škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

rolantide titreme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı logosshine

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba; 2001 1.4 68 hp benzinli fabiam var.Alalı 12.000 km oldu.Hiçbir problemi yokken bi bakım yaptırayım dedim.Üzerindeki 2 tırnaklı ngk bujileri 3 tırnak bosh ile değiştirdiler.Boğaz kelebeği temizlendi ve subap kapak contası değişti.Bakımdan sonra rolantide titreme başladı.700-900 devir arası ibre sürekli oynuyor ve araba sallanıyor.Tekrar götürdüm adaptasyon lazım dediler, boğaz kelebeği için onuda yaptırdım.çözülmedi.tekrar yaptırdım yine çözülmedi.Başına gelen varmıdır?
Neden olabilir ne yapmak gerek?


Çevrimdışı *CEM*

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Hakan adaptasyon derken makinaya bağlayıp yazım mı yüklediler ?


Çevrimdışı logosshine

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
evet vag-com sanırım programın adı.nasıl bir işlem olduğunu anlamadım gerçi 2-3 sn sürüyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Şunu söylemişlerdi serviste, orijinali neyse o bujiden takılmalı, ateşleme ile ilgili zamanlama sounu olabilirmiş, 3 tırnaklı olan eğer daha hızlı yanma başlatıyorsa sorun olabilir. Bana mantıklı geldi açıkçası...


Çevrimdışı *CEM*

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;331413
Şunu söylemişlerdi serviste, orijinali neyse o bujiden takılmalı, ateşleme ile ilgili zamanlama sounu olabilirmiş, 3 tırnaklı olan eğer daha hızlı yanma başlatıyorsa sorun olabilir. Bana mantıklı geldi açıkçası...

İrfan hocama katılıyorum orjinal buji takıp deneyin.Bende orjinalden farklı buji taktığımda motor dengesiz çalışıyor.


Çevrimdışı burock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Bizim arabayada yanlış buji takılmıştı erken vites yükseltip 1200-1500 devir arası sürmek gerekince araba silkeliyordu,doğru bujiler ile değiştirdikten sonra silkeleme sorunu anında bitti. Tavsiye edilen neyse onu kullanmak lazım.


Çevrimdışı Trex

  • An Humble Perfectionist
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
Bobindendir, yeni bujilerle uyumlu değildir :)


Çevrimdışı logosshine

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ben içinden çıkan bujilerin aynısından takılmasını istemiştim ama usta skodanın orjinalinde 3 tırnaklı buji olduğunu söyledi.yani içinden çıkanlar orjinal değilmiş?
bu doğrumudur?Skodaların orjinali 3 tırnakmıdır?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: logosshine;331436
Ben içinden çıkan bujilerin aynısından takılmasını istemiştim ama usta skodanın orjinalinde 3 tırnaklı buji olduğunu söyledi.yani içinden çıkanlar orjinal değilmiş?
bu doğrumudur?Skodaların orjinali 3 tırnakmıdır?

3 tırnaklı olduklarını sanmıyorum, ben rastlamadım ama en güzeli serviste şasi no veya motor no girerek parça kataloğundan orijinalini bulup takmak  ;)


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Ben 30 bin km. Bakımında bujileri değiştirdiğimde içinden 3 tırnaklı NGK marka buji çıkmıştı. İlk 30 binden sözediyorum. Yani fabrikada takılmış bu buji. Onun yerine de 4 tırnaklı Bosch marka buji takıldı. 20 binden fazla km. Yaptım ama hiçbir sorun yaşamadım. Ama taktıktan sonra Bosch'un bu konularla ilgili çalışanıyla yazıştım ve o da, BBZ kodlu motorlarla ,4 tırnaklı bujilerinin uyumlu olduğunu yazmıştı.


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
1.4 101 HP'ler de falan standart fabrikasyon 3 tırnaklı buji vardır, lakin bu eski 68'lerde pek sanmıyorum 3 tırnaklı kullanılmış olsun, Fabia diye ustalar hepsine aynı diyebiliyorlar, arabanın şekli belki aynıda içindeki motor aynı değil işte :)
Motorun üzerindeki orjinal bujilerin tırnak sayısıyla gene aynı tırnak sayılı bujiyi kullanmak her zaman en sağlıklısıdır. Üzerindeki değerlerde aynı olmalı, sadece tırnak sayısı değil önemli olanda.


Çevrimdışı Pacamann

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: logosshine;331398
Arkadaşlar merhaba; 2001 1.4 68 hp benzinli fabiam var.Alalı 12.000 km oldu.Hiçbir problemi yokken bi bakım yaptırayım dedim.Üzerindeki 2 tırnaklı ngk bujileri 3 tırnak bosh ile değiştirdiler.Boğaz kelebeği temizlendi ve subap kapak contası değişti.Bakımdan sonra rolantide titreme başladı.700-900 devir arası ibre sürekli oynuyor ve araba sallanıyor.Tekrar götürdüm adaptasyon lazım dediler, boğaz kelebeği için onuda yaptırdım.çözülmedi.tekrar yaptırdım yine çözülmedi.Başına gelen varmıdır?
Neden olabilir ne yapmak gerek?
- Bujilerden olabilir, hatta buji tırnakları arasındaki ayar farklılıkları bile bu soruna yol açabilir. İlk çıkan bujilerle aynı özelliklere sahip buji taktığında sorunun çözülme ihtimali var.
- Ayrıca yakıt besleme sisteminden kaynaklanan sorunları da ele almanı tavsiye ederim. Bunun en başında tıkanmış veya yolu daralmış enjeksiyonlar olabilir. Genellikle "karbon temizleme" yöntemiyle çözülebildiği söyleniyor ama ben denemedim. Ucuz bir deneme olarak, "enjektör temizleme" katkısı kullanabilirsin bir defalık...
- Boğaz kelebeği temizliği çok hassas bir iştir, yetkisiz veya deneyimsiz eller bunun ayarını kalıcı olarak bozabilir - en basitinden, mekanik temizleme esnasında kenarına küçük bir çapak sıkışır veya birikir, bu bile soruna yol açabilir. Boğaz kelebeği bölgesini iyice kontrol etmende yarar var.
- Yakıt besleme/ateşleme sistemi ayarlarında da hata yapılmış olabilir. Girilen değerler kontrol edilmelidir.
- Son olarak da bir türk çözümü: açık bir yola çık, 30 - 40 km kadar nispeten yüksek devirde sür. Yani, 5. vitese geçmeden 4. viteste bir süre devam et... Tabii ki motoru yakmadan :) Böylece sisteme karışmış olan kurum parçalarından da bir miktar arınmış olursun...
Sanırım en kötüsü enjektör tıkanması olur, onun dışında çözülebilir basit bir sorunla karşı karşıya olabilirsin...
:wsh:


Çevrimdışı sercan55

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
bizim arabada var aynı problem pc ye baglatınca labmda sensor problemlı gozkuyodu ondan olabılcegnı soyledı ustalar


Çevrimdışı sercan55

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
o parça degişti ve titreme geçti bilginize.


Çevrimdışı mosfet44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar yeni konu açmak istemedim benimde aracım 3 haftalık bugün bu rölanti problemini yaptı. ben ankara beypazarı na biraz yakın bir yerdeyim. burada bir wv ustasına götürdüm aracı bilgisayara bağladı ve bana sorunun büyük ihtimalle boğaz kelebeği olduğunu söyledi. temizlenip tekrar ayar yapılırsa düzelebilir olmazsa değişecek dedi. temizleme ve ayar için 70-80 tl dedi. sizce ne yapmalıyım. aracı ankara da bir ustayamı yaptırayım yoksa bu problemi her usta çözebilirmi