škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Atmosferik Araçlar Rampada Daha Mı Başarılı?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Son zamanlarda farklı marka model araçlara binme fırsatım oldu ve böyle bir durum hissettim.Rampada durup kalkarken atmosferik araçlar turbolara göre daha iyi çekiyor.Turbo araçlarda sanırım turbo lag oluyor devrini alamıyor ve avans vuruyor özellikle bunu kendi aracımda çok sık yaşıyorum.. Rampada kalkacağım zaman resmen launch yapıyorum :D 2500 -3000 arasında devir yapıp yarım debriyajla kalkıyorum yoksa kütür kütür avans vuruyor kıçını kaldıramıyor zibidi..

Favorit olsun fabia olsun 1.3-1.2 motorlar bile rampada dur kalkta çok hafif gaz vererek rahatça kalkıyor bunun nedenini merak ediyorum..


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Turbodan ziyade 8v-16v farkından olabilir. Sürdüğünüz diğer araçların marka modellerini bilmediğimden net yorum yapamıyorum ama aynı tip aynı motor hacminde biri atmosferik diğeri turbolu iki motor kalkarken aynı tepkiyi verir, turbolu olan devir bandı yükseldikçe öne atılır


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Kendi aracim 1.8 Turbo 20V ben pek valf ile alakali oldugumu sanmiyorum.. Bana kalirsa vites disli olanlari turboya gore alip gotursun devir cevrilain diye yapilmis gibi geldi.. Diger araclarin 1.vitesi cabuk bitiyor kendi araciminki onlara gore daha uzun bir diger takildigim noktada kalkista turbonun lag yapmasi..


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: kadir_;426150
Kendi aracim 1.8 Turbo 20V ben pek valf ile alakali oldugumu sanmiyorum.. Bana kalirsa vites disli olanlari turboya gore alip gotursun devir cevrilain diye yapilmis gibi geldi.. Diger araclarin 1.vitesi cabuk bitiyor kendi araciminki onlara gore daha uzun bir diger takildigim noktada kalkista turbonun lag yapmasi..

Vites oranı çok önemli muhakkak. Ben yukardaki kıyasımı herşeyiyle aynı sadece turbo farkı olan 2 araç arasında olacak şekilde yaptım


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
1.2 HTP ve 1.2 TSI motorlu Fabişlerim vardı. Kadir'in dediği durumu yaşamadım, 1500 devirde TSI motor max tork gördüğü için alıp götürüyor. Durum her kasada/motorda farklı olabilir


Çevrimdışı dynia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 715
    • Profili Görüntüle
htp motor un 2200 devirden aşağı rampada gotu kaldırmıyo hacı :)



Çevrimdışı Sina

  • 2007-bugün, 120000km+
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
1.8 turbolarda turbo bayağı büyük, orta devir bandındaki torku yükseltmek için turboyu büyük tutuyorlar, dolayısıyla turbo dolamadığı için alt devirlerde özellikle yokuş kalkışlarında gücün geç gelmesi doğal. tam kavrama noktasında tutup 1-1.5 saniye yarım gaz verdikten sonra tam kavratırsanız daha rahat eder alet :) baskı balata için kötü ama rahat kalkış için ya sizin yaptığınız gibi launch yapmak lazım ya da baskı balataya yüklenmek lazım :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;426122
...Rampada kalkacağım zaman resmen launch yapıyorum...

Alıntı yapılan: Sina;427420
...sizin yaptığınız gibi launch yapmak lazım...
Şu fakiri bu "launch" konusunda bir aydınlatıverin hele kardeşler.:hmm::blm:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;427450
Şu fakiri bu "launch" konusunda bir aydınlatıverin hele kardeşler.:hmm::blm:


Bende düşündüm ama ne olduğunu anlayamadım :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30124
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;427450
Şu fakiri bu "launch" konusunda bir aydınlatıverin hele kardeşler.:hmm::blm:

Alıntı yapılan: mygokhan;427452
Bende düşündüm ama ne olduğunu anlayamadım :)

İşte kralı  :D
 
Son 10 sn EPIC
 
[YOUTUBE]AdPLBaSMFeY[/YOUTUBE]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;427450
Şu fakiri bu "launch" konusunda bir aydınlatıverin hele kardeşler.:hmm::blm:


2500-3000 devir arasında 3-5 sn sabit tutup daha sonra gaza yüklenerek kalkmak kısacası yarım debriyajın gavurcasıda denebilir :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;427530
2500-3000 devir arasında 3-5 sn sabit tutup daha sonra gaza yüklenerek kalkmak kısacası yarım debriyajın gavurcasıda denebilir :D
Briskoda' da okuduklarını burada satmasana nan!:hih:
:kiki::aman: