škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

11200 km dsg kavrama değişimi

toxo · 81 · 24602

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı wertasd

  • Sabreden Derviş
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1018
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: toxo;612261
hepinize geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim.
aracın işlemi bugün öğlene kadar bitirilmiş. parçayı incelemelerini istedim ama sadece görebileceğimi söylediler garantiye göndereceklermiş. takılan parça da yeni seviye parçaymış; doğruysa tabi.
forumda arkadaşların yorumlarına da bakacak olursak dsgyi türlü türlü kullanan var ve hiç kimsenin aracında düşük kmlerde dsg arızası olmamış.
bizim araçlarımız mekanikle beraber basit de olsa yapay zekaya sahip ben yine de aracın kendi durumuna göre vites değiştireceğini benim çok da müdahele etmemin doğru olmadığı kanaatindeyim. kaldı ki ben aracı hafta sonu istanbul edirne arası uzun yolda kullanıyorum ve trafiğe hiç girmiyorum. işe giderken hiç durmuyorum gelirken de 1 kere duruyorum; o zaman da start stop motoru durduruyor. benim aracım 11200 km de hatta 8000km den beri aynı problem var servis bulamadı; demek ki parça problemi var. açıkçası Aaa önümde yokuş var hadi manuele alayım veya yokuş aşağı gidiyorum manuele alayım diye birşey yapmıyorum, böyle kullanmak da çok saçma olurdu şahşi fikrim.
birkere makinalar insanların hayatını kolaylaştırmak için varlar benim hayatımda rahatlık veya fayda sağlamayacaksa o makina veya mekanizmanın bir anlamı olmaz ki. bize bir faydası olmayacaksa neden otomatik aldık değil mi.
arkadaşlar şimdi benim ne yapmam gerekir sizce, bir fikir verirseniz çok sevinirim.


geçmiş olsun.
hangi servis olduğunu da iletebilir misiniz?


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;612240
"Aynı hız"da demek istediniz sanırım devir yerine

Motor daima aynı devirde aynı torku üretir, hangi vites olursa olsun



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Alıntı yapılan: Bilgic;612241
Hocam tork ile beygiri karıştırıyorsunuz. Araç hangi viteste olursa olsun 1400 d/d ile 4000 d/d arasında 175 Nm tork üretiyor. Bu ister 1. vites, isterseniz de 7. vites olsun. Ancak devir aralığına göre beygir gücü değişiyor ki yokuşta ya da düz yolda araca gaz verdiğimiz zaman güç artışı buradan kaynaklanıyor. Ben VW AG'nin 1.2 TSI 81 kW EA211 kodlu motoruna ait eğriyi koyuyorum. Burada devir aralığına göre tork değerinin vitesten bağımsız olarak sabit olduğunu, ancak devir yükseldikçe gücün (1 kW= 1.341 horse power) artışını görebilirsiniz.



Uzun zaman önce okuduğum kaynağı buldum . Bu arkadaşın yaptığı açıklama kafamı karıştırmış , hala da anlayamadım olayı.

http://www.paganx.org/tork-nedir-beygir-gucu-hizlanma-ve-disli-oranlari.html


'' Dişli Oranları '' Başlığındaki kısımda yapmış olduğu bir açıklama var . Yanlış anlaşılmasın , benim dediğim doğru demeye çalışmıyorum sadece olayın doğrusunu ve mantığını öğrenmeye çalışıyorum . Bilmemek değil öğrenmemek ...



http://www.paganx.org/tork-nedir-beygir-gucu-hizlanma-ve-disli-oranlari.html

Edit : '' Hızlanma ve Performans: Tork Vs Beygir Gücü '' Başlığı altında da Tabloda viteslere göre tork değerleri azalmış ve altında ''  Çünkü 1. viteste her durumda 2. vitesten daha çok tork üretiyor. 6500 devirde 2. vitese geçtiğimiz zaman motor lastiklerin hızına uyum sağlamak için 4152 devire, tork da 1769’a düşüyor. Gördüğünüz gibi 1., 2. ve 3. viteslerde “hız” için “tork” feda ediliyor'' ifadesini kullanmış .
« Son Düzenleme: 31 Mart 2017, 10:26:44 Gönderen: mojaverock »


Çevrimdışı toxo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar sabah aracımı teslim aldım. herhangi bir problem gözükmüyor şimdilik inşallah da ileride bir problem yaşamam.
iki tane evrak imzalattılar; biri parça değişim listesiydi, diğeri de ustanın kendi tuttuğu tutanaktı. ustanın tuttuğu tutanakta detaylı bir şekilde parçanın arızalı olduğu yazıyordu kullanıcı hatası ile ilgili birşey yazmıyordu özellikle buna dikkat ettim.bildiğim kadarıyla aynı parçanın sonraki arızalarında eğer kullanıcı hatası diye not düşerler ise işlemi size fatura edilebiliyorlar.
servis ismini vermeyi çok doğru bulmuyorum ama istanbul'un en büyük servislerinden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
 skoda da aracı satana kadar herşey çok güzel ama servis tarafı rezalet bana göre. benim eski aracım corollaydı. toyota bu konuda en az 10 gömlek üstün olduğu kesin. bugün aracı teslim dahi etmediler doğru düzgün açıklama bile yapmadılar kovar gibi gönderdiler. belki şahsımla ilgilidir onları isim vererek yüce otoya şikayet ettiğim, hakkımı aradığım için olabilir.
yeni bir gelişme olursa tekrar yazarım; herkese ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.
umarım hiçkimse aynı durumu yaşamaz


Çevrimdışı muhafız

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: toxo;612324
arkadaşlar sabah aracımı teslim aldım. herhangi bir problem gözükmüyor şimdilik inşallah da ileride bir problem yaşamam.
iki tane evrak imzalattılar; biri parça değişim listesiydi, diğeri de ustanın kendi tuttuğu tutanaktı. ustanın tuttuğu tutanakta detaylı bir şekilde parçanın arızalı olduğu yazıyordu kullanıcı hatası ile ilgili birşey yazmıyordu özellikle buna dikkat ettim.bildiğim kadarıyla aynı parçanın sonraki arızalarında eğer kullanıcı hatası diye not düşerler ise işlemi size fatura edilebiliyorlar.
servis ismini vermeyi çok doğru bulmuyorum ama istanbul'un en büyük servislerinden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
 skoda da aracı satana kadar herşey çok güzel ama servis tarafı rezalet bana göre. benim eski aracım corollaydı. toyota bu konuda en az 10 gömlek üstün olduğu kesin. bugün aracı teslim dahi etmediler doğru düzgün açıklama bile yapmadılar kovar gibi gönderdiler. belki şahsımla ilgilidir onları isim vererek yüce otoya şikayet ettiğim, hakkımı aradığım için olabilir.
yeni bir gelişme olursa tekrar yazarım; herkese ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.
umarım hiçkimse aynı durumu yaşamaz


Çok geçmiş olsun hocam. Siz sonuna kadar haklısınız. Dsgye avrupada 10 yıl garanti veriliyor. Bizdeki durum ortada. Servis konusunda da hepsi olmasa da bir çoğunda müşteri memnuniyeti çok kötü seviyelerde. Bir daha böyle bir sorun yaşamamanız dileklerimle...(Tabi bu dilekler hepimiz içinde :))


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
[MENTION=13991]mojaverock[/MENTION] krank milindeki tork dolayısıyla şanzıman aktarılan tork daima aynı devir için aynıdır, kaçıncı viteste olursa olsun. Zaten paylaştığınız linkteki tablolardan da bu görülebiliyor. Motorun max tork ürettiği devir aralığıyla şanzımandaki dişlilerin max tork ürettikleri devir aralığı aynı. Şanzıman bu tork kuvvetini dişli prensibiyle değiştirir. Burda belirtmek istediğiniz kuvvet tekerlere iletilense evet her viteste değişir ama motorun ürettiği kuvvet bütün viteslerde aynıdır, aradaki fark bu. Umarım basitçe açıklayabilmişimdir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
« Son Düzenleme: 01 Nisan 2017, 11:56:44 Gönderen: schumici »


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
Şanzumanın görevi motor torkunu isteğe göre değiştirip tekerleğe iletmektir.


Çevrimdışı AYKUTTT

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mojaverock;612194
öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun. Inşallah kısa sürede çözerler .

Rampa çıkarken ve çok sıkışık dur kalk trafikte manuele almak daha faydalı . 1. Vitesi çok kullanmadığı için araç 2. Viteste kalkıyo gibi oluyor ...

Ama bu bi zorunluluk değil , kavrama gidecekse çok dikkat etsekte gidiyo zaten.

Spor modda , yüksek devirde vites değiştiği için daha az vites geçişi olur , normal kullanımda dsg  ömrü uzar bence . Yakıt tüketimi biraz artar .

Ancak spor mod tahrik edeceği ve sert kullanıma iteceği için aynı hesaba gelebilir ...
yetkili servisteki servis danişmani sikişik trafikte spor modunda kullanmami tavsiye etmişti. Arkadaşin dediği gibi kalkişta 2. Vitese sürekli geçmesi şanziman için iyi değil.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
Bu şanzuman proglanmasının bir kusuru. bunu kullanıcı hatası deyip üstümüze yıkmaya çalışmaları ahlaksızca bir davranış. 2. viteste araç kaldırırsanız baskı balata biter manuel araçta. dsgde de mekatronik denen parça bozulur.


Çevrimdışı toxo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba son durum şu şekilde
''29/10/2016 tarihinde SKODA ALTUR bayisinden SKODA SUPER B 1,6 TDİ PRESTİGE PAKET DSG ŞANZUMANLI EKSTRA CAM TAVAN VE BUSSİNES GRİ METALİK RENK araç satın aldım ve tarafıma 02/11/2016 tarihinde 22 KB 192 plakasıyla teslim edildi. 22 KB 192 plakalı aracımın yaklaşık 8000 kmde, 5 aylıkken  başlayan ‘’3. viteste titreme devir saatinde sıçrama’’  şikayetini servisle beraber 11265 km de arıza tespitiyle kavramasının arızalı olduğunu söylenerek ve servis  tutanağında da arızalı olduğu yazılıp 27.03.2017 tarihinde değişimi sağlandı. Ancak araçta tekrar aynı arızanın olması durumunda nasıl bir yol izleneceği konusunda bana net bilgi veya parça değişimi konusunda güven verilmezken; 31/03/2017 tarihinde durum mail olarak info@skoda.com.tr mail adresine ve 444 77 80 nolu müşteri iletişim merkezine bildirdim ancak herhangi bir cevap verilmedi. Araçta 3. viteste titreme ve kadranda sıçrama şikayeti giderilememiş olup 15000 km periyodik bakımına AVEK SKODA servisine götürdüğümde aynı şikayetimin devam ettiğini belirttim ve taraflarınca kontrolleri sağlanmış ancak arıza tespit edilememiştir. Tüketici olarak aracımdaki arızanın giderilmesi için bu sefer aracı satın aldığım ALTUR SKODA servisine yine ‘’3. viteste titreme devir saatinde sıçrama’’  şikayetiyle randevu alıp 05/06/2017 tarihinde servise bıraktım. Araç ALTUR SKODA servisinde 2 gün kaldıktan sonra araçta arıza tespit edilemedi denilerek tarafıma teslim edildi. 30.10.2017 tarihinde 30000 km periyodik bakım için AVEK Skoda servisine gittiğimde yine ’’3. viteste titreme devir saatinde sıçrama’’ şikayetimi belirttim ancak arıza yine tespit edilememiştir. 5/6/2017 ile 30/10/2017 tarihleri arasında da aracımı EDİRNE ALGURLAR Skoda servisine 2 kez götürdüm ve arıza tespit edilemedi. Ayrıca AVEK Skoda servisinde kayıtsız olarak birçok defa test edilmişti. Aracımı 23/01/2018 tarihinde yine aynı şikayetle AVEK Skoda sevisine bıraktım burada yapılan testler ve kontrollerde 3. vites senkromecinin arızalı olduğu 3. viteste titreme ve kadranda sıçrama şikayetinin bu nedenle olduğu, arızaya konu olan parçanın değişim veya tamirinin olmadığı için şanzumanının komple değişeceğini  atölye formeni özel numaradan arayarak tarafıma bildirdi. Aracı 27/01/2018 tarihinde telsim aldım. Aracımda şimdilik arızanın giderildiğini düşünüyorum. Ancak; araç henüz 5 aylık 8000 km iken ortaya çıkması gizli ayıplı malı düşündürmekte olup, markaya ve araca olan güvenimin tamamen sarsıldığı, iş gücü kaybıma neden olduğu, aracımın defalarca serviste kalıp; araçsız kalarak mağdur olduğum, aynı sorunun tekrarlamayacağının ve başka ayıpların da ortaya çıkmayacağının garantisi olmaması ve de manevi olarak da yıprandığım da göz önünde bulundurularak; 6502 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUN’un MADDE 8, MADDE 9, MADDE 10, MADDE 11 VE MADDE 12’ doğan tüm haklarım saklı kalarak; aracımın orjinalliğini yitirdiği ortada olup, araçtan etkin bir şekilde faydalanamadığım ve müşteri memnuniyeti göz önünde bulundurularak aracımın garantisinin uzatılmasını ve garanti süresince tüm bakımlarının ücretsiz yapılmasını talep ediyorum.''
 arkadaşlar durum bundan ibaret. bugün bu maili yüce oto ve doğuşa gönderdim ve 2 saat içinde dönüş yaptılar; bana 2 yıl garanti uzatma ve 4 periyodik bakım hediye edildi. şanzıman sadece 25000 lira dendi ve bir kez kavrama değişti yaklaşık 5000 lira; bunlar ciddi meblağlar garanti olmasa ne yapardım bilmiyorum. inşallah aynı şeyleri tekrar yaşamam ve hiç kimse de yaşamaz; herkese iyi günler.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: toxo;632531
arkadaşlar merhaba son durum şu şekilde
''29/10/2016 tarihinde SKODA ALTUR bayisinden SKODA SUPER B 1,6 TDİ PRESTİGE PAKET DSG ŞANZUMANLI EKSTRA CAM TAVAN VE BUSSİNES GRİ METALİK RENK araç satın aldım ve tarafıma 02/11/2016 tarihinde 22 KB 192 plakasıyla teslim edildi. 22 KB 192 plakalı aracımın yaklaşık 8000 kmde, 5 aylıkken  başlayan ‘’3. viteste titreme devir saatinde sıçrama’’  şikayetini servisle beraber 11265 km de arıza tespitiyle kavramasının arızalı olduğunu söylenerek ve servis  tutanağında da arızalı olduğu yazılıp 27.03.2017 tarihinde değişimi sağlandı. Ancak araçta tekrar aynı arızanın olması durumunda nasıl bir yol izleneceği konusunda bana net bilgi veya parça değişimi konusunda güven verilmezken; 31/03/2017 tarihinde durum mail olarak info@skoda.com.tr mail adresine ve 444 77 80 nolu müşteri iletişim merkezine bildirdim ancak herhangi bir cevap verilmedi. Araçta 3. viteste titreme ve kadranda sıçrama şikayeti giderilememiş olup 15000 km periyodik bakımına AVEK SKODA servisine götürdüğümde aynı şikayetimin devam ettiğini belirttim ve taraflarınca kontrolleri sağlanmış ancak arıza tespit edilememiştir. Tüketici olarak aracımdaki arızanın giderilmesi için bu sefer aracı satın aldığım ALTUR SKODA servisine yine ‘’3. viteste titreme devir saatinde sıçrama’’  şikayetiyle randevu alıp 05/06/2017 tarihinde servise bıraktım. Araç ALTUR SKODA servisinde 2 gün kaldıktan sonra araçta arıza tespit edilemedi denilerek tarafıma teslim edildi. 30.10.2017 tarihinde 30000 km periyodik bakım için AVEK Skoda servisine gittiğimde yine ’’3. viteste titreme devir saatinde sıçrama’’ şikayetimi belirttim ancak arıza yine tespit edilememiştir. 5/6/2017 ile 30/10/2017 tarihleri arasında da aracımı EDİRNE ALGURLAR Skoda servisine 2 kez götürdüm ve arıza tespit edilemedi. Ayrıca AVEK Skoda servisinde kayıtsız olarak birçok defa test edilmişti. Aracımı 23/01/2018 tarihinde yine aynı şikayetle AVEK Skoda sevisine bıraktım burada yapılan testler ve kontrollerde 3. vites senkromecinin arızalı olduğu 3. viteste titreme ve kadranda sıçrama şikayetinin bu nedenle olduğu, arızaya konu olan parçanın değişim veya tamirinin olmadığı için şanzumanının komple değişeceğini  atölye formeni özel numaradan arayarak tarafıma bildirdi. Aracı 27/01/2018 tarihinde telsim aldım. Aracımda şimdilik arızanın giderildiğini düşünüyorum. Ancak; araç henüz 5 aylık 8000 km iken ortaya çıkması gizli ayıplı malı düşündürmekte olup, markaya ve araca olan güvenimin tamamen sarsıldığı, iş gücü kaybıma neden olduğu, aracımın defalarca serviste kalıp; araçsız kalarak mağdur olduğum, aynı sorunun tekrarlamayacağının ve başka ayıpların da ortaya çıkmayacağının garantisi olmaması ve de manevi olarak da yıprandığım da göz önünde bulundurularak; 6502 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUN’un MADDE 8, MADDE 9, MADDE 10, MADDE 11 VE MADDE 12’ doğan tüm haklarım saklı kalarak; aracımın orjinalliğini yitirdiği ortada olup, araçtan etkin bir şekilde faydalanamadığım ve müşteri memnuniyeti göz önünde bulundurularak aracımın garantisinin uzatılmasını ve garanti süresince tüm bakımlarının ücretsiz yapılmasını talep ediyorum.''
 arkadaşlar durum bundan ibaret. bugün bu maili yüce oto ve doğuşa gönderdim ve 2 saat içinde dönüş yaptılar; bana 2 yıl garanti uzatma ve 4 periyodik bakım hediye edildi. şanzıman sadece 25000 lira dendi ve bir kez kavrama değişti yaklaşık 5000 lira; bunlar ciddi meblağlar garanti olmasa ne yapardım bilmiyorum. inşallah aynı şeyleri tekrar yaşamam ve hiç kimse de yaşamaz; herkese iyi günler.
Şanzıman bu arıza yapabilir, adamı sinir eden sizi defalarca servise gitmek zorunda bırakmaları. Sorunun çözülmesi sevindirici. Umarım yeni şanzımanda aynı sıkıntıları yaşamazsınız.

