škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kilitler bağımsızlığını ilan etti.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Bugün arkadaşımla birlikte fabia'mın yanına geldik binmek üzere. Kumandayla kilidi açtım (yani her zaman ki gibi) sonra sürücü kapısını açtım ve arabaya bindim. O sırada arkadaşım hala arabaya binememişti. Çünkü sağ kapı açılmamıştı. Neyse sağ kapıyı açtım, (sürücü kapısındaki kilitleme ve açma düğmesiyle) gidiyoruz. Sonra kilitler kendiliğinden kapanıp açılmaya başladı. İki üç kez tekrarladı bunu.  Yol bitti park ettik, alışveriş yaptık arabaya döndük. Ben yine kumandayla kilidi açtım arabaya bindim. O sırada arkadaşım yine arabay binememişti çünkü sağ kapı yine açılmamıştı. Yine içerden açtım kapıyı ve yola çıktık. Yine kilitler kendi kendine birkaç kez açılıp kapandı ve şak diye motor arıza ışığı yandı. Sonra rölantide birkaç saniyelik bir dalgalanma oldu. Rölanti normale döndü sonra ama motor ışığı kaldı orda. Şimdi sevgili arkadaşlar, ne oldu da böyle hareketler yaptı fabia. Bu  tür bir olayla karşılaşan arkadaşlarımız olduysa, nedenini ve çözümünü biliyorlarlarsa yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.


Çevrimdışı agasarca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 634
    • Profili Görüntüle
Kilit arızası, ardından motor lambası ilginiç. Bilgisayara bağlatmak lazım.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Kilitleri konfor ünitesi yönetiyor ama motor lambası yakmaması lazım.Bence güzel bir elektrikçiye inceletin derim :)



Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Bence de şaşırtıcı bir durum. Arıza ışığını arada bir lpg'den dolayı yakıyordu ama bu sefer ki tam da kilitlerin bu hareketleri yaptığı ana denk gelince, aynı olayla ilgili diye düşündüm. Akü de geçen kasımda takıldı. Yani eski ya da güçsüz değil. (eğer bunu kastettiyseniz)


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;360876
Akü:hmm::blm:


Evet, aynen gibi.

Alıntı yapılan: kor_ay;360896
Bence de şaşırtıcı bir durum. Arıza ışığını arada bir lpg'den dolayı yakıyordu ama bu sefer ki tam da kilitlerin bu hareketleri yaptığı ana denk gelince, aynı olayla ilgili diye düşündüm. Akü de geçen kasımda takıldı. Yani eski ya da güçsüz değil. (eğer bunu kastettiyseniz)


Yeni olması önemli değil, akü'de başka sıkıntı olabilir. Bu sadece ilk düşündüren tabi, illa olacak değil. Fakat motor ışığınıda yakması akla getiriyor, bilgisayara bağlanırsa hata kodundan anlaşılır zaten.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Peki sorun aküdeyse, bunu hata kodlarından anlayabilir miyiz? Zayıflığının dışında akü'de ne gibi bir sorun olabilir?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;361133
Peki sorun aküdeyse, bunu hata kodlarından anlayabilir miyiz? Zayıflığının dışğnda akü'de ne gibi bir sorun olabilir?


Amper-gerilim v.s sorunu vardır. Hata kodu direk akü demez ama söylediği sorunun direk aküyle bağlantılı olduğu anlaşılır. Bu tabi sorunu görmeden yapılan sadece bir öngörü, başka bir sıkıntıda olabilir elbette. Elektrik/elektronik sorunlarının çok nedeni vardır. Ufacık bir sigortanın temassızlığı bile allak bullak edebilir sistemi.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Ön konsolun sürücü kapısıyla birleştiği yerdeki sigorta panelinde lpg sisteminin bir kablosu var sigortanın birinin bacağına sıkıştırılmış halde. Sigorta şemasına bakınca, o kablonun bağlı olduğu sigorta için motor arıza ışığının simgesi konulmuş. (ki birçok sigorta için de bu simge gösterilmiş) Onunla ilgili bir sorun olabilir mi acaba? Ve diğer lpg kullanıcısı arkadaşların sigorta panelinde de bu tür bağlantılar var mı? (sigortadan da kaynaklanabilir dediğiniz için bunlar aklıma geldi ve sormak istedim) Bir de, akü ölçümü yapan cihazla yapılacak bir kontrolde sözünü ettiğiniz sorunlar gözlemlenebilir mi? Teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2012, 08:28:16 Gönderen: kor_ay »


Çevrimdışı sshusun

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
merhaba. henüz bir tamirciye gitmediyseniz size sebebini söyleyeyim. şoför tarafındaki kapının içinde kapı tutamağının olduğu yerde yanlış hatırlamıyorsam kibrit kutusu boyunda, birbirine geçmiş erkek ve dişi soket var. birbirine geçmiş soketleri tutan plastik tırnaklar zamanla deforme olabiliyor veya kırılabiliyor. araç sarsıldıkça birbirine geçmiş bu iki soketteki metal tırnaklarda temassızlık meydana geliyor. (soketler; oto teyp soketine benziyor).  bu soketleri kapının içindeki barlara plastik kablo bağı ile düzgün bir şekilde sabitleyebilirseniz sanırım sorunuz çözülür. ben bu şekilde sorunu çözdüm. umarım işinize yarar.


Çevrimdışı atilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 325
    • Profili Görüntüle
Bence hayaletler basmış o arabayı, perili araba olmuş :++: