škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

11200 km dsg kavrama değişimi

toxo · 81 · 24609

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı toxo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
merhaba arkadaşlar ;
yaklaşık 1 ay önce uzun rampa çıkarken 3. viteste araç devirlenirken titreme hissettim düşük devirde titremeye benzeriyordu devir saatine baktığımda aralıklı sıçramalar oldu; her zaman olmasa da aynı titremeler ve kadrandaki dalgalanma devam ediyor. servise gittim ustayla beraber test sürüşüne çıktık araçta en küçük bir titreme olmadı; haliyle servis bir arıza göremedik deyip beni gönderdi. her araca bindiğimde videoya çekmeye çalıştım sonunda yakaladım; servise mail attım beraber test sürüşüne çıktık titremeyi farkettiler ve ''tamam sizin kavrama değişecek'' dediler. araç 5 aylık, 11200 kmde ( en az yarısı uzun yolda ve sıkışık trafikte 1000 km kullanılmamıştır) ve yaklaşık 8000 km den beri aynı titremeyi yapıyor.
usta bana dsgyi yanlış kullandığımı söylüyo; rampa inerken veya çıkarken manuele almam gerektiğini dsgyi yapan mühendisler boşuna mı oraya manuel modu koydular kullanma klavuzunu okumadınız mı falan diye bi dünya konuşup ikna etmeye çalıştı. problemin kullanıcı hatası olduğunu ve lütfediyormuş gibi şimdilik garantiden değişelim deyip sonra aynı şikayetten gelirseniz size fatura etmek zorundayız diye de üzerine basa basa vurguladı. halbuki çok sakin kullanan biriyimdir kesinlikle devirsiz kullanmam istesem de kullanamam çünkü bu araçların yazılımları var. yazılım kontrol ediyor vites geçişlerini. her 10000 kmde kavrama mı değiştiricez bir de arabasız kalmak da cabası
sizce parçada mı problem var yoksa bende mi
veya böyle bir durumla karşılaşan oldu mu ?
cevaplarınız için teşekkür ederim


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Alıntı
usta bana dsgyi yanlış kullandığımı söylüyo; rampa inerken veya çıkarken  manuele almam gerektiğini dsgyi yapan mühendisler boşuna mı oraya  manuel modu koydular kullanma klavuzunu okumadınız mı falan diye bi  dünya konuşup ikna etmeye çalıştı. problemin kullanıcı hatası olduğunu  ve lütfediyormuş gibi şimdilik garantiden değişelim deyip sonra aynı  şikayetten gelirseniz size fatura etmek zorundayız diye de üzerine basa  basa vurguladı.

Böyle saçmalık olmaz. Hangi servis söyledi bunu? Bence başka servislerle de görüşün veya distribütör ile iletişime geçin.


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
otomatik diye alıyoruz biz onu. manuele kendim alacaksam ne anlamı kaldı. ben alırken dsgli modeller gelmemişti. olsaydı dsgli alırdım. ama usta saçmalamış.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. Usta yanlış kullandığınızı mı söyledi? Nasıl kullanmamız gerekiyormuş?


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Not
Örn. yokuş aşağı sürüşlerde manuel vites kullanımı avantajlı olabilir. Vites küçültülerek fren yükü ve fren aşınması azaltılır.
Kitapta yazan not bu şekilde.. Fren balatalarını korumaya yönelik aracın manuel düşük vitese alınması tavsiye ediliyor, kitapta yokuş iniş çıkışında manule almak ile dsg nin korunmasına yönelik tavsiye yok..
2016 Rapid Kitapçılığından..


Çevrimdışı toxo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
evet mehmet bey kesinlikle haklısınız; superb kullanma klavuzunda da aynısı yazıyor. konuyu ve ustanın bana söylediklerini yüce oto müşteri hizmetlerine ilettim benim klavuzumda yazmıyo acaba sizin elinizde başka bir klavuz var da biz mi bilmiyoruz ve aynı arıza 10000 km sonra yaparsa ne olacak diye belirttim dsg doğru nasıl kullanılır bilgi istedim. umarım en kısa zamanda geri dönüş olur.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Hangi servisse söyleyin gitmeyelim öyle saçmalık olur mu.


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Usta sacmalamis resmen. Böyle bir güvenlik önerisi olamaz. Ancak konfor veya yakıt tüketimi vb. için tavsiye olabilir. Hangi servis merak ettim.


Çevrimdışı palandoken

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 501
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Manuel modun kullanım amaçlarından birisi, yokuş inerken aracın vites yükseltip hızlanmasını, yokuş çıkarken de vites yükseltip motorun bayılmasını engellemektedir. Ama yokuş iniş ve çıkışlarda vites modunun kavramaya olumsuz ne gibi bir etkisi olur bilemiyorum.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Manuel kullanılması tavsiye edilen otomatik vitese DSG denir

Resmen dalga geçiyorlar, habire ben müdahale edeceksem ne diye otomatik alıyorum o zaman. Saçmalığın daniskası


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Hepsi kullanıcı hatası. Alıyorsunuz arabayı hoppaaa trafiğe çıkıyorsunuz. Kapalı garajda tutup otobüsle seyahat etseniz bunlar olmayacak.

Korkuyorum bir gün böyle diyecekler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar hazır konu açılmışken sorumu dile getireyim. Ben DSG sanzımanda hiç manuele yada sport moduna almıyorum sadece otomatik kullanıyorum çünkü korkuyorum otomatiğe manuele yada sporta filan geçince kavramada yada dsg'nın farklı bir yerinde ilerde sorunla karşılaşacak olmamdan. Sizce rahat olmalımıyım bu konuda?


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;612187
Arkadaşlar hazır konu açılmışken sorumu dile getireyim. Ben DSG sanzımanda hiç manuele yada sport moduna almıyorum sadece otomatik kullanıyorum çünkü korkuyorum otomatiğe manuele yada sporta filan geçince kavramada yada dsg'nın farklı bir yerinde ilerde sorunla karşılaşacak olmamdan. Sizce rahat olmalımıyım bu konuda?


Öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede çözerler .

Rampa çıkarken ve çok sıkışık dur kalk trafikte manuele almak daha faydalı . 1. vitesi çok kullanmadığı için araç 2. viteste kalkıyo gibi oluyor ...

Ama bu bi zorunluluk değil , kavrama gidecekse çok dikkat etsekte gidiyo zaten.

Spor modda , yüksek devirde vites değiştiği için daha az vites geçişi olur , normal kullanımda dsg  ömrü uzar bence . yakıt tüketimi biraz artar .

Ancak spor mod tahrik edeceği ve sert kullanıma iteceği için aynı hesaba gelebilir ...


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mojaverock;612194
Öncelikle konuyu açan arkadaşa geçmiş olsun. İnşallah kısa sürede çözerler .

Rampa çıkarken ve çok sıkışık dur kalk trafikte manuele almak daha faydalı . 1. vitesi çok kullanmadığı için araç 2. viteste kalkıyo gibi oluyor ...

Ama bu bi zorunluluk değil , kavrama gidecekse çok dikkat etsekte gidiyo zaten.

Spor modda , yüksek devirde vites değiştiği için daha az vites geçişi olur , normal kullanımda dsg  ömrü uzar bence . yakıt tüketimi biraz artar .

Ancak spor mod tahrik edeceği ve sert kullanıma iteceği için aynı hesaba gelebilir ...


Yani düz yolda gidiyorken vites ayarlarıyla oynamaya gerek yok. Sadece inişli-çıkışlı dağ yollarında vs. gidiyorsak manuelde kullanmakta fayda var. Doğru mu anladım acaba?


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Fabia II;612203
Yani düz yolda gidiyorken vites ayarlarıyla oynamaya gerek yok. Sadece inişli-çıkışlı dağ yollarında vs. gidiyorsak manuelde kullanmakta fayda var. Doğru mu anladım acaba?


Yazdıklarım benim fikrim ve uyguladıklarım. (Kullanıcı kitaplarında en doğrusu vardır )

- Düz ve boş yolda oynamaya gerek yok .

- Yol düzse bile çok sıkışık , dur kalk  trafikte Manuele almakta fayda var bence. Tam kalkıyosunuz , hızınız 5-10 km/h oluyor , dsg aracı 1 de kaldırıp çok hızlı 2 ye atıyor. Manuel viteste yarım debriyaj 2. viteste kalkıyormuşsunuz gibi düşünebilirsiniz . Sonra bidaha duruyosunuz , tekrar 2 den 1 e , geçiyo ve bu işlemi büyük şehirlerde 1 saat içerisinde defalarca kez tekrarlayabiliyorsunuz.

Onun yerine manuele alıp , aracı 1 de kaldırıp 2 ye hiç geçmeden ( devir çok yükselmedikçe ) kullanmak daha mantıklı bence .

- Rampa çıkarken araç yüksek torka ihtiyaç duyuyor . Yüksek tork dsg yi biraz zorluyor bence . O yüzden rampa çıkarken önüm boş olsa bile hem dsg nin kararsızlık yaşamaması için hemde rampada vites değişmemesi için manuelde uygun viteste çıkıyorum .

- Özellikle rampada sıkışık trafik varsa kesinlikle manuel kullanulmalı bence .

- Rampa inişlerde ( frenli iniş gerekiyorsa ) yine manuelde düşük bi vitese alıyorum, devir biraz yükseliyor , motor bağırıyo ve motor freni yapıyor . Bende hafiften frene dokunuyorum gerek olursa . Ama bunu herzaman yapmıyorum bu daha çok balata ömrü için .. ( bu kitapçıkta da yazıyormuş bilmiyodum ).

- En önemlilerden biri park ederken : Vitesi önce boşa alıp , el freni çekip, yükü el frenine bindirip ondan sonra park konumuna getirmek gerekiyor . Aksi halde yük dsg ye biniyor.  ( Özellikle Rampada )

- Son olarak hafif rampada manuel viteste fren kullanmak yerine yarım debriyaj hafif gaza dokunuruzda araç geri kaçmaz ya ( sabit kalır ) , bunu dsg de uygulamak sakıncalı bence . Frene basıp beklemek en mantıklısı .

Bildiklerim bu şekilde yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsinler lütfen , yanlış yönlendirmiyim ...