škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Octavia Benzil - Dizel Kıyası ve Tercih

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fb1907

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;495438
Anlatamıyorum herhalde? Turbo hangi devirden sonra devrede? 1400 değil mi? 1400 devire gelmeden bu araç normal 1.2 değil mi? Evet. Ben motor kasayı kaldırmaz mı diyorum? Bunu tartışan mı var? Çok dik bir rampada önünüzde nazlı nazlı kalkan bir araç olduğunda gaza az basmak zorunda kaldığınızda turbo devreye girmediğinde kalkmıyor işte araç yerinden. Tekrar söylüyorum bunu 10 derecelik 20 derecelik rampalarda yapmıyor. Baya 50-60 derecelik rampalar var Ankara'da önünüzü bile göremediğiniz.

Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.

Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.

Rampa tırmanma konusunda sıkıntı var demedim ki ben zaten? Torosları tırmandık geldik daha 3 gün önce. Araçta 3 kişiydik, bagaj dolu ağzına kadar. 130'a sabitledim çıktım. Hatta arada gaza abandım 150-160'a da çıktı. Daha da giderdi belki. Aynı yerde 1.6 MPI 110'u geçmiyordu gazı köklesende.



Edit: Aracı DSG olanlar, manuel vites olanı kullandınız mı ki böyle saldırıyorsunuz bana kesinlikle olamaz böyle bir şey, senin aracın bozuk vs. diye? Vites oranları farklı olabilir.

Senin dediğin olay turbosu 1500 devirde devreye giren ve 1500 devirin altına düşmüş her turbo basınçlı arabanın çok dik rampada başına gelen olay aslında bunun 1,2  TSİ -1,4 TSİ - 1,6 tdi vs.. olması fark etmez zaten. Düzde bile 1400 devrin altında gaza basınca araba hangi vites olursa olsun yani hızlanmaz gitmez, 1500 devire gelince birden hızlanmaya başlar. Sizin yapacağınız çok dik bir rampada dur duysanız kalkarken fazla gaz verip hızlanana kadar yarım debriyajla kalmanız tabi bu durum baskı balatayı biraz üzebilir ona da yapacak bir şey yok :) DSG lerde de dikkat ettiyseniz çok dik bir rampada gaza basınca araba kalkmaz belli bir seviyeden sonra gazın şiddetine göre turboyu doldurup kalkar hatta çoğu zaman dik bir rampada kalkarken pati çeker. :) Suyari iyi bilir octavia almadan önce 1,2 tsi dsg yi test etmiştik bayi girişindeki dik rampada durma evresine gelmiştik tekrar kalkarken arabaya gaz basınca hemen cvp vermedi ancak sonra pati çekerek kalkmıştık diye hatırlıyorum yanlışım varsa düzeltsin beni.

Kısaca senin anlatmak istediğin araba 1500 devrin altına düşünce atmosferik basınçlı bir arbaya dönüşüyor düz 1,2 lt motora ve rampa yukarı turbo devreye girene kadar sıkıntı çekiyorsun ayrıca dediğini şöyle katılıyorum motor 1,4 tsi olsa daha rahat toparlayacak 1,2 ye göre.
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2015, 09:08:22 Gönderen: fb1907 »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Turbo lag nedir? Turbo boslugudur. Yani aracin turbosunun devreye girene kafar gecen surede aracin hantal karakter sergilemesidir. Yani sizinki de Turbo lag.

Eskiden buyuk hacumli turbolar 2500 hatta 3bin devirden sonra dolardi. bu nedenle de lag lari coktu. simdiki yeni nesil asiri beslemelu downsize motorlarda kucuk turbo oldugundan erken devirde devreye girer ve lag yok denecek kadar azdir.

Siz bu durumu araca alistikca hissetmeyecek ve bertaraf rdeceksiniz. Yaomaniz geteken bu tip durumlarda dusuk devirde yavas hizlanma yerine turbonun devreye girdigi devite kadar yukselip o sekulde kalkmak. gucu ve ani hizlanmayi da debriyaj ile dengelemek


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Alıntı yapılan: WhoCares;494961
Şu yakıt değerlerinde bir ortalama tutmuyor.TSI fabrika ortalaması 5.0 lt, forumlarda bakıyorum 7 lt'den 10 lt'ye kadar çıkıyor.Tabi şehir içi dışı örnekleri var ama genelde bu rakamlar söyleniyor.

İşte kullanmak amacıyla O Cıtroen Berlingo 1.6 92 Bg araç aldım,Eur 5 motor özellikle şehiriçi az yakıyor diye ama nafile.Fabrika verileri şehir içi 6.7 lt yazıyor ben bir türlü 7,5 lt altına düşüremedim.Şuan Octavıa 2011 1.6 MPI lPg li aracım bundan çok daha az yakıyor.Şehir içi 10 lt.İstanbulda şuan LPG lt fiyatı 1.9 kr.Hafta sonu İstanbul dışındaydım 415 km  ye 70 tl gaz yaktı.Aracta 5 kişi vardı.Daha en olsun..Bence şuan en ekonomik lpg  li araçlar...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ben katalogdan araç şeçerlen şöyle yapıyorum:

eğer alacağım araç dizel ise katalogdaki tüketim değerinin üzerine 1,5-2lt ekliyorum
benzinli ise katalog değerinin üzerine 2-3lt ekliyorum.

Bu hesabım şu ana kadar hiç şaşmadı.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;495438


Turbo lag değil demek istediğim. Daha turbo devreye girmeden oluyor. Zaten yüksek devirde sorun yok diyorum ya. Öndeki araç yavaş kalkıyorsa sende yavaş kalkmak zorunda kalıyorsun, turbo devreye girmediğinden araç titriyor baya. Anlatmak istediğim bu zaten. Her yokuşta, her durumda bu araç yerinden kalkmıyor demiyorum ki zaten.

Alışveriş merkezinde de 1.6 MPI da böyle bir sorunum olmuyordu. 2.vitese atınca rahat rahat çıkıyordu. Onunda olayı 1-2. vitesti gerçi. Çok güzel gidiyordu o viteslerde. 3'ten sonra kasanın ağırlığını hissediyordun.



Turbo Lag Nedir?

http://tr.wikipedia.org/wiki/Turbo_lag


Motorun rölanti devri olan ~800 d/d ile ~2000 d/d devire ulaşana kadar geçen zamana turbo gecikmesi denilse de bu daha çok doğal yapısal bir çalışma şartıdır.


Bahsettiğiniz olay yine turbo lag ile alakalı 15 senedir turbolu araba kullanıyorum ki benim aracım yüksek hacimli ve turbo TSI motora göre daha yüksek devirde basmaya başlıyor ve bu boşluk benim aracımda daha fazla.Dediğim gibi biraz yüksek devirde vites değiştirmek tek çözüm bu işin ve her benzinli turbo araçta bu durum aynıdır.

Bunu biraz olsun engellemek için bazı TSI motolarda kompresör+turbo bulunmaktadır bununda nedeni o 800-1500-1700 devir arasındaki oluşan boşluğu kapatmak turboyu daha düşük devirde doldurmak içindir :ok:


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Hele şükür dediğim olayı anlayan 2-3 kişi çıktı :) Zaten debriyaj desteğiyle kalkıyorum yetmediği yerde.


Çevrimdışı mavıcnc

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
toyota 1,4 d lerin kullanma klavuzunda yazıyor turbo boşluğu 2.000 den sonra devreye girer araba 2 000 devre kadar ölü oluyordu dik yokuşlarda yavaşladığında hatta stop ediyordu daha sonra üretimlerde turbo açma devrini 1800 e düşürdüler dik yokuşta kalkmak ölüm oluyordu otomatiklerde daha çok oluyordu manueli bir nebze yarım debriyaj kalkılıyor.baya bir formlarda tartışıldı


Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Bende 2013ün Temmuz ayında tdi dsg elegance almıştım. Bazı nedenlerden ötürü 8 ay sonra aracı sattım. 2 ay önce 1,2 tsi manuel Golf aldım. Şehiriçi bir depoyla Octavia ile ışık yanana kadar max 670-680 km yapıyordum. Şimdi Golfle aynı kullanımda 650 km yol yapıyorum. Günlük güzergahım 8-10 km git gel şeklinde. Şehir içi kısa mesafede dizelin avantajı kayboluyor. Şuan 1, 2 tsi Golfü satıp 1,4 tsi 122 bg highline aldım. Performans olarak arada çok fark var. Yakıt olarak neredeyse yok. Hopa-Trabzon arası Octavia ile 3,7 lt yaktığım yerde 1,4 tsi Golf ile 4 lt tüketimim oldu. Tabi dsgnin rahatlığını çok arıyorum o ayrı mesele.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: METŠAHİN;496211
Trifid jantlar gittimi şimdi :)
Maalesef araçla beraber gitti. Golfte kışlıklarda minorisler takılı. [emoji2]


Çevrimdışı erdemerd

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Konu başlığı ile alakalı olarak 1.2 tsi dsg ve 1.6 tdi dsg kullanıcılarına bir soru sormak istiyorum. her iki araç da 105 beygir fakat birisi -yanılmıyorsam- 175 diğeri 250 torka sahip.  Performans amaçlı araba kullanmayan normal bir kullanıcı bu farkı hisseder mi?


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Bence hisseder çünkü dizel bu bahsi geçen tork'u 1500 devirden itibaren veriyor.


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
1.2 TSI de veriyor 1500 devirden itibaren :) İkisinin de manuel olanını kullandım, ilk hızlanmaları aynı aşağı yukarı. 1.6TDI ile denemedim ama beygirleri aynı olunca maksimum hıza çıkma süreleri de aynı olur aşağı yukarı. TDI ara hızlanmalarda daha iyi hissettirir sadece.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
TSİ 1500 den itibaren veriyor hatta daha geniş bir Aralık'ta veriyor ama 175 nire 250 nire. Yük arkadayken Bayır çıkarken üzer gibi geliyor bana TSİ. Eğer TSİ alınacaksa Hakkı 1.4 olur bence. Eşimin kuzeni ben aldıktan bir ay sonra tsi 1.2 Aldı bende test ettim ama cılız geldi bana. Ki performanslı kullanan bir Şoför de değilimdir. Bunlar tamamen kişisel fikirlerim tabiki