Ayrıca bu dsg arızalarında tek seferde çözüme ulaşan insan sayısı çok az. Ben şahsen 2 kavrama, 1 mekatronik, 1 vites kulesi değişimi ile çözüm bulabildim. Bu da teknik personelin işinin ehli olmadığı şüphesini akla getiriyor.

Mi MIX 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Cripton

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Skoda servislerinde yasanan 3. Sinif insan muamelesi hepimizin malumu...fakat erzurum yilmaz yilmazlar servisi inanilmaz insancil ve cok yardimcilar...gercekten 5 yildizi sonuna kadar hakediyolar


Çevrimdışı fusel

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 196
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14367]toxo[/MENTION] hocam özel mesaj kutusuna bakar mısınız

MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı chesteren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Konuyu başından sonuna kadar okudum. Çok geçmiş olsun, nihayetinde bir çözüme kavuşmanız ve telafi etmeye yönelik küçük çabalarına mutlu oldum.
Şunu merak ettim: Yeni bir Skoda kullanıcısıyım. Serviste kalması gereken araç arızası varsa ve bu işlem uzun sürecekse, Skoda müşterisine ikame araç tahsis etmiyor mu? Bence etmesi gerekirdi, müşteri memnuniyetini en çok etkileyen faktörlerden biridir bu.. Arabasız kalmak çok zor çünkü.


Çevrimdışı memory42

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle servisin zırlavalarını dinlememek lazım. Malûm türkiyede her bir sıkıntıyı müşteriye yüklemek gibi kusursuz bahaneleri var.