škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Oto-Park.Com | Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance (2013)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Adamlar bekkediğim testi yapmış.
http://www.oto-park.com/haberler/celme-takmak-skoda-octavia-16-tdi-elegance/1523

Yalnızca otomotivde değil çoğu sektörde markalar, kuruldukları günden itibaren bir imaj oturtmak için çabalar. Rekabetin çetinliğine göre bu 10 ay da sürebilir, 10 yıl da.

Yeterince tanındıktan ve güvenildikten sonra, gün be gün yapılan yatırımların çapı küçülür, ortaya konan ürünlerin muadillerine attığı fark azalır. Artık ürünün kendisine değil pazarlamasına kasılmaya başlanmış ve ilk günkü kadar sıkı çalışmaya gerek kalmamıştır; müşteri zaten ikna olmuştur.

Skoda'nın son yıllarda çıkardığı otomobiller, Volkswagen'e geçmeden evvelki intibasını kırmak için grubun tüm imkanlarından faydalanarak çoğunlukla üstün bir değer sunuyorlardı. Ancak yeni Octavia, sanki sonraki döneme geçişin ilk sinyallerini veriyor.

Çeklerin simgesinin son hali, üç hayati kusurla geliyor: A segmenti standartlarında izolasyon, supercar standartlarında sürüş konforu ve hiçbir standarda uymayan tutuş dengesi(zliği).

Esasında 450 km sürdüğümüz test aracından bunları çıkarınca tablo parlak. Müzik sistemi kaliteli, ekran ve menülerin hem grafikleri hem kullanımı başarılı, arkası oturma odası, bagajı hangar, her yeri göz/kanca/fileyle dolu, uzunları harika aydınlatıyor, dönüş çapı kısa.

DSG'nin TDI'la uyumu da kusursuz. Motor karmada 5.5 litre yakıyor ve güzel yürüyor. Dunlop Sport Maxx RT'lerle araba çok etkili duruyor, hiç kafadan kaymıyor ancak arkasını mütevazı süratlerde bile bırakmaya kalkıyor. Bu davranış ESP sayesinde kısmen görmezden gelinebilir ancak yoldaki en ufak pürüzü kabine aktaran süspansiyon ve kuş uçsa içeri duyuran yalıtım, arabayla yaşamayı zorlaştırıyor.

Önceki nesille karşılaştırınca yeni Octavia'nın 100 kg'luk hafifliği ve buna paralel tüketim/performans üstünlüğü öne çıkıyor. Ayrıca arka taraf kıyas kabul etmeyecek oranda geniş ve bagajı daha büyük. Kadranlarla konsoldaki ekranlar da çağ atlamış.

Lakin orta konsolun üstündeki kapaklı eşya gözü bu kez atlanmış ve konfor ile izolasyon alanlarında geri adım atılmış. Malzeme kalitesiyse benzer seviyede.

74 bin liraya satılan otomobil, denk bir Golf'ten 8 bin TL daha ucuz ve buna rağmen Highline'da opsiyonel sunulan çoğu donanım, Elegance'ta standart. Bunları da ekleyince fark 15 bin liranın üstüne çıkıyor.

Az ama öz kusurlarına rağmen Octavia, fiyat/performans başarısını sürdürüyor.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LrNop2cfFXI[/YOUTUBE]

http://www.youtube.com/watch?v=LrNop2cfFXI
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
450 km kullandıkları araç için yazdıkları havada kalmış ve sayısal verilerden yoksun bir makale yazılmış. izolasyon neye göre kötü, içeri geçen sesin desibeli nedir? veya müzik sistemi hangi sisteme göre kaliteli?
video şirkette açılmadığı için izleyemedim ama makale bence zayıf.


Çevrimdışı mrtyl07

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 126
    • Profili Görüntüle
Ya o kadar kötü mü içeriye aldıgı ses ? bunun bi çözümü yok mu peki ?


Çevrimdışı yldzfurkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 327
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;456791
450 km kullandıkları araç için yazdıkları havada kalmış ve sayısal verilerden yoksun bir makale yazılmış. izolasyon neye göre kötü, içeri geçen sesin desibeli nedir? veya müzik sistemi hangi sisteme göre kaliteli?
video şirkette açılmadığı için izleyemedim ama makale bence zayıf.

Videoyu izlerseniz hangi marka ve sınıfa göre kötü/iyi olduğu açıkça belirtilmiş :) birde video daha çok 'kullanıcı yorumu' tarzında oldugu için burda bahsedilen sayısal verilerden çok  kullanıcıyı rahatsız edip etmeme durumu.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Testi yapanın kendi bakış açısı...Mesneti yok bence...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrtyl07;456796
Ya o kadar kötü mü içeriye aldıgı ses ? bunun bi çözümü yok mu peki ?


ben defalarca uzun yola gittim rüzgar ve motor sesi o kadar rahatsız edici değil bence. tabi bu kişiye göre değişir. ben müziği açtığım için bu sesleri duymuyorum bile.
videoyu eve gidince izliycem bakalım ne demişler.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bende 40küsür megapikselli lumnia alsam mı almasam mı diye düşünüyordum iyi olmuş kullanıcı yorumu.Windows'da kurtaramamış demek ki nokiayı:)


Ayrıca bu videoda VW-Skoda arasında her zaman bir fark olduğunu gayet net açıklamış.VW kendi grubunda alt markalarına aynı motor-şanzıman-şasiyide verse her zaman kendini üstün tutuyor.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Maalesef ses konusunda haklı.. Daha önce çok kez dile getirdim. Yenisine de bindim.
Rüzgar sesi ve yol sesi sıkıntısı var. Bunun için aracıma kendim yalıtım yaptım.
Pütür-Bitiself bant-firex


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
videoyu izledim ve burdaki tipleri aşırı goygoycu buldum. ses konusuna bişey diyemiyorum zira golf, passat, leon gibi araçları bilmiyorum. süspansiyon demişler, kopma çok fazla demişler. sanırım kopmadan kastettikleri tutuş ve arka tarafın (halk dilindeki kaba tarifiyle) g.t atması. bunun da o kadar lafını ettiler ama tek örnek yok. madem o kadar video çekmişler neden o anı kaydetmiyorsun kardeşim derler adama.

konfordan bahsetmişler (bu da sesle bağlantılı). bir ara (zaman 2:23) sürücü eleman "ne istersin, dinlenmek istersin" deyince ben zaten orda koptum. hele üstüne bir de (zaman 2:39) "şöyle bi geriye yaslan, hafif uykuya dalar moda geç falan" deyince gülmedim değil.
kardeşim araba ulaşım aracı değil mi? ne dinlenmesinden bahsediyorlar anlamadım. haa sürücünün yanındaki yolcular uyuyacaksa uyur zaten.

yazdıklarım benim düşüncem kimseyi bağlamaz. selamlar.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Yol bilgisayarı dikkatimi cekti, epey zorlamıslar aracı heralde,
ortalama hız: 53 km
toplam km   : 244 km
toplam zaman : 5:13 dk
ortalama tüketim : 7,2 lt


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Yorumlara bakınca Octavia kullanıcıları kesin tersine yorumlar yapar diye tahmin ediyordum zaten,aynı şeyleri benim Polo içinde ben düşünmüştüm :) Biz Türk halkı olarak aldığımız arabaya biri bir şey dediğinde malesef sindiremiyoruz,gerçekleri görmezden geliyoruz :) Dediğim gibi Polo içinde bir şeyler demişlerdi,başta hoşuma gitmedi,aa bunlar nasıl adam diye düşündüm ama sonra arabayı kullandıkça söylediklerinde ne kadar halklı olduklarını gördüm :) O nedenle şunu söyleyebilirim ki herkes aldığı arabayı test etmiştir,hoşuna gitmiştir almıştır,o nedenle onların yaptıkları yorumlar arabayı alanları değil alacak olanları daha fazla ilgilendiriyor bence. Onlara göre gürültülü olan şey sizlere göre olmayabilir,bu çok çeşitlilik gösteren bir yorum. Ama şunu diyebilirim ki,kullandıkları süre boyunca yaşadıklarını,gördüklerini asla çarpıtmayan,objektif insanlar.

Kişilikleri eğlenceli,zaten videoları asıl izletende bu. Kararında makara yapıp hem güldürüyor hem öğretiyorlar. Ülkemizde otomobil sektörü çok büyük,ama testler olsun,programlar olsun yetersiz + yetersiz. Böyle hevesli arkadaşlarımızı,abilerimizi görünce sonuna kadar destek veriyorum. Hiç bir araba kusursuz değildir,ama asıl mesele bunu kabullenip,evet ya benim arabamda bu var aynen dedikleri gibi diyebilmektir..

