škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2. Vitesten 3. Vitese Geçişte Titreme-DSG

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Zaten D2' de rölantide yarım debriyaj gidiyor namussuz.
D2' ye attığında manuele alırsanız 1' e alıyor hemen ve bunu yaptığınızda dikkat ederseniz aracın hızında hiç değişiklik olmuyor. 1. vites ile 2. vites hızı rölantide aynı kalıyor bu da D2' de rölantide yarım debriyaj gittiğini düşündürüyor bana.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;533376
Zaten D2' de rölantide yarım debriyaj gidiyor namussuz.
D2' ye attığında manuele alırsanız 1' e alıyor hemen ve bunu yaptığınızda dikkat ederseniz aracın hızında hiç değişiklik olmuyor. 1. vites ile 2. vites hızı rölantide aynı kalıyor bu da D2' de rölantide yarım debriyaj gittiğini düşündürüyor bana.


e bu olay debriyaj balatalarını erken öldürmez mi?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;533400
e bu olay debriyaj balatalarını erken öldürmez mi?
O nedenle tın tın giderken hep manuelde gidiyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;533408
O nedenle tın tın giderken hep manuelde gidiyorum.
En doğrusunun bu olduğunu düşünüyorum..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;533475
En doğrusunun bu olduğunu düşünüyorum..
Bugün yine denedim.
D2' de rölantide giderken manuele çekince aracın gidişinde değişiklik olmuyor.
Ancak manuel olarak 2. viteste giderken 1. vitese alırsam motor frenini bariz olarak yapıyor.
Bu arada vites manuelde ise kasis geçişlerinde hemen 1. vitese alıyor kendisi ancak vites D' de ise tamamen durmadan kesinlikle 1. vitese geçmiyor. Anca dik bir rampa denk gelirse.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
bayramdan önceki cumartesi günü teste soktular aracı. aslında aynı testi daha önceden de yapmışlardı. bu sefer bir sıkıntı olduğuna kanaat getirdiler. AND otodan Eyüp usta kavramalar değişecek sipariş verelim dedi. sonra aracın uzatılmış garantisi olduğunu anlayınca bayramdan sonra tekrar getirin çünkü onun prosedürü farklı dediler.

şimdi insanın aklına şu sorular geliyor? bir önceki test ile şimdiki arasında araçta birşey değişmedi, hatta biz daha dikkat ederek aracı yoğun trafikte manuel kullandık. tabi o zaman aracın garantisi vardı.

bilen arkadaşlar söyleyebilir mi? garanti süresindeki araca servisler cebinden mi değişim yapıyor? zira uzatılmış garantide servis faturasını sigorta şirketine kesecek diye düşünüyorum.


Çevrimdışı kablan12

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
test sonucu nasıl sorunların olduguna kanaat getırdıler acaba yada sıkayetlerınız neydı? benım de bazı sıkayetlerım var suanda maalesef


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kablan12;534635
test sonucu nasıl sorunların olduguna kanaat getırdıler acaba yada sıkayetlerınız neydı? benım de bazı sıkayetlerım var suanda maalesef


konuyu açan kişi olarak ilk mesajda da belirttiğim gibi araç yoğun trafikte 2 den 3 e geçerken D modda titreme yapıyor. bunun sebebini biz DSG'nin hemen üst vitese geçme eğilimi ve 5 km hıza bile düşse 2. vitesle gitmek istemesi olarak düşünüyoruz ki ustalar da bunu inkar etmiyor.

bizim aracı da teste tabi tuttular ve blok değerlerine bakarak kullanıcı hatası olmayan bir kavrama değişimini uygun gördüler.

yarın da götürüp blok değerlerini kayda geçirtip, yedek parça siparişi verecekler.

olay bundan ibarettir.

yine de her halükarda yoğun trafikte S mod veya manuelde kullanmakta fayda var çünkü DSG yakıt ekonomisi ayağına vites küçültmeyi pek sevmiyor.


Çevrimdışı kablan12

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
blok degerlerını nasıl olcemektedırler pekı bır cıhazlamı bakmaktalar servıste


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kablan12;534656
blok degerlerını nasıl olcemektedırler pekı bır cıhazlamı bakmaktalar servıste


aynen. sürücü tarafındaki pedal boşluğunda yer alan soket/beyin girişine cihaz bağlayıp ölçüyorlar.


Çevrimdışı kablan12

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
peki sizden son bır rıcam olsa o degerler hk bılgınız var mı paylaşmanız mumkunmu benımle? Burdakı arkadaslar o degelerın problemlı oldugunu anlayabılır mı bılmıyorum ankaradakı ustanın bu konuda uzaman oldugunu duymustum


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kablan12;534677
peki sizden son bır rıcam olsa o degerler hk bılgınız var mı paylaşmanız mumkunmu benımle? Burdakı arkadaslar o degelerın problemlı oldugunu anlayabılır mı bılmıyorum ankaradakı ustanın bu konuda uzaman oldugunu duymustum


valla isteriz. fotokopi filan gibi birşey verirlerse koyarım buraya.


Çevrimdışı volkidans

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
slm bende geçen hafta aynı şikayet için servise gittim tabiki ustanın yanında hiç bir şey olmadı dsg gayet güzel çalıştı galiba benim bunu ispatım çok zor olucak açıkladıkları şu çift kavrama sisteminde sıkışık trafikte dsg örn. 3 viteste iken bir sonraki hazırladığı vites 4 ama biz frene basınca 2 hazırda olmadığı için bu tür sıkıntılar olabilir dediler garantisi filan var bir şey olursa biz burdayız gibi şeyler söylediler.  sadece güncelleme yaptılar şimdilik sıkıntı yok gibi geçişler daha yumuşak oldu bakalım önümüzde ki günler ne olacak..


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;534651
...DSG'nin hemen üst vitese geçme eğilimi ve 5 km hıza bile düşse 2. vitesle gitmek istemesi olarak...
Daha önce de yazmıştım.Tam bu durumda vitesi manuele alırsanız sistem vitesi 1' e alıyor. Bu durumda motor freni yapması lazım ancak yapmıyor. Tekrar vitesi D' ye çekerseniz de esasen hızlanması gerekirken yine hızda değişim olmuyor. Benim teorim makina 2. viteste yarım debriyajda gidiyor. Zaten kavramaları değişen her aracın asıl sıkıntısı K2 kavramasında idi.
Alıntı yapılan: volkidans;534711
...çift kavrama sisteminde sıkışık trafikte dsg örn. 3 viteste iken bir sonraki hazırladığı vites 4 ama biz frene basınca 2 hazırda olmadığı için...
İşte böyle bir anda kafası çok karışıyor zibidinin.:kiki:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
selamlar,

araçtaki kavrama değişimi dün yapıldı. dün akşam trafikte test ederken hafif hırıltı duydum hatta eşim de de kendi halinde kullanırken o bile duymuş. neyse sonra kesildi. (ya trafik azaldığı için ya da belki birşeyler oturdu yerine bilmiyorum)

bir süre takip edip sonuçları burdan paylaşırım.

selamlar.