škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motor Elektriği Arıza Lambası

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,

Aracım Fabia 2004 model special 101 Bg 16v'dir. Aracımda lpg mevcuttur. 2 gündür motor arıza lambası yanıyor sinir edici bir durum. Bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla lpg sistemi bu lambayı yakabiliyormuş ve lpg yetkili servisinde bu hata kodu silinerek lamba söndürülebiliyormuş. Bu konuda fikri olan birisi yada başına gelmiş birisi var mıdır?

Teşekkürler.

(Yeni üye olduğumdan başlıkları inceleyemedim. Aracı da 2 gün önce aldım.)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aramıza :hsg:
 
LPG'den büyük ihtimal, onunla yaşamaya alışman da gerekebilir, söndüremeyenleri de duydum LPG var olduğu sürece


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
o yandığı sürece başka bir arıza oluştuğunda anlamam imkansız olacak o zaman çözümü olmadığında araba kendinden soğutacak gibi..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;429069
Arkadaşlar merhaba,
 
Aracım Fabia 2004 model special 101 Bg 16v'dir. Aracımda lpg mevcuttur. 2 gündür motor arıza lambası yanıyor sinir edici bir durum. Bir arkadaşımdan öğrendiğim kadarıyla lpg sistemi bu lambayı yakabiliyormuş ve lpg yetkili servisinde bu hata kodu silinerek lamba söndürülebiliyormuş. Bu konuda fikri olan birisi yada başına gelmiş birisi var mıdır?
 
Teşekkürler.
 
(Yeni üye olduğumdan başlıkları inceleyemedim. Aracı da 2 gün önce aldım.)
@iondergumus,
Hoş geldiniz .
Aracın rölantide çalışmasında sallantılı bir durum var mı?Aynı paralelde hızlanmada bir sorun yaşıyormusunuz yada çekişte bir düşme var mı? LPG dışında silindirlerden birinde bir nedenle ateşleme olmadığında da bu lamba yanar. Arıza lambasının yanma nedenlerinden neredeyse %90' nı bu nedenle olur.Eğer LPG kaynaklı ise neden bu ikaz lambası LPG nedeniyle yanar anlamak mümkün deği,l muhakkak bunu serviste hallettirmeniz gerekir.Bir ihtimal LPG sisteminde de aksayan bir durum sözkonusu olabilir.Aksi takdirde Moıtorla ilgili arıza alarmları kapalı demektir ki bu da hoş bir durum değil.


Çevrimdışı demirhan

  • Elegance Hastası
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 258
    • Profili Görüntüle
Aynı durum bende de var arac lpg li ara sıra söner sonra yanar bilgisayara bağlayınca egr arızası veriyor bazı ustalar kesinlikle lpg den dediler bazıları ise(bunlara daha cok güveniyorum) lpg ile hic alakası yok Sorun EGR valfi değiştirince arıza giderilecek dediler ama acelesi de yok hic bir sorun cıkartmaz bu şekilde kullanabilirsiniz dedi usta. Ayrıca ateşleme arızası verince yada bobin arızası verince o ışık sürekli yanıp sönüyor.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
eğer ışık yanıp sönüyorsa sıkıntı var demektir. sürekli yanıyorsa lpgdendir.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
çekişten ve rolantiden bir sıkıntı yaşamadım (rolanti bi ara 0.7 ye düşüp beyin tekrar ayarlıyordu sıkıntı kalmadı) onun dışında egr lambası yada başka bir lamba yandığını görmedim. ve lamba sürekli yanıyor. büyük ihtimalle pazartesi servise götürüp göstericem bakalım ne sürecekler önüme. eğer lpg ise sanırım o hata kodunu sildirince bir daha yanmayacaktır... ama kimle konuştuysam genelde bu durum çoğu kişinin başına gelmiş ama büyük bi problem değil diyorlar. sizlere de teşekkür ediyorum katkılarınız için...


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
aynı model aynı aracı kullanıyorum. başka sebepler için her servise gittiğimde o arıza siliniyor ama bir 100 km sonra tekrar yanıyor. bir sorunda olduğu yok. servise gitmeye bile gerek yok. bir seferinde yandı söndü motor çekişten düştü rolantide düzensilizk oldu subap yakmasıymış.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;429134
aynı model aynı aracı kullanıyorum. başka sebepler için her servise gittiğimde o arıza siliniyor ama bir 100 km sonra tekrar yanıyor. bir sorunda olduğu yok. servise gitmeye bile gerek yok. bir seferinde yandı söndü motor çekişten düştü rolantide düzensilizk oldu subap yakmasıymış.


Dediğin gibi geçen bende sildirdim sonra işe gittim akşam çıkınca çalıştırdım yine yandı. Bakalım hayırlısı. Ana genel olarak bir sıkıntı yok Allah'a şükür...


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Çok fazla dert edilmemesi gereken bir durum . LPG sistemi bu tip sıkıntılara neden oluyor malesef , yapılan yakıt tasarrufunu düşünerek bu tip şeyleri kafanıza takmayın derim :)


Çevrimdışı sucu1460

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
2004 choice'de benzinden gaza geçiş sorunu yaşıyordum,gazcıya gittim,yok yere 230 TL.masraf çıkardı,problem aynı kaldı.Arkasından motorcu baktı,bujilerin üstünde ateşleme yapan (adını bilmiyorum) 4 tane elektrik aksamından biri bozukmuş,değiştirdik,ışıkta söndü,gaz sorunu da çözüldü,arabanın teklemesi de halloldu.Gazcıya boşuna gitme,öncelikle motorcuya gitmeni tavsiye ederim.Işığı söndürmeyi gazcı da da denediler ama bir türlü söndürememişlerdi.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Bahsettiğiniz ateşleme bobiniyse olabilir ama bu durumda aracın çekişten düşmesi gerekir.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: biHEmta;429250
Bahsettiğiniz ateşleme bobiniyse olabilir ama bu durumda aracın çekişten düşmesi gerekir.
@biHEmta,
Zaten, LPG' ye çevrilen araçta neden Motor arıza lambası yanar ortada elle tutulur bir neden yoksa, A' dan Z' ye anlamsızdır. Üst komşumda 2001 MPI fabia var 150.000 km si LPG ile çalışlıyor bu sıkıntıyı yaşamıyor. Benim araçta 3. no' lu silindirin emme sibobu yanıp araç çekişten düştü,Rölanti sallatılı çalışmaya başladı, 90 km üstünde çiğ benzin atmaya başladı yine motor lambası yanmadı.Motor lambası yanıyorsa kesin olarak ateşleme ve yakıt akış sisteminde  bir sıkıntının olduğunun göstergesidir.Genelliklede bujilerin üstündeki indüksiyon bobininden(Ateşleme bobinide derler) ile EGR valfi yada boğaz kelebeğin oluşan kirlenmeden kaynaklanır. İndüksiyon bobini elektronik ateşleme sisteminden gelen 600 VAC gerilimi(Voltajı) 25.000 volta yükselten bir nevi oto transformatördür. Bunun dışında ateşleme sıralamasında bir sorun olduğunda yanar,Bujilerde yeterli ark oluşmaz yada kısa devre oluşmuşsa yine yanar. Burada "bu soruna alışmalısınız" diyenler var ve yanlış düşünüyorlar. Bu lamba yanıyorsa bir sorun mutlaka vardır ve bunun LPG ile bir alakası da yoktur.(Vardır diyenler doyurucu bir neden ortaya koymalıdırlar)Tam tersine bu ikaz ışığı yandıkça sizin motorunuz koruma altında olmayacaktır.Gerçek bir arıza durumunda bu kanal kapalı olduğu için "LPG" den dir deyip "es" geçeceksiniz. Böyle bir tutum ne nerece doğru tartışılır. Bu nedenle @sucu1460' nun tüm yazdıklarına da ayrıca katılıyorum
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2013, 10:52:39 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:

1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...

Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası :)

Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;429369
Arkadaşlar bugün servise gittim ve bana söylenenler şu şekilde:
 
1- LPG sistemi ile şuan için bir durum yok.
2- Sorun EGR valfinde. Ve bu Fabia'larda genelde rastlanan bir durum. Sıkıntı çıkarmaz ama tamir ettirmek istersen daha derine de inebiliriz.
3- Valf değişince aynı ışığı tekrar yakabilir. Sen bilirsin...
 
Bende yoluma devam etmeye karar verdim açıkçası :)
 
Sizlerin de bilgisi olsun istedim. İyi akşamlar kazasız sürüşler...
@iondergumus,
EGR valfi ? Valla bana ders çalıştırdınız bu konuda, onlarca forum dolaştım yerli yabancı.Topladığım bişr yığın bilginiyi kısaltmaya çalışarak aşağıya aldım
Ancak kısa yoldan şikayet edilen "moıtor arıza" lambasının yanma nedeninin ,bu valfden ziyade birlikte çalıştığı boğaz kelebeğin den kaynaklandığını ve bunun temizletilmesiyle sorunun %90 çözüldüğün, .Kalan %10 arızada ise RGR valfin temizlketilmesi veya de değiştirilmesiyle hallolduğunu gördüm, Kısacası %90 sorun boğaz kelebeğinde.
 
Ne, nedir ?
EGR valfi "Exhaust -Gas Recirculation" harflerin baş harflerinin kısaltmasıdır.
Türkçesi eksoz gazı geriçevirimi veya beslemesi diye çevirebiliriz.Görevi eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.EGR Valfi, belli bir kilometre kullanım sonrasında eksoz gazındaki kurum sebebiyle tıkanıp görevini tam anlamıyla yerine getirmekte zorlanabiliyor. Bu nedenden dolayı aracın motor arıza ışığı yanabilmektedirBelli bir km sonra servisinde sökülüp temizlenmelidır. EGR Valfinde kontrol edilen NOx(Azot-"Nitrojen" Oksit) gazlarıdır.Bu sökülürse kapıdaki bekçinin görevine son verilmiş gibi olur. Çıkış serbest demektir.Bu durum öncelikle emilsyon gaz değerlerinin bozulması demektir.Saz emilsyonlarının doğru değerlerde bulunması, silindir içi verimli yanma için olmazsa olmaz şarttır.Verim yüksek olunca da yakıt tüketimi düşer, motor harareti azalır. Motor hararetinin gerektiğinden ortalama 1 derece bile fazla olması enerji kaybı demektir. Bir soğutma fanı ne kadar az çalışıyorsa yakıt o kadar temiz ve verimli kullanılıyor demektir.(Fan bozuk !, çalışmıyor diyenlere önemle duyurulur !) Ayrıca, uzun dönemde yanmamış gazların eksozdan doışarıya atılması ,dolayısıyla sokağa atılan boş para demektir.Ayrıca motorda tam yanma gerçekleşmediği için motorun hareret yapma olasılığı artar. Özellkle yaz aylarında artan dış sıcaklarda dikkat edilmesi gereklidir.
Araştırdığım forumlarda Özellikle yakıt tüketiminin ve Motor içi kurumu arttırdığı şeklinde ters görüşlerde var.
Benim görüşüm bu valfin sistemin bir parçası olduğu yönünde. Nitekim aracın yönetim sistemi yani ECU(Electronic Control Unit-Motor kontrol Ünitesi denmiş Türkçe'sinde) topladığı tüm verilere göre hava-yakıt-ateşleme avansı-boğaz kelebeği-egr açıklığı vb. tüm verileri yönetmektedir.
Sonuç olarak EGR valfinin nin arızalı olması sistemin topallaması demektir. Bu da size fazla yakıt, tekleme, performans düşüklüğü, motor arıza ışığı yanması gibi tepklerle geri döner.
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2013, 11:22:34 Gönderen: Picasso »