Kimse yorumumu yanlış anlamasın,şu durumda A7 Octavia bana göre Superb den bile alınası bir araç. Boyutlarıyla,tasarımıyla,kalitesiyle gerçekten Octavianın en zirvesi. Ama bazı eksileri var,bizde inceledik bizde gördük. Videonun sonunda dedikleri gibi,eksilerine rağmen o fiyata bu sınıfta alınacak bana göre tek araba. Alanlarkullananlar hayrını görsün,hiç gözleri arkada kalmasın,güle güle binsinler..
« Son Düzenleme: 22 Ocak 2014, 16:14:41 Gönderen: Can »


Çevrimdışı mcanerol

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Yalıtımla ilgili benim bugune kadar fark ettiğim en bariz sıkıntı aracın benzin deposundan geliyor :) Benzin böle özellikle yarım depo olduğu zaman kasislerden filan geçerken sanki biri arkadan su döküyorlar gibi geliyor :) motor ve rüzgar sesi şahsen çokta rahatsız etmiyor ama yok deil. Eğer çok rahatsız olursanız güzel bir yalıtım ile bütün sıkıntılardan kurtulursunuz hatta bu sefer hiç ses almaz hale gelir :)


Çevrimdışı bay80

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
Oto-park videolarını 1 senedir beğenerek takip ediyorum. Gerçekten diğerleri gibi bütün test ettiği arabaların hep artılarında bahsetmiyor varsa eksilerini de çekinmeden esprili doğal bir üslupla anlatıyorlar.
Gelelim sonuçlara; onlar 450 km test etmiş ben 18500 km yaptım :)
Süspansiyon gerçekten biraz sert ve sesli. Haa bagajı fulleyip arabada dört kişi olursanız sert süspansiyondan eser kalmıyor ve herşey yumuşuyor araba iyice yola oturuyor ve daha fazla güven hissettiriyor. Bir de test ettikleri araba 17 jant, benim arabam 16 jant aradında mutlaka fark olur.
Arkadan atma yorumlarına ben de katılıyorum.
Ses sistemi başarılı demişler ama biraz daha iyi olabilirdi.
Ses izolsayonunda kötü demişler, bu yoruma kesinlikle katılmıyorum. Bu sınıfa göre ne motor sesi ne de yol sesi duyuyorum ben aracımda.

Octavia rakiplerine göre hem donanım hem fiyat avantajı olarak tercih edilecek bir araba


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
her türlü gideri var arkadas.  golfun bagaji nerde octavianin ki nerde. her turlu tercih edeeim.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bay80;456857
Oto-park videolarını 1 senedir beğenerek takip ediyorum. Gerçekten diğerleri gibi bütün test ettiği arabaların hep artılarında bahsetmiyor varsa eksilerini de çekinmeden esprili doğal bir üslupla anlatıyorlar.
Gelelim sonuçlara; onlar 450 km test etmiş ben 18500 km yaptım :)
Süspansiyon gerçekten biraz sert ve sesli. Haa bagajı fulleyip arabada dört kişi olursanız sert süspansiyondan eser kalmıyor ve herşey yumuşuyor araba iyice yola oturuyor ve daha fazla güven hissettiriyor. Bir de test ettikleri araba 17 jant, benim arabam 16 jant aradında mutlaka fark olur.
Arkadan atma yorumlarına ben de katılıyorum.
Ses sistemi başarılı demişler ama biraz daha iyi olabilirdi.
Ses izolsayonunda kötü demişler, bu yoruma kesinlikle katılmıyorum. Bu sınıfa göre ne motor sesi ne de yol sesi duyuyorum ben aracımda.

Octavia rakiplerine göre hem donanım hem fiyat avantajı olarak tercih edilecek bir araba


Ses olayı lastikten çok fark ediyor. Örneğin bizim Passatta Bridgestone Turanza lastikler varken çok büyük hayal kırıklığı olmuştu,araba çok yol sesi alıyordu. Ama sonra Michelin ve Good Year kullanınca araba kendine geldi :) Test ettikleri araçta Dunlop lastik varmış,biraz sert yapılı bir lastik,belki dediğiniz fark bundan kaynaklıdır..