škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2001 fabia direksiyon pompası arızalıdır dendi ?

umtdrn · 15 · 15714

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar.

Foruma yeni üye oldum , aracım 2001 model Fabia. Aracımdaki sorun şu ; Farları yaktığımızda ışık şiddeti düşüp yükseliyor. Bugün araca baktırdım, şarj dinamosu arızası dendi ve şarj dinamosunun kömürleri değişti. Sorun devam etti , bir süre aracın başında uğraşan ustalar , direksiyon pompasının soketini çıkarttı ve farlardaki ışık dalgalanmaları kesildi.

Bunun üzerine sorunun direksiyon pompasından kaynaklandığını ve direksiyon pompasının arızalı olduğunu söylediler.

Ancak kafama takılan soru şu ; Aracımın direksiyonunda pompa arızasından kaynaklanması gereken serleşme gibi bir sorun yok. Arıza lambası yanmıyor, direksiyon gayet normal bir şekilde çalışıyor. Açı sensörü desek onunda görevini yaptığını düşünüyorum, Çünkü direksiyon yüksek hızlarda sertleşip, düşük hızlarda gayet düzgün bir şekilde yumuşuyor.

Forumda bu konuyla ilgili çok yazı var , hemen hepsini okudum , ama nihai bir sonuç elde edemedim. Şu anda bu sorunu yaşayıp çözüm bulan arkadaşların yardımını rica ediyorum.

Saygılarımla...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;423570
Merhaba Arkadaşlar.
 
Foruma yeni üye oldum , aracım 2001 model Fabia. Aracımdaki sorun şu ; Farları yaktığımızda ışık şiddeti düşüp yükseliyor. Bugün araca baktırdım, şarj dinamosu arızası dendi ve şarj dinamosunun kömürleri değişti. Sorun devam etti , bir süre aracın başında uğraşan ustalar , direksiyon pompasının soketini çıkarttı ve farlardaki ışık dalgalanmaları kesildi.
 
Bunun üzerine sorunun direksiyon pompasından kaynaklandığını ve direksiyon pompasının arızalı olduğunu söylediler.
 
Ancak kafama takılan soru şu ; Aracımın direksiyonunda pompa arızasından kaynaklanması gereken serleşme gibi bir sorun yok. Arıza lambası yanmıyor, direksiyon gayet normal bir şekilde çalışıyor. Açı sensörü desek onunda görevini yaptığını düşünüyorum, Çünkü direksiyon yüksek hızlarda sertleşip, düşük hızlarda gayet düzgün bir şekilde yumuşuyor.
 
Forumda bu konuyla ilgili çok yazı var , hemen hepsini okudum , ama nihai bir sonuç elde edemedim. Şu anda bu sorunu yaşayıp çözüm bulan arkadaşların yardımını rica ediyorum.
 
