škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start Stop Hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Yeni gelen octavialarda start stop yokmuş. Bugün kendi gözlerimle gördüm. 1.6 tdi dsg elegance manuelde start-stop butonu yoktu.



Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
İki motor seçeneği var yeni octavialarda diye hatırlıyorum dizel olarak 1.6 litre ikiside ancak biri gree line motor değil ve ss yok


Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Fotoğraftaki 1.6 tdi 90 ps'lik motor olabilir mi? Yılın 3. çeyreği geleceği söyleniyordu.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Start Stop teknolojisi bulunan araçlarda daha büyük bir marş motoru kullanılarak daha hızlı ateşleme yapılır. Araç normal çalıştığı sırada motor gürültüsünü veren pistonların çalışması yani ateşlemenin devam ediyor olmasıdır. Start Stop sistemi devreye girdiği zaman yalnızca ateşleme kesilir. Yağlama devam eder,ve bu sırada ses çıkmaması gayet normaldir. Kısacası siz araç stop etti sanırken yalnızca ateşleme durmuş durumdadır,turbo rölanti devrinde dönmeye ve yağlanmaya devam eder,gaza dokunduğunuz an ateşleme büyük marş motoru sayesnde daha kısa sürede yapılır ve pistonlar çalışmaya başlar... Ayrıca sistemi kapatmayın,gayet güzel bir sistemdir ve ekonomiktir. Tek dikkat etmeniz gereken start stop devredeyken gaza dokunduğunuz an kalkışa geçmeyin. Örneğin kırmızıda durdunuz sistem devreye girdi,yeşil ışık yandığında gaz pedalına dokunup bırakın ki ateşleme başlasın,1 saniyelik bir süre tanıyın ki pistonlar devrini yakalasın,ondan sonra kalkış için tekrar gaza dokunun..
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2013, 00:15:00 Gönderen: Can »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Can;438825
Start Stop teknolojisi bulunan araçlarda daha büyük bir marş motoru kullanılarak daha hızlı ateşleme yapılır. Araç normal çalıştığı sırada motor gürültüsünü veren pistonların çalışması yani ateşlemenin devam ediyor olmasıdır. Start Stop sistemi devreye girdiği zaman yalnızca ateşleme kesilir. Yağlama devam eder,ve bu sırada ses çıkmaması gayet normaldir. Kısacası siz araç stop etti sanırken yalnızca ateşleme durmuş durumdadır,turbo rölanti devrinde dönmeye ve yağlanmaya devam eder,gaza dokunduğunuz an ateşleme büyük marş motoru sayesnde daha kısa sürede yapılır ve pistonlar çalışmaya başlar... Ayrıca sistemi kapatmayın,gayet güzel bir sistemdir ve ekonomiktir. Tek dikkat etmeniz gereken start stop devredeyken gaza dokunduğunuz an kalkışa geçmeyin. Örneğin kırmızıda durdunuz sistem devreye girdi,yeşil ışık yandığında gaz pedalına dokunup bırakın ki ateşleme başlasın,1 saniyelik bir süre tanıyın ki pistonlar devrini yakalasın,ondan sonra kalkış için tekrar gaza dokunun..
Audi A5' te; klima açıksa, rezistans açıksa, camların buğusunu gidermek için fan tam kapasite çalışıyorsa SS devreye girmiyor. Bir de motorun tekrar çalışması için frenı bırakmak yeterli.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;438855
Audi A5' te; klima açıksa, rezistans açıksa, camların buğusunu gidermek için fan tam kapasite çalışıyorsa SS devreye girmiyor. Bir de motorun tekrar çalışması için frenı bırakmak yeterli.


Abi bizim passatta klima 2-3 kademe açıksa SS klimanın gücünü tek kademeye düşürüp devreye giriyor.Araç çalışınca eski moduna geri dönüyor.Tabi bunun için hiç durmadan bi 50-60 km yol yapmak gerekliki akü gücünü toplasın:)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;438863
Abi bizim passatta klima 2-3 kademe açıksa SS klimanın gücünü tek kademeye düşürüp devreye giriyor.Araç çalışınca eski moduna geri dönüyor.Tabi bunun için hiç durmadan bi 50-60 km yol yapmak gerekliki akü gücünü toplasın:)
Benim yaptığım yol azamî 5-6km gidiş 5-6km geliş şeklinde.:wnk:


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;438825
Start Stop teknolojisi bulunan araçlarda daha büyük bir marş motoru kullanılarak daha hızlı ateşleme yapılır. Araç normal çalıştığı sırada motor gürültüsünü veren pistonların çalışması yani ateşlemenin devam ediyor olmasıdır. Start Stop sistemi devreye girdiği zaman yalnızca ateşleme kesilir. Yağlama devam eder,ve bu sırada ses çıkmaması gayet normaldir. Kısacası siz araç stop etti sanırken yalnızca ateşleme durmuş durumdadır,turbo rölanti devrinde dönmeye ve yağlanmaya devam eder,gaza dokunduğunuz an ateşleme büyük marş motoru sayesnde daha kısa sürede yapılır ve pistonlar çalışmaya başlar... Ayrıca sistemi kapatmayın,gayet güzel bir sistemdir ve ekonomiktir. Tek dikkat etmeniz gereken start stop devredeyken gaza dokunduğunuz an kalkışa geçmeyin. Örneğin kırmızıda durdunuz sistem devreye girdi,yeşil ışık yandığında gaz pedalına dokunup bırakın ki ateşleme başlasın,1 saniyelik bir süre tanıyın ki pistonlar devrini yakalasın,ondan sonra kalkış için tekrar gaza dokunun..


Guzel paylasim, ama eminmisiniz yaglamanin devam ettiginden?

Yani bu bilgiyi turkiye servislerinden aldiysaniz buna inanmam :)

Cunku araca bindigim ilk isim s&s kapatmak oluyor :)


Çevrimdışı bay80

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;438855
Audi A5' te; klima açıksa, rezistans açıksa, camların buğusunu gidermek için fan tam kapasite çalışıyorsa SS devreye girmiyor. Bir de motorun tekrar çalışması için frenı bırakmak yeterli.

Şu ana kadar benim gördüğüm kadarıyla octavia da bu şekilde çalışıyor.
Örneğin hava çok sıcak, klima tam kapasite çalışıyorken start-stop devreye girmiyor. (Kendi arabamdan örnek veriyorum.)
Yani buradaki mantık konfor için kullanılan elektrik tüketimi bellli bir seviyenin üzerine çıktığı zaman motor mecburen bu tüketimi yakıt kullanarak karşılamak zorunda kalıyor. Zaten göstergedeki maxi-dot ekrandan da bunu görebiliyorsunuz; "Konfor Tüketicisi" bölümünde hangi konforun (klima, ısıtıcı gibi..) kaç lt/km 100 cinsinden değeri görüntüleniyor. Mesela ben klima tam performans çalışırken 0,9 litre/100 km değerini çok gördüm.
« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2013, 12:41:50 Gönderen: bay80 »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bugün benim de dikkatimi çekti. Bazı durumlarda ışıklarda beklerken start-stop devreye girmiyor ve bunu gösteren bir uyarı beliriyor ekranda. ama bu turbo yağlaması için mi yoksa başka koşullarla mı alakalı onu bilemiyorum.


Çevrimdışı Š_ve_

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
Pekala Arkadaşlar Bu Start-Stop Özelliği Servis Yardımı ve ya Vag-Com Yardımı İle Normalde Kapalı İstendiğinde Açılacak Şekilde Ayarlanmıyor Mu?


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ssforever1016;474044
Pekala Arkadaşlar Bu Start-Stop Özelliği Servis Yardımı ve ya Vag-Com Yardımı İle Normalde Kapalı İstendiğinde Açılacak Şekilde Ayarlanmıyor Mu?


bu yönde söylentiler var :)


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ssforever1016;474044
Pekala Arkadaşlar Bu Start-Stop Özelliği Servis Yardımı ve ya Vag-Com Yardımı İle Normalde Kapalı İstendiğinde Açılacak Şekilde Ayarlanmıyor Mu?

vites tablasının ordaki daire içinde ki A yazılı tuş süs değil start&stop u devre dışı ediyor sanıyorum.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MaÇaHeL;474064
vites tablasının ordaki daire içinde ki A yazılı tuş süs değil start&stop u devre dışı ediyor sanıyorum.


tamam işte motoru çalıştırınca SS aktiftir. diğer arkadaş diyor ki kafadan devre dışı olsun gerektiğinde ben açayım.