škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

şehir içi dizel kullanım

merman · 48 · 11472

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Bende Mustafa abiye katiliyorum.Yakit yönünden soğuk dizelle soğuk benzinli motor olduğunda hala ekonomik.
Motora yararı zararı ayrı konu tabi.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Octavia 1.2 TSI DSG Elegance 68100 - ortalama tüketim: 5Lt
Octavia 1.6 TDI DSG Elegance 78400 - ortalam tüketim:3.9Lt

150 Bin Km de fiyat farkı amorti oluyor. Yılda en az 25 bin yapacaksanız kesinlikle TDI. Ancak yılda 10-12 bin yaparım diyorsanız TSI daha ekonomik.

http://www.otokritik.com/benzinli-dizel-karsilastirma/


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mustisahin;480731
...suda bir gercektirki dizel benzinli kadar sessiz olamaz,

Firmaya Clio kiralandı. 1.5dCi ve gayet sessiz. TDI gibi değil. O motoru Fabia, Polo, Rapid, ... vb. VW otomobillere taksalar kimse başka otomobil almaz diye de bir iddiam var. 75 HP olmasına rağmen gidişi gayet tatminkâr. Vites oranları uzun tutulduğu için atarlı kullanımda keyifli değil ancak sürekli gazlayarak ve dur-kalk trafikte olmasına rağmen tüketim de 5.1lt/100km' yi hiç geçmedi. Biraz dikkatli ve sakin kullanımla 4.2 veya 4.3 değerlerini görmek işten bile değil.


Çevrimdışı merman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 155
    • Profili Görüntüle
gerçekten faydalı bir paylaşım oldu, paylaştıça fikrim değişiyor:) ama gerçekten gönlümden geçen dizel.

şehir içi 3-4 km günlük km var dedim ancak c.tesi pazar 300 km yaptığımda oluyor o kadar da değil:)

yıllık 15000km civarı yaparım, ayrıca küçük arabadan bıktım arabalarım c2, corsa ve son olarak ta jazz... arabayı büyütmem şart oldu, büyütmüşkende dizel e dönmek istiyorum


Çevrimdışı yyildirayy

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bluevelvet;480769
Octavia 1.2 TSI DSG Elegance 68100 - ortalama tüketim: 5Lt
Octavia 1.6 TDI DSG Elegance 78400 - ortalam tüketim:3.9Lt

150 Bin Km de fiyat farkı amorti oluyor. Yılda en az 25 bin yapacaksanız kesinlikle TDI. Ancak yılda 10-12 bin yaparım diyorsanız TSI daha ekonomik.

http://www.otokritik.com/benzinli-dizel-karsilastirma/


Peki siz aracı satarken 1.2 ile 1.6 yı aynı fiyata mı satacaksınız?


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yyildirayy;480828
Peki siz aracı satarken 1.2 ile 1.6 yı aynı fiyata mı satacaksınız?
Söylediğiniz doğru.  Ancak yılda 15bin kullanma şekli ile araç 10 yılda amorti oluyor. Satarken dizel farkı yanına kâr kalıyor.  10 yıl çok uzun bir süre. Maksimum 5-6 yılda amorti ediyorsak dizel tercih edilmeli bence. Üstü zarar olur.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yİne de şunu düşünmek lazım, benzinlide en ufak mesafede bile ister istemez göz yakıt ibresine takılıyor, dizelde insan daha rahat davranıyor.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Dizel motorları aslında şehir içi kullanıma motorinin yanma doğası gereği aykırı. Tabi son yıllarda artan yakıt fiyatları sebebiyle dizele bir yönelim var ve firmalar da talebi karşılamak için az yakan ekonomik dizel motorları piyasaya sürüyorlar. Ne yazık ki şehiriçi dur-kalk trafikte ve motor ısınmadan yapılan sürüşler enjektör ve motor ömrünü törpülemekte. Bu şekilde kullanılan araçlarda genelde 140.000-150.000 km de enjektörler mefta oluyor zaten (her enj. 1000 tl). Dizelin kullanması ekonomik doğru ancak ilk alım maliyeti ve 100.000-150.000 km sonrası çıkardığı masraflar da göz önüne alınıp buna göre karar verilmeli. Ben o kadar uzun kullanmam derseniz o da tercih meselesi tabi.

Sizin anlattığınız tarzdaki sürüşlerde dpfde çok çabuk dolacaktır dikkat etmeniz lazım bir de dpf masrafı çıkmasın.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: amraam;480924
Dizel motorları aslında şehir içi kullanıma motorinin yanma doğası gereği aykırı. Tabi son yıllarda artan yakıt fiyatları sebebiyle dizele bir yönelim var ve firmalar da talebi karşılamak için az yakan ekonomik dizel motorları piyasaya sürüyorlar. Ne yazık ki şehiriçi dur-kalk trafikte ve motor ısınmadan yapılan sürüşler enjektör ve motor ömrünü törpülemekte. Bu şekilde kullanılan araçlarda genelde 140.000-150.000 km de enjektörler mefta oluyor zaten (her enj. 1000 tl). Dizelin kullanması ekonomik doğru ancak ilk alım maliyeti ve 100.000-150.000 km sonrası çıkardığı masraflar da göz önüne alınıp buna göre karar verilmeli. Ben o kadar uzun kullanmam derseniz o da tercih meselesi tabi.