Saygılarımla...
@umtdrn,
Aynı durum bende de oluştu 2010 yılı sonlarına doğru.Banada aynı şeyleri serviste söylediler.Ama bende de her hanhangi bir sıkıntı yoktu direksiyonda.Ama gece farlarda direksiyonu sağa sdola oynatınca ışıkta azalma çoğalma belirgin bir şekilde oluşuyordu. Açıkçası 2-3 ay sallamadım.Kışa girerken Akünün bakımını yapar öyle girerim. Baktım (+) kutbun hemen yanındaki göz su seviyesi bir hayli düşmüş.Aküler yarı bakımsız ama üstte ortada (-) yazan iki parçalı yapışkan plastik şeritleri kaldırırsanız alttan 6 adet göz (Hücre) kapak çıkar bu kapakları açarsanız elektrolitin seviyesi ve yoğunluğunu kontrol eder ölçebilirsiniz. Uzatmayayım şarja bağladığımda bu gözün kaynatma yaptığını gördüm Belliki bizim Çek aküsü çuvallamış en azından bu göz gitmişti diğerleride zaten dengesizdi.2-3 şarj-deşarj sonucunda tam istediğim olmasada kurtarabildiğim ölçüde kurtarıp aküyü araca bağladığımda bu ışık azalıp çoğalmasının epey düzeldiğini gördüm.O kışı atlattım.Yazın bir sabah kontağı çevirdim tık yok. Akü sizlere ömür. Değiştirdim sorunda bu arada ışık kısılıp artması olayıda tamamen ortadan kalktı.
Bence ilk yapacağınız akünün şarj durumunu kontrol etmek.Kışın akü elektrolit yoğunluğu epey azalır ve en iyi akü bile verimi %60' lara kadar düşer. Hele hele aracı sık sık kullanmıyorsanız.
Aslında bu pompanın bu kadar yüksek akım çekme nedenini de anlayabilmiş değilim.Bana son derece saçma geliyor.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2013, 13:05:38 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı CerkeSeckin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 139
    • Profili Görüntüle
Araçlarımız Elektro servo direksiyon sistemine sahipler, yani araçlarımız hidroliğin yanı sıra aküden de enerji alarak çalışmaktadır. Aynı sorun benim aracımda da olmuştu. Aracın aküsünü daha yüksek amperli bir akü ile değiştirdiğimde düzeldi.Çünkü aracımda LPG de var akü hem LPG ye hemde aracın diğer ihtiyaçlarını karşılamak için aküye yükleniyor. Daha güçlü bir akü aldığınızda sorun düzelecektir.
Ayrıca yeni akü alırken eskisini de bırakmayın dursun bir kenarda, genelde yeni akü alınır alınan dükkan önünde montajı yapılır eski akü de bir anda ortadan kaybolur, siz alırken saten liste fiyatından alıyorsunuz sizin akünüz onlara extra kar oluyor :) Alıp bagajınıza koyun illaki bir yerde lazım olur.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Yorumlarınız için teşekkür ederim, ancak araca yeni bir akü takıp denedik ve sonuç değişmedi. Ben açı sensörü arızalı diye düşünmeye başladım.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: CerkeSeckin;423676
Araçlarımız Elektro servo direksiyon sistemine sahipler, yani araçlarımız hidroliğin yanı sıra aküden de enerji alarak çalışmaktadır. Aynı sorun benim aracımda da olmuştu. Aracın aküsünü daha yüksek amperli bir akü ile değiştirdiğimde düzeldi.Çünkü aracımda LPG de var akü hem LPG ye hemde aracın diğer ihtiyaçlarını karşılamak için aküye yükleniyor. Daha güçlü bir akü aldığınızda sorun düzelecektir.
Ayrıca yeni akü alırken eskisini de bırakmayın dursun bir kenarda, genelde yeni akü alınır alınan dükkan önünde montajı yapılır eski akü de bir anda ortadan kaybolur, siz alırken saten liste fiyatından alıyorsunuz sizin akünüz onlara extra kar oluyor :) Alıp bagajınıza koyun illaki bir yerde lazım olur.
@CerkeSeckin,
Aracı SIFIR aldığımızda ortralama 3-4 sene bu sorunla karşılaşmıyoruz.Tüm bu olaylar aradan en az bu kadar süre geçtikten sonra oluşuyor.Üstelik bu olay araç rölantide çalışırken yani devrede ALTERNATÖR' de varken oluşuyor.Yani aracın aküsü şarj durumundayken oluşuyor.Aracın üzerinde bulunan akü 44 A/h.Bunun anlamı yaklaşık sadece akü'nün max. sağlayabileceği güç 600 watt civarında.En fazla enerjiyi farlar çeker Uzak ve yakınları aynı anda yaksanız ve diğer aracın ihtiyaçlarıyla 275 watt civarında bir güç harcamanız olur.Tabi bu değerler gece için.Bu sarfiyatın içinde direksiyon hidrolik pompa sarfiyatı yok.Ancak çoğu araç kullanıcısının dikkate almadığı bir konu var.Araçta birde alternatör denilen 6 fazlı bir AC jeneratör var.Genellikle fabialarda BOSCH 0124325012 stok no'lu alternatör kullanılır.Bunun teknik verilerine bakarsanız 12 Volt 120 Amper akım verecek güçtedir. Yani neredeyse akünün tam 3 misli akım kapasitesine sahiptir.Bunun anlamı aslında akü' nün amacı marş motoruna güç sağlayarak motorun çalıştırılması dolayısıyla alternatörün devreye girmesini, sağlamaktır.Bu durum gerçekleşince akümülatör diğer ihtiyaçlar için sadece tampon görevi görür.Yük tamamen altörnetörün üzerindedir.
Bu ışık azalma çoğalma olayında araç rölantide çalışırken dikkati çekiyor.Araca gaz verdiğinizde alternatör devride arttığı için dolayısıyla sağladığı akımda arttığı için oluşmuyor. En azından durum benim aracımda böyleydi.
Benim kafamı karıştıran, özellikle rölantide motor çalışırken dfireksiyon hidrolik sisteminin neredeyse marş motoruna yakın akü+alternatörden akım çekilmesi.Aslında bunu bana servistede açıklayamadılar. servomotorun eskimesi şu bu gibi bana teferruat gelen açıklamada bulundular. Elbette bu sistemde eskiyecek yıpranacak ancak bu kadar yüksek akım çekilmesine bir anlam veremiyorum. Tamam belki aracın park ettiği yerde zemin tırtıklı olabilir direksiton elbette buz yada toprak zemin yerine veya aracın hareket haline göre bu tırtıklı zeminde duran tekerleği hareket ettirmede çok zorlanacaktır. Bu zorlanma bu kadar yüksek akım çekilmesine neden olabilir mi açıkçası kuşkuluyum.
 
Alıntı yapılan: umtdrn;423676
Yorumlarınız için teşekkür ederim, ancak araca yeni bir akü takıp denedik ve sonuç değişmedi. Ben açı sensörü arızalı diye düşünmeye başladım.
@umtdrn,
Yeni taktığınız akününde tam şarjlı olup olmadığından eminmi,siniz. Genellikle rafta bekleyen aküler durdukları yerde güçlerinden epey kaybeder ve araca takılmadan önce şarj edilmeleri gerekir. Bu meret öyle peynir-ekmek gibi satılan bir nesne değil.
Birde konu ettiğiniz açı sensörü nedir? ne işe yarar ve direksiyon sistemi ile bir ilişkisi var mı?
« Son Düzenleme: 01 Mart 2013, 10:44:21 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Açı sensörü Fabia 1 lerde direksiyon pompasının üzerinde bir parça. Bu parçanın görevi aracın direksiyon yumuşaklığını düzenlemek. Virajlarda ve hız arttıkça bu sensör sayesinde direksiyon sertleşerek daha güvenli bir sürüş sağlanır.

Benim aracımda açı sensörünün olmadığını bile iddaa etti ustalar, ama fabia 1 lerde açı sensörü var. Bu parçanın arızalı olduğunu düşünmemin sebebi tamamen daha önce aynı arızayı yaşayan fabia sahiplerinin tecrübeleridir.

Söylenene göre bu parça arızalı olduğunda aracın aydınlatma sisteminde titremeye ve ayrıca pompa tarafından gelen bir sese sebep olması.

Aslında benim aracımda pompada arızalı olsa , açı sensörüde arızalı olsa tamir maliyeti birbirine yakın. Pompa arızalı iste tamir edilecek ve 200-250 tl tutacak. Sensör arızalı iste onunda yenisi 150-200 tl civarı.

Ancak benim endişem arızanın ne olduğunu tam olarak anlamadıklarını düşünmem. Yani pompayı söktürürüz, açı sensörü arızalıdır boşa iş çıkar veya tam tersi olabilir.

Bunu dışında akü ile ilgili bir problem yok, sağlam ve düzgün çalışıyor.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;423838
..................
Söylenene göre bu parça arızalı olduğunda aracın aydınlatma sisteminde titremeye ve ayrıca pompa tarafından gelen bir sese sebep olması.
 
................

@ umtdrn,
Çok teşekkürler açıklamalarınız için. Bu ses direksiyonu sağa-sola çevirirken oluşan inlemeye benzer ve direksiyonu çevirme hızına ve karşılaştığı zorlamaya bağlı azalan çoğalan bir ses mi?


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;423843
@ umtdrn,
Çok teşekkürler açıklamalarınız için. Bu ses direksiyonu sağa-sola çevirirken oluşan inlemeye benzer ve direksiyonu çevirme hızına ve karşılaştığı zorlamaya bağlı azalan çoğalan bir ses mi?


Evet pompa tarafından , akünün altından gelen bir ses, araç rölentide çalışırken direksiyon hareket etmezken de geliyor. Direksiyon hareket ettiğinde bir miktar attığı doğru.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;423853
Evet pompa tarafından , akünün altından gelen bir ses, araç rölentide çalışırken direksiyon hareket etmezken de geliyor. Direksiyon hareket ettiğinde bir miktar attığı doğru.
@umtdrn,
Ben bu sesi dışarıdan fark etmedim Araç içindeyken de duymadım.Ancak direksiyonu durduğum terde sağa-sola çevirdiğimde çok net bir şekilde içeriye kapılar ve camlarda kapalıyken en azından süzülerek geliyor.Tırtıklı asfaltta dahada artıyor.Aracı ilk aldığımda ve uzum süre hiç dikkatimi çekmemişti. Akü bozulmaya yakın fark ettim.Servise sorduğumda pompa sesi demişlerdi.Demekkli bizde bu pompa nedeni ile de dikkatli olacağız.
 
Konu dışı olacak ama yazmadan da edemeyeceğim, o kadar çok karşılaştığım sorunlardan sonra bu ihtimal canımı iyice sıktı. Valla şunu anlayamıyorum,medeniyetle birlikte teknik te gelişiyor ve kullanıcıların başına yeni yeni dertler açıyor. Sürekli "PAMUK ELLER CEPTE" vaziyeti yani. Evvelce bir aracı 20 sene kullanırdınız direksiyonda boşluk oldumu ayarlatırdınız.Sonunda ayar töleransı biterse, doğru hurdacılara  3-5 kuruşa 2-3 direksiyon kutusu alır en iyi durumda 2 sonsuz dişliyi ustalar ayarlar birde mil çıkış keçelerini değiştirdiniz mi en az 10 sene kazanırdınız.Bu ne ya ! 5 senede ön düzen lastikleri fişeklikleri kurur çatlar değişir, kazara 3-5 çukura girersiniz gitti amortisörler,kapı içleri daha 6 aylıkken tıkırdamaya başlar.Cam otomatikleri ya sıkışır yada hortumları kırılır.(feliciada bir dertti) Şu an sorun yok ama adeta korkuyorum,çünkü kapı iç saçlarını perçinli yapmışlar. 6.-7. senede hidrolik direksiyon pompası ağlamaya, inlemeye başlar. Aldığımdan 6 ay kadar sonra farlardan sol tarafın ışığı düştü. Lambalara baktım biri Osram biri Philips'ti Biri beyaz diğeri sarımtırak, sarımtırak ışık veren olan birde 10 yıl kullanılmış gibi simsiyahtı. Osramlarla Komple değiştirdik.4 yıl sonra bu defa akrilikmiş far camları(lafın gelişi) sararıp iyice matlaştı.Zaten Fabianın o beş para etmez farları(Nerde felicianın farları) dibimizi göstermemeye başladı.Akıl parası verdik (70 papel) sözde serviste temizlediler.Temizlik 1 yıl ancak yetti eskisinden beter oldu.İş başa düştü. Akıl pareası dedik ya ! Koçtaş' tan indirimden 39.90 TL na uydurukta olsa Çİnya malı bir polisaj makinası aldık pasta zımpara cila, maskeleme bantı üstübü  vırt zırt 60 TL' yi bulmadı. Deneye deneye doğruyu bulduk 2 yıldır tık yok.Arta kalan malzemede zımpara takviyesi ile en az 6 defa far temizlemeye yeter.Yaparsak cam delinir mi bilmem artık !!!!. Arada sadece kışa girerken cila atıyorum o kadar ama bu farlarda ayrı bir başa dert.Örneğin VW' nin,Audi' nin far camları bozulmazda Skoda/fabia neden bozulur,Octavia-Super-B hatta bozulan yerli arabada görmedim yada bana denk gelmedi.
Kısaca hep bir elin üstünde, diğer elin CEBİN' de olacak,kulağın seste yada bir ayağın serviste,ister resmni,ister özel.
Kafa ütülediysem affola, Bu cumartesi sabahı dertlendim....


