škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Astra K - Insignia - Golf testim ve Ceed karşılaştırmam

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Dün insignia için Opal'dan randevum vardı. Fakat ben aracı uzun süreli almadım, sadece teste çıktım. Öncesinde golf 7, SOnrasında astra K'yı da test ettik, izlenimlerimi kısaca aktarayım (çünkü çok detaylı test ettim diyemem)

Araçlar:
Golf 7 1.6 TDI DSG Highline
Insignia 1.6 CDTI Otm Cosmo
Astra 1.6 CDTI Otm Innovation (en üst donanım)

Öncelikle 3 araçta da yakıta bakmadım, baştan ihmal edince gerisi öyle geldi diyelim. Sürüşe odaklandım. Bi ara Golf'te kontaktan itibaren 5.9 değerini gördüm ki bayiden baya bi aşağıdaydık, benim araç da öyle yakardı en fazla. Opel'lerin yol bilgisayarından satış temsilcisi de bihaberdi, beceremedik onlarda. Ailece (eşim ve cocuk) + satış temsilcisi 4 kişi olarak test ettik. Aklımda kalanlar,

- Insignia ve Astra beklediğim kadar (yol sesi açısından) sessiz değildi. Insignia yine iyiydi fakat Golf kadar değildi. Astra K'da ise yalıtım geri gitmiş bence.

- Golfte yalıtıma baya kasmışlar. Motor aslında çok sessiz olmayan bi motor (Octaviadan az çok biliyorum) fakat golf'te sesi çok derinden geliyor, kabin ile arası baya iyi yalıtılmış. Alttan hiç ses gelmiyor değil golf'te, odtu bulvarında kaymak asfaltta test ettik ama yol sesi yok diyemem. Hatta hanım "sen yol sesinden şikayet ediyordun ama bunda da var" dedi. Bana kalırsa daha az tabi ki ama var.

- Insignia insana "hadi gezek" diyor :) tam bir keyif ve uzun yol arabası. Sportif bir sedanda olduğunuzu hissettiriyor. Baba arabası ama dinamik. Uzun yola gidecek olsam direk içlerinden alacağım araba, tatil esintisi var içinde :)  1.6 CDTI Otm vites kombinasyonu ile biraz törpü yemiş olsa da arabayı götürmekte yetersiz diyen çarpılır. Sadece performans isteği olanlara yetersiz gelebilir. Onun haricinde iş görür'ün 1 tık yukarısında. Manueli de kesinlikle test edilmeli. Adaptif cruise mükemmel bi şey olmuş. Bundan sonra aranan donanım olur. Öndeki araçla mesafenizi basbaya koruyor. Fren yapıyor gaza basıyor... Bi ara önüm açık olmasına rağmen galiba yan şeritte yakın bir araç yüzünden de fren yaptı, onun haricinde mükemmeldi diyebilirim.

- Astra K alt yalıtım hariç mükemmel olmuş diyebilirim. Hanımın düşüncesi, golfe o para verilmez ama astraya verilir şeklindeydi :) Ben o kadar radikal konuşmayacağım, bence Golf'te görünmeyen şeylere daha iyi çalışılmış ama Astra K varken şu an Golf 7 almam gibime geliyor. Astrada özellikle donanım manyak olmuş. Bi ara araba altımdan kayar gibi oldu. Sanki lastiklerden biri mi patladı diyecektim ki araba şerit ihlalimi yakalayıp beni şeridime döndürmüş :D 4-5 saniye çizgi üzerinde giderseniz direksiyon müdahale edip sizi döndürüyormuş. Ayrıca asyta K'da süspansiyonların darbe emişi de J kasaya göre iyileşmiş gibi gibi geldi.

- Astra küçülmüş diyenleri okudum ama iç mekan ferahlamış. Arka diz mesafesi golf'ten az değil, J kasaya göre artmış. Bagaj küçülmüş ama benim ceed'in bagajından küçük değil. Küçülme sadece bagajı biraz 308'vari büyük olan J kasaya göre. Hanım neresi küçükmüş bagajın dedi mesela.

- Astra 1.6 dizel otm kombinasyonu insigniaya göre daha atik, gayet yeterli, hatta performanslı denebilir. Manueli ciddi ciddi tatmin eder performans arayanları ama manuel test aracı yoktu malesef deneyemedim. Astrada motor sesinin de düşük olduğu zaten herkesçe ifade ediliyor. Astrada ve insigniada ekranda olsun aynalarda olsun sürekli uyarılar var. Donanım listesi çok uzun.

- 3 araç içinden performans olarak astra>golf>insignia diyebilirim. İlk 2 birbirine çok yakın, astraya torpil geçmiş olabilirim. Ama şunu da belirteyim ki Ceed'im hiçbirisinden geri değilmiş.

- Bizim ufaklığa tek tek arabaları sorduğumda astra dedi (golfü sordum, şu arkada klima olan mı dedi :) ortası çok yüksek dedi (şaft t.)). Hanım opelleri sevdi. Golf için daha sert ifadeler kullandı, hatta fiyatını görünce 10 bin tl daha bana versinler ceed'i ben satayım onlara dedi :) Bizim kapı içleri daha güzel, araba daha geniş dedi. Bence hepsinin kendine has bağlayıcı özellikleri mevcut ama hemen şimdi birini alacaksın deseler astrayı alırdım.

- Düz yolda ani şerit değiştirme ve döner kavşak içinde hızlanma testini 3 araca da uyguladım. Üçünden de güzel dönüşler aldım. Kendi aracımda eksikliğini hissettiğim direksiyon hassasiyeti üç araçta da gayet iyi seviyede. Araçta yalnız olsaydım bu konuda daha net şeyler yazabilirdim ama satış temsilcisi yanımda iken fazla şieyapamıyorum mazur görün.

- Astrada ankara Opal liste fiyatı üzerinden 500 kâât falan düşeriz dedi :) halbuki diğer bayilerde 3-5 bin tl arası indirimleri mevcut olduğunu okuyoruz. Golf için %5 lovemark indirimi + %1 bayi indirimi yaptı, ufak bi şeyler daha yapabiliriz dedi. Ki bayi indiriminin %2 olabildiğini yine okuyoruz.

- Her iki showroomda da çok iyi karşılanıp uğurlandık. Opeldeki arkadaş baya samimiydi. VW'de ise önce telefonla, sonra kapıda karşılandım resmen (randevulu gitmiştim). Araç satmak için baya ilgiliydi temsilci arkadaş.

SONUÇ:

- Insignia zaten güzel ama bütçe dışı benim için. Diğer 2 aracı ise ciddi anlamda değerlendiriyorum. Amaç önümüzdeki sene Allah ömür verirse sıfır ya da 2. el olarak almak.

Şu an için Ceed'i satıp ASTRA/GOLF ikilisinden birisini almak gereksiz, aracım gayet iyiymiş :) Ama değişim zamanı geldiğinde astrayı gayet mantıklı buldum.

Ceed iç mekan olarak bu 3 aracın da gerisinde değil. Tokluk, malzeme kalitesi, detaylar tabi ki almanların iyi olduğu konular ama ceed bu konularda da aman aman geride değil. Performans olarak kesinlikle geride değil. Sürüş zevki olarak da öyle. Kısacası bu testlerden sonra aracım Ceed'e olan saygım arttı diyebilirim. Hatta ankaraya giderken gişelerden 5-10 dakika önceki tesislerin ve benzinliğin olduğu düzlükte max hız denemesi yaptım, araç 200'ü kolayca devirip 220 rahat görür dediğim yerde kesici ile tanıştım :) ama 128 beygirin nerede olduğunu da görmüş oldum. 200'e doğru şaka gibi hızlanıyor. Ve hızı da hissettirmiyor.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sorularınız olursa cevap vermeye çalışırım ;)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Ben her nedense Golf ü beğeneceğinizi düşünmüştüm..
Zaten aynı segment araba alınacaksa, üstelik daha fazla paraya
değişimin pek mantığı bence yok.
Para çoksa durum farklı tabi:D
Sıfır almazsınız diye tahmin ediyorum..


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Akif Hoca;541271
Ben her nedense Golf ü beğeneceğinizi düşünmüştüm..
Zaten aynı segment araba alınacaksa, üstelik daha fazla paraya
değişimin pek mantığı bence yok.
Para çoksa durum farklı tabi:D
Sıfır almazsınız diye tahmin ediyorum..

Hocam sıfır da bir ihtimal fakat nasıl olur, mesela şu an Astra 1.6 Cdti Dynamic 83 küsür ve 80'e bırakıyorlar. Olağanüstü şeyler olur da 75'e gelirse affetmem :D ama seneye belki. Olmazsa 2. el olabilir tabi. Ya da Golf comf+sürüş konf paketi kasa değişimine yakın 75 altına sarkarsa yine düşünülebilir.

Şu anki kararım, mevcut araba paşa paşa binilir, 80 bin km civarı çok değer kaybetmeden satılır. 1-2 kalem haricinde eksiği yok, keyifli bi arabam var. D sınıfı ihtimali düşük çünkü günde 3-4 kere garaja girip çıkıyorum. Pratik araba daha çok hoşuma gidiyor.

Golf için verilen teklifi de paylaşayım bu arada.



Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;541351
Hocam sıfır da bir ihtimal fakat nasıl olur, mesela şu an Astra 1.6 Cdti Dynamic 83 küsür ve 80'e bırakıyorlar. Olağanüstü şeyler olur da 75'e gelirse affetmem :D ama seneye belki. Olmazsa 2. el olabilir tabi. Ya da Golf comf+sürüş konf paketi kasa değişimine yakın 75 altına sarkarsa yine düşünülebilir.

Şu anki kararım, mevcut araba paşa paşa binilir, 80 bin km civarı çok değer kaybetmeden satılır. 1-2 kalem haricinde eksiği yok, keyifli bi arabam var. D sınıfı ihtimali düşük çünkü günde 3-4 kere garaja girip çıkıyorum. Pratik araba daha çok hoşuma gidiyor.

Golf için verilen teklifi de paylaşayım bu arada.

Bu paralara C segmenti araba için halen alışamadım.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
C segmenti memur işi Akif Hocam, maliyetler ucuz, lastik bakım vs + daha az zarar ettiriyor.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;541575
C segmenti memur işi Akif Hocam, maliyetler ucuz, lastik bakım vs + daha az zarar ettiriyor.


Katılıyorum, C segmenti çoğunluk ş.içi, yılda 1-2 ş.dışı kullanlar için ideal..
Sıfır fiyatları çok yüksek, bu paralara memur sıfır zor alır..
Ben de Sıfır C alacağıma daha uygun fiyata D alıp binerim mantığıyla aldım..
Hem 2. el olunca değer kaybı da sıfırdaki kadar fazla olmuyor:)


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;541581
ceed dizelmi hocam ? ortalama yakıt tüketiminiz nedir ?


Dizel düz ilker abi daha görmemiş ben cevap vereyim :) şehir içi 6-6.5 yakıyor [emoji2]


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: veracocha;541581
ceed dizelmi hocam ? ortalama yakıt tüketiminiz nedir ?


Alıntı yapılan: Esariipek;541589
Dizel düz ilker abi daha görmemiş ben cevap vereyim :) şehir içi 6-6.5 yakıyor [emoji2]


6 - 7 diyelim duruma göre. Ama mesela ankara içinde baya iyiydi. 5.5 ile ankaraya girdim, uzun süre de 5.5 değişmemişti. Karabükte fazla yakıyor 7 gibi. Ama 1.3 cdti ile 7.5 yakıyordum burada.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: mustisahin;541575
C segmenti memur işi Akif Hocam, maliyetler ucuz, lastik bakım vs + daha az zarar ettiriyor.


Hele 205/55/16 ise kralsın :D


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
:)Ilker Hocam, konunu dağıtmak istemem ama benzer bi karşılaştırmayıda ben gözlemledim, izninle senin konunda paylaşayım,
Gecen hafta Persembe günü 2012 Ford Focus 1.6 tdci ile Izmitten Istanbula sabah gidip, aksam döndüm, yakıt tüketimini konusunda paylaşmıstım,
Cumartasi ise kendi aracım 2013 VW Golf 1.6 tdi ile aynı güzergahı gidip geldim,
Yakıt olarak tdi 0,2 - 0,3 lt/100 km gibi az yakıyor,
Asıl dikkatimi çeken Focusun konforsuzluguydu, önde koltuk destekleri iyi oldugundan pek farketmiyorsun ama arkada oturanların canı cıkıyor uzun yol hızlı kullanımda, arkası cok sekiyor, yatay sallantıda cok fazla,
Golf u cok daha hızlı kullanmama ragmen rahatsızlık hissettirmiyor, 80 de ne ise 180 dede o, birde insanların Torsiyon cubuguyla dalga geciyorlardı:), gülüyorum onlara,
Insanların dilinde dolaşan 'yol tutuş' iyi olayı dogru tamam, fakat diger şeyler eksik olunca zaten arabayı zorlamak icin rally moduna girmelisin, aile ile yolculukta buda mümkün degil, yolcular rahatsız oluyorlar:)

Izmit giselerden cıkısda 5,20d nin pesinde epey 130-180 bandında gittik, yol istemedim çünkü basarsa yetisemezdim, sonra ardadan bi A3 genç geldi, yol verdim, 5,20d dende yol istedi, geçti, bende A3 un pesinden epey gittim, rahatsız olmuyorsun, demem o ki, bu segmentte Golf un eline su dökecek yok gibi, hersey tadında yapılmıs, buda normal son kullanıcının istedigi aslında:ok:


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=13814&page=417