škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg TDI beni hayal kırıklığına uğrattı

Dre42 · 37 · 6842

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;563559
Bu konuya bende katiliyorum tsi dsg ikilisinin verdigi keyfi netligi tdi dsg vermiyo maalesef ama zaten isi keyif vermek degil ekonomi saglamak oldugundan sorun kalmiyo


Hocam tsi den 15 bin fazla para istedikleri motorun tek amacı ekonomi ise ve bu tdi motorlar yok satıyorsa gerçekten komik bence.yani 102.000 liralık golf sadece ekonomiye hizmet ediyorsa.. oyle ekonomi bi kenarda dursun..gidip super b passat alır binerim o paralara..sınıfının parası değil artık o paralar sonuçta..tıpkı fabianın dizel dsg sinin 70 bine dayanması gibi..yazdığım şeylerde golfu beğenmemiş gibi bi izlenim gorulebilir yanlış anlaşılmasın golfun gerçekten farklı bi araba olduğunu gördüm verdiğimiz paralara biraz daha fazla donanım alsak daha hoş olurdu ama yine de golf golftur mantığına getiriyorlar insanı..tercihim tsi ve manuel olacak alacağımda..


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;563568
Hocam tsi den 15 bin fazla para istedikleri motorun tek amacı ekonomi ise ve bu tdi motorlar yok satıyorsa gerçekten komik bence.yani 102.000 liralık golf sadece ekonomiye hizmet ediyorsa.. oyle ekonomi bi kenarda dursun..gidip super b passat alır binerim o paralara..sınıfının parası değil artık o paralar sonuçta..tıpkı fabianın dizel dsg sinin 70 bine dayanması gibi..yazdığım şeylerde golfu beğenmemiş gibi bi izlenim gorulebilir yanlış anlaşılmasın golfun gerçekten farklı bi araba olduğunu gördüm verdiğimiz paralara biraz daha fazla donanım alsak daha hoş olurdu ama yine de golf golftur mantığına getiriyorlar insanı..tercihim tsi ve manuel olacak alacağımda..
Öyle düşünmekte yanlış bi yerde bu olay tamamen sanzimani ve tepkilerini iyi bilmekte gizli Emin tdi dsg octaviasiyla neler yapiyo canli sahidim yabana atilacak gibi degil hemde d modunda yaptiklari gercekten keyifli dedigim gibi tüm bunlar sanzimani tanimaktan geciyo ilk kullandigimda banada cok garip gelmisti


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;563569
Öyle düşünmekte yanlış bi yerde bu olay tamamen sanzimani ve tepkilerini iyi bilmekte gizli Emin tdi dsg octaviasiyla neler yapiyo canli sahidim yabana atilacak gibi degil hemde d modunda yaptiklari gercekten keyifli dedigim gibi tüm bunlar sanzimani tanimaktan geciyo ilk kullandigimda banada cok garip gelmisti


Tabiki haklısınız ben ilk defa tdi dsg kullanıyorum tanımak çok önemli


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Bir golf tdı dsg kullanıcısı olarak bir kaç şey bende karalayabilirim sanırım:lol:

-Dsg'den başlarsam sürekli eco moddaymış gibi erken vites atıyor doğru.Ama gaz pedalında eco moddaymış gibi ölülük yok.Eco modlu bir vw, audi veya bmw sürerseniz daha net anlarsınız ne demek istediğimi.Eco moda alınınca araba yürüsün diye gaza bassanız bile yürümüyor o derece sünger yapıyor pedalı.Ek olarak DSG'nin sürekli ikinci viteste kaldırması dışında ben başka rahatsız edici bir şeyini gözlemleyemedim.Bence gayet iyi.

-Motor dizeller içinde en sessiz değil.Benim aracım euro6 110luk.Ama kabin içine sesi epeyi az alıyor arabanın yalıtımı cidden iyi.Ben b7 highline passattan indim.Yalıtım adına  hiç bir eksiklik yaşamadım.

Geriye de bir şey kalmıyor zaten:D


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;563582
Bir golf tdı dsg kullanıcısı olarak bir kaç şey bende karalayabilirim sanırım:lol:

-Dsg'den başlarsam sürekli eco moddaymış gibi erken vites atıyor doğru.Ama gaz pedalında eco moddaymış gibi ölülük yok.Eco modlu bir vw, audi veya bmw sürerseniz daha net anlarsınız ne demek istediğimi.Eco moda alınınca araba yürüsün diye gaza bassanız bile yürümüyor o derece sünger yapıyor pedalı.Ek olarak DSG'nin sürekli ikinci viteste kaldırması dışında ben başka rahatsız edici bir şeyini gözlemleyemedim.Bence gayet iyi.

-Motor dizeller içinde en sessiz değil.Benim aracım euro6 110luk.Ama kabin içine sesi epeyi az alıyor arabanın yalıtımı cidden iyi.Ben b7 highline passattan indim.Yalıtım adına  hiç bir eksiklik yaşamadım.

Geriye de bir şey kalmıyor zaten:D


Yalıtımını çok beğendim sesine olan eleştirim ise benim dizele çok yabancı olmamdan.bikaç yerde yavaşlayıp yokuş çıkarken de 30-40 gibi hızlarda 4-5 tercih edip arabayı yığmasına da gerek yok biraz daha atik çıksa daha güzel olabilir diye düşündüm.gerçekten güzel bi araba golf malzeme kalitesi yalıtımı yola gidişi vs güle güle binin aracınıza


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
DSG ve TDI uyumu bence mükemmele yakın aracım TDI DSG Yeti boş ağırlığı Golf'ten çok fazla (1445 kg) ve rüzgar direnç katsayısı da Golf'ten çok yüksek benim ilk dizel ve otomatik aracım daha önceki 6 aracım 1.6 atmosferik motor düz vites benzinli modeller 10 yıl 3 adet biri sıfır Corolla kullanıyordum Yeti'yi 20 aya yakın ve 12.000 km kullanıyorum bahsedilen yığılma geç toparlama bayılma vs vs hiç yaşamadım bu biraz kullanımla alakalı bu güne kadar S modunu bir kaç kez deneme amaçlı kullanmanın dışında hiç ihtiyaç duymadım. Uzun yolda D sürüş modunda araç sollarken ve güç istediğimde gaz pedalına yükleniyorum ve aracın deli gibi ivmelendiğini bu rampa ve ya düz farketmiyor gördükçe iyi ki tercih etmişim diyorum bunu Corolla 1.6 benzinli aracımda aynı yollarda göremiyordum Corolla 124 hp tork 157 nm dir TDI çok sessiz bir motor olmayabilir bu biraz aracın yalıtımı ile de ilgili ben rahatsız edici bir ses duymuyorum performansı 1445 kg ve yüksek bir araca Yeti'ye gayet yeterli bilhassa rampalarda 250 nm torku hissediyorsunuz ve ani hızlanmalarda D modunda kick down yaptığınızda sizi koltuğa yapıştırıyor bunun yanı sıra sakin ve biraz performanslı bir kullanımda da size verdiği ekonomi hiçde yabana atılır gibi değil 100 km 4.6 lt şehir içi 5.3 ve bazen biraz daha çıkıyor. Daha yeni 625 km bir gezi yaptım ve çok zor yollardı km 17 kuruş yakan lpg li bir araç dışında kaç model var. DSG evet ekonomi amaçlı düşünülmüş bunu da manuel modelden daha az yakması ile kanıtlıyor bugüne kadar hiç kararsız kaldığını ve yığıldığına şahit olmadım yazılanları okudukça benim aracım DSG değil mi diyorum bu yazımda amacım kimsenin kullanım ve ya sürüş tarzına eleştiri değil kendi edindiğim tecrübe kullanım ve gözlemlerimdir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Kızmaca küsmece bir durum yok tabi ki. Fakat her araba değişikliğinde muhakkak bir alışma süresi vardır. Bir de önceki arabalarla kıyaslama doğal olarak olacaktır. Otomatiğin davranışına alışınca sezgisel olarak onun tepkisini beklemektense tepki zaman farkını da düşünerek sizin zamanından önce dürtmeniz onunla iyi bir uyumu yakaladığınızı gösterecektir. Mesela yığılmaya sebep olmadan yokuşa vurmaya yakın S moduna hatta triptonik/manuel moda alıp 1-2 vites düşürüp deviri artırdığınızda yokuşta nazlanmadığını, beklenen gücü size gösterecektir. Motorun optimum güç verdiği devir aralığını da hesaba katmak gerekiyor.