı kapatmaz. En az 5 en çok 10 dk içinde fan kapanır. Fan açıkken motorun kapatılması tavsiye edilmez. Kadranda DPF ışığı yanarsa, el kitapçığında yazan talimatı uygulamanız halinde sorun kendilinden çözülebilir. Hatta bu talimatı uygulamadan sadece araç çalışır vaziyette bırakırsanız da DPF ışığı sönebiliyor. Aracı bağırttırmanıza gerek yok. 2500-3000 devir aralığı bu iş için yeterli.
Rölantinin 1000 devirde durması, ya DPF rejenarasyonu, ya klima, ya akünün zayıflığı olarak yorumlanabilir. Akü gereken değere eriştiğinde devir anında düşecektir. Düşmüyorsa diğer durumlar devrededir. Stop/start sık kullanıldığında aküde problem yoksa genellikle DPF ile alakalı bu devir yüksek kalıyor. Mazotu opet'ten de alsanız bir şey değişmiyor tecrübeyle sabit.