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Haklısınız , arıza sıkıntı bitmiyor, birde üst üste geldi, benim araba 110000 km de. Baskı balata değiştirdim bakımlarını yaptırdım , 500-600 tl masraf ettim, arkasından tam araba güzel oldu , maşallah demeye kalmadı bu pompa işi çıktı. Onuda yaptırcam her ne ise, başka çare yok, ama Fabia mı seviyorum ne olursa olsun.

Kısmet olursa 6-7 ay daha binip değiştirmeyi düşünüyorum arabayı , yine bir Skoda alacağım bu sefer İnsallah Octavia olacak.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;423944
Haklısınız , arıza sıkıntı bitmiyor, birde üst üste geldi, benim araba 110000 km de. Baskı balata değiştirdim bakımlarını yaptırdım , 500-600 tl masraf ettim, arkasından tam araba güzel oldu , maşallah demeye kalmadı bu pompa işi çıktı. Onuda yaptırcam her ne ise, başka çare yok, ama Fabia mı seviyorum ne olursa olsun.
 
Kısmet olursa 6-7 ay daha binip değiştirmeyi düşünüyorum arabayı , yine bir Skoda alacağım bu sefer İnsallah Octavia olacak.
@ umtdrn,
Benimde kafamda Octavia HB(Malesef STW getirmiyorlar) veya bir başka markanın dizeline kaymak. Doğru dürüst bagajı olmayan arabadan bıktım. Birde Octavvi kalitesi Passata daha doğrusu VW kalitesine daha yakın. Fakat benim araç daha 37.000 de. üstelik revizyonda geçirdi.Neredeyse yürüyen aksam ve motor açısından SIFIR sayılır. Bir süre daha devam edeceğim gibi, yada bir düşeş yakalarsam.(O da bana düşmez ya !)


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Arabayı ikinci el alacaksanız , zaten acele etmenin bir anlamı yok. Mutlaka temiz uygun birşey denk gelir.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;424177
Arabayı ikinci el alacaksanız , zaten acele etmenin bir anlamı yok. Mutlaka temiz uygun birşey denk gelir.
@umtdrn,
Neredeyse 2005 den bu yana 7-8 yıldır STW Octavia getirtmiyorlar.Geçen sene Çok üstüne gittim ama bulunanlarında turşusu çıkmış oluyor çoğu 150.000 km yi devirmiş 200-250.000 km de arabalar.Birde hangi şartlarda devirdi bilemiyorsunuz.Getirtmeye kalksanız fiyat Super-B' nin baz modelini de geçiyor. 50-60.000 TL' yi yürüyen bir 4 tekerleğe bağlamak ne derece doğru.Açıkçası tartışılır. Bendeki aracın binici değeri de nedir bilmiyorum.2. el piyasası son derece durgun.Takasa sokunca değerde kaybediyor.Bu arada Araç sene devirdikçede değer kaybediyor.Sıfırın üstüne koyuyor,2. elde araç İsterse 0 km de olsun alıcılar için pek farketmiyor ve bu arada bekledikçede makas açılıyor.Bakalım kafamda oluşan yeni bir durum var ama şu aralar çok yoğunum Mayısa doğru gidip ciddi ciddi bir bakacağım.


Çevrimdışı memocannd

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Profili Görüntüle
Slm arizayi bula bildinmi yada yaptira bildinmi benimde basima geldi 0534 730 2626 bir cari atarsan arayim tesekkur ederim simdiden


Çevrimdışı memocannd

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Profili Görüntüle
Umut kardesim bu fabiyanin arizasini yaptira bildinmi benim basimada geldi aynisi bilgi verirsen cok sevinirim