škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motordan gelen uğultu ve titreme (Videolu)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı okidoki

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Bir süredir motordan gurultu benzeri bir ses alıyorum. Bana motor kulağının(takozunun) oradan veya kayış kısmındaki dönen parçalardan geliyor gibi geldi. Sanki bişeyler yerinden gevşemişte gurun gurun yalpalıyor gibi. Biraz garip bir betimleme oldu kabul:)
Sizce sorun ne? Videoya kaydettim sesi. Dinleyip fikrinizi belirtirseniz çok memnun olurum.

https://youtu.be/RrQQ5kc7Fo4
« Son Düzenleme: 29 Şubat 2020, 13:58:17 Gönderen: okidoki »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Takoz çatlamış veya kırılmış olabilir mi? Çok sallanıyor sanki.


Çevrimdışı okidoki

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655077
Takoz çatlamış veya kırılmış olabilir mi? Çok sallanıyor sanki.


Takoz tuğla gibi bir metal parçası nasıl çatlayıp kırılabilir ki? 30.000 km araç. Mümkün mü böyle bir durum.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
arabanın altını sert bir şekilde vurduysanız olabilir ama bizim araçların süspansiyonu sert olduğu için bir yerden uçmadığınız sürece öyle bir şey olabileceğine çok ihtimal vermiyorum.

en büyük kasislerden bile alt vurmasını geçtim, süspansiyonun limitine bile ulaşmadan hızlıca geçebiliyorum.

bunun dışında gelen ses kayış sesine benziyor, her turda yeniden sesi çıkarıyor gibi. kesinlikle yetkili servise göstermenizi öneririm.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: okidoki;655089
Takoz tuğla gibi bir metal parçası nasıl çatlayıp kırılabilir ki? 30.000 km araç. Mümkün mü böyle bir durum.

Motor takozu ve kulağı gibi parçalar döküm olarak üretilir. Döküm malzemeler çelik gibi esnemez; mikroskobik çatlamalar olur, daha sonra çatlak büyür ve bu noktadan kırılır. Aracın bir yere vurmasına da gerek yok, döküm malzemeler de metal yorgunluğu yaşarlar. Motor normal çalışıyor ancak çok sallanıyorsa, vibrasyonu engelleyen bu elemanları kontrol ettirin. Daha önce başımıza geldi. Motor kulaklarından biri kırılmış ancak takoz tutuyor, motor silkeleniyordu. Değişince, aradaki fark sanki benzinli motora binmiş gibi bir hissiyat verdi. Motor durdurulurken son anda silkeleme artıyorsa, bu elemanları kontrolü şart. 30.000 km çok az ancak sonuçta metali yoran bir etmen olmuştur.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2020, 02:06:58 Gönderen: octa »


Çevrimdışı okidoki

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655097
Motor takozu ve kulağı gibi parçalar döküm olarak üretilir. Döküm malzemeler çelik gibi esnemez; mikroskobik çatlamalar olur, daha sonra çatlak büyür ve bu noktadan kırılır. Aracın bir yere vurmasına da gerek yok, döküm malzemeler de metal yorgunluğu yaşarlar. Motor normal çalışıyor ancak çok sallanıyorsa, vibrasyonu engelleyen bu elemanları kontrol ettirin. Daha önce başımıza geldi. Motor kulaklarından biri kırılmış ancak takoz tutuyor, motor silkeleniyordu. Değişince, aradaki fark sanki benzinli motora binmiş gibi bir hissiyat verdi. Motor durdurulurken son anda silkeleme artıyorsa, bu elemanları kontrolü şart. 30.000 km çok az ancak sonuçta metali yoran bir etmen olmuştur.


Evet durdururken ve çalıştırırken eskisine göre daha çok silkeliyor ve sanki 1.0 TSI’ın o kendine has sessizliği yok gibi. Hissediyorum artık motoru. Önceden çalıştığının farkına bile varmıyordum rölantideyken.


Çevrimdışı okidoki

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coxcomb;655090
arabanın altını sert bir şekilde vurduysanız olabilir ama bizim araçların süspansiyonu sert olduğu için bir yerden uçmadığınız sürece öyle bir şey olabileceğine çok ihtimal vermiyorum.

en büyük kasislerden bile alt vurmasını geçtim, süspansiyonun limitine bile ulaşmadan hızlıca geçebiliyorum.

bunun dışında gelen ses kayış sesine benziyor, her turda yeniden sesi çıkarıyor gibi. kesinlikle yetkili servise göstermenizi öneririm.


Ben de tam anlayamadım ses nereden geliyor. Bazen yapmıyor ama o gurultuya benzer sesi. Genelde var ama. Kompresör değişmişti garantiden. Belki onunla alakalı bişeydir. Ayarlanması dengelenmesi falan gerekiyordur. Servise götüreceğim en kısa zamanda. DSG’nin de iyice kavra ayarları bozuldu.1-2-3 viteslerde abuk subuk geçişler,sarsmalar,atlamalar yapıyor. Hazır garanti devam ederken değiştirtmek istiyorum ama servislerden tiksiniyorum artık. Hiç gidesim gelmiyor.



Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Adminler konuyu neden silsin ki. belki başka birinin işine yarar