škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araca girişte ışık ve kapı kolu algılama sorunları...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Merhaba,
Aracım 2017 Superb 1.6 TDI Prestige paket 27.000 km de
Garanti uzatma yaptırdığım için garantisi devam ediyor
Aracımı normalde sadece haftasonları kullanırım, yani hafta içi garajda yatar
Cumartesi sabah biner, pazar akşamı parkederim
Korono günlerinde de, arabayı yine haftada bir onbeş dakika kullanmayı ihmal etmedim
Son iki haftadır karşılaştığım bir konuda sizlerin fikrini almak istiyorum
İki hafta önce aracımın yanına gittim, önce bagajı açtım, bagaj aydınlatması yanmıyordu, bagajı kapatıp kapıyı açtım, aracın tavan lambası da yanmıyordu.
Araç sorunsuz çalıştı, geri döndüm, aracı parkettim, bagajı açtım, lamba yanıyordu.
Bir sonraki kullanımda sorun yaşamadım
Daha sonraki kullanımda aynı sorun oluştu, eve geri döndüğümde yne sorun yoktu.
Önceki gün aracın yanına gittim, kapıyı açmak istedim, kapı kolumu elimi algılamadı. Elimde eldiven yoktu, anahtar cebimdeydi, ve bir ay önce de uyarı mesajı verdiği için anahtar pilini kaliteli bir pil ile değiştirmiştim
anahtarı cebimden çıkarıp kapı koluna yaklaştırıp tekrar denedim yine elimi algılamadı. Anahtar üzerindeki açma tuşu ile kapı açıldı, aracı kullandım geri döndüm, kapı koluna dokunarak kapıyı kilitleyebildim
Tüm bu yazdıklarım sanki akünün zayıflaması gibi görünüyor benım fıkrımce
Fakat servise gitsem bu soruna rastlayamayacaklar, akü garanti kapsamına giriyor mu bilmiyorum.
Benzer sorunu yaşayan , fikri ya da önerisi olan var mıdır ?
İyi günler

Aydın K.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Araç 4-5 gün yatınca kendini tasarruf moduna alıyor dolayısıyla ön yolcu kapısına dokununca açılmaması normal ancak şöfor kapısına dokununca açılmadıysa akünüzden şüphe edebilirsiniz.


Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Bagajdaki 12v soketinden ölçsem olur mu, direkt akü üzerinden mi ölçmek gerekir acaba ?
Akü ile soket arasında gerilim düzenleyici bir devre var mıdır bilemedim


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: AydinK;656173
Bagajdaki 12v soketinden ölçsem olur mu, direkt akü üzerinden mi ölçmek gerekir acaba ?
Akü ile soket arasında gerilim düzenleyici bir devre var mıdır bilemedim


Doğrudan akü kutup başlarından ölçün derim. Bi çalıştırmadan önce bir de çalıştırıp ölçün.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429

Bu başlıkta derya deniz örnekler fikirler var


Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Teşekkürler, okumaya başladım, uzun bir post...

Alıntı yapılan: lrfan;656174
Doğrudan akü kutup başlarından ölçün derim. Bi çalıştırmadan önce bir de çalıştırıp ölçün.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429

Bu başlıkta derya deniz örnekler fikirler var


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Akünüzün aşırı zayıflamış olma ihitimali çok yüksektir.
Benim araçta da anahtarsız giriş var, benim akü biraz zayıf düşünce, yolcu tarafı hiç algılamıyor el dokunmasını.
Aracı sadece hafta sonunda kullanıyorsanız, kesinlikle araç şarj aleti edinin ve peryodik 15 günde bir en az 2 saat şarj ediniz.
İrfan Bey'in önerdiği konuda çok tecrübe var.
İşe ölçüm yapmak ile başlayabilrisiniz.
 Aracın kaputunu açın ve kapılari kilitleyin. 3-4 dakika beklemeden sonra doğrudan akü kutup başlarından ölçüm yapın. Gerilim 12.0 V ve altındaysa iş vahim demektir. Çakmaktan ölçüm yaparsanız, aracın bagajı açık olacak ve enerji sarfiyatı olacak, o durumda akünüz daha da zayıf değer verecektir. En reel değer kapılar kilitli, 3-5 dakika bekleme sonrası.


Veya aşağıdaki cihazdan alın, kabindeki çakmağa takın, kapılari kilitleyin ve dışarıdan izleyin sonucu.
https://urun.n11.com/elektrik-olcum-cihazlari/arac-aku-dijital-volt-olcer-voltmetre-P394905678?gclid=EAIaIQobChMI9Yj8to226QIVzuvtCh1jhAIZEAQYAyABEgJzXvD_BwE&gclsrc=aw.ds


 
Servise giderseniz, akünüzü şarj etmek üzere aracı bir gün servise alacaklar. Araç kullanımı aynı devam ederse, 30-35 gün sonra aynı duruma gelecektir.
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2020, 17:44:58 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Teşekkürler,
tekrar aynı sorunla karşılaştığımda akü üzerinden ölçüm yaparak kontrol edeceğim, elimde multimetre mevcut

Alıntı yapılan: Levcho;656176
Akünüzün aşırı zayıflamış olma ihitimali çok yüksektir.
Benim araçta da anahtarsız giriş var, benim akü biraz zayıf düşünce, yolcu tarafı hiç algılamıyor el dokunmasını.
Aracı sadece hafta sonunda kullanıyorsanız, kesinlikle araç şarj aleti edinin ve peryodik 15 günde bir en az 2 saat şarj ediniz.
İrfan Bey'in önerdiği konuda çok tecrübe var.
İşe ölçüm yapmak ile başlayabilrisiniz.
 Aracın kaputunu açın ve kapılari kilitleyin. 3-4 dakika beklemeden sonra doğrudan akü kutup başlarından ölçüm yapın. Gerilim 12.0 V ve altındaysa iş vahim demektir. Çakmaktan ölçüm yaparsanız, aracın bagajı açık olacak ve enerji sarfiyatı olacak, o durumda akünüz daha da zayıf değer verecektir. En reel değer kapılar kilitli, 3-5 dakika bekleme sonrası.


Veya aşağıdaki cihazdan alın, kabindeki çakmağa takın, kapılari kilitleyin ve dışarıdan izleyin sonucu.
https://urun.n11.com/elektrik-olcum-cihazlari/arac-aku-dijital-volt-olcer-voltmetre-P394905678?gclid=EAIaIQobChMI9Yj8to226QIVzuvtCh1jhAIZEAQYAyABEgJzXvD_BwE&gclsrc=aw.ds


 
Servise giderseniz, akünüzü şarj etmek üzere aracı bir gün servise alacaklar. Araç kullanımı aynı devam ederse, 30-35 gün sonra aynı duruma gelecektir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AydinK;656177
Teşekkürler,
tekrar aynı sorunla karşılaştığımda akü üzerinden ölçüm yaparak kontrol edeceğim, elimde multimetre mevcut
Aydın bey; Hatayla karşılaşmayı beklemenize gerek yok, hatta kesinlikle beklemeyiniz. Akünüz muhtemelen dip seviyelerdedir.
Bir an önce ölçüm yaparak durumu görmenizde fayda vardır. Aküler derin deşarja düştükçe ömürleri kısalmaktadır.
Haftalık 1-2 marş ve 10-15 dakika çalıştırmak ile akünün gerilim durumu değişmez, marştan kaybolan enerji yerine gelmez ve asla şarj olmaz.
Ölçüm yaparsanız, durumu görmüş olursunuz ve bir an önce önlem alırsınız.
Bence 12 voltun altında bir gerilim değeri çıkacaktır, bu da kritik durumdur.


Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
[MENTION=8805]irfan[/MENTION] ve  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION],
cevaplarınız için teşekkürler
Aracımı en son dün yaklaşık 30 saat kadar önce , 15km gidiş, 15km dönüş toplam 30km kadar kullandım, yani 30 saattir kapalı otoparkta.
Şimdi aracın yanına indim, herhangi bir sorunla karşılaşmadım, kapı kolu algıladı, tavan lambaları yandı. Aracı çalıştırmadan kaputu açtım.
Elimde biri 30 yıllık, digeri de 1 yıllık iki adet multimetre var.
Direkt olarak akü kutup başlarından ölçüm yaptım. birinden 12.04 volt,  diğerinden ise 12.10 volt değerlerini gördüm. Büyük ihtimalle aracı en erken  20 mayıs tarihinde kullanırken aracı çalıştırmadan önce ve eve döndükten sonra ayrı ayrı yine ölçüm yapmayı düşünüyorum.
Sizce 12.10 volt boşta akü gerilimi normal midir ?
  [MENTION=8805]irfan[/MENTION] ın paylaştığı linkteki okuduğum bilgilere göre 12.00 ile 12.20 arasındaki bir değer, %25 - %50 arasında bir akü kapasitesini gösteriyor ki bu da akü nün artık riskli duruma geldiğini belirtiyor anladığım kadarı ile.
Bir de, aracın garantisi devam ediyor, akü garanti kapsamı dahilinde midir, sizce servis üzerinden değişim şeklinde bir çözüm denemeli miyim ?
Mevcüt akünün resmini de paylaşıyorum
Teşekkürler

Edit: Ek Bilgi
Konu ile ilgisi var mıdır bilmiyorum, forumda araştırma yaparken şimdi aklıma geldi
Son beş seferdir aracımı çalıştırdığımda, iki sefer " Manevra frenleme fonksiyonu şu anda devre dışı "  şeklinde bir hata mesajı verdi

« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2020, 22:00:30 Gönderen: AydinK »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Aydın bey, 12.4 voltun altındaki gerilimde aküde sulfatlaşma başlar ve akü ömrü riske giriyor. Aldığınız gerilim kesinlikle risklidir. Akünüz hemen şarj edilmezse ölmeye devam eder.
Moll marka akülerde seri hata olduğunu okumuştum forumlarda. Servise bi gidin şansınızı deneyin.
Ama aracın sürüş geçmişini soracaklar size ve az kullanımdan dolayı derin deşarja girmiştir diyebilirler.
Düşük gerilim aracın tüm sistemlerinde dengesiz çalışmaya sebep oluyor ve arızaya yol açabiliyor.
Benim aracın aküsü 12.2 voltajlara düşünce motor geç mars alıyor ve sarsıntılı çalışıyor.


Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Bu durumda ilk fırsatta servis ile görüşeceğim, gelişmeleri burdan sizlerle de paylaşırım
yardımlarınız için teşekkürler

Alıntı yapılan: Levcho;656182
Aydın bey, 12.4 voltun altındaki gerilimde aküde sulfatlaşma başlar ve akü ömrü riske giriyor. Aldığınız gerilim kesinlikle risklidir. Akünüz hemen şarj edilmezse ölmeye devam eder.
Moll marka akülerde seri hata olduğunu okumuştum forumlarda. Servise bi gidin şansınızı deneyin.
Ama aracın sürüş geçmişini soracaklar size ve az kullanımdan dolayı derin deşarja girmiştir diyebilirler.
Düşük gerilim aracın tüm sistemlerinde dengesiz çalışmaya sebep oluyor ve arızaya yol açabiliyor.
Benim aracın aküsü 12.2 voltajlara düşünce motor geç mars alıyor ve sarsıntılı çalışıyor.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AydinK;656181
[MENTION=8805]irfan[/MENTION] ve  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION],
cevaplarınız için teşekkürler
Aracımı en son dün yaklaşık 30 saat kadar önce , 15km gidiş, 15km dönüş toplam 30km kadar kullandım, yani 30 saattir kapalı otoparkta.
Şimdi aracın yanına indim, herhangi bir sorunla karşılaşmadım, kapı kolu algıladı, tavan lambaları yandı. Aracı çalıştırmadan kaputu açtım.
Elimde biri 30 yıllık, digeri de 1 yıllık iki adet multimetre var.
Direkt olarak akü kutup başlarından ölçüm yaptım. birinden 12.04 volt,  diğerinden ise 12.10 volt değerlerini gördüm. Büyük ihtimalle aracı en erken  20 mayıs tarihinde kullanırken aracı çalıştırmadan önce ve eve döndükten sonra ayrı ayrı yine ölçüm yapmayı düşünüyorum.
Sizce 12.10 volt boşta akü gerilimi normal midir ?
  [MENTION=8805]irfan[/MENTION] ın paylaştığı linkteki okuduğum bilgilere göre 12.00 ile 12.20 arasındaki bir değer, %25 - %50 arasında bir akü kapasitesini gösteriyor ki bu da akü nün artık riskli duruma geldiğini belirtiyor anladığım kadarı ile.
Bir de, aracın garantisi devam ediyor, akü garanti kapsamı dahilinde midir, sizce servis üzerinden değişim şeklinde bir çözüm denemeli miyim ?
Mevcüt akünün resmini de paylaşıyorum
Teşekkürler

Edit: Ek Bilgi
Konu ile ilgisi var mıdır bilmiyorum, forumda araştırma yaparken şimdi aklıma geldi
Son beş seferdir aracımı çalıştırdığımda, iki sefer " Manevra frenleme fonksiyonu şu anda devre dışı "  şeklinde bir hata mesajı verdi

Aydın Kardeşim,
Superb'imi 2017 Mayıs sonu aldım. Style paket... Üzerinde Moll akü vardı ve geçen kış sizinki benzeri bir durumu 3 kez aralıklı olarak yaşadım. Akü şarji son derece zayıfladı,  birkaç kez gezici servis imdadıma yetisti ve sonunda garantiden değişti... Daha önce de bu satırlarda konu etmiştim. Moll marka akülerde bu tip sıkıntı yaşama olasılığı çok yüksek olduğu, ciddi bir sikayet geldiği söylendi ve değiştirildi.
Tavsiyem, acilen aküyü değiştirmeniz yönündedir.
Bilginize...
19 Mayıs Bayramınızı ve Kadir gecemizi kutlarım.
Sevgilerimle

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2020, 15:05:29 Gönderen: EnginT »
Engin Tunçay


Çevrimdışı AydinK

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Engin bey teşekkürler,
İyi bayramlar, hayırlı kandiller
Servisi bu bilgilerle zorlamaya çalışacağım, yarın sabah ilk işim servisi aramak olacak.
Cuma günü 12.1v olarak aldığım ölçüm, pazartesi 11.8v olarak çıktı. Araç marş esnasında daha uzun sürede çalışabildi, on dakika aracı çalıştırdım, döndüğümde akü ancak 12v değerne ulaşabilmişti. Sizlerin verdiği bilgiler ışığında garantiden ya da değil, acilen akünün değişmesi gerektiği belli oldu


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AydinK;656217
Engin bey teşekkürler,
İyi bayramlar, hayırlı kandiller
Servisi bu bilgilerle zorlamaya çalışacağım, yarın sabah ilk işim servisi aramak olacak.
Cuma günü 12.1v olarak aldığım ölçüm, pazartesi 11.8v olarak çıktı. Araç marş esnasında daha uzun sürede çalışabildi, on dakika aracı çalıştırdım, döndüğümde akü ancak 12v değerne ulaşabilmişti. Sizlerin verdiği bilgiler ışığında garantiden ya da değil, acilen akünün değişmesi gerektiği belli oldu

Size naçizane bir öneri daha, akü değişecek olursanız kesinlikle Agm tipi iyi bir marka akü alın ve kendinize rutin oluşturarak akünüzü voltajını takip altına alın. Servis değişimi olursa da Agm akü talep ettiğinizi söyleyin.
Agm tipi aküler derin deşarja daha çok dayanır ve daha uzun omürlüler, tam da bizim gibi aracını az surenler içindir agm ler.
Eğer aracınızı haftalık en az 100-150km veya ayda bir kez 300km ve üstü sürmüyorsanız yeni akü de benzer duruma düşecektir zamanla. Akünün zayıf oması Vag grup tdi motorlarda çok belirgin motor sarsıntıları yapıyor ilk marş tan sonra 10-15 dakika.
Yeni akünüzü 12.4 volt altına düşürmezseniz ve rutin sarj edersiniz, 7 yil ve üstü kullanırsınız. Benim orijinal akü Varta Agm, 7 yıl dayandı, ki daha çalışıyordu ve ben ilk yıllarda hiç dikkat etmedim, bazen 2 ay aracın marşına basmadım ve aküyü de şarj etmedim.