škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Vites değişimi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı benta67

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
İlk defa otomatik vites araç alan ve kullanan biri olarak 1.2 yeti ambition 3 gün önce aldım. Araçtaki otomatik vites kutusundaki R,N,D,S harfleri bulunmaktadır. Normalde D harfinde kullanıyorum aracı şu anda ancak sport kullanıma geçmek için D kısmında 90-100 kmde kullanırken direk S kısmına geçebilirmiyiz yoksa aracı çalıştırınca dogrudan vitesi S kısmına almak mı gerekiyor,bilgilendirirseniz sevinirim.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Bence alınabilir zaten D ve S konumu arasında mekanik açıdan fark yok aynısı.Yani dişliler filan değişmiyor.Sadece vites değişim zamanlaması ve motorun tepkisi elektronik olarak değişiyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Her an D ve S arasında geçiş yapabilirsin


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: benta67;432297
İlk defa otomatik vites araç alan ve kullanan biri olarak 1.2 yeti ambition 3 gün önce aldım. Araçtaki otomatik vites kutusundaki R,N,D,S harfleri bulunmaktadır. Normalde D harfinde kullanıyorum aracı şu anda ancak sport kullanıma geçmek için D kısmında 90-100 kmde kullanırken direk S kısmına geçebilirmiyiz yoksa aracı çalıştırınca dogrudan vitesi S kısmına almak mı gerekiyor,bilgilendirirseniz sevinirim.

Sorun olmaz, geçiş yapmaktan ziyade gaz pedalına yüklenin, aynı tepkiyi alırsınız:)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Hareket halinde D-S ve N(BOŞ) konumlarına geçebilirsiniz :) Ufak bir tavsiye ışıklarda durduğunuz zaman aracı Boşa (N) alırsanız daha az yakıt tüketimi olur :)


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;432313
Hareket halinde D-S ve N(BOŞ) konumlarına geçebilirsiniz :) Ufak bir tavsiye ışıklarda durduğunuz zaman aracı Boşa (N) alırsanız daha az yakıt tüketimi olur :)

Hareket halinde bosa alma kismina katılmıyorum malesef
Birde benim arac icin ( ki butun dsg ler boyledir diye düşünüyorum) ayak frende dururken arac bosa aliyor frenden cekince vitese geciyor bu durumda durduğunuzda bosa almaya gerek yok ..


Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Hareket halinde d den s e, s den d ye gonul rahatligi ile alabilirsiniz... ama n ye almayin, surus guvenligi acisindan tehlikelidir....


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: josefsalvatini;432323
Hareket halinde bosa alma kismina katılmıyorum malesef
Birde benim arac icin ( ki butun dsg ler boyledir diye düşünüyorum) ayak frende dururken arac bosa aliyor frenden cekince vitese geciyor bu durumda durduğunuzda bosa almaya gerek yok ..


Belli bir saniyeden sonra kavramadan bırakıyor haklısınız ama o sürede sonuçta araç gitmek istiyor ben genelde ışıklara yaklaşırken boşa atıyorum en temizi..


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Işıklarda boşa almaya gerek yok, frene basınca kavramayı bırakıyor. N konumunda yağlama kesiliyor


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;432313
...Ufak bir tavsiye ışıklarda durduğunuz zaman aracı Boşa (N) alırsanız daha az yakıt tüketimi olur :)
Hiç gerek yok. Frene biraz daha yüklenirsen, rölantisinin 650d/d' ye düştüğünü göreceksin. Frene sadece aracı durduracak kadar basarsan, her an gitmeye hazır oalrak bekliyor ve rölantisini 900-1000d/d' de tutuyor.:wnk:


Çevrimdışı uyarsukru

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;432434
Hiç gerek yok. Frene biraz daha yüklenirsen, rölantisinin 650d/d' ye düştüğünü göreceksin. Frene sadece aracı durduracak kadar basarsan, her an gitmeye hazır oalrak bekliyor ve rölantisini 900-1000d/d' de tutuyor.:wnk:

yalnız şöyle birşey olduğunu düşünüyorum. Araç rölantide de olsa hareket etmek istiyor ve biz bunu frene basarak engelliyoruz bu şekilde araca drenç uyguladığımız için debriyaj balatasının ömrünü azaltmış olmaz mıyız? Yani bence ışıklarda N ye almakta fayda var.
Benim 2005 octi FSI triptronikte frene basılı tutunca araba gitmek istiyor acaba DSG lerde durum farklı mı?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: uyarsukru;432499
yalnız şöyle birşey olduğunu düşünüyorum. Araç rölantide de olsa hareket etmek istiyor ve biz bunu frene basarak engelliyoruz bu şekilde araca drenç uyguladığımız için debriyaj balatasının ömrünü azaltmış olmaz mıyız? Yani bence ışıklarda N ye almakta fayda var.
Benim 2005 octi FSI triptronikte frene basılı tutunca araba gitmek istiyor acaba DSG lerde durum farklı mı?

Ayağın frendeyken DSG'de sıfır kavrama
 
O senin dediğin eski nesil tork konvertörlülerde kaldı  ;)


Çevrimdışı uyarsukru

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;432510
Ayağın frendeyken DSG'de sıfır kavrama
 
O senin dediğin eski nesil tork konvertörlülerde kaldı  ;)


Anladım irfan abi, henüz dsg ye geçemedik inş bi gün oda olur :D