Sizin anlattığınız tarzdaki sürüşlerde dpfde çok çabuk dolacaktır dikkat etmeniz lazım bir de dpf masrafı çıkmasın.
1.4 tdi Fabia 1 aracimi 180 bin km de satmistim, hala saat gibi calisiyordu motoru. Bakimi zamaninda yaptirirsaniz temiz yakit kullanirsaniz 400-500 bin km gider bence.


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;480937
1.4 tdi Fabia 1 aracimi 180 bin km de satmistim, hala saat gibi calisiyordu motoru. Bakimi zamaninda yaptirirsaniz temiz yakit kullanirsaniz 400-500 bin km gider bence.

Gerçi bizimki dizel değil emme, Lpgli 250.000 devirdi. İyi bakılırsa sorun çıkarmaz araçlar. Şuana kadar nice 100.000km deviren Fabia'lar gördüm sorun yaşayan duymadım.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;480937
1.4 tdi Fabia 1 aracimi 180 bin km de satmistim, hala saat gibi calisiyordu motoru. Bakimi zamaninda yaptirirsaniz temiz yakit kullanirsaniz 400-500 bin km gider bence.


Hocam 400.000 km filan şehir-içi sürekli dur kalkta kullanılan araçlardaki enjektörler için çok yüksek rakamlar. Ona bakarsanız taksilerde 600.000 kmye kadar gidiyor motor ama o süre zarfında kaç defa turbo-enjektör revizyon veya değişim görüyordur kim bilir. Motorun bloğu,pistonu,segmanı zaten 500.000 km yapıyor ama enjektör ve turbo için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Bende dizel araç sahibiyim, aracı İstanbul trafiğinde işe gidip gelmek için kullanıyorum. Yakıtı da her zaman bilinen bir yerden aynı pompadan alıyorum bakımını da aksatmıyorum. Ancak 150.000 km de enjektörler alarm vermeye başladı malesef. Ustasından firmasına kime sorsan kötü yakıt der de bu iyi yakıt nerede satılıyor anlamadım sanki kaçak mazot kullanıyoruz.

Enjektör sağlığı için 50.000 kmde bir bir söküp temizletme taraftarıyım açıkçası.


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
400 bin km motora anahtar degmemis tdi taksici ile sohbet etmistim, orijinal turbo ile.
Enjektor arizasini tdci de 100 binden sonra duymustum, tdi daha saglam diye biliyorum.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: amraam;480924
Dizel motorları aslında şehir içi kullanıma motorinin yanma doğası gereği aykırı. Tabi son yıllarda artan yakıt fiyatları sebebiyle dizele bir yönelim var ve firmalar da talebi karşılamak için az yakan ekonomik dizel motorları piyasaya sürüyorlar. Ne yazık ki şehiriçi dur-kalk trafikte ve motor ısınmadan yapılan sürüşler enjektör ve motor ömrünü törpülemekte. Bu şekilde kullanılan araçlarda genelde 140.000-150.000 km de enjektörler mefta oluyor zaten (her enj. 1000 tl). Dizelin kullanması ekonomik doğru ancak ilk alım maliyeti ve 100.000-150.000 km sonrası çıkardığı masraflar da göz önüne alınıp buna göre karar verilmeli. Ben o kadar uzun kullanmam derseniz o da tercih meselesi tabi.

Sizin anlattığınız tarzdaki sürüşlerde dpfde çok çabuk dolacaktır dikkat etmeniz lazım bir de dpf masrafı çıkmasın.



Chipli Astra CDTI ı 100bin km kullanmıştım. Normal bakımları dışında motorda en ufak sorun çıkmadı. Sattığım kişi de 80bin km sonra sattı , onun kullanımına da hiç bir motor sorunu yaşanmadı


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;480999
Chipli Astra CDTI ı 100bin km kullanmıştım. Normal bakımları dışında motorda en ufak sorun çıkmadı. Sattığım kişi de 80bin km sonra sattı , onun kullanımına da hiç bir motor sorunu yaşanmadı


Yanlış anlaşılma olmasın dizel karşıtı falan değilim hatta benzinli araçtan daha zevklidir, ekonomiktir yine olsa yine alırım ama bazı olumsuz tarafı olduğunu düşündüğüm noktaları da belirtmeyeyim mi? :)  

Ama inanıyorum ki bir enjektör testine soksanız püskürtme kalitesinde düşüş olduğunu görecektiniz çünkü aracı kullanırken çok fark edilecek bir şey de değil açıkçası. Neyse. Ne güzel sizin aracınızda da sorun çıkmamış. Yalan borcunuz yoktur sanırım bana :)

Şu enjektör olayını da kaç ustaya sordum tanıdık tanımadık. Hepsinden aldığım cevapta "Abi normal ya km yüksek zamanı gelmiş oldu." Ki öyle bir şey olmaması lazım bana saçma gelen bir cevap bu.

Eğer ben bir dizel araba alayım şöyle evladiyelik kullanayım en az 200.00 km kullanırım diyorsanız madem de hesap kitap yapıyorsunuz bu tür revizyon masraflarını da atlamayın diyorum anlatmak istediğim bu. Yoksa 100.000 km de falan olmaz böyle şeyler zaten.


Çevrimdışı amraam

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 204
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustisahin;480965
400 bin km motora anahtar degmemis tdi taksici ile sohbet etmistim, orijinal turbo ile.
Enjektor arizasini tdci de 100 binden sonra duymustum, tdi daha saglam diye biliyorum.


Bizim araçta 1.8 TDCi motor var üzerinde Delphi enjektör var. Belki onda olan bir sorundur.