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Recep bey yokuşta nazlanma gerçekten yok sadece rampaya başlamadan gaza biraz daha basmak gerekiyor o kadar dediklerinize aynen katılıyorum. Ben manuel modu sadece sıkışık trafikte ve ilk çalıştırıp garajdan çıkarken dik rampa var ve tam tepede yol ile yükseklik farkı çok fazla olduğundan yüksek hızla çıkmak sakıncalı oluyo ve bir kaç yüz metre dışında kullanmıyorum S modun da araç geç vites değiştirdiğinden zaten çok bağırıyor o zaman TDI sesli oluyor işte bunun dışında D sürüş modun da tek gözlemlediğim DSG ekonomi amaçlı ve yüksek vites de gitmek istiyor vites düşürmek istemiyor bunu hissetmekte kullanıcıya kalıyor biraz gaza yüklendiğinizde tepki verdiğinizde gerektiğinde 2 vites birden düşüyor bu sizinde bahsettiğiniz gibi kullanıcı buna zamanla alışıyor DSG sizin kullanım tarzınızla paralel hareket ediyor sizin gaz pedalınıza verdiğiniz tepkileri ve sürüş karakterinizi sürekli hafızasına alıyor şöyle bir örnek vereyim aynı yolları sürekli kullanıyorum aynı rampayı bazen 7 bazen 6 bazen de 5 ile çıkar yani o anki benim kullanım karakterime uyum sağlar yani rampanın başlangıcında gaz pedalına verdiğim tepki değişmiyorsa DSG bunu algılar ve aynı vitesle devam eder ama biraz gaza yüklenmişsem güç ihtiyacını hissedip bir ve ya 2 vites aşağı düşer rampayı yığılma ve zorlanma olmadan bitirir bir de söylenen bazı duyduğum durumlar var inişte D sürüş modunda vites yükseltiyor deniliyor dik bir inişte ben gaz vermeden ayak gaz pedalında değilse kesinlikle vitesi yükseltmiyor 3 te ise 3 ile iner bilemiyorum belki de iniş sensörü vardır.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2016, 13:41:54 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;563538
Hocam sorun s moduna çekmekte değil en üstteki yazımı okursanız zaten d de gaza yüklendiğimi anlayacaksınız.geç tepki vermesi hoş bi durum gibi gelmedi zaten dsg nin en çok eleştirilen özelliğidir benim uydurduğum bişey değil bu.ben abartılıyor biraz diyordum ama gerçekten varmış.araçlarınız tdi dsg olabilir fikrimi söyledim diye sert tepki vermenin alemi yok yanlış duşunuyorumdur belkide neyse çok da önemli değil 102 bin liram olursa düşünürüm bunları :)
DSG en yüksek viteste en düşük devirde gitmeye odaklıdır, doğrudur; ancak bazan gereğinden fazla zorluyor. D2' de hafif rampa yukarı yarım debriyajla zorlamak nedir arkadaş. Tekerlekler tamamen durmadan D1' e kesinlikle geçmiyor mesela. Tam bu durumda trafik açıldı gideyim diye gaza dokunursanız gitmekte çok zorlanıyor. Yani nedir bu D2 sevdası ben de çözemedim.
Alıntı yapılan: 09fabia;563558
Neden bu şekilde arkadaşın üstüne gidildi anlamadım. Ekonomi deyip duruyorsunuz. Adamın bahsettiği şeyi anlamamışsınız. Birde ben örnek vereyim, test sırasında trafik birden açıldı önüm bomboş gaza bastım tepki yok biraz daha yüklendim. Hani abartmıyorum nerdeyse arkamdaki korna çalacak. O 1 sn lik gecikme sonunda araç bir fırladı adamın tamponuna yapışacaktım. Kullandığım araç dsg rapid.
O 1 saniyede D2' de yarım debriyajla kalkmaya çalışıyor işte.:D Ha dururken gaza tatlı tatlı yüklenerek kalkarsanız da hemen D2' ye aldığı için yine gitmiyormuş gibi oluyor. Kalkışta gaza az sert yüklenirseniz D2' ye geçişini biraz geciktiriyor.;)
Alıntı yapılan: rocky62;563602
...söylenen bazı duyduğum durumlar var inişte D sürüş modunda vites yükseltiyor deniliyor dik bir inişte ben gaz vermeden ayak gaz pedalında değilse kesinlikle vitesi yükseltmiyor 3 te ise 3 ile iner bilemiyorum belki de iniş sensörü vardır.
D' de rampa aşağı freni bırakırsanız hemen D2' ye geçiyor. Eğer gaza basmazsanız D2' de uzunca bir süre gidiyor ama belirli bir devri aşarsa motor devri -ki o devri hatırlamıyorum- D3' e geçiyor. Yeti' de iniş sensörü olup da kesinlikle bir üst vitese geçmiyorsa onu bilemiyorum tabii ki; ancak 1.4TSI Jetta, 1.6TDI Rapid, 1.2TSI Ibiza' da hep bu şekilde oldu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
16-18. Dk arasını izlerseniz And da aynı şeyi söylüyor. Dsg nin vites küçültmeden gitmeye çalıştığnı.
https://youtu.be/1OY_aMtH_TM


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;563691
16-18. Dk arasını izlerseniz And da aynı şeyi söylüyor. Dsg nin vites küçültmeden gitmeye çalıştığnı.
https://youtu.be/1OY_aMtH_TM
Zaten aracın kitapçığında S modundan "Standart Sürüş Modu" olarak bahsediyor. "D konumunda kullanırsanız ekonomik bir sürüş elde edersiniz" şeklinde de ekliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2412
    • Profili Görüntüle
Zafer Bey dediğiniz gibi, nerede gaz nerede vitese müdahale etmek gerektiğine alışınca hiç bir sorun yok bence. İstediğim zaman atak istediğim zaman normal sürüş yapabiliyorum. Tabi beklentiler ve renkler tartışılamaz.;)


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;563713
Zafer Bey dediğiniz gibi, nerede gaz nerede vitese müdahale etmek gerektiğine alışınca hiç bir sorun yok bence. İstediğim zaman atak istediğim zaman normal sürüş yapabiliyorum. Tabi beklentiler ve renkler tartışılamaz.;)


Mesele alışmakta değil alışınca benim 1.0 fabiadan da istediğin yerde istediğin verimi alıyorsun...ben test surusune gittim dedim sizler alışmak lazim ona S e cekseydiniz vs vs gibi yorumlarda bulundunuz. Ben dsg ve TDI  uyumundaki eksik gördüğüm bi noktaya değindim illaki alışınca performans daha ustun hale gelir.ama gaza dokununca firlamaya hazır arabalarda var.bu dsg nin ekonomiyi tercih ettiğini  gösterir..bu ayıplanacak kucumsenecek bisey değil adam öyle yaparsam TDI nin şanına şan  katarim daha da az yakar demisler normal karşılarım...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11594]msslm[/MENTION], [MENTION=8468]09fabia[/MENTION]
Kimsenin kimseye kızdığı ve eleştirdiği yok.
Hayal kırıklığına uğramanızın yersiz olduğunu vurgulamaya çalıştım.
Neye göre kıyaslama yaparak hayal kırıklığına uğruyorsunuz anlamadım?
15 yıl önce üretilmiş bir otomatik vites araca da binseniz, D1 ve D2 modu olduğunu göreceksiniz, D1 daha hantal, D2 daha seri ve atik.
Test yaptığınız araçlara alışık değilsiniz, o da ayrı bir durum. Ne zaman ve ne kadar gaza basacağınızı bilmiyorsunuz.
DSG çift kavrama yarı otomatik şanzınamdır. Tam otomatiğe benzemez.
Siz gidin bir de toyota nın meşhur m/m isimli tek kavrama otomatiğini kullanın, hayalı kırıklığı değil, kahrolursunuz.

Uzun lafın kısası, değerlendirmeleri, beklentilere veya hayallere göre değil, emsallerine göre yapmak gerekiyor.
Syg


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;563845
[MENTION=11594]msslm[/MENTION], [MENTION=8468]09fabia[/MENTION]
Kimsenin kimseye kızdığı ve eleştirdiği yok.
Hayal kırıklığına uğramanızın yersiz olduğunu vurgulamaya çalıştım.
Neye göre kıyaslama yaparak hayal kırıklığına uğruyorsunuz anlamadım?
15 yıl önce üretilmiş bir otomatik vites araca da binseniz, D1 ve D2 modu olduğunu göreceksiniz, D1 daha hantal, D2 daha seri ve atik.
Test yaptığınız araçlara alışık değilsiniz, o da ayrı bir durum. Ne zaman ve ne kadar gaza basacağınızı bilmiyorsunuz.
DSG çift kavrama yarı otomatik şanzınamdır. Tam otomatiğe benzemez.
Siz gidin bir de toyota nın meşhur m/m isimli tek kavrama otomatiğini kullanın, hayalı kırıklığı değil, kahrolursunuz.

Uzun lafın kısası, değerlendirmeleri, beklentilere veya hayallere göre değil, emsallerine göre yapmak gerekiyor.
Syg


Tamam dünya para verip tdi dsg almışsınız ve gocunuyorsunuz bundan anlıyorum..kimin neye gore kıyas yaptığını eleştiremezsiniz beğenmedim ve fikrimi söyledim onun haricinde golfe